Nedostupný Ioniq Electric? Nedostatek baterií, hlasí automobilka

Každý kdo se, ať už v Evropě, USA nebo jinde, zajímá o nákup elektromobilu Hyundai Ioniq Electric, nemá to jednoduché. Aut je prostě málo.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je obětí vlastního úspěchu. Automobilka nemá dost baterií, aby zvládla obsloužit poptávku.
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq Electric je jedna z nejlepších nabídek nejen na evropském elektromobilním trhu. Koupit si ale tenhle elektromobil je obtížné.

Jako kdyby to s dostupností elektromobilu Hyundai Ioniq Electric nebylo už tak dost špatné, automobilka Hyundai aktuálně rozeslala dealerům (v USA) upozornění, že aut je opravdu málo a nové objednávky na verzi pro rok 2018 nelze přijímat.

Ty, které už jsou zadané a nebude možné je splnit, se automaticky přemění v objednávky na verzi pro rok 2019. Hyundai nicméně slibuje zachovat ceny.

Kdo je na vině? Podle Hyundai za celou tuhle šlamastyku může dočasný globální nedostatek baterií. Dealerům proto navrhuje, aby se raději soustředili na prodej hybridní a plug-in hybridní verze.

Jestli ale za celý ten problém nemůže prostě jen fakt, že si Hyundai údajně před rozjetím výroby objednal u LG Chem pouze 6000 až 7000 baterií a plánoval vyrábět všehovšudy 1200 elektromobilů Ioniq měsíčně.

Jenže to by nesměl své první plně elektrické auto udělat tak dobré! Už v červnu 2017 oznámila automobilka, že produkci o polovinu zvýší – na 1800 kusů měsíčně. Ani to ale nestačí.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric se může pochlubit titulem „energeticky nejefektivnější osobní vůz“. Potvrdil to nedávným neoficiálním rekordem, když s 28kWh baterií urazil rekordních 410 km.

Verze pro rok 2019 se začne dodávat v červenci 2019. Dlouhodobě se spekuluje o nové verzi Ioniq Electric s větší baterií a dojezdem přes 320 km. Je možné, že právě už verze pro rok 2019 by se mohla prodávat ve dvou variantách, z nichž jedna by tento dojezd mohla nabídnout.

83 Comments on “Nedostupný Ioniq Electric? Nedostatek baterií, hlasí automobilka”

  1. Dinosaurskej greenwashing v praxi. Koukejte, taky děláme ty
    Dinosaurskej greenwashing v praxi. Koukejte, taky děláme ty zelený elektrický auta. Všude se o něm mluvi. To víte že jo, taky máme rádi tu planetu… Jo kdy bude? No to víte objektivní důvody, teď nejsou ty baterie… Je to těžký, možná za rok?
    … Jako za socíku

              1. Je to kompletní čas od zaplacení zálohy do chvíle kdy
                Je to kompletní čas od zaplacení zálohy do chvíle kdy jsme do něj usedli a to již s nasazenými registračními značkami.
                Na účtu se pak průběžně dočtete, že čeká na výrobu, bylo přiděleno vin a jaké, je ve výrobě, že ho dopravují do přístavu, že je na lodi, a že je v Tilburgu.
                Sko 3 měsíce Xko 4. Před rokem. Možná teď už to bude rychlejší.

      1. Oni Tesle scházej baterky? Že sem si nevšim. Co vím tak
        Oni Tesle scházej baterky? Že sem si nevšim. Co vím tak už je někdy v únoru neměli v Gigatovárně kam dávat a skladovali to i tam kam měli přijít nový výrobní linky. :)))
        A to že naprosto nebudou stíhat dodávat M3 už věděli když jim přišlo 120 000 rezervací za 24 hodin, tolik totiž očekávali leda tak v těch nejzfetovanějších snech. Nakonec maj těch rezervací ještě 4x tolik :))) To že neuměj masově vyrábět auta ví každý malý dítě.

