Nejvytíženější elektromobil Tesla Model S už najel přes 900 000 km, má teprve druhou baterii

Hansjörg Gemmingen je nadšeným majitelem elektromobilu Tesla Model S P85, se kterým najel už přes 900 000 km. Jezdí přitom teprve na druhou baterii.

Pro ujetí 900 000 kilometrů by kdejaký spalovací vůz potřeboval několik generálních oprav, ne-li výměň motoru.
foto: Hansjörg Gemmingen @gem8mingen

Na webu Tesla High Mileage Leaderboard najdete seznam elektromobilů Tesla s nejvyšším nájezdem. První místo patří Hansjörgu Gemmingenovi s Tesla Model SP85 a více než 900 000 km.

V jeho autě se přitom baterie měnila zatím pouze jednou. Další přední místa žebříčku patří jednak opět Gemmingenovi a jeho starobylému Tesla Roadsteru (620 000 km) a dále elektromobilům Tesla Model S a Tesla Model X společnosti Tesloop.

Co se týká elektromobilů Tesla Model 3, tak z uživatelů registrovaných na webu Tesla High Mileage Leaderboard má zatím nejvyšší nájezd @4NoGas se 115 578 km.

33 Comments on “Nejvytíženější elektromobil Tesla Model S už najel přes 900 000 km, má teprve druhou baterii”

    1. To je dobrá zpráva, ještě čekám na podobnou o
      To je dobrá zpráva, ještě čekám na podobnou o Jindřichově Hradci a pak už bych řekl, že se dá v ČR vcelku důstojně cestovat elektromobilem. Jen nechápu, jak to má EON vymyšlené – třeba v Č. Krumlově postavili na parkovišti K+R (pro krátkodobé stání) AC stojan, z něhož od začátku funguje jen půlka (jeden Mennekes). Takže když jsem posledně chtěl přicucnout trochu elektriky na cestu na Lipno, nechal jsem tam 120 korun za parkování. Není to trošku medvědí služba? Taková nabíječka je opravdu jen na nouzové případy. Navíc v okrese Český Krumlov dosud žádná rychlonabíječka není. To se EON moc nevyznamenal. Kdyby místo AC stojanu dali DC (technicky v tom nic nebrání), za 40 minut parkování zdarma by se nabít už tak nějak dalo.

    1. Aktuální baterie jsou certifikované na 1500 cyklů, tedy
      Aktuální baterie jsou certifikované na 1500 cyklů, tedy asi 350k-400k mil. To samozřejmě neznamená, že nezvládnou více. A kdo ví jak starou baterii tam má ten chlap.

      Nové baterky, které půjdou do výroby příští rok budou certifikované na 4500 cyklů – cca 1.000.000 mil.

      1. On to leckdo tvrdi i o starych, ale budiz. Pokud jsou tedy
        On to leckdo tvrdi i o starych, ale budiz. Pokud jsou tedy nove baterky na milion km „certifikovane“ (jak tvrdi TakyMartin ucet o par prispevku vedle) jinak, nez „Musk to zminil v nejake prezentaci“, proc je naprosto nelogicky zaruka (jako jeden z nejvetsich marketingovych pak) jen „smesnych“ 150 tisic (vpodstate desetina certifikovaneho najezdu)?
        Jedine logicke vysvetleni je, ze po tomhle najezdu zacne vanova krivka (cetnost poruch v zavislosti na case, ma tvar U nebo rozriznute vany) znatelne lezt nahoru, at uz k tomu dospeli vypoctem nebo zkusenostmi z testovacich aut…

            1. Znamená to jenom to že by baterie při správném
              Znamená to jenom to že by baterie při správném zacházení měly tolik vydržet, ale jedna věc je certifikace a druhá věc je záruka a vzhledem k tomu, že lidé se mnohdy nechovají k bateriím úplně ohleduplně, tak ti nikdo nedá záruku poblíž očekávané životnosti.

                1. Ale nikdo se ti nepodepíše pod každý kus, že? Vždycky
                  Ale nikdo se ti nepodepíše pod každý kus, že? Vždycky může existovat zmetek. Od toho je záruka a proto „že by“

                2. Samozrejme, ze ne, certifikuje se nejaky pocet kusu. Jde o to,
                  Samozrejme, ze ne, certifikuje se nejaky pocet kusu. Jde o to, ze pokud uz se zakaznikum chlubim nejakou certifikaci (porad jsme se nedobrali toho, kdo a na co ty baterky certifikoval), tak kdyz zakaznik najde kus, ktery certifikovanych parametru nedosahuje, mel by mu byt bez diskuze vymenen.
                  Jaky uspech by asi mely treba potapecske pristroje prodavane s papirem na 100m, ale vyrobce by daval zaruku jen na ponory do 20m….

                3. A proto Tesla dává nějakou záruku a to je jediná hodnota,
                  A proto Tesla dává nějakou záruku a to je jediná hodnota, která by tě jako zákazníka měla zajímat. Jaká je technická specifikace ti může být ukradené. To je tak dobré pro fanoušky techniky.

        1. Když by se bral průměr EU a spotřeba elektřiny 25 kWh/100
          Když by se bral průměr EU a spotřeba elektřiny 25 kWh/100 km (včetně ztrát při přenosu a nabíjení), tak mi to vychází na 30 tun černého uhlí, 34 tun hnědého uhlí a 12 tun zemního plynu. Ale pro objektivní srovnání by bylo třeba započítat i ztráty při výrobě a distribuci benzínu, čímž se dostaneme na nějakých původních 120-130 tun ropy.

Napsat komentář