Nejprodávanější elektroauta v Evropě: vede Renault Zoe

V Číně se za červen 2016 prodalo rekordních 44 000 elektroaut. Jak je na tom Evropa a které modely patří mezi nejprodávanější?

Elektromobily Nissan Leaf sloužící jako taxi v Maďarsku se právě nabíjejí u nabíjecí stanice
foto: Nissan

V červnu 2016 se v Evropě prodalo 17 259 elektroaut, tedy elektromobilů a plug-in hybridů. Nejprodávanějším vozem je Renault Zoe s 2481 kusy. Auto je oblíbené především doma ve Francii.

Druhá příčka patří veleúspěšnému Mitsubishi Outlander PHEV s 1757 kusy. Prodává se především na menších bohatých trzích jako je , , Nizozemsko.

Třetí příčka patří eletromobilu Nissan Leaf s 1572 kusy. Více než polovina tohoto množství se prodá ve Francii a Norsku.

Čtvrté místo si připsala Tesla Model S s 1484 kusy. Prodeje Tesla Model S v Evropě nicméně vytrvale klesají. V březnu 2016 to totiž bylo rekordních 2380, v červnu 2015 pak 2104.

A jak vypadá žebříček nejprodávanějších elektroaut za první půlrok v Evropě? První čtyři místa stejně:

  1. Renault Zoe – 11 872
  2. Mitsubishi Outlander PHEV – 11 176
  3. Nissan Leaf – 10 927
  4. Tesla Model S – 6834
  5. Volkswagen Golf GTE – 5694
  6. Volvo XC90 T8 – 4995
  7. BMW i3 – 4886
  8. Volkswagen Passat GTE – 1117
  9. Mercedes C350e – 4305
  10. Volkswagen e-Golf – 3904
  11. Audi A3 e-tron – 3360
  12. BMW X5 xDrive40e – 2572

Celkem se v Evropě za první pololetí 2016 prodalo už 98 788 elektroaut. Kontinent má tak dobře nakročeno k celkovým ročním prodejům 200 000 až 250 00 kusů. Pro srovnání, v roce 2015 to bylo 194 000.

18 Comments on “Nejprodávanější elektroauta v Evropě: vede Renault Zoe”

  1. Škoda, že redakce usekla
    Škoda, že redakce usekla pořadník na 12. příčce, když citovaný zdroj uvádí pořadí až do 20. pozice.
    Tím došlo k rozseknutí triumvirátu plug-inů od BMW:
    12. BMW X5 40e Plug-in _______2 572 (ještě uvedeno v článku)
    13. BMW 330e _______________2 333 (novinka 2016)
    14. BMW 225xe Active Tourer ___2 012 (novinka 2016)

    Vypadá to, že sedan 330e i MPV 225xe do konce roku předběhnou SUV X5 xd40e…

  2. Když tak koukám na fotku,
    Když tak koukám na fotku, tak Maďaři strčí nás i Slováky elektromobilně do kapsy. Kromě 5 elektrických taxíků na maďarských SPZ naráz vidím taky 5 CHAdeMO rychlonabíječek v řadě. Sice DBT, ale jednosystémových, ty fungují spolehlivě. Kam se hrabe Vystrkov u Humpolce či Greenway…..

          1. Kdybych si mohl za stejnou
            Kdybych si mohl za stejnou (dostupnou) cenu vybrat mezi nacancanou teslou (do ktere aby se clovek bal vlezt ve spinavych botach) s milionem serepeticek typu vysouvaci kliky nebo elektrickou oktavkou (superbem, passatem,…) kombik v zakladni vybave se 40-50 baterkou, tak beru tu oktavku – auto pro pouzivani, ne pro machrovani…

            Ale nechapu, jak to souvisi s tim, ze trh luxusnich aut je maly a driv nebo pozdeji se nasyti.

            1. luxusni auta se prodavaji
              luxusni auta se prodavaji vpodstate od zacatku automobilizmu, neb prvni na radu prisli vpodsttae luxusni auta pro vyvolene, a jak vidno luxusni auta se prodavaji dodnes, kdy se tedy ten trh s luxusnima autama nasyti? mas nejake datum kdy to nastane?

              podle me coby ekonoma se nenasiti vpodstate nikdy, respektive az tehdy kdys bude danysegment zakazan, zaprve lide co porizuji luxusni auta tvori z celkem nezanedbatelne casti lidi, kteri zaprve obmenuji auta relativne casto (co 1-4 roky) a zadruhe auto je pro dalsi cast z nich jakysi spolecensky postoj, tedy opet kupuji celkem casto, tito lide se take obnenuji, jaksi lide bohatnou a chudnou, umiraj a rodej se dalsi, segment luxusnich aut je navic jeden z tech ktery celkem zajimave odolava i kryzim, nojo v dobe financni kryze se luxusnim autum darilo a byla to jedna z mala auto oblasti kde prodeje neklesaly, ale naopak stoupali 🙂 proste a jednoduse, legment luxusnich aut v prepoctu cileny na hranici 2-4 milionu korun rocne obstastni asi 400-450 tisic novych majitelu techto aut, a bude to tak i dalsi roky, protoze zas urciti lide proste dospeji k bodu kdy budou chtit sve luxusni auto obmenit a nebo jini lide dospeji do bodu takovych financi, ze si budou moci a take obcas poridi takove auto 😉

                1. Člověk se musí ptát
                  Člověk se musí ptát kolik toho ještě v té bibli špatně přeložili…

                2. preklad bude myslim ten
                  preklad bude myslim ten nejmensi problem, cela Bible je poskladana tak aby vyhovovala tehdejsim „autoritam“ a jejich moznostem ovladat masy

                3. Tak to je přece
                  Tak to je přece samozřejmost, bible přímo za tímhle účelem vznikala. Vždycky když byli v hajzlu tak staršinové zplodili nějakej inspirativní příběh aby pozdvihli morál a bylo. Pak to někdo svázal dokupy a vod tý doby to zamrzlo v čase a lidi si tomu dávaj výklad jakej potřebujou a co se jim zrovna hodí do krámu.

        1. ac ma Tesla zajimave resene
          ac ma Tesla zajimave resene PR, tak o tom ze existuje nejaka Tesla S spousta ale opravdu velka spousta lidi vubec nevi, a jak ukazali nejake nedavne pruzkumy, dokonce ani v domovske Kalifornii

          kdyby byl trh nasycenej, tak by Tesla asi stezi prodavala dalsi auta, navic trh ma jakousi moznost se rozvyjet, nasycen tedy nebude zcela vpodstate nikdy, vzdy bude mit trh urcite rezervy s novejma moznostma prodeju, jen se musi ty moznosti najit, to je asi stejne jako napsat ze trh s auty vseobecne je nasycen a kdo auto chtel tak ho jiz ma a nepotrebuje kupovat dalsi, a pak se dozvis ze je opet rekordni rok co se prodeju tyce

Napsat komentář