Nejprodávanější elektroauta roku 2019: Tesla Model 3, Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV

Jan Horčík - 09 Prosinec 2019

Od ledna do října 2019 se po celém světě prodalo celkem 221 274 elektromobilů Tesla Model 3. To je třikrát víc, než má druhý nejprodávanější vůz.auto elektromobil Tesla Model 3

Tesla Model 3 je s trojnásobným náskokem rozhodně nejprodávanějším autem do zásuvky za rok 2019.
foto: Tesla

Magazín CleanTechnica sestavil přehledný žebříček nejprodávanějších aut do zásuvky za letošní rok, myšleno od ledna do října. S obrovským náskokem vede elektromobil Tesla Model 3.

Na druhém a třetím místě jsou Evropanům spíše neznámé čínské modely s 81 000, resp. 64 000 kusy. Teprve na čtvrtém místě se pyšní Nissan Leaf s necelými 60 000 a hned za ním Mitsubishi Outlander PHEV (42 000). Z evropských elektromobilů najdeme v první desítce ještě Renault Zoe (38 722) a BMW i3 (34 050).

Překvapivě dobře si vede i Hyundai Kona Electric (36 409). Tesla Model X má za letošek zatím 30 559, ale 21 794 prodaných kusů Tesla Model S potvrzuje, že tomuto modelu hodně ukusuje Tesla Model 3.

Globálně mají auta do zásuvky zatím za letošek podíl na prodeji nových aut asi 2,2 %. Celkově se podle webu EV-Sales prodalo za letošní rok už 1,7 milionu aut do zásuvky.

Zpět na HybridPřidat komentář

Díval jsem se na statistiku za posledních asi 5 let. Prodeje BEV + PHEV exponenciálně rostou. Takže v příštím roce by to mohlo být už něco blízko 5%. Tahle dobře to půjde ale jenom když budou hlavně baterie i nadále zlevňovat.

---

hariprasad

Cena už je dostatečně nízko, teď už jde jen a jen o objem výroby a tam to roste docela slušně. Do 10 let má být roční výroba baterií >2 TWh.

Pro auta kolem miliónu už cena baterií není problém. U aut za půl miliónu je to stále překážka. Myslím však že zlevňování baterií bude pokračovat. Potenciál je stále velký.

BloombergNEF zveřejnil průměrné ceny na úrovni celé baterie (ne jen článků) $156/kWh, to je 45 kWh za 200 tisíc vč. 21% DPH (a to jistě největší automobilky budou s nákupní cenou ještě o něco níž pod průměrem). Taková baterie by byla ideální do Fabie, která by se tak i se slušným ziskem pro automobilku klidně mohla do půl milionu v základu vejít. A když se u nás prodá za půl milionu 2 tisíce CitigoE za rok, tak si asi dovedete představit ty prodeje takovéto Fabie.
Cena baterií je opravdu to nejmenší a důležitější je teď objem výroby. 10 tisíc vyrobených BEV za rok s cenou baterie $100/kWh může být na výrobu klidně dražší než 100 tisíc BEV s baterií za $200/kWh.

Obrázek uživatele runner42

Pokles cen baterií se v roce 2019 prakticky zastavil a pro rok 2020 se očekává pokles jen o nízké jednotky procent. Křivka poklesu ceny strmě klesající do roku 2017 je dnes prakticky plochá.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Spalovací auta nejezdí na benzín, ale na daně (teď 71% ceny PHM)

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

runner42 | 11. 12. 2017 07:32

Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste. Realita:V roce 2019 dosahovaly ceny 156 USD/kWh. Podle predikcí Bloomberg NEF budou ceny baterií klesat i nadále a v roce 2023 dosáhnou přibližně 100 USD/kWh

Prostor je to ještě velký, viz třeba:
https://www.newmobility.global/e-mobility/catl-reveals-cell-pack-battery-platform-iaa-2019/

Obrázek uživatele runner42

To je ovšem hustota, nikoliv cena.

Ano, asi je možné za 30% cenový růst zvýšit hustotu o dalších 10%. Což nic neřeší.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Spalovací auta nejezdí na benzín, ale na daně (teď 71% ceny PHM)

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Spíš jsem odkazoval na ten odstavec nad tím a zefektivnění celého procesu, což naopak přinese výrazné úspory. Můj odhad je, že za 3 roky bude průměr $120/kWh, za 5 let $100/kWh. Jasně, není to ten strmý pokles jako dřív, "jen" v průměru 8 % za rok, ale k ploché křivce to má ještě hodně daleko.

Tesla a VW jsou už zřejmě na té stovce teď.

Na úrovni článků asi ano, ne úrovni celé baterie, jak uvádí BloombergNEF, to ještě chvíli potrvá.

Obrázek uživatele ozana

a taky:
"CATL je schopna ... snížit množství dílů pro batery pack o 40%."

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Myslím, že cena 100$/KWh je pořád vysoko. Zajímavé to začne být, až to klesne na 50-60$. To je můj odhad. Prostě baterie kolem 100kWh by měla stát asi tak 100-150k Kč. Myslím, že to není nedosažitelná meta během řekněme 5 let. S tím je samozřejmě spojená nutnost snižovat cenu za suroviny (tj. buď levné suroviny a/nebo vysokou hustotu energie a míň surovin) a energetickou spotřebu při výrobě.

---

hariprasad

Na to čekám. Za 5-8 let bych si chtlě něco koupit něco jinýho.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Tak ono jezdit s takovym EV je nouzovka i kdyby nebylo problemu s prehrivanim....

Jsem čekal že Leaf na tom bude hůř. Já bych po těch recenzí do něho nešel. Drív byl téměr jediný na trhu, ale dneska je kde vybírat.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Asi ho má spousta lidí jen to drobný pojíždění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

S Leafem 1 jsem jezdil i delsi vzdalenosti, do DE. Ale v dnesni konkurenci modernich EV je Leaf totalne zastaraly i ten novy Leaf. Mozna ze Nissan odkupuje stare Leafy protiuctem za nove a dava dobre ceny. Jinak Leaf je z dnesniho pohledu neatraktivni a kazi dojem vsem EV.

Tak první generaci s 30kWh baterií v dobrém stavu za 300tisíc bych na dojíždění do práce bral, nevíte o nějakém? :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

Já bych věděl, a možná i za méně, ale přece jen háček to má. :-)
Silně se začal rozvíjet trh s ojetými EV v Norsku (zejména po příchodu TM3), a jistě by tam byl i takový rozumně ojetý Leaf, ale ten háček tkví v tom, že Norsko není v EU, tudíž CLO. Obávám se, že tím se to dorovná cenám v Německu. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

EV se da vyhodne dovazet z Francie. Ach ta francouzstina. Pozor na Leafa, vetsinou je baterka na leasing. Nabidky lacentrale.fr
EV musi byt minimalne 6 mesicu prihlasene a 5 nebo 6000km na tachaci. Kvuli dotacim ve Fr a dph v CR.

Obrázek uživatele Marek_

Ne, clo se neplatí. Pokud se dováží ze země EU + země v Evropském hospodářském prostoru, tak se clo neplatí. K těmto zemím patří:
Island
Norsko
Lichtenštejnsko

---

Lexus GS 450h Premium

Docla jsme se o tom informoval, nez jsme koupil i-Mieva. U aut je vyjimka a clo se plati. Navic by s emuselo platit i DPH, takze to auto pak vyjde uz stejne jako v Nemecku. Mam kamarada ve Svedsku, ktery s emi taky na to dival (Norstina je Svedstine hodne podobna).
Ale pokud by nekdo mel opravdu zajem, asi by stacilo napsat mail na Financni urad.

Obrázek uživatele Marek_

Ve starší diskusi tady na hybridu jsem četl toto info ohledně dovozu tesly z Norska, je to odpověď z celní správy:

"Dobrý den,
při předložení důkazu původu (vystaveného v Norsku) na celním úřadu v ČR bude celní sazba při dovozu automobilu snížena z 10% na 0%, Důkaz původu zajišťuje vývozce z Norska.
Každému zboží dováženému ze třetích zemí na území EU je potřeba přiřadit 10-ti místné číslo celního sazbníku a uvézt zemi odeslání, teprve pak je možné určit výši cla. Celní sazebník pro účely zjištění výše cla naleznete v následujícím odkazu:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=cs"

Takže clo by se opravdu platit nemělo. Tady je ta diskuse:
http://www.hybrid.cz/zkusenosti-tesla-model-s-po-dvou-letech-75-000-km#comment-45266

Samozřejmě, nevím jakí je praxe a byrokracie s tím spojená. Vykašlal bych se na to a nšel ojetinu v Německu nebo v Holandsku.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Jo a myslím, že ohledně cla asi nemá význam ptát se Norů, ne? Jim je to jedno, clo je záležitost českého finančáku.

---

Lexus GS 450h Premium

Mel jsme na mysli cesky Financni urad. Priste to napisi presneji.

Obrázek uživatele Marek_

Dle tohoto info clo neplatíte ani u aut:
https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/vat-buying-selling-cars/index_cs.htm

S DPH je to složitější, záleží jestli je auto nové nebo ojeté. Třeba u ojetého by se neměla platit DPH v zemi nákupu, ale v zemi registrace. Ale co vím a co jsem zjišťoval v jednom bazaru v DE, tak zaplatím i německou DPH jako takovou zálohu a když prokážu, že jsem auto v CZ zaregistroval (a zaplatil CZ DPH), tak mi to Němec vrátí.

---

Lexus GS 450h Premium

Mám nad tím bádat dál, nebo znáte výši cla a tím pádem to fakt nemá cenu?

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

clo 10% a DPH 21%

---

BMW i3 60Ah - 33.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Díky všem diskutujícím za rozbor...takže pokud ojeté EV, tak Francie, Itálie, nebo nejspíš Německo.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

Leaf 30kWh minimum nejakych 430.000 kc. Za 300kkc je jen 24kWh.

Já vím, sleduji to, proto se tak ptám... :) O kousek cenově výš je už CitiGo se stejným dojezdem, ale menším komfortem/prostorem. u Leafa se prý dá vyměnit baterie 30kWh za 40kWh, v Kanadě to tuším dovedou, 60kWh už je jiná, s tou to nejde.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

Zřejmě těží z toho, že si v minulosti udělali dobré jméno a silnou značku ještě s hybridy. Ne každý se vyzná v technických detailech.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?