Nejprodávanější elektroauta v Evropě: Renault Zoe, BMW i3 a Nissan Leaf

Prodeji aut do zásuvky se daří v Evropě i celosvětově. Za celý rok se jich letos prodalo globálně už 880 000.

Toyota Prius Plug-in Hybrid se v USA a na dalších trzích prodává pod označením „Prime“.
foto: Toyota

Za říjen 2017 se v Evropě prodalo 27 800 aut do zásuvky. To je o 56 % víc než před rokem a znamená to 2,1% tržní podíl. Za prvních deset měsíců už je v Evropě prodáno 242 000 elektromobilů a plug-in hybridů.

Zde žebříček nejprodávanějších aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů) v Evropě za prvních deset měsíců letošního roku:

1. Renault Zoe – 2205 (26 143)
2. BMW i3 – 1687 (16 567)
3. Nissan Leaf – 1075 (15 914)
4. Mitsubishi Outlander PHEV – 1494 (15 477)
5. Tesla Model S – 773 (11 365)
6. Volkswagen Passat GTE – 1244 (10 787)
7. Mercedes GLC 350e – 1056 (10 332)
8. Volkswagen e-Golf – 2,159 (10 091)
9. Tesla Model X – 616 (9 392)
10. BMW 225xe Active Tourer – 939 (8 763)

Další dva zajímavé střípky z říjnových prodejů jsou 565 prodaných kusů elektromobilu Hyundai Ioniq Electric a 583 Kia Soul EV. Dále se ale také prodalo 910 kusů elektrické dodávky StreetScooter Work, který si vyrábí sama německá pošta DHL Deutsche Post!

Naproti tomu v Evropě významně klesají prodeje dieselů. Zatímco minulý rok touhle dobou měly podíl 49 %, teď stěží dosahují na 42 %.

Za pozornost stojí i celosvětové prodeje elektroaut. V říjnu 2017 se globálně prodalo na 121 000 těchto aut, což téměř dosahuje na rekordních 123 000 z letošního září. Meziroční nárůst je 84 %!

Zatím se celosvětově prodalo 880 000 aut do zásuvky, takže předpověď, že se letos prodá za celý rok asi 1,25 mil. těchto aut by mohla vyjít. Lví podíl na těchto prodejích má pochopitelně Čína.

Žebříček globálně nejprodávanějších aut do zásuvky za prvních deset měsíců letošního roku je možná ještě zajímavější než ten evropský. Na prvním místě je čínský elektromobil BAIC EC180 (49 191).

Na druhém pak vynikající novinka Toyota Prius Plug-in hybrid (43 323). Třetí místo zaujímá Tesla Model S (42 071), čtvrtý je Nissan Leaf (41 081) a pátý opět čínský elektromobil Zhidou D2 EV (37 093).

InsideEVs, EV Sales

44 Comments on “Nejprodávanější elektroauta v Evropě: Renault Zoe, BMW i3 a Nissan Leaf”

    1. Baterie nic neztrácí, ztrácí pouze energii na své
      Baterie nic neztrácí, ztrácí pouze energii na své ohřátí. I při -20 °C baterie funguje normálně a kapacitu neztrácí, jenom není schopna dodávat dostatečné výkony a je nutné omezovat výkon auta a to až do okamžiku, kdy se baterie ohřeje.

    2. Záleží na autě, může být ztráta i 100 Km dojezdu za
      Záleží na autě, může být ztráta i 100 Km dojezdu za mrazivou noc, když si auto udržuje baterie ohřáté, ale taky prakticky nic když má auto články co uní fungovat do -25 na jízdu a -18 na rekuperaci a dobíjení.

      Zejména starší elektromibily typu ION si baterku odpojí stykačem a bez zapnutého klíčku se z ní nestratí naprosto nic a baterku si ohřívají jen při dobíjení když je mezi -18 a -25 st.C.

      Každopádně se v zimě doporučuje parkovat auto na kabelu přes noc a ideálně zapnout dobíjení tak ,aby vyšlo 100% nabití
      na dobu předpokládáného odjezdu.

      Jako jet na hory na týden na dovolenou dojet tam se 60% a myslet si že se vrátím po týdnu s těmi 60% zpátky bych se bál.

      1. Dva postrehy:
        1. Nechal som predvcerom cez noc na kabli

        Dva postrehy:
        1. Nechal som predvcerom cez noc na kabli pripojenom na 220V/9A s nastavenim nabijania k ranemu odchodu do prace (+ vyhriate na 22 C) a po 2 km som si vsimol, ze ma bateria uz len 94% (6% fuc).

