Nabíjení v síti ČEZ rapidně roste: meziročně o 122 %

Objem elektřiny odebrané v síti veřejných rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostl o více než 122 procent, na 335 017 kWh.

Rychlé dobíječky ČEZ zvedly objem dobíjení o 122 %. Nejvíce se „tankovalo“ v Praze a Olomouci.
foto: ČEZ

Nejčastěji řidiči elektromobilů doplňovali baterie vozů ve trojici pražských lokalit a v Olomouci. Skupina ČEZ aktuálně v ČR provozuje více než 140 veřejných dobíjecích stanic, z toho je přes osmdesát rychlodobíjecích. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ v České republice dodala za první tři měsíce letošního roku do baterií elektromobilů celkem 385 MWh elektřiny, což je ekvivalent 10 691 plných dobití vozu Volkswagen e-Golf s kapacitou baterie 36 kWh. Za celý loňský rok se přitom statistika vyšplhala na 959 MWh.

„Znamená to, že letošním tempem bychom loňských statistik dosáhly už někdy v polovině srpna. Je to samozřejmě způsobeno jednak růstem počtu našich dobíjecích stanic, ale i častějším nabíjením na všech existujících stanicích. Například objem čerpané elektřiny v Top 5 nejvytíženějších stanic se meziročně zvedl o více než 50 %,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Růst táhly především rychlodobíjecí stanice. Zatímco v loňském prvním čtvrtletí elektroauta načerpala prostřednictvím rychlého dobíjení 151 MWh, ve stejném období letošního roku to bylo 335 MWh.

Během pouhého roku se tak objem odběrů zvedl o 122 procent. Poptávka po rychlém dobíjení se projevila i na objemech celkových odběrů na nejvytíženějších lokalitách.

Top 5 nejvytíženějších rychlodobíjecích stanic ČEZ – 1. čtvrtletí 2019

ČEZ – Skanska Visionary 1: 14721 kWh
ČEZ – Skanska Visionary 2: 13936 kWh
Burger King, Praha 4: 12118 kWh
Centrála ČEZ – Duhová 2: 10383 kWh
Olomouc – Nemilany 1: 9935 kWh

Top 5 nejvytíženějších rychlodobíjecích stanic ČEZ – 1. čtvrtletí 2018

Centrála ČEZ – Duhová 2: 9410 kWh
Corso Court Karlín 2: 8750 kWh
AUTO JAROV: 7412 kWh
Corso Court Karlín 1: 7098 kWh
Burger King, Praha 4: 6804 kWh

Skupina ČEZ provozuje v rámci nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic přes 140 zařízení určených k doplňování baterií elektromobilů, z toho je více než osmdesátka rychlodobíjecích.

Výstavba je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW.

Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje zákaznickou RFID kartou, případně může pomocí příslušné aplikace platit přímo za odebrané množství.

Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO).

Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.

tisková zpráva

62 Comments on “Nabíjení v síti ČEZ rapidně roste: meziročně o 122 %”

  1. Bureš chce čezko chránit před „různými šílenými
    Bureš chce čezko chránit před „různými šílenými nápady jako elektromobily…“ !! 03:30

    video.info.cz/strunc/babis-benesova-nema-co-komentovat-at-se-zabydli-a-za-100-dni-za-mnou-prijde-41524.html

  2. V Olomouci jednoznačně vyčerpala většinu této energie
    V Olomouci jednoznačně vyčerpala většinu této energie elektrická eko-taxi v loňském roce, když ještě nabíjení bylo zadarmo. Letos už tam neparkuje ani jedno taxi. Místo toho se přesunula jinam.
    Příští rok může být na hybridu článek: „Nabíjení v síti ČEZ rapidně klesá po zavedení nesmyslných plateb – meziročně o 122 %“ 🙂

    1. Milý anonyme,
      Olomoucká Ecotaxi má 6 přístupových čipů

      Milý anonyme,
      Olomoucká Ecotaxi má 6 přístupových čipů od ČEZu, tedy na každý vůz jeden a měla je i v době, kdy byly nabíječky zdarma, protože se vědělo, že až se to spustí, budou zase potřeba. Nakonec paušál byl odečten za tyto měsíce.
      K tomu má vlastní rychlodobíjecí stojan za nemalé peníze a tři wallboxy, takže je tak či tak samostatná na území Olomouce a okolí.
      Tak přestaň vytrubovat nesmysly a zmizni na ten svůj rádoby ostrov.