        Jo Tezla je na tom dost jinak, zatímco od začátku roku v emerice dodala i přes dost zpožděnej náběh výroby 12 000 M3, 6 500 MS a 5 500 MX, tak kromě Boltů, i3 a Leafů, který celkem držej krok, jsou všichni ostatní v prdeli a dodali víceměně hovno. Fiat 500e sotva 1 000 , VW e-Golf 670 a IONIQ jen zoufalejch 119 kousků. To už i Mercedes prodal víc svejch modelů B s kozím dechem, dokonce i Honda se svou srágorou Clarity BEV prodala 4x víc. VW bude další 2 roky chrlit 70 e-Golfů denně a Hjůndaj radši letošní objednávky přesunul na příští rok… Hoja hoj čekají nás ještě 2 roky nekonečnejch píar keců a žvásů vo zářný budoucnosti dinosarů :)))

  2. Nemecke automobilky zase tvrdi, ze je celosvetovy prebytek Li
    Nemecke automobilky zase tvrdi, ze je celosvetovy prebytek Li baterii a proto nehodlaji stavet vlastni fabriky.
    A jak chce Hyundai vyrabet novy EV Kona, kdyz uz ted nema dost baterek? A sesterska Kia prijde brzy s Kia Niro EV.
    Nekdo nam nerika pravdu.

    1. Hyundai-Kia dělají tolik modelů s tak málo baterkami
      Hyundai-Kia dělají tolik modelů s tak málo baterkami zjevně kvůli tomu, aby si jejich zákazníci nakonec raději koupili ten model, který si vybrali, po přemluvění v prodejně jako hybrida.

      Ale to je zastaralá koncepce, která bude minimálně v EU rychle zbourána. Do pár roků bude jasná třída čistých elektroaut a zbytek hybridy, možná jen pár nejlehčích modelů aut ještě příští dekádu přežije pouze s benzínem.

      1. Tesla Model S zcela určitě. BMW i3s taky, náhon na zadní
        Tesla Model S zcela určitě. BMW i3s taky, náhon na zadní prostě dělá svoje, obyč i3 kvůli úzkým kolům tolik ne, ale zábavná je taky velice. Jaguar taky asi nebude k zahození. Zbytek už asi bude řidičsky dost mizerný.

          1. Můj žebříček zábavnosti EV. (pouze těch,ve kterých
            Můj žebříček zábavnosti EV. (pouze těch,ve kterých jsem opravdu jel)
            Tesla S 90 D
            BMW i3
            BMW C evolution
            KIA Soul
            Hyundai Ioniq
            VW eGolf 2017
            Renault Zoe
            Nissan Leaf 1 a 2
            Mercedes B ED
            Nissan eNV 200
            Mezi druhým a třetím místem je velká mezera.

                1. To by ovšem museli začít dělat EV od nuly nebo zahodit
                  To by ovšem museli začít dělat EV od nuly nebo zahodit spalovací myšlení. Oba Nissany přední kufry plné motorů a spol., taky Renault Zoe, Kia Soul EV, VW eUP, VW eGolf, Mercedes Benz B electric, Peugeot Partner/Citroen Berlingo electric, Hyundai Ioniq, Fiat 500e atd. atd. atd., samá spalovací předělávka.

                2. kromě i3 a tesly zatím žádné, abychom byli přesní. i
                  kromě i3 a tesly zatím žádné, abychom byli přesní. i ion a spol. je předělávka.

                3. Ano, iMiev (a z něj odvozený Ion a Zero) jsou i ve
                  Ano, iMiev (a z něj odvozený Ion a Zero) jsou i ve spalovací verzi, ovšem je to podobné jako s Ioniq, základ je dělán jako univerzální platforma.

                4. U iona, zera a imievu je ovšem aspoň zachována jedna
                  U iona, zera a imievu je ovšem aspoň zachována jedna zásadní a důležitá vlastnost a to náhon na zadní kola. Elektromobil, který není čtyřkolka, a nemá náhon na zadní kola, pro mě jako by nebyl.

                5. To budeš mít v budoucnu těžší výběr, zadokolky zmizí
                  To budeš mít v budoucnu těžší výběr, zadokolky zmizí do několika let, tak budeš muset volil 4×4.

                6. Proc by meli zadolky zmizet?
                  Proc by meli zadolky zmizet?

                7. Protože to je trend, budou buď předokolky nebo 4×4, zadní
                  Protože to je trend, budou buď předokolky nebo 4×4, zadní náhon bude u aut na blbnutí.

                8. Trend? Tento trend nedává u elektromobilů žádný smysl.
                  Trend? Tento trend nedává u elektromobilů žádný smysl.

