Nabíjecí stanice PRE loni vydaly 210 MWh elektřiny, návštěvnost rostla dvojnásobně

V loňském roce se na dobíjecích stanicích sítě PREpoint spotřebovalo 210 MWh elektřiny. Vyšší spotřeba elektřiny na dobíjecích stanicích jde ruku v ruce s rozšiřováním dobíjecí sítě PREpoint.

Nabíjecí stanice u obchodního centra Lidl v pražských Čakovicích
foto: PRE

Uvedené množství spotřebované elektřiny v roce 2019 znamená, že došlo oproti předchozímu roku k dvojnásobné spotřebě elektřiny pro provoz elektromobilů – navíc elektřiny, která byla výhradně vyrobena z obnovitelných zdrojů. Dvojnásobně vzrostla také návštěvnost dobíjecích stanic sítě PREpoint.

V minulém roce přibylo celkem 12 AC dobíjecích stanic, z toho 4 dobíjecí stanice pocházejí z dotačního titulu Operačního programu Doprava Metropolitní síť, který Pražská energetika odstartovala právě v loňském roce.

V minulém roce přibylo také 7 DC dobíjecích stanic, 4 z nich jsou s výkonem 75kW a je možné každou z nich rozšířit podle poptávky až na 150kW. Jedna z těchto stanic je současně první instalací v rámci dotačního titulu Operačního programu Doprava Páteřní síť.

Pomocí tohoto programu vybuduje Pražská energetika do tří let 125 rychlodobíjecích stanic tohoto typu na všech dopravních uzlech přibližně v 50 regionech celé ČR.

Významným milníkem byla koncem roku modernizace dobíjecího místa u holešovického výstaviště v Praze 7, kde došlo v dobíjecím areálu vybaveném solárními panely a bateriovým úložištěm k instalaci super rychlé dobíjecí stanice s výkonem až 300 kW.

Protože se Pražská energetika věnuje výstavbě dobíjecích stanic již deset let, nedochází pouze k instalaci nových dobíjecích míst, ale i k modernizaci stávajících.

V minulém roce tak bylo nahrazeno novější technologií celkem 13 stanic. Dnes tedy Pražská energetika provozuje 79 dobíjecích stanic, z toho 11 DC a 1 super rychlou. Současně se u nich může dobíjet kolem stovky elektroaut.

V letošním roce se síť PREpoint výrazně rozroste zejména díky oběma dotačním titulům, jak Páteřní, tak Metropolitní sítě. Bude docházet i k modernizaci stávajících dobíjecích stanic a to v podobném rozsahu jako minulý rok.

Stále více bude přibývat technologií s vyššími výkony, 75 kW-150 kW. Samozřejmostí zůstává pro tyto dobíjecí stanice dodávka elektřiny výhradně z obnovitelných zdrojů.

tisková zpráva

16 Comments on “Nabíjecí stanice PRE loni vydaly 210 MWh elektřiny, návštěvnost rostla dvojnásobně”

  1. Každá dobrá zpráva se počítá. Zvláště pak, když si
    Každá dobrá zpráva se počítá. Zvláště pak, když si uvědomíme, že na veřejných nabíječkách se děje cca 10% z celkového nabíjení elektromobilů. Takže to znamená i zdvojnásobení odběru z běžné sítě.
    Nebyla by to dobrá, kdyby ji nevyvažovala špatná. Rakovinometů se jen tak nezbavíme – Češi loni utratili za ojetiny 115 mld. Kč, což je o 4,5 % meziročně více. Autobazary, dealeři a soukromníci v roce 2019 prodali celkem 457 tis. ojetých vozů, meziročně o 2 % více. Vyplývá to ze statistiky společnosti Carvago. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s dieselovým motorem……..

    1. jj dokud se germánsko nezbaví veškerých autopopelnic při
      jj dokud se germánsko nezbaví veškerých autopopelnic při přechodu na elektromobilitu, budeme první na ráně při exportu na východ 😉
      A jelikož germánsko díky vodkecanejm germánským konzervím autodebilkám nijak s elkárama chvátat nemůže (krom východogermánský berlínsko brandenburský vodpadlický neli zrádcovský kolonyje 😉 bude pozvolný export pokračovat rukuvruce s pokračující burešovou žlutou sračkou i nadále 😉

    1. já ti nevím už sme na $818 a to se ještě se nezačalo ani
      já ti nevím už sme na $818 a to se ještě se nezačalo ani vařit ;))

      https://www.google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA

      *tu křivku tam má blbě, protíná $600
      *ještě žádný teslák nezačal prodávat divný nééé 🙂
      *Navíc ti co do toho narvali balík 400na800 čekají zhodnocení janak by tolik nesolil, obvykle 2 až 3krát … ;))

  2. off
    Už 4 automobilky narvali prachy do toho aby propagovali

    off
    Už 4 automobilky narvali prachy do toho aby propagovali elektromobilitu během americké reklamní superparády při letošním Superbowlu. Porše se svou nesmyslnou honičkou s Emišnem, GM s eHummerem, Audi s etronem a buchtou z Trůnů, Jeep s elektrokolem… Reklamy na který se dívá celá Amerika.
    https://electrek.co/2020/02/03/electric-car-ads-super-bowl-tesla-comes-out-on-top/

    Obecná povědomost o elektroautech je ve státech stále mizerná.

    1. Dokonce víme i cenu , protože mají jednotný tarif 210 000
      Dokonce víme i cenu , protože mají jednotný tarif 210 000 kWh x 2,5 = 525.000,- Kč tržba. To nevím jak se jim zhodnocuje investice. Ta tržba nebavím se o zisku nestačí ani na plat toho jednoho člověka co vydává ty čipy?

      Spíše to dotují maloodběratelé ve fakturách za elektřinu.

Napsat komentář