      1. Co tady startuješ do anonyma ! Napsal ti to ty vychcany h
        Co tady startuješ do anonyma ! Napsal ti to ty vychcany h velmi slušně. Já ti to řeknu upřímněji ty zlodějský ováde, taky jsi zákazníkúm ze sazby neodečítal cenu za palivo ktery jsi tankoval/nabíjel zadarmo . Takže jsi obyčejný vychcánek a zloděj co okrádá zákazníky, prostě klasický zlodějský taxíkářský pra_e.

            1. Díky všem za podporu. I všem na dnešním srazu v Olomouci.
              Díky všem za podporu. I všem na dnešním srazu v Olomouci. Spousta lidí nabitých pozitivní energií, Tesla X s mega přívěsem, již tradičně několik Tesel S, týden nová TM3, Kony asi čtyři, Toyota RAV EV.
              Pěkně to roste. Loni, předloni atd jsme dělali osvětu a tady jsou výsledky.
              Celkem přes 50 EV.
              A došlo i na články z Tesly, děkuji Mirku.

                1. prosim pěkne, bych se vas chtěl jako zkušenýho uživatele
                  prosim pěkne, bych se vas chtěl jako zkušenýho uživatele TMX zeptat na praxi, japak se u TMX řeší povinný ručení = kolik? a připojištění čelního skla? tajdlenc to diskutujem a jeto jen teorie…

                  hybrid.cz/volkswagen-garantuje-ze-jeho-baterie-si-udrzi-70-kapacity-za-osm-let-nebo-160-000-km#comment-196268

                2. Na 911 jsem platil cca 85tis, na Sko nejprva Allianz cca
                  Na 911 jsem platil cca 85tis, na Sko nejprva Allianz cca 50tis, dnes Kooperativa cca 40tis . Je to vlastně úplně zadarmo.

                3. Ty castky temer urcite nejsou jen povinne ruceni, ale vsechno
                  Ty castky temer urcite nejsou jen povinne ruceni, ale vsechno (povinne+havarijni+sklo). Ale to je jedno, kdyz uz jsi cipisovi nabil, tak ten z toho bude ustrikovat nejmin tyden.

                  EDIT: abych byl konstruktivni, u S samotne povinne ruceni je neco jako 2500 (proste jako za auto s vykonem 58kW, ktery je v technicaku, u P verzi mozna vic). Pripojisteni na sklo neco kolem 7k (zalezi, jakou das castku, u Kooperativy jsem nekde videl tabulku).

                4. bez ověření trol ignorace vole
                  bez ověření trol ignorace vole

        1. Kdyz taxikar se spalovacim autem natankuje dejme tomu za 30
          Kdyz taxikar se spalovacim autem natankuje dejme tomu za 30 korun za litr a bezna cena je dejme tomu 33 korun za litr – dava nizsi sazbu lidem za km? Asi ne, ze. Takze kdyz ecotaxi jezdi na elektrinu, a tim padem ma vyrazne nizsi naklady na km, je to jejich business rozhodnuti. Stejne je jejich rozhodnuti poridit jako taxivozy vyrazne drazsi elektricke vozy. A podle stejne logiky, jako za “palivo” – to, ze ecotaxi ma drazsi vozy, uctuji vyssi ceny za km? Neuctuji …

      2. Diky moc za vase elektrotaxi. Znate jinou taxisluzbu, co ma
        Diky moc za vase elektrotaxi. Znate jinou taxisluzbu, co ma tolik elektroaut ve sve flotile v nejakem jinem meste? Rozhodli jste se neznecistovat vzduch ve meste kratkymi pojizdkami, auta nemate zadny ojety auta ze zahranici. Jen tak dal, jste inspiraci pro ostatni.

  3. Podle posledního energetického auditu nebude stačit
    Podle posledního energetického auditu nebude stačit rozvodná sít na velmi výkonné
    rychlonabiječky po celém uzemí ČR. . Ke slovu se opět dostanou bezkabelové
    malé jaderné rychlonabiječky.
    Tým vědců z Japonska pracuje na zadání jedné nejmenované firmy z Česka, kde
    Je požadavek, aby jádro jaderné rychlonabiječky bylo tvořeno řepkou olejkou.
    Pokud vědcům tento revoluční počin podaří, bude to poprvé, kdy se do
    Jaderného procesu zapojí produkt, který na počátku není radioaktivní, ale
    Po vyhoření již ano. I když je slibný výzkum teprve na počátku, mluvčí vědeckého
    týmu je s hodnocením prvních úspěchů tohoto náročného úkolu velmi opatrný.
    Pokud se ale vše podaří, zdá se, že z polí žluté lány řepky jen tak nevymizí a stejně
    tak bude tlak na budovaní dalších úložišt jaderného žlutého odpadu.Každá
    energetická soběstačnost je vždy nějakým kompromisem, říká na závěr Akuri Makushita.