                9. Tak to napiš výrobcům 🙂
                  Tak to napiš výrobcům 🙂

                10. Tak vsichni dobre vime kdo ten trend u EV udava, a nejak jsem
                  Tak vsichni dobre vime kdo ten trend u EV udava, a nejak jsem nezaregistroval ze by Tesla chystala nejakou predokolku.
                  Navic u od zakladu plnokrevnych EV ma predni nahon jen sama negativa.

                11. Tesla bude v budoucnu dělat výhradně 4×4. Ano u BEV dává
                  Tesla bude v budoucnu dělat výhradně 4×4. Ano u BEV dává zadní náhon smysl, díky rozložení váhy.

                12. Nemají chalupu v kopci a nemusí se tam rozjíždět v zimě.
                  Nemají chalupu v kopci a nemusí se tam rozjíždět v zimě. PánuBohu děkuji za iOna – první vůz po Š120 která nemá problém s rozjezdem.

                13. jo a cesta je 4. cenová, pluh tam jezdí jenom když musí.
                  jo a cesta je 4. cenová, pluh tam jezdí jenom když musí. Jako Žilinské autobusy MHD.

                14. š1000-135?
                  s trabim som v plnom obsadení vyšiel k zjazdovke

                  š1000-135?
                  s trabim som v plnom obsadení vyšiel k zjazdovke (soblahov) na letných gumách. bez hrabania.
                  posledná škodovka, čo stála za reč bola 1101. aj keď bola zčasti z dreva.

    1. Ja mozem porovnat len so spalovakmi (na ktorych som najazdil
      Ja mozem porovnat len so spalovakmi (na ktorych som najazdil 20k+ km), a teda Ioniq jazdi podstatne lepsie ako Fabia, Octavia, Peugeot308, Passat ci Corolla.

      Ma nevyhodu v presmykovani prednych kolies, takze sa nevyuzije plne vykonu,ale v sportovom rezime v jazde do kopca, z kopca (bezne zatacky 180) sa nan aj tak nechytaju ani take spalovaky ako BMW, ci Audi …

      A rozjazdy pri vyjazde zo zataciek aj do kopca su uzasne…

      Atd. EV rebricek moze byt spraveny medzi nimi samotnymi (ako nizsie), ale porovnanie so spalovakmi – snad so sportiakmi.

      1. To vaše počáteční nadšení chápu. Nejsem už dávno
        To vaše počáteční nadšení chápu. Nejsem už dávno nějaký závodník, ale když porovnám jízdní vlastnosti sportovních aut ve kterých jsem jezdil a EV auta, tak je to nesrovnatelné, EV auta jsou na tom jízdními vlastnostmi dost mizerně. Tesla S má jako jediné slušný výkon, ovšem je zase těžká. To počáteční velké zrychlení je u ní super a také všichni ji porovnávají v závodech na 1/4 míle. V jakémkoli závodě sportovních aut s porovnatelným výkonem skončí jako poslední, pokud ve sporťáku nepojede vysloveně břídil.

        1. Uvedomte si, že Tesla S nikdy nebola konštruovaná ako
          Uvedomte si, že Tesla S nikdy nebola konštruovaná ako športové auto na závody! Už sa konečne preberte z tých nezmyselných porovnávaní pindíkov.
          A čo sa týka hmotnosti, tak drvivá väčšina aut porovnatelnej velkosti je rovnako ťažkých (niektoré aj ťažšie), takže ďalší argument mimo! Jedine, že by ste ju porovnávali s fiatom 500 🙂

          1. Já jen říkám, že EV auta mají vesměs jízdní
            Já jen říkám, že EV auta mají vesměs jízdní vlastnosti mizerné. Pokud si myslíte že 5 metrová auta podobné konstrukce váží stejně jako Tesla, pak jste se hodně špatně díval, váží kolem 1600 kg, tedy o 500-600 kg méně než Tesla S.

              1. A Audi A6, které je o 4 cm kratší než Tesla S váží 1600
                A Audi A6, které je o 4 cm kratší než Tesla S váží 1600 kg, zrovna tak o pár cm kratší BMW 530. Drtivá většina aut délky kolem 495 cm báží o 300-600 kg méně. Ano dá se vybrat i auto srovnatelné váhy, jako je A8 Long (530cm), Mercedes S Long (525cm) apod.

                1. Jaký nejsilnější motor, že se dává do te A6 nebo
                  Jaký nejsilnější motor, že se dává do te A6 nebo BMW530? Já myslím, že i ta A8 není ve skutečnosti pro Teslu S P100D konkurencí, ale když myslíte.

