Nejnáročnější závod elektromobilů na světě odstartuje 1. srpna

Ročník 2011 bude pro e-mobilitu představovat doposud nejnáročnější výzvu, jelikož obtížnost závodu se oproti loňsku ještě zvýšila. Než 32 registrovaných týmů vyrazí na více než 800 km dlouhou trasu do Svatého Mořice, společnost zřídí v pondělí 1. srpna pro jezdce veřejnou stáj kde se návštěvníci i diváci mohou zblízka seznámit s praktickými detaily .
foto: TÜV SÜD

Společnost TÜV SÜD není jen technologickým partnerem závodu, ale také v něm má sama dva týmy. HorstSchneider a Dr. Peter Klein, členové představenstva TÜV SÜD AG, nastoupí jako řidiči .

800 kilometrů, 4 etapy – z nichž nejdelší má více než 200 kilometrů, nadmořská výška 2504 metrů na Grossglocknerské vysokohorské silnici – tyto statistické údaje jsou jen některé z hlavních dat závodu e-miglia 2011, který se jede z Mnichova do Sv. Mořice. Oficiálnímu startu, který je naplánován na 2. srpna 9 hodin ráno, bude o den dříve předcházet zřízení veřejného paddocku TÜV SÜD.

V mnichovských kancelářích tohoto poskytovatele služeb na adrese Ridlerstrasse 57 dostanou technické osvědčení a 32 účastnických týmů bude představeno veřejnosti. Horst Schneider komentuje letošní podstatně náročnější požadavky takto:

„Jako poskytovatel služeb prosektor e-mobility jsme si při loňském debuty závodu e-miglia uvědomili, že se nejedná o pouhou show, ale že náročné podmínky tohoto závodu nám mohou poskytnout konkrétní informace využitelné propokrok v oblasti elektromobility. Nyní šla laťka výše a my se vzrušením čekáme, jak bude závod probíhat.“

Nejdelší etapa má přes 200 kilometrů

Pravděpodobně nejzajímavější úsek závodu zavede účastníky na Grossglocknerskou vysokohorskou silnici do nadmořské výšky 2504 metrů. Ale ročník 2011 závodu e-miglia sahá nejen výš než v loňském roce, ale také dál: trasa byla z 560 km v první sezoně 2010 prodloužena a týmy nyní musejí k cílové pásce ve Sv. Mořici urazit přibližně 800 kilometrů.

Nejdelší denní úsek se také prodloužil o 50 kilometrů a má nyní více než 200 kilometrů – což je výrazně více, než je dojezdová vzdálenost většiny zúčastněných vozidel, která činí přibližně 150 kilometrů.

Tato nová výzva prověří účinnost , která bude – zjednodušeně řečeno – řídit dobíjení baterie při jízdě z kopce a tím prodlužovat dojezd vozidel. Ve skutečnosti je dojezdová vzdálenost oblastí, ve které e-miglia přináší cenné informace a poznatky, které odborníkům z TÜV SÜD umožňují vyvíjet nové služby.

Jednou z takových služeb je TSECC (cyklus TÜV SÜD E-Car Cycle), nová norma pro dojezdovou vzdálenost vozidel, ve které se poprvé zohledňují měření reálných jízdních cyklů a počasí. Poznatky ukazují, že podmínky, jako jsou teploty pod bodem mrazu a používání dodatečných energie, mohou snížit až o 50%.

TSECC tak poskytuje konkrétní fakta u takových aspektů, jako je výkon a dojezd, které mají vlivna celkový úspěch e-mobility. „e-miglia nám přináší důležité informace pro detailní vývoj zkušebního cyklu, které vycházejí z reálného provozu vozidla,“ zdůrazňuje Horst Schneider.

Blízké setkání s e-mobilitou

Než týmy změří síly na přibližně 800 kilometrech z Mnichova přes průsmyk Grossglockner, Bolzano a Engadin do Svatého Mořice, budou pozvány společností TÜV SÜD do veřejného paddocku, který bude otevřen v pondělí 1. srpna odpoledne v mnichovské pobočce společnosti na adrese Ridlerstrasse 57.

Zde může veřejnost od 15:30 získat z první ruky informace o e-mobilitě. Moderátor televize SWR Constantin Beims od 17 hodin představí týmy a jejich . Poté budou mít návštěvníci možnost dozvědět se o e-mobilitě více od řidičů, spolujezdců i odborníků z TÜV SÜD.

, způsoby dobíjení, původ , technologie rekuperace energie: „Když toto futuristické téma elektromobility ožívá a fascinuje lidi, je to skutečně elektrizující zážitek,“ rozplývá se Schneider.

tisková zpráva

Napsat komentář