    1. tojó ale nic naplat sme na ropě furt závyslí a dlooouho
      tojó ale nic naplat sme na ropě furt závyslí a dlooouho budem a že 14 dní pojede reverz co bude stát další majlant její cenu zas jen vyhoní 😉 A není to úmyslný znečištění přesně ta politika umělýho zvyšvání kerou ropáci poslední 3 roky jedou 😉

      kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-vyvoje-ceny/

      a to nemluvím o včerejších událostech o drastickým zvyšování cen elektřtiny v čezku vo kterým některý papaláši mluví, bureš v bruselu néé? Prý desítky procent bude asi následek neuvážený politiky EU…. a ted už nevím za co, druhý temelík?? 😉 Je to furt jen politika čachrů, zvýší cenu eletriky aby elektromobily měli o důvod méně se rozvíjet a žlutá řepka bureška mohla pokračovat 😉

      1. Bures musi v lidech vytvorit predstavu, ze elektrina bude za
        Bures musi v lidech vytvorit predstavu, ze elektrina bude za par let nekolikanasobne drazsi. Pak uz bude jednodussi aby obcane spolkly ten Tunelin, ktery je ekonomicky nesmyslny. Ze po dokonceni Tunelina bude elektrina z FVE za hubicku, to ho netrapi. Bude davno mimo politiku. A lid bude rad platit za jeho pomnik.

        1. jj je to tak, jenže lid je zdrogovaný, no uvidíme jak
          jj je to tak, jenže lid je zdrogovaný, no uvidíme jak eurovolby za 14 dní

          Řepka? to je výmysl Bruselu! Babiš spustil kampaň před volbami do europarlamentu….

          seznamzpravy.cz/clanek/ano-spousti-kampan-pred-volbami-do-europarlamentu-71434

              1. 1) Bureš chce po EU zařadit jadernou energetiku do
                1) Bureš chce po EU zařadit jadernou energetiku do obnovitelných zdrojů – neznečištujících
                2) nemuset tím pádem solarizovat čezko…
                3) a muset tím pádem postavit Temelík 2 a Dukovany
                4) k zaplacení staveb se „musí“ zdražit elektřtina o DESÍTKY %
                5) zdražená elektřtina je důvod k odsunutí nástupu elektromobility
                6) výsledkem je pokračující produkce autopopelnicovýho průmyslu ČR a zároveň spalování NAFTY/BENZÍNU včetně přimíchanýho 5% burežova Bijolíhu žlutýho sajrajtu 😉

                a to je celý 😉

                kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

                1. ty poloosáku…z repky se dela Meřo a ne biolih
                  ty poloosáku…z repky se dela Meřo a ne biolih

                2. z žlutý řepky olejky???
                  „Řepka olejná se pěstuje na 17 %

                  z žlutý řepky olejky???

                  „Řepka olejná se pěstuje na 17 % orné půdy. Nejedná se o novou rostlinu, zdomácněla u nás už v předminulém století. Odbyt řepky se však výrazně zvýšil po vstupu do EU. Unie totiž zavázala členské státy používat do roku 2020 10 % biopaliv z celkové spotřeby pohonných hmot. V Česku je pro tyto účely nejvhodnější právě řepka. Žluté lány se tedy rozšířily nikoliv kvůli potravinářským, ale kvůli technickým účelům.“

                  eurozpravy.cz/veda-a-technika/technika/223391-proc-se-v-cesku-pestuje-tolik-repky/

                3. první generace biopaliv se vyráběla především z
                  první generace biopaliv se vyráběla především z řepky

                  ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2222638-biopaliva-se-prodavaji-uz-deset-let-nepomahaji-motorum-ani-prirode-presto-ma-jejich

                4. měl by sis ujasnit fakta…biopaliva je obecný název pro
                  měl by sis ujasnit fakta…biopaliva je obecný název pro tyto PH a jejich příměsi

                  do benzínu že přidává bioethanol (biolíh) a ten se rozhodně z řepky nedělá

                  do nafty se přidává MEŘO (metylester řepkového oleje)

                  ještě dodám, že na MEŘO jde cca 1/3 sklizně v ČR, že zbylých dvou třetin se vyrábí většinou řepkový olej

                  další rozšířená fabulace je, že je řepka dotovaná…ne NENÍ…zemědělec dostane dotaci SAPS na obdělávanou plochu, jako na cokoliv jiného co zaseje