                2. No, konkurencí je samozřejmě S6 nebo RS6.
                  No, konkurencí je samozřejmě S6 nebo RS6.

                3. Aha, závodníci :), já řeším pohodlí na cestách. Pokud
                  Aha, závodníci :), já řeším pohodlí na cestách. Pokud bych měl porovnávat Teslu S, pak tomu odpovídá A6, nebo MB E-klasse, rozhodně bych neporovnával TMS s luxusními auty (A8, S-klasse), které jsou pohodlím, vybavením a kvalitou materiálů úplně jinde.

                4. Nešlo mi o závodění. Šlo mi o srovnatelný výkon. V
                  Nešlo mi o závodění. Šlo mi o srovnatelný výkon. V pohodlí souhlasím. Tesla není luxusní auto, je to spíš gadget.

                5. Víte sám, že se výkon těžko porovnává, každé auto je
                  Víte sám, že se výkon těžko porovnává, každé auto je úplně jiné koncepce. Pokud budete porovnávat u aut výkon řekněme od rychlosti 100 km/h, bude to jiné než od 0 km/h a jiné od 200 km/h. Všichni víme, že Tesla nemá šanci se spalovacími auty s porovnatelným výkonem, když je dáme vedle sebe na dostatečně dlouhou plochu (řekněme několik kilometrů), od 200 km/h výše už nemá TMS šanci. Ta 1/4 míle je pro Teslu ideální, tady nahoní body na rozjezdu. Prostě se to těžko srovnává.

                6. Když ono ta 1/4 míle je to, co v reálném provozu
                  Když ono ta 1/4 míle je to, co v reálném provozu využijete nejvíce. Reálně nejvíce využijete pružné zrychlení v rozsahu od 60 do 120 km/h. A v tom je Tesla excelentní.

                7. Jazdné vlastnosti v reálnom živote (mimo okruhu a mimo
                  Jazdné vlastnosti v reálnom živote (mimo okruhu a mimo Rallye terénom):
                  1. Na diaľnici si neužijete, lebo tempomat 130 …
                  2. V meste či dedine si užijete akurát zrýchlenia z 0 na 50, či 70 (na štvorprúdovke), takže EV víťazi (aj “slabý” Ioniq).
                  3. Na “okreskách” pri výjazde z miest/dedín, takže zrýchlenie z 50 na 90, takže znovu EV víťazi 😉
                  4. Jazda do kopcov, či z kopcov (s reálnymi zatáčkami), pri výjazdoch zase je na tom EV lepšie. Pri vjazdoch má EV ťažisko dole, takže zas paráda (a to aj pri rozložení váhy v Ioniq-u).
                  5. Všeobecne v zastáčkach sedí auto s ťažiskom dole na ceste lepšie…

                  A to má Ioniq z aktuálne dostupných EV najslabší motor (mimo Zoe).

                  A nakoniec áno, ešte stále mám počiatočné nadšenie. A áno, EV nie sú vo všeobecnosti konštruované ako športiaky.
                  Jednoducho z podstaty elektromotora a nízko položenej váhy bateriek vyplývajú iné prirodzené jazdné vlastnosti.

                8. Jak napsal Pepa, není to o okruhu ani o závodu na
                  Jak napsal Pepa, není to o okruhu ani o závodu na čtvrtmíli, ale o reálném využití v běžném provozu a tam než ty vaše RSa podřadí tak já mám dávno předjeto.

                  V očích neznalých ze sebe teď udělám blázna, ale úplně upřímně, kdyby přede mě postavil někdo za stejnou cenu A8 nebo i toho Ioniqa, tak volím Ioniq.
                  A8 je bezesporu luxusní pohodlné precizně zpracované auto, ale tím výčet jeho pozitiv končí a převáží je jedno zásadní negativum, kterým je pohonné ústrojí, jenž se nějakým omylem dostalo do 21 století, kam už ovšem nepatří.
                  Nejsem prostě vetešník, takže i kdyby ten kočár byl ze zlata furt ho tahají koně a o to já nestojím.

                  K té akceleraci v různých rychlostech, vycházíte jako každý kdo absolvoval vysokou školu youtube z videí kde se akceleruje z nuly na maximálku. Jenže je velký rozdíl jestli akcelerujete z nuly a nebo třeba ze 170km/h. Pokud naložíte motorům z nuly tak vám už při 150km/h začne klesat výkon, který se po párvteřinovém uvolnění plynu zase vrátí, takže pokud šlápnete plný plyn ve 170km/h po té co měli motory krátkou pauzu k ochlazení pak je akcelerace úplně jinde.
                  V běžném provozu pak fakt nezrychlujete z nuly do plna ani občas, nezrychlujete tak totiž nikdy. Takže při běžné jízdě na dálnici brzda/plyn vypadají akcelerace Tesly úplně jinak než na videích z youtube.

                9. A proto ma doma v garazi tolik lidi luxusniho spalovaka, do
                  A proto ma doma v garazi tolik lidi luxusniho spalovaka, do ktereho nesedli od doby co jezdi Teslou.

                  Presne kvuli temhle recem reaguje vetsina lidi co svezu nejprve na to jak je interier kvalitni a svezeni pohodlne. Jsou totiz naockovani, ze to ma byt nejaky holobyt a ejhle on to preci jen je luxusni apartman.

                10. Teslu zná většina těch co si kupují Audi A8, BMW 7, či
                  Teslu zná většina těch co si kupují Audi A8, BMW 7, či MB S, z mých známých s těmito auty ale ani jeden po Tesle nezatoužil (přestože v ní jezdili), teda mimo dvou a ti říkají, že dokud prý nedojede na jedno nabití 600 km, pak jsou ochotni slevit ze svých nároků na design. Vůbec to nepovažují za nějaký holobyt, ale jak říká kamarád, můj Bentley to není. Nikdo z nich netouží ušetřit nějaké peníze na servisu či benzínu, to je pro ně mimo horizont jejich vidění, berou auta čistě jako hezkou hračku a mají rádi někdy až nesmyslný luxus nebo jen velké jméno jako Ferrari, RR apod. Já je chápu i když jsem pro BEV auta, ale oni to vidí jinak (zvláště ti co milují zvuk spalovacího motoru a vůni benzínu).

                11. Co si budeme povídat ta reakce na plynový pedál je
                  Co si budeme povídat ta reakce na plynový pedál je návyková, takže patrně viděli Teslu jen z rychlíku a tedy nestihli navyknout.
                  Mimochodem má některé z těch luxusních aut možnost otevřít i zavřít všechny dveře z místa řidiče? Nebo kufry z aplikace v telefonu? Nebo pustit si klimatizaci u zaparkovaného auta? Resp. všechno toto dohromady?
                  To jsou věci, které využívám každý den a bez kterých bych se už neobešel. Bez pohodlnější hlavové opěrky se obejdu.
                  Ale samozřejmě každý preferuje něco jiného a má jinak poskládaný žebříček hodnot.
                  Někdo holt preferuje sedět v autě šest hodin v kuse aby spotřeboval tu nádrž na 600km.
                  Proti gustu žádný dišputát.

                12. Přesně tak, oni preferují např. cestu 6 hodin do Zurichu v
                  Přesně tak, oni preferují např. cestu 6 hodin do Zurichu v kuse a jedou co to dá, jak říkal kamarád.

                13. Jen pro úplnost. Počítají se i porovozní náplně
                  Jen pro úplnost. Počítají se i porovozní náplně (PHM,Oleje, Chladiva ap.) Tam se to asi zase trochu srovná pokud vezmu váhu elektřiny a nafty

  3. OFF
    Bankám se asi moc finanční stav Tesly nelíbí, tak

    OFF

    Bankám se asi moc finanční stav Tesly nelíbí, tak Tesla musela zastavit továrnu ve Fremont.

    https : //finance.yahoo.com/m/ecb3df4f-1891-3879-afe9-c2e1daec0bcb/tesla-plays-‘liquidity.html?.tsrc=rss

    Tesla Inc.’s move to amend its credit agreement with banks to put its Fremont, Calif., factory as collateral is a way for the Silicon Valley car maker to play “liquidity defense,” analysts at CreditSights said in a note. “We suspect that the banks may have required or ‘encouraged’ Tesla to add more assets to the borrowing base formula, and in doing so the banks are protecting themselves ahead of a period of heavy cash burn,” said the analysts, led by Hitin Anand.

