Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je Toyota

Pravidelný přehled 100 nejcennějších značek světa BrandZ letos nepřekvapil. Nejcennější jsou Google, Apple a Microsoft. Mezi automobilkami vede Toyota.

Toyota se mezi nejcennějšími značkami světa žebříčku BrandZ umístila na 30. místě s hodnotou 28,6 mld.. Přitom ještě v roce 2006 zaujímala místo desáté.

Mezitím se ale žebříček výrazně proměnil. Staré hráče jako GE, Coca-cola, Marlboro, Walmart nebo Citi nahradili noví: Google ($245,5 mld.), Apple ($234 mld.), Microsodt ($143 mld.), Amazon ($139 mld.) či Facebook ($129 mld.). Nebo také čínský Tencent ($108 mld.).

Na dalších místech se umístily automobilky BMW (35), Mercedes-Benz (40), Ford (83) a Honda (91). Hodnota značky Tesla stoupla meziročně o 32 % na $5,8 mld., a je tak ve druhé stovce nejcennějších značek světa.

tisková zpráva

3 Comments on “Nejhodnotnější značkou mezi automobilkami je Toyota”

Napsat komentář