                5. no možná detaily neřeším 😉 každopádně 12x ročně
                  no možná detaily neřeším 😉 každopádně 12x ročně pesticidem stříkaná řepka je špatná jak pro ornou půdu tak pro alergiky tak pro koně tak pro motory takže je to svinstvo jako žlutý svinstvo. Čím dřív skončí tím líp. Máš tucha jak moc jí poškodí letošní megasucho? 😉

                6. ostatní plodiny se nestrikaji ? ta řepka je docela odolná,
                  ostatní plodiny se nestrikaji ? ta řepka je docela odolná, jeden z důvodu proč ji je tolik

                7. Ano řepka je odolná a právě proto se může stříkat
                  Ano řepka je odolná a právě proto se může stříkat toxickými postřiky, které se na většině ostatních rostlin nemohou používat. A právě zde je zakopaný pes. Nehledě na to, že řepka zhoršující vliv na půdu, ať už jde o vodní erozi, či množství živin. Samozřejmě dodává do půdy organickou hmotu.
                  Organofosfáty jsou nejhorší viz citace „Organofosfátové pesticidy vstupují do těla všemi cestami, zejména vdechováním, požitím a přes kůži. Jejich toxicita není omezena jen na akutní fázi, dlouho jsou známy i chronické účinky. Neurotransmitery jako acetylcholin (ovlivněný organofosfáty) jsou velmi důležité pro vývoj mozku, proto mají mnohé organofosfáty negativní vliv na vyvíjející se organismus, a to i při nízkých expozicích. Některé organofosfáty nejsou samy o sobě toxické, jejich hlavní metabolity (např. oxony) však ano.“

                  např zdroj ZDE

                8. a k čemu pak ty toxické postřiky jsou ?
                  a k čemu pak ty toxické postřiky jsou ?

                9. Bohužel jsou nejúčinější, ale zároveň nejméně
                  Bohužel jsou nejúčinější, ale zároveň nejméně vhodné pro své okolí.
                  Jsou prostředky netoxické, ale nejsou tak účinné a museli by do té řepky vjet ještě jednou navíc.
                  Každá látka má nějaký poločas rozpadu. Tzn. za jako dobu se rozpadne polovina látky v půdě a může to trval roky než se v půdě rozpadne na takové množství, kdy nikomu neškodí.
                  On je to komplexní problém a velice složité.
                  Holt peníze jsou až na prvním místě. Zdraví bývá na prvním místě, až když začne „něco bolet“ a to jenom mne nebo někoho blízkého, pak už je pozdě.

                10. já myslel jako k jakému účelu ? třeba na hubení plevelů
                  já myslel jako k jakému účelu ? třeba na hubení plevelů ?

                11. Používají se jako insekticid.
                  Insekta = hmyz
                  Řepka má

                  Používají se jako insekticid.
                  Insekta = hmyz

                  Řepka má spousty škůdců a vypadá jako odolná rostlina, ale proto, že se stříká, tak tam nejsou.
                  např. Krytonosec šešulový bez postřiku ztráta na výnosu až 50%
                  Blýskáček řepkový bez postřiku při vhodném počasí možná ztráta na výnosu až 75%

      2. Zase když to vezmeš tak 10 let zpátky (resp. 2008), tak
        Zase když to vezmeš tak 10 let zpátky (resp. 2008), tak cena za barel byla 140 USD. A to se hned vyrojilo znalců, kteří tvrdili, že už tu máme ten ropný zlom, že levná ropa už došla a že za chvilku bude za 200 USD a pořád jenom stoupat. Dnes se jim člověk musí smát.

