Nabíjecí stanice ČEZ vydaly meziročně o 53 % elektřiny víc

redakce - 03 Listopad 2020

Historicky poprvé v období od ledna do konce září načerpaly elektromobily v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ celkem více než 2 GWh bezemisní elektřiny.Infrastruktura vzniká díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF), z prostředků přidělovaných Operačním programem Doprava i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.

Infrastruktura vzniká díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF), z prostředků přidělovaných Operačním programem Doprava i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.
foto: ČEZ

S takovým objemem „paliva“ ve svých akumulátorech by mohla podniknout cestu kolem světa flotila 340 elektromobilů. Skupina ČEZ aktuálně provozuje největší síť veřejných dobíjecích stanic v ČR s více než 240 stojany, z toho je přes 180 rychlodobíjecích.

Do baterií elektromobilů čerpajících bezemisní energii v síti stojanů ČEZ po celé České republice nateklo za letošních prvních devět měsíců celkem 2,04 milionu kWh elektřiny. Stejné množství naplní až po okraj akumulátory 56 692 vozů Volkswagen e-Golf s kapacitou baterie 36 kWh nebo znamená dostatek paliva pro 340 cest kolem světa.

Zároveň je to už nyní překonání hodnoty 1,9 milionu kWh odebraných elektrickými auty za celý rok 2019. V meziročním srovnání se stejným loňským obdobím jde o 53% nárůst.

„Letošní rok je velmi specifický, přesto věříme, že na konci prosince překonáme hranici 2,5 milionu načerpaných kWh. Je to další důkaz, že elektromobilita se prosazuje i navzdory všem těžkostem doby. Jejímu růstu se snažíme vytvářet podmínky především rozšiřováním celorepublikové sítě veřejných dobíjecích stojanů. Od ledna jsme jich postavili už více než padesát a do konce roku bychom chtěli mít v síti 280 stanic. Pozorujeme také častější nabíjením v lokalitách, což souvisí hlavně se stovkami nově registrovaných elektromobilů na našich silnicích,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Zajímavosti od dobíječek

  • nejvíce energie řidiči odebrali už tradičně v Praze a ve Středočeském kraji, v hitparádě stanic dominovaly tradičně stojany v Praze a Olomouci
  • nahoru šel celkový počet dobíjení: zatímco loni od ledna do září byly stojany ČEZ v akci 106 621krát, letos to bylo ve 143 137 případech
  • oproti minulým letům, kdy průměr energie načerpané při jednom dobití postupně klesal, je zatím letos vše jinak: namísto loňských 12,5 kWh letos řidiči v průměru načerpali 14,2 kWh
  • růst opět táhly především rychlodobíjecí stanice ABB umožňující rychlé i standardní dobíjení a schopné díky svému výkonu 50 kW doplnit v rychlém režimu většinu kapacity baterií většiny elektromobilů za desítky minut; od ledna do září na nich elektromobily načerpaly více než 91 % veškeré elektřiny odebrané v síti dobíjecích stanic ČEZ
  • řidičům čerpajícím energii v síti veřejných stojanů garantuje ČEZ odběr skutečně bezemisní energie – a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů operátora trhu OTE

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic ČEZ se uživatel před dobíjením identifikuje zákaznickou RFID kartou. Řidičům elektromobilů ale také stačí mít staženou aplikaci FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů.

Zákazníci ČEZ mají na výběr z více tarifů. Tři tarify obsahují „předplacenou“ složku, která zákazníkovi zajišťuje nižší cenu za kWh dobité energie. Čtvrtý tarif „Pay as you go“ je určen pro zákazníky, kteří se nechtějí nijak vázat a platí skutečně jen za odběr v daném měsíci. V nabídce je samozřejmě i dobíjení pro neregistrované zákazníky, kteří platí za každé jednorázové dobíjení.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 5000 elektromobilů, jen letos do konce září přitom přibylo více než 1700 e-aut. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak ono bude zajímavý jak to pohne se spotřebou až skončí bezplatné nabíjení novým škodovkám e-citygo.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 25 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele Radovan

Jen tak pro představu, jak si vede polský Greenway v otevírání nových rychlonabíjecích stanic, ve srovnání s našimi nadnárodními molochy:
V září a říjnu jsme pro Vás otevřeli rychlonabíjecí stanice v těchto lokalitách:
•Amic Piła
•CH Dąbrówka Katowice
•M1 Kraków
•Auchan Sosnowiec
•Orlen Balice Kraków
•Kaufland Łódź Puszkina
•Atrium Biała Białystok
•Gościniec Konopielka Zblewo
•Biurowiec Elektrownia Powiśle Warszawa.
Za 2 měsíce 9 míst. To je prostě jiný sekáč, ten se nezