Nejprodávanější elektroauta roku 2019: Tesla Model 3, Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV

Od ledna do října 2019 se po celém světě prodalo celkem 221 274 elektromobilů Tesla Model 3. To je třikrát víc, než má druhý nejprodávanější vůz.

Tesla Model 3 je s trojnásobným náskokem rozhodně nejprodávanějším autem do zásuvky za rok 2019.
foto: Tesla

Magazín CleanTechnica sestavil přehledný žebříček nejprodávanějších aut do zásuvky za letošní rok, myšleno od ledna do října. S obrovským náskokem vede elektromobil Tesla Model 3.

Na druhém a třetím místě jsou Evropanům spíše neznámé čínské modely s 81 000, resp. 64 000 kusy. Teprve na čtvrtém místě se pyšní Nissan Leaf s necelými 60 000 a hned za ním Mitsubishi Outlander PHEV (42 000). Z evropských elektromobilů najdeme v první desítce ještě Renault Zoe (38 722) a BMW i3 (34 050).

Překvapivě dobře si vede i Hyundai Kona Electric (36 409). Tesla Model X má za letošek zatím 30 559, ale 21 794 prodaných kusů Tesla Model S potvrzuje, že tomuto modelu hodně ukusuje Tesla Model 3.

Globálně mají auta do zásuvky zatím za letošek podíl na prodeji nových aut asi 2,2 %. Celkově se podle webu EV-Sales prodalo za letošní rok už 1,7 milionu aut do zásuvky.

33 Comments on “Nejprodávanější elektroauta roku 2019: Tesla Model 3, Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander PHEV”

  1. Díval jsem se na statistiku za posledních asi 5 let. Prodeje
    Díval jsem se na statistiku za posledních asi 5 let. Prodeje BEV + PHEV exponenciálně rostou. Takže v příštím roce by to mohlo být už něco blízko 5%. Tahle dobře to půjde ale jenom když budou hlavně baterie i nadále zlevňovat.

        1. BloombergNEF zveřejnil průměrné ceny na úrovni celé
          BloombergNEF zveřejnil průměrné ceny na úrovni celé baterie (ne jen článků) $156/kWh, to je 45 kWh za 200 tisíc vč. 21% DPH (a to jistě největší automobilky budou s nákupní cenou ještě o něco níž pod průměrem). Taková baterie by byla ideální do Fabie, která by se tak i se slušným ziskem pro automobilku klidně mohla do půl milionu v základu vejít. A když se u nás prodá za půl milionu 2 tisíce CitigoE za rok, tak si asi dovedete představit ty prodeje takovéto Fabie.
          Cena baterií je opravdu to nejmenší a důležitější je teď objem výroby. 10 tisíc vyrobených BEV za rok s cenou baterie $100/kWh může být na výrobu klidně dražší než 100 tisíc BEV s baterií za $200/kWh.

                1. Spíš jsem odkazoval na ten odstavec nad tím a
                  Spíš jsem odkazoval na ten odstavec nad tím a zefektivnění celého procesu, což naopak přinese výrazné úspory. Můj odhad je, že za 3 roky bude průměr $120/kWh, za 5 let $100/kWh. Jasně, není to ten strmý pokles jako dřív, „jen“ v průměru 8 % za rok, ale k ploché křivce to má ještě hodně daleko.

                2. a taky:
                  „CATL je schopna … snížit množství dílů pro

                  a taky:
                  „CATL je schopna … snížit množství dílů pro batery pack o 40%.“

                3. Tesla a VW jsou už zřejmě na té stovce teď.
                  Tesla a VW jsou už zřejmě na té stovce teď.

                4. Na úrovni článků asi ano, ne úrovni celé baterie, jak
                  Na úrovni článků asi ano, ne úrovni celé baterie, jak uvádí BloombergNEF, to ještě chvíli potrvá.

            1. runner42 | 11. 12. 2017 07:32
              Cena baterií neklesá a

              runner42 | 11. 12. 2017 07:32

              Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste. Realita:V roce 2019 dosahovaly ceny 156 USD/kWh. Podle predikcí Bloomberg NEF budou ceny baterií klesat i nadále a v roce 2023 dosáhnou přibližně 100 USD/kWh

          1. Myslím, že cena 100$/KWh je pořád vysoko. Zajímavé to
            Myslím, že cena 100$/KWh je pořád vysoko. Zajímavé to začne být, až to klesne na 50-60$. To je můj odhad. Prostě baterie kolem 100kWh by měla stát asi tak 100-150k Kč. Myslím, že to není nedosažitelná meta během řekněme 5 let. S tím je samozřejmě spojená nutnost snižovat cenu za suroviny (tj. buď levné suroviny a/nebo vysokou hustotu energie a míň surovin) a energetickou spotřebu při výrobě.

      1. S Leafem 1 jsem jezdil i delsi vzdalenosti, do DE. Ale v
        S Leafem 1 jsem jezdil i delsi vzdalenosti, do DE. Ale v dnesni konkurenci modernich EV je Leaf totalne zastaraly i ten novy Leaf. Mozna ze Nissan odkupuje stare Leafy protiuctem za nove a dava dobre ceny. Jinak Leaf je z dnesniho pohledu neatraktivni a kazi dojem vsem EV.

            1. Já vím, sleduji to, proto se tak ptám… 🙂 O kousek
              Já vím, sleduji to, proto se tak ptám… 🙂 O kousek cenově výš je už CitiGo se stejným dojezdem, ale menším komfortem/prostorem. u Leafa se prý dá vyměnit baterie 30kWh za 40kWh, v Kanadě to tuším dovedou, 60kWh už je jiná, s tou to nejde.

          1. Já bych věděl, a možná i za méně, ale přece jen
            Já bych věděl, a možná i za méně, ale přece jen háček to má. 🙂
            Silně se začal rozvíjet trh s ojetými EV v Norsku (zejména po příchodu TM3), a jistě by tam byl i takový rozumně ojetý Leaf, ale ten háček tkví v tom, že Norsko není v EU, tudíž CLO. Obávám se, že tím se to dorovná cenám v Německu. 🙂

                1. Díky všem diskutujícím za rozbor…takže pokud ojeté EV,
                  Díky všem diskutujícím za rozbor…takže pokud ojeté EV, tak Francie, Itálie, nebo nejspíš Německo.

              1. Docla jsme se o tom informoval, nez jsme koupil i-Mieva. U aut
                Docla jsme se o tom informoval, nez jsme koupil i-Mieva. U aut je vyjimka a clo se plati. Navic by s emuselo platit i DPH, takze to auto pak vyjde uz stejne jako v Nemecku. Mam kamarada ve Svedsku, ktery s emi taky na to dival (Norstina je Svedstine hodne podobna).
                Ale pokud by nekdo mel opravdu zajem, asi by stacilo napsat mail na Financni urad.

                1. Dle tohoto info clo neplatíte ani u
                  Dle tohoto info clo neplatíte ani u aut:
                  https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/vat-buying-selling-cars/index_cs.htm

                  S DPH je to složitější, záleží jestli je auto nové nebo ojeté. Třeba u ojetého by se neměla platit DPH v zemi nákupu, ale v zemi registrace. Ale co vím a co jsem zjišťoval v jednom bazaru v DE, tak zaplatím i německou DPH jako takovou zálohu a když prokážu, že jsem auto v CZ zaregistroval (a zaplatil CZ DPH), tak mi to Němec vrátí.

                2. Jo a myslím, že ohledně cla asi nemá význam ptát se
                  Jo a myslím, že ohledně cla asi nemá význam ptát se Norů, ne? Jim je to jedno, clo je záležitost českého finančáku.

                3. Mel jsme na mysli cesky Financni urad. Priste to napisi
                  Mel jsme na mysli cesky Financni urad. Priste to napisi presneji.

                4. Ve starší diskusi tady na hybridu jsem četl toto info
                  Ve starší diskusi tady na hybridu jsem četl toto info ohledně dovozu tesly z Norska, je to odpověď z celní správy:

                  „Dobrý den,
                  při předložení důkazu původu (vystaveného v Norsku) na celním úřadu v ČR bude celní sazba při dovozu automobilu snížena z 10% na 0%, Důkaz původu zajišťuje vývozce z Norska.
                  Každému zboží dováženému ze třetích zemí na území EU je potřeba přiřadit 10-ti místné číslo celního sazbníku a uvézt zemi odeslání, teprve pak je možné určit výši cla. Celní sazebník pro účely zjištění výše cla naleznete v následujícím odkazu:

                  http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=cs

                  Takže clo by se opravdu platit nemělo. Tady je ta diskuse:
                  http://www.hybrid.cz/zkusenosti-tesla-model-s-po-dvou-letech-75-000-km#comment-45266

                  Samozřejmě, nevím jakí je praxe a byrokracie s tím spojená. Vykašlal bych se na to a nšel ojetinu v Německu nebo v Holandsku.

Napsat komentář