        2. Nechal som vcera cez noc na kabli na 380V/16A s nastavenim okamziteho nabijania a tiez s vyhriatim na 22 C, a tentokrat uz bolo v pohode plnych 100% (aj po 2 km). Takze asi budem nabijat takto, ale predsa jedna otazka:

        To pri terajsej minusovej teplote (tesne pod nulou) nestihlo cez 220V/9A dobit podla planu?

        1. Já přes noc nemám úbytek baterie žádný (tedy v
          Já přes noc nemám úbytek baterie žádný (tedy v nynějších teplotách 3°C), pokles dojezdu samozřejmě ano, ale ten je dán teplotou baterií. Nabíjet baterii každý den na 100% není dobrý nápad, ta degradace celkové kapacity bateri bude rychlejší, než při dobíjení na 80%.

          1. Viem, len ked na Ioniq-u som nenasiel moznost nabijat na ine
            Viem, len ked na Ioniq-u som nenasiel moznost nabijat na ine ako 100% (leda, ak by som prisiel skor vytiahnut kabel). Niekde na forach som cital, ze vraj Ioniq dovoluje nabijat len do 80% – inak, ze vraj tych 28kWh je rovnych 80% celkovej kapacity baterie – dufam, ze to tak je skutocne tak.

            BTW:
            Ked som mal este len pozicaneho Leaf-a (30kWh) na vikend, tak ten mal moznost nastavenia na nabite 80%, alebo 100%.
            Ale na Ioniq-u som nic take nenasiel.

            Vacsinou mi vecer zostava medzi 10%-30% (teraz us lan 10%-20%). Napr. ce z dnesnu noc – z 5% na 100% kapacity 28 kWh baterie – nabijalo 9 hodin (16A) a spotrebovalo 30,77 kWh.

            1. U IONIQU je cca 80% z celkové kapacity baterie těch 28kWh,
              U IONIQU je cca 80% z celkové kapacity baterie těch 28kWh, ale ten zbytek je stejně nedostupný pro uživatele. Takže tvých 28kWh se v palubním menu tváří jako 100%, to je pro tebe využitelné.
              Já vyřešil možnost dálkového zapnutí nebo vypnutí nabíjení zásuvkou ovládanou přes internet. Spustím si odkudkoli, nemusím chodit do garáže nebo si přes mobil naplánuju zapnutí nebo vypnutí. Samozřejmě jen na standardní kabel od výrobce 230V.
              Pokud to dobře naplánuju, auto se mi nabije na 100% těsně před mým odjezdem(u malobaterkáče často nutnost) a neškodí to tolik baterii jako nabít do plna a nechat půl dne stát.

            2. Má Ioniq nějaké dálkové ovládání, nebo přes mobil,kde
              Má Ioniq nějaké dálkové ovládání, nebo přes mobil,kde se dá zapnout časovač na dobíjení?

              Já třeba dám mitsubishi na kabel mám 25% a chci nabít na 75% což je 8 Kwh a když mám kabel na 2Kw výkonu, tak nastavím na takové dálkové klíčence časovač vypnout dobíjení za 4 hodiny.
              Pak se auto přestane dobíjet jen bliká kontrolka na kabelu a můžu ho tak nechat klidně 2 dny a už se nodobije dokud nezvolím dálkou. A sedí to přesně.

              Opačně zase můžu zapnout dobíjení třeba ve 4 hodiny ráno abych měl v 8 plně nabito a vytopeno. Nebo se dá zapnout rozmrazování zdrdcátek, nebo oken

                1. Dík moc obom Jozef a modenaboy. Začnem používať v
                  Dík moc obom Jozef a modenaboy. Začnem používať v kombinácii ako som teraz napísal vyššie (v poďakovaní udovi.

                2. Ďakujem. Táto smart zásuvka bude presne ten doplnok, ktorý
                  Ďakujem. Táto smart zásuvka bude presne ten doplnok, ktorý mi s natívnymi funkciami Ioniq-u pokryje všetko.
                  Objednané.

              1. Nádhera to Mitsubishi iMiev. A přesně tuhle vychytávku z
                Nádhera to Mitsubishi iMiev. A přesně tuhle vychytávku z něj soudruzi z Francie vymontovali, když z něj dělali trojčata. Nemá to ani Peugeot Ion, ani Citroen Zero. Dokonce nejde v době nabíjení ani zapnout topení/klima. O rozmrazování oken/zrcátek nemluvě. Pitomci.

                1. JO jo
                  původně jsem myslel že ta tyčinka je k ničemu,ale

                  JO jo

                  původně jsem myslel že ta tyčinka je k ničemu,ale teď ji používám i několikrát denně.
                  Přijedu třeba s 8 čárkama, chci nabít na 12 a tak dám že se to má dobíjet 2 hodiny a hotovo. Pak může auto vyset na kabelu pod nepětím třeba dva dny a nedobíjí, kdykoli můžu zapnnout dobíjení,nebo topení i rozmrazování a dokonce to umí i nahřát sedadla.