        1. nojasně, hlavně rusáci tenkrát řvali že to pude na 160 a
          nojasně, hlavně rusáci tenkrát řvali že to pude na 160 a $200 at se připravíme, to jsou mimochodem největší stabilní těžaři ropy na světě 😉 arabové už těží drobný… A rusákům s $200 za barel zavřel tipec až Obama kerej za cenu ohromnýho znečištění spodních vod nastartoval velice špatnou těžbu frakováním břidlic…

          stophf.cz/archives/category/aktuality

          … kerá se 2016 rozrostla do takových rozměrů $30 za barel, že jednu chvíli předčila v těžbě i rusáky a udělala z USA vyschlých texaských dalasských kohoutků 1980 největšího těžaře na světě 2016 😉 Ale pak přišel trumpeta… a sme na $80 zatím 😉

  4. Jo, tak to většinou používají nejspíš nějaké firma
    Jo, tak to většinou používají nejspíš nějaké firma ne? Viz nejvytíženější stojan je centrála čez.
    Kdo normální tam může za ty ceny nabíjet?
    Čip za 500,- měsíčně je ekvivalent ujetých 1100 km při nabíjení z domácí zásuvky v nízkém tarifu.
    O způsobu účtování nabíjení pokud člověk čip nevlastní se raději ani nezminuji.

    EON s 3Kč za 1kWh je borec. Bohužel má poměrně malou siň nabíječek.

    e-auto s jeho omezeními jsem si koupil jen a pouze za účelem levného ježdění a téměř nulové údržby.
    Takže tam kde bych byl nucen nabíjet u ČEZ raději jedu autem na LPG. Vyjde mě to levněji a úšetřím čas za dobíjení 🙂
    Pěkný paradox.

    1. Ono to tak jednoznačné není.
      Dejme tomu že moje spotřeba

      Ono to tak jednoznačné není.
      Dejme tomu že moje spotřeba je 16kWh/km a doma nabíjím za 2Kč/kWh.
      Poměr nabíjení je 90% doma a 10% ČEZ.
      Tak bych musel ročně ujet 204188km aby se mi to vyplatilo.
      Takže podle toho by si čip nemohl nikdo pořídit.
      Situace je ale jiná.

        1. a ještě opravte ty 2kč/Kwh, nebo cíleně napište jaký a
          a ještě opravte ty 2kč/Kwh, nebo cíleně napište jaký a kde máte tarif a jestli už není pár let starý a dlouhou dobu smluvně a tím pádem nižší. Kupř. spotřebu v nízkém tarifu pro 20h topení mám 8x vyšší než v vysokém tarifu a celková cena , dle faktury je 2.52kč/kwh ( na nízký by to bylo asi 2.30…). Soudím , že v dnešní době doma za 2kč už nemůže nabíjet takřka nikdo.., ale bavíme se pravda jen o pár desoetnících navíc
          tarif elektromobilita to neřeší, panč je tam obrovská pálka za distribuci. Takhle si můžu nabít jak a kdy chci a ty 4 dražší hodiny neřeším…

                1. Nic se neděje, já jen že jsem se málem na ten jejich trik
                  Nic se neděje, já jen že jsem se málem na ten jejich trik chytil 🙂 Tak si to pamatuju

                2. Mám tu stejnou sazbu, vychází mi to celkem 2,50 Kč/kWh
                  Mám tu stejnou sazbu, vychází mi to celkem 2,50 Kč/kWh ovšem v průměru mě to stojí 3 Kč/kWh, protože nabíjím občas i mimo nízkou sazbu. Na ČEZ vyčerpám tak 150-200 kWh měsíčně, tedy čip se mi vyplatí, bez něj prostě člověk na cestách nenabije.

          1. Tak cenu může takovou mít, ale nechal se nachytat na D27 od
            Tak cenu může takovou mít, ale nechal se nachytat na D27 od ČEZ, kde je sice nízká cena elektřiny ale myslím okolo 500 Kč paušálu měsíčně, takže na HO… Jinak je dnes nejlevnější silová elektřina od začátku roku. Tedy ta silová, ale spousta lidí si raději koupila „jistotu“ na dva roky, když se začalo roztleskávat před koncem roku o zdražení. Já mám D45 za 2,39 Kč/kWh v nízkém, ale většinou do stejně dobíjím jen z FVE

    1. ANO, píár oddělení ČEZ mělo zřejmě výpadek díky
      ANO, píár oddělení ČEZ mělo zřejmě výpadek díky státním svátkům, následujícím po Velikonočních, takže Praha je v podstatě na třítýdenní dovolené plné prodloužených víkendů.
      Udělat do tiskové zprávy o množství vydané elektřiny toto: „Rychlé dobíječky ČEZ zvedly objem dobíjení o 122 %. Nejvíce se „tankovalo“ v Praze a Olomouci. foto: ČEZ“ a dát k tomu záběr šedého (tedy navíc ne v barvách firmy) pomalého stojanu max. 22 kW (tedy obyčejný červený pětikolík ve skříňce) je fakt výkon 🙂

Napsat komentář