Hansjörg Gemmingen je nadšeným majitelem elektromobilu Tesla Model S P85, se kterým najel už přes 900 000 km. Jezdí přitom teprve na druhou baterii.
foto: Hansjörg Gemmingen @gem8mingen
Na webu Tesla High Mileage Leaderboard najdete seznam elektromobilů Tesla s nejvyšším nájezdem. První místo patří Hansjörgu Gemmingenovi s Tesla Model SP85 a více než 900 000 km.
V jeho autě se přitom baterie měnila zatím pouze jednou. Další přední místa žebříčku patří jednak opět Gemmingenovi a jeho starobylému Tesla Roadsteru (620 000 km) a dále elektromobilům Tesla Model S a Tesla Model X společnosti Tesloop.
Co se týká elektromobilů Tesla Model 3, tak z uživatelů registrovaných na webu Tesla High Mileage Leaderboard má zatím nejvyšší nájezd @4NoGas se 115 578 km.
Existuje někdo na světě kdo projel všechny SC buď v
Existuje někdo na světě kdo projel všechny SC buď v Evropě nebo US ? To by dalo asi dobre km.
Těsně před otevřením nová 50kW nabíjecí stanice v
Těsně před otevřením nová 50kW nabíjecí stanice v Přerově u MOL výpadovce na Olomouc. Je to eon.
Paráda. Na té ose Kroměříž – Přerov – Lipník – Hranice
Paráda. Na té ose Kroměříž – Přerov – Lipník – Hranice – Nový Jičín je to s rychlonabíjením bída.
To je dobrá zpráva, ještě čekám na podobnou o
To je dobrá zpráva, ještě čekám na podobnou o Jindřichově Hradci a pak už bych řekl, že se dá v ČR vcelku důstojně cestovat elektromobilem. Jen nechápu, jak to má EON vymyšlené – třeba v Č. Krumlově postavili na parkovišti K+R (pro krátkodobé stání) AC stojan, z něhož od začátku funguje jen půlka (jeden Mennekes). Takže když jsem posledně chtěl přicucnout trochu elektriky na cestu na Lipno, nechal jsem tam 120 korun za parkování. Není to trošku medvědí služba? Taková nabíječka je opravdu jen na nouzové případy. Navíc v okrese Český Krumlov dosud žádná rychlonabíječka není. To se EON moc nevyznamenal. Kdyby místo AC stojanu dali DC (technicky v tom nic nebrání), za 40 minut parkování zdarma by se nabít už tak nějak dalo.
Teprve druhou baterii? Vzdyt tu kazdou chvili nekdo vykrikuje,
Teprve druhou baterii? Vzdyt tu kazdou chvili nekdo vykrikuje, ze ta auta daji bez problemu milion… /s
Aktuální baterie jsou certifikované na 1500 cyklů, tedy
Aktuální baterie jsou certifikované na 1500 cyklů, tedy asi 350k-400k mil. To samozřejmě neznamená, že nezvládnou více. A kdo ví jak starou baterii tam má ten chlap.
Nové baterky, které půjdou do výroby příští rok budou certifikované na 4500 cyklů – cca 1.000.000 mil.
a ještě by mě zajímalo jestli ta baterie jako úplně
a ještě by mě zajímalo jestli ta baterie jako úplně odešla tzn. nefunkční nebo ji jenom klesla kapacita ale fungovala by dál ?
Nie je problém sa ho na to
Nie je problém sa ho na to spýtať
https://twitter.com/gem8mingen
cipis, a zalezi na tom? Vyrobce uznal, ze je nadale
cipis, a zalezi na tom? Vyrobce uznal, ze je nadale nezpusobila.
EDIT: A navic je to uplne jedno z duvodu, ze prakticky ani neni sance doma opravit (bez zniceni obalu) ani mi starou po vymene nedaji na rozebrani nebo pouziti v necem jinem.
někdo tu zase hejtí, že se ty baterky mění co 50t a ha
někdo tu zase hejtí, že se ty baterky mění co 50t a ha oni vydrží víc 🙂
To bylo Teslou zmineno v kontextu novych clanku co jsou v TM3.
To bylo Teslou zmineno v kontextu novych clanku co jsou v TM3.
On to leckdo tvrdi i o starych, ale budiz. Pokud jsou tedy
On to leckdo tvrdi i o starych, ale budiz. Pokud jsou tedy nove baterky na milion km „certifikovane“ (jak tvrdi TakyMartin ucet o par prispevku vedle) jinak, nez „Musk to zminil v nejake prezentaci“, proc je naprosto nelogicky zaruka (jako jeden z nejvetsich marketingovych pak) jen „smesnych“ 150 tisic (vpodstate desetina certifikovaneho najezdu)?
Jedine logicke vysvetleni je, ze po tomhle najezdu zacne vanova krivka (cetnost poruch v zavislosti na case, ma tvar U nebo rozriznute vany) znatelne lezt nahoru, at uz k tomu dospeli vypoctem nebo zkusenostmi z testovacich aut…
Opravdu máš problém se čtením? Nepsal jsem nic o miliónu
Opravdu máš problém se čtením? Nepsal jsem nic o miliónu kilometrů, ale milion mil a taky že se to týká baterií, které začnou vyrábět až příští rok.