                  Oázka je jestli by to nešlo dodělat.

                  Jinak topení při nabíjení Vám mrzet menusí, když to je na pomolém dobíjení tak to při topení stejně nic nenabije, naopak jak jsem psal bere to i něco z baterie.

                  A na chademu do nejde vůbec zapnout, asi protože to používá topení a klimu na temperování baterie.

                2. Zrovna jste narazil v textu na další ořezávku z pera
                  Zrovna jste narazil v textu na další ořezávku z pera francouzských soudruhů – Ion a Zero mají vyhřívané jen sedadlo řidiče 🙁

                  Těch dodělávek se tam dá dát hodně (start tlačítkem, tempomat, parkovací čidla a kamera atp.), ale zrovna to dálkově ovládané nabíjení jsem zatím nikde a u nikoho neviděl.

                  Mně by to topení klima stačilo 15 minut před odjezdem, bez ohledu na zásuvku.

              2. Ioniq má možnosť nastaviť/naplánovať čas najbližšej
                Ioniq má možnosť nastaviť/naplánovať čas najbližšej cesty, a tak nechať nabíjať nie okamžite, ale aby bol nabitý v čase začiatku cesty (viď. vyššie môj komentár).

                Ešte má možnosť nastaviť, kedy je nízka tarifa elektriny a tak môže nabíjať len v čase nízkej tarify (+ kombinovať tieto možnosti).

                Posledná kombinácia je naplánovať cestu a požadovanú teplotu vyhratia auta, a nechať nabíjať okamžite s vyhriatím k času začiatku cesty.

                Inú možnosť v Ioniq-u zatiaľ nepoznám. Aj keď je možnosť pripojiť ho na WiFi, ale netuším ako a či vôbec sa dá nejako potom pripojiť cez tú WiFi naňho.

                Cez tú WiFi si vie aktualizovať SW a aj stiahnuť aktuálne dopravné informácie. Ale iné použitie mi je zatiaľ neznáme.

                1. To nastaveni je výborné, to jsem pochopil.
                  Jde mi o to

                  To nastaveni je výborné, to jsem pochopil.

                  Jde mi o to jestli kvůli tomu musíte do auta,nebo to děláte z obýváku? Jak se to ovládá dálkově ze stránek hyudai jsem to nepochopil.

                  Jinak toho ioniqa Vám závidím jsem cca 13 let Hyudaják
                  měl jsem za tu dobu 5 nových aut hyudai. Vždy 2 současně.
                  Pak jsem ,ale nahradil IX20 modelem Miev . A když mě štvalo živit I30 benzín v automatu, tak jsem šel do Kia Niro, protože

                  1. Inoiq neumí tahat vleky
                  2.Chtěl jsem trochu vyšší auto
                  3. Hyudai Ionig se dá koupit jen v Praze a Brně

                  acha pape

                2. Pre mňa zatiaľ len z auta. Ale v US (a teda technicky to
                  Pre mňa zatiaľ len z auta. Ale v US (a teda technicky to zjavne ide) aj vzdialene – inšpirovali ste ma a našiel so na nejakom fóre možnosť vzdialeného pripojenia/menežmentu ako cez mobil (Blue link) tak aj cez WiFi (Charge point).
                  http://www.ioniqforum.com/forum/232041-post6.html#/topics/17866?postid=232041

                  Vďaka za inšpiráciu, skúsim trochu viac popátrať po dostupnosti týcho možností aj na SK/CZ. Keď sa mi to podarí, tak dám vedieť niekde príhodne na tomto fóre.

                  K ďalším:
                  – myslel som, že Ioniq môžu predávať všetci predajcovia Hyundai – minimálne to tak je v Košiciach a Prešove (eGolf nebol nikde na východe SK dostupný a Leaf dostupný len v Košiciach).
                  – v 2018 má byť dostupný Hyundai Kona so 40kWh batériou.

                  -Ioniq sa mi fakt páči, len sa divím, že sa tak slabo predával (Teraz už môže byť dôvodom aj Leaf2)

                3. On se neprodává slabě. Prodávají se všechny kusy, které
                  On se neprodává slabě. Prodávají se všechny kusy, které stíhá Hyundai vyrobit.

                4. Objednali si jenom 7000 baterek na celej svět. Co by jste
                  Objednali si jenom 7000 baterek na celej svět. Co by jste chtěli od dinosaura? 🙂

          2. Taky se snažím nabíjet na 80% nicméně někdy potřebuju
            Taky se snažím nabíjet na 80% nicméně někdy potřebuju jezdit více a myslím že je lepší nabít na 100% a vybít na 20% než nabíjet na 80% a jezdit na 0%.