    1. bankám je to vcelku u prdele, dnem a nocí tisknou nové
      bankám je to vcelku u prdele, dnem a nocí tisknou nové peníze, potřebují hlavně kasírovat úroky, akorát nechápu proč si dávají tolik práce kvůli úrokům když si ty peníze stejně můžou natisknout, asi jde o to držet co nejvíce lidí na uzdě v úrokovém otroctví

    2. Jsem v klidu. Elon Musk vždycky rád a hodně riskuje. Ono ho
      Jsem v klidu. Elon Musk vždycky rád a hodně riskuje. Ono ho to jinak nebaví. Jestli na to někdo nemá nervy, nechť si akcie Tesla nekupuje. Dávám tomu tak ještě 10 let. Podle mě se to vyvine tak, že se Tesla dostane do plusu někdy příštím rokem, bude to tak tak s odřenýma ušima, ale jakmile to začne víc vynášet a výroba se stabilizuje, tak tu divizi Elon prodá a začne se věnovat něčemu jinému. Dělat elektrická prdítka za pár šupů, kterých je na každém rohu deset, se mu chtít nebude. Možná si nechá nějaké odvětví, třeba výrobu elektroniky, baterií, vývoj autopilota ap. Uvidíme. 🙂

      1. Presne tak. A kdyz bude nejhure, pusti jako v minulosti trochu
        Presne tak. A kdyz bude nejhure, pusti jako v minulosti trochu zilou SpaceX a jede se dal.
        To pan Samala z Autotipu, ktery se nam v poslednim cisle bohuzel vratil (nejspise z blazince) k rubrice “14 dnu ocima…” vestil opet z kristalove koule krach Tesly nejpozdej do dvou let, a pridal pres pul stranky fotku fakt osklive se tvariciho Elona, kterou vyhrabal buh vi kde. 🙂
        Take uz vyslovil duvod sveho (novinarsky vysoce profesionalniho) zaujeti vuci Tesle. Pry mu nejvice vadi jak je nadhodnocena na rozdil od jinych kvalitnich automobilek jako treba (tusim, ze napsal) Ford. Pan novinar asi nepochopil, ze cenu akcii si nediktuje subjekt sam, ale spekulanti na burze.

  4. Plánoval 1.200 a dal si hrdinně 1.800 měsíčně jako nový
    Plánoval 1.200 a dal si hrdinně 1.800 měsíčně jako nový výrobní cíl pro celý svět! Hmmm.
    Děleno 31 kalendářními dny měsíce šokujících 58 denně, děleno 25 pracovními dny měsíce dokonce neskutečných masivních 72!!!
    To už dohnali i sprintující eGolf který cíl 72 denně, z původních 36, ohlásil v lednu 2018 jako výzvu na březen 2018.
    Taky máte takový neklamný pocit, že si všichni dinosauři dělají ze všech potencionálních i stávajících elektromobilistů jen prču?
    Hyundai, VW, GM, Nissan, Renault pro jistotu na český trh nedodává už roky vůbec nic……

    P.S. I ta jimi všemi vysmívaná Tesla s Modelem III už dělá 2.000 týdně. Kromě Modelů S a X, které vyrábí současně také. Nebýt jí, všichni by dále vesele pokračovali desítky let ve zkušební režimu, viz BMW a test i3 zde na hybrid.cz.

  5. dalsie potvrdenie, ze automobilky nemaju zaujem predavat
    dalsie potvrdenie, ze automobilky nemaju zaujem predavat elektromobily.
    Ked chcu, aby predajcovia nepredavali electric, ale smradlavy hybrid tak to je uz aky gol do vlastnej brany?
    Vsetkym bolo jasne, ze ionic bude vyborna ponuka a po uvedeni na trh sa to potvrdilo. Je teda absolutne svinstvo objednat vopred tak malo baterii, ze ani po dvoch rokoch od zacatia predaja nedokazu navysit vyrobu.
    A nissan robi detto. Keby nebolo Tesly, tak objavujeme dalej 120r stary spalovaci motor.

  6. Důležité je najít viníka. Ano, je to on: “dočasný
    Důležité je najít viníka. Ano, je to on: “dočasný globální nedostatek baterií.”
    Co se dá dělat, soudruzi. Musíme halt prodat ty hybridy. Anebo benzíny a dýzly. Fakt bysme Vám ty elektrokáry dali. Ale to víte. Ten nedostatek …

Napsat komentář