V loňském roce se na dobíjecích stanicích sítě PREpoint spotřebovalo 210 MWh elektřiny. Vyšší spotřeba elektřiny na dobíjecích stanicích jde ruku v ruce s rozšiřováním dobíjecí sítě PREpoint.
foto: PRE
Uvedené množství spotřebované elektřiny v roce 2019 znamená, že došlo oproti předchozímu roku k dvojnásobné spotřebě elektřiny pro provoz elektromobilů – navíc elektřiny, která byla výhradně vyrobena z obnovitelných zdrojů. Dvojnásobně vzrostla také návštěvnost dobíjecích stanic sítě PREpoint.
NEPŘEHLÉDNĚTE Lidl v Čakovicích má díky PRE nové rychlonabíječky 75 kW
V minulém roce přibylo celkem 12 AC dobíjecích stanic, z toho 4 dobíjecí stanice pocházejí z dotačního titulu Operačního programu Doprava Metropolitní síť, který Pražská energetika odstartovala právě v loňském roce.
V minulém roce přibylo také 7 DC dobíjecích stanic, 4 z nich jsou s výkonem 75kW a je možné každou z nich rozšířit podle poptávky až na 150kW. Jedna z těchto stanic je současně první instalací v rámci dotačního titulu Operačního programu Doprava Páteřní síť.
Pomocí tohoto programu vybuduje Pražská energetika do tří let 125 rychlodobíjecích stanic tohoto typu na všech dopravních uzlech přibližně v 50 regionech celé ČR.
Významným milníkem byla koncem roku modernizace dobíjecího místa u holešovického výstaviště v Praze 7, kde došlo v dobíjecím areálu vybaveném solárními panely a bateriovým úložištěm k instalaci super rychlé dobíjecí stanice s výkonem až 300 kW.
Protože se Pražská energetika věnuje výstavbě dobíjecích stanic již deset let, nedochází pouze k instalaci nových dobíjecích míst, ale i k modernizaci stávajících.
V minulém roce tak bylo nahrazeno novější technologií celkem 13 stanic. Dnes tedy Pražská energetika provozuje 79 dobíjecích stanic, z toho 11 DC a 1 super rychlou. Současně se u nich může dobíjet kolem stovky elektroaut.
V letošním roce se síť PREpoint výrazně rozroste zejména díky oběma dotačním titulům, jak Páteřní, tak Metropolitní sítě. Bude docházet i k modernizaci stávajících dobíjecích stanic a to v podobném rozsahu jako minulý rok.
Stále více bude přibývat technologií s vyššími výkony, 75 kW-150 kW. Samozřejmostí zůstává pro tyto dobíjecí stanice dodávka elektřiny výhradně z obnovitelných zdrojů.
Každá dobrá zpráva se počítá. Zvláště pak, když si
Každá dobrá zpráva se počítá. Zvláště pak, když si uvědomíme, že na veřejných nabíječkách se děje cca 10% z celkového nabíjení elektromobilů. Takže to znamená i zdvojnásobení odběru z běžné sítě.
Nebyla by to dobrá, kdyby ji nevyvažovala špatná. Rakovinometů se jen tak nezbavíme – Češi loni utratili za ojetiny 115 mld. Kč, což je o 4,5 % meziročně více. Autobazary, dealeři a soukromníci v roce 2019 prodali celkem 457 tis. ojetých vozů, meziročně o 2 % více. Vyplývá to ze statistiky společnosti Carvago. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s dieselovým motorem……..
jj dokud se germánsko nezbaví veškerých autopopelnic při
jj dokud se germánsko nezbaví veškerých autopopelnic při přechodu na elektromobilitu, budeme první na ráně při exportu na východ 😉
A jelikož germánsko díky vodkecanejm germánským konzervím autodebilkám nijak s elkárama chvátat nemůže (krom východogermánský berlínsko brandenburský vodpadlický neli zrádcovský kolonyje 😉 bude pozvolný export pokračovat rukuvruce s pokračující burešovou žlutou sračkou i nadále 😉
OFF:JE Mochovce musi vymenit 54km kabelu. Signalizacni kabely
OFF:JE Mochovce musi vymenit 54km kabelu. Signalizacni kabely natahali nejaky pitomci bez stineni hned vedle silovych kabelu. Ani kulnu bych tak nepripojil.
https://amp.krone.at/2090967
Asi stejná firma co dělala kabeláž v tunelu blanka.
