Olympijské hry v Tokiu 2020 nabídnou létající auto

Jan Grohmann - 01 Červen 2016

Tým mladých japonských inženýrů vyvíjí velmi zajímavé létající auto Skydrive. Pokud vývoj půjde podle plánu a tým najde bonitního investora, Skydrive uvidíme létat nad stadióny olympijských her v Tokiu roku 2020.Skydrive

Vize létajícího auta (nebo spíše trojkolky?) Skydrive.
foto: CART!VATOR

Týmy po celém světě pracují na nejrůznějších verzích létajících aut. Donedávna patřily létající auta do říše sci-fi, ale neustále dokonalejší pohonné systémy (lepší poměr hmotnost/výkon) a kvalitnější materiály (lepší poměr hmotnost/pevnost) přesouvají létající auta do reálného světa.

Japonské létající auto Skydrive je v podstatě velká kvadrokoptéra měřící na délku 2,9 m a šířku 1,3 m - bez započítání rotorů. Letová výška Skydrive je pouze deset metrů a cestovní rychlost 100 km/h. Pohon je čistě elektrický.

Označení “létající auto” je však poněkud nadnesené. Stroj pojme pouze jednoho dospělého člověka a podvozek má pouze tři pojezdová kola. Skydrive se tak na dálnice nikdy nepodívá - trojice kol poslouží jen ke krátkému pojíždění ve městě.

Základem Skydrive je nosná konstrukce vyrobená z tažených uhlíkových vláken (CFRP). Ke konstrukci je připojená jednoduchá kabina (či spíše aerodynamický štít), podvozek s třemi koly a čtveřice elektrických motorů s rotory. Hmotnost Skydrive díky použití moderních materiálů nepřesáhne 100 kg.

Skydrive

Stavba prototypu Skydrive. Letové testy začnou na konci roku.
foto: CART!VATOR

V současné době tým inženýrů a designerů vyzkoušel malý model Skydrive o velikosti 30x60 cm. Tým má sice již vyrobený finální prototyp, ale z důvodu bezpečnosti (především finanční) se rozhodl základní testy vykonat s menším modelem.

Pokud půjde vše podle plánu, první Skydrive se dostanou do provozu v roce 2020. “Snažíme se to dokončit a dostat do provozu, co nejrychleji, jak to jen půjde,” uvedl Tsubasa Nakamura, vedoucí týmu.

Pro Japonsko jsou létající auta vysoce zajímavá, nejen kvůli nedostatku místa na zemi a přehuštěné dopravě, ale také kvůli častým zemětřesením, které přerušují dopravní sítě.

“Naši vizí je iniciovat novou éru, kdy každý může svobodně létat. Vyvíjíme světově nejmenší létající auto s vertikálním startem a přistáním a může létat kdykoliv a kdekoliv,” píše tvůrci Skydrive na svém webu. “Umožní nám to jít na místa, kde se nyní nemůžeme dostat nebo žít.”

V poslední době se objevila řada projektů létajících aut. Zřejmě nejpokročilejším projektem je slovenský AeroMobil 3.0. V roce 2018 pak má vzlétnout Terrafugia TR-X - ta dokonce nabízí stroj s kolmým startem a přistáním.

Japonskému projektu se však nejvíce podobá projekt Ehang 184 od čínské firmy Guangzhou. Ehang 184 stejně jako Skydrive je v podstatě obří kvadrokoptéra pro dopravu osob. Čínský Ehang 184 ale postrádá možnost pohybu po zemi.

Než uvidíme podobné stroje běžně létat nad hlavou, uplyne ještě minimálně několik let. Problém však není technická stránka věci. Obrovskou výzvou bude vyřešit bezpečnost, vytvořit nové letecké (silniční) předpisy a upravit legislativu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kazda mlada generacia s generacnou stratou pamate, pride pokazdom, s rovnakym nezmyslom.

srat na predpisy, kaslat na byrokraciu, ostat pravidla spolocnosti, my sme inovacia ludstva a prepiseme zakony, vyhneme sa pokutam a trestom uveznenia, sudy na nas nemaju, lebo my proletari vsetkych krajin ...zijeme v nevedomosti.

tak co, nech si akoze zalietaju.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?