Uznavam, 400k mil u dnesnich aut je „jen“ 650 tisic km a tudiz
Uznavam, 400k mil u dnesnich aut je „jen“ 650 tisic km a tudiz zaruka je petina, ne desetina „certifikovaneho“ najezdu.. A dozvime se, co ze to znamena to „certifikovane“?
Znamená to jenom to že by baterie při správném
Znamená to jenom to že by baterie při správném zacházení měly tolik vydržet, ale jedna věc je certifikace a druhá věc je záruka a vzhledem k tomu, že lidé se mnohdy nechovají k bateriím úplně ohleduplně, tak ti nikdo nedá záruku poblíž očekávané životnosti.
„Ze by mely“ fakt slovo certifikovany neznamena 😉
To slovo
„Ze by mely“ fakt slovo certifikovany neznamena 😉
To slovo znamena, ze nejaka *uznavana* autorita se podepise pod to, ze to (za definovanych podminek) deklarovane parametry opravdu ma.
Ale nikdo se ti nepodepíše pod každý kus, že? Vždycky
Ale nikdo se ti nepodepíše pod každý kus, že? Vždycky může existovat zmetek. Od toho je záruka a proto „že by“
Samozrejme, ze ne, certifikuje se nejaky pocet kusu. Jde o to,
Samozrejme, ze ne, certifikuje se nejaky pocet kusu. Jde o to, ze pokud uz se zakaznikum chlubim nejakou certifikaci (porad jsme se nedobrali toho, kdo a na co ty baterky certifikoval), tak kdyz zakaznik najde kus, ktery certifikovanych parametru nedosahuje, mel by mu byt bez diskuze vymenen.
Jaky uspech by asi mely treba potapecske pristroje prodavane s papirem na 100m, ale vyrobce by daval zaruku jen na ponory do 20m….
A proto Tesla dává nějakou záruku a to je jediná hodnota,
A proto Tesla dává nějakou záruku a to je jediná hodnota, která by tě jako zákazníka měla zajímat. Jaká je technická specifikace ti může být ukradené. To je tak dobré pro fanoušky techniky.
To je úctyhodné číslo – bravo.
Jen pro zajímavost, kdo
To je úctyhodné číslo – bravo.
Jen pro zajímavost, kdo spočítáte, kolik by stály PHM ve fosilních palivech (při adekvátním autě)?
Počítám-li (pro adekvátní auto optimistickou) spotřebu 8
Počítám-li (pro adekvátní auto optimistickou) spotřebu 8 l/100km, tak to je 121 600 litrů benzínu (88 tun), tj. 3 891 200 Kč při ceně 32 Kč/l. Pokud chce někdo jiné hodnoty, není problém si to přepočítat.
To je pro auto velikosti Modelu S hodně optimistická
To je pro auto velikosti Modelu S hodně optimistická spotřeba. Možná tak v naftě.
Ako priemer pre TMS a starý roadster by to asi aj sedelo. Tak
Ako priemer pre TMS a starý roadster by to asi aj sedelo. Tak to bolo aj počítané.
Ještě zkuste spočítat kolik by to padlo tun uhlí, nebo
Ještě zkuste spočítat kolik by to padlo tun uhlí, nebo plynu podle země kde by se to provozovalo.
Když by se bral průměr EU a spotřeba elektřiny 25 kWh/100
Když by se bral průměr EU a spotřeba elektřiny 25 kWh/100 km (včetně ztrát při přenosu a nabíjení), tak mi to vychází na 30 tun černého uhlí, 34 tun hnědého uhlí a 12 tun zemního plynu. Ale pro objektivní srovnání by bylo třeba započítat i ztráty při výrobě a distribuci benzínu, čímž se dostaneme na nějakých původních 120-130 tun ropy.
900000+620000km=1520000÷60km/h÷24÷365= 2,9 roků jízdy.
900000+620000km=1520000÷60km/h÷24÷365= 2,9 roků jízdy. Docela hodně prosezených let…
A to mas 24h denne. To nikdo nejezdi. Vynasob 3ma a jezdis
A to mas 24h denne. To nikdo nejezdi. Vynasob 3ma a jezdis kazdy den po skoro 9 roku 8mi hodinove sichty, day by day. Tomu rikam obetovat zivot tesla 🙂
Pokud je to taxikarina, tak na tom klidne muze jezdit druhou a
Pokud je to taxikarina, tak na tom klidne muze jezdit druhou a treti smenu nekdo jiny. Tim se ten cas o dost zkrati.
Ale to nie je tento prípad.
Ale to nie je tento prípad.
Roadster 1 jako taxík???
Roadster 1 jako taxík???
Veď vravím, že to nie je ten prípad. Ten týpek je skôr
Veď vravím, že to nie je ten prípad. Ten týpek je skôr už závislý na jazde v elektromobile 🙂
Taxikář?
Taxikář?
nějaký finančník a obchodník s akciemi, jezdí tak ve
nějaký finančník a obchodník s akciemi, jezdí tak ve volném čase…asi podivín