Asi stejná firma co dělala kabeláž v tunelu blanka.
Akorat s tim rozdilem ze jeden spatny signal nevypne nejaky
Akorat s tim rozdilem ze jeden spatny signal nevypne nejaky vetrak, ale pulku Evropy. Na hodne dlouho.
Zkroucenému páru vodičů je nějaká silovina uplně
Zkroucenému páru vodičů je nějaká silovina uplně volná, špatně zemněné stínění je horší.
off
Ceny akcií stoupají, blázni se radují a
off
Ceny akcií stoupají, blázni se radují a předpovídají ještě větší šílenosti. :)))
https://youtu.be/AG9AVrNXfbk
já ti nevím už sme na $818 a to se ještě se nezačalo ani
já ti nevím už sme na $818 a to se ještě se nezačalo ani vařit ;))
https://www.google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA
*tu křivku tam má blbě, protíná $600
*ještě žádný teslák nezačal prodávat divný nééé 🙂
*Navíc ti co do toho narvali balík 400na800 čekají zhodnocení janak by tolik nesolil, obvykle 2 až 3krát … ;))
off
Už 4 automobilky narvali prachy do toho aby propagovali
off
Už 4 automobilky narvali prachy do toho aby propagovali elektromobilitu během americké reklamní superparády při letošním Superbowlu. Porše se svou nesmyslnou honičkou s Emišnem, GM s eHummerem, Audi s etronem a buchtou z Trůnů, Jeep s elektrokolem… Reklamy na který se dívá celá Amerika.
https://electrek.co/2020/02/03/electric-car-ads-super-bowl-tesla-comes-out-on-top/
Obecná povědomost o elektroautech je ve státech stále mizerná.
Můj oblíbený výpočet vytíženosti.
Při této spotřebě
Můj oblíbený výpočet vytíženosti.
Při této spotřebě a počtu stanic 79 to dává průměr 2658 kWh na stanici a rok. Denně tak každá stanice dobije cca. 7 kWh energie, to znamená na ujetí asi 40 km.
Dokonce víme i cenu , protože mají jednotný tarif 210 000
Dokonce víme i cenu , protože mají jednotný tarif 210 000 kWh x 2,5 = 525.000,- Kč tržba. To nevím jak se jim zhodnocuje investice. Ta tržba nebavím se o zisku nestačí ani na plat toho jednoho člověka co vydává ty čipy?
Spíše to dotují maloodběratelé ve fakturách za elektřinu.
nemají … PRE Penny Uhříněves jelo od února do konce
nemají … PRE Penny Uhříněves jelo od února do konce roku zadarmo a podle mě to byla jejich TOP stanice na spotřebu
Tomu se v podnikání říká investice do budoucna. V této
Tomu se v podnikání říká investice do budoucna. V této branži se neinvestuje pro zisk za rok. Za 5 nebo 10 let to bude jiný frkot. Krásně je to vidět např. na síti Fastned jak roste.
http://pers.fastned.nl/en-GB/182707-fastned-grows-revenues-171-in-q3-2019
to bude legrace až začne bureš tlačit teslu protože
to bude legrace až začne bureš tlačit teslu protože potřebuje temelín 3/4… :))
Nepotřebujeme.
Nepotřebujeme.
ale bureš joo! co by taky dojil až mu skončí žlutá
ale bureš joo! co by taky dojil až mu skončí žlutá sračka ;))