            V zimě je třeba elektřiny více a baterka v chladu méně degraduje,
            takže myslím že ji v zimě kolem nuly na 100% hodinu ,dvě, než se ji vyjedu nijak neublíží.

        2. Pravděpodobně se auto nabije na 100% i pomalejším kabelem
          Pravděpodobně se auto nabije na 100% i pomalejším kabelem . Ale jde o to vytápění ten 9A kabel má výkon cca 2Kw,ale topení bere třeba 3,5 Kw a rozdíl jde s baterie, tak za hodinu temperování to vezmě 1,5 Kwh z baterky.

          Já mám MiEV a kabel na noční dobíjení má jen 8A a dělá to taky a kabel 16A je v pohodě.

          1. Vďaka, tak to spravím dvoma spôsobmi.
            1. Keď mám ísť

            Vďaka, tak to spravím dvoma spôsobmi.
            1. Keď mám ísť druhý deň ráno do práce: nalplanujem v Ioniq-u čas odchodu, teplotu a použijem 16A kábel (nabije síce na 100%, ale hneď vtedy doň sadám a idem na 2×84 km).

            2. Keď je pred víkendom, či voľným dňom: kúpim niečo čo mi nižšie poradili Jozef a modenaboy, a tak dám nabíjať 9A, s riadeným vypnutím okolo 80%. Lebo cez nepracovné dni jazdím tak max “okolo komína”.

            Vďaka za rady.

            1. Na pomalé nabíjení pod 230V 16A s topením pozor, ale i
              Na pomalé nabíjení pod 230V 16A s topením pozor, ale i 400V 16A může být málo. Nabíjel jsem z wallboxu Nissan eNV200, palubní nabíječka 6,6 kW, ovšem nechal jsem zapnuté topení a bylo fakt zima. Takže jsem se po hodině vrátil a auto mělo sotva 3 kWh v baterce navíc, zbytek sežralo topení. Zato uvnitř byla opravdová sauna, kousek přes +30°C.

              1. Tak to v týchto mrazoch radšej použijem 400V/25A.
                Už som

                Tak to v týchto mrazoch radšej použijem 400V/25A.

                Už som to vyskúšal a aj pri 25A ističi (oba aj hlavný v plote aj v poistkovej skrinke rovnaké) aj nabíjanie cez noc mi funguje pri 25A tiež OK. Bál som sa pôvodne, že by mi mohlo “vyhodiť” niektorý z ističov, ale vyzerá to OK.

                1. zásadní problém je, že se auto vytápí z baterky a né z
                  zásadní problém je, že se auto vytápí z baterky a né z kabelu.(u Leafa to tak je) Takže když už bude nabitý auto třeba na 98% tak nabíjecí proudy z kabelu do baterky jsou malé, ale topení sežere z baterky třeba v začátku 4 a více Kw !

                2. Jo, jo, hlavně u starších elektromobilů to je doslova
                  Jo, jo, hlavně u starších elektromobilů to je doslova palič a ne topení. Auto – Peugeot Ion – stálo venku přes noc v -8°C. Následně potřebuji ujet ve dne v -5°C pouhých 15 km. Sedám, zapínám auto, topení na max., vnitřní oběh, ventilátor na půlku. Při návratu po cca 12 km vypínám vnitřní oběh (začalo mlžit okna) a jedu na vnější, ventilátor na 1/4. Dojíždím domů, vypínám auto. 30 minut jízdy. 5 kWh spotřeba. V létě by to byly bez klimatizace na stejném úseku max. 2 kWh. Jinak za těch 15 km se teplota vyšplhala uvnitř vozu na +15°C. Proto bych předtopení, když je auto na kabelu a bere si skoro 3,6 kW, uvítal. Ion to neumí. Jeho vzor Mitsubishi iMiev ano. Kdepak udělali soudruzi z Francie PSA chybu? 🙁

                3. Já jsem u tohodle hrozně rád za garáž a BMW i3, které to
                  Já jsem u tohodle hrozně rád za garáž a BMW i3, které to má skvěle pořešené.

                4. Vyskúšané zopár dní. Nabíjanie na 25A, predtopeniena 22C
                  Vyskúšané zopár dní. Nabíjanie na 25A, predtopeniena 22C a nastavený plánovaný čas ranného odjazdu.
                  Po prejdení 2km mi “klesla” energia v batérii na 98%, a potom už len očakávaná spotreba.

                  Na princíp som síce ešte úplne neprišiel, ale empiricky sa Ioniq správa takto.

                5. U mě bez nabíjení na 32 A taky při předtopení klesne
                  U mě bez nabíjení na 32 A taky při předtopení klesne energie. Holt je to velmi náročné na spotřebu.

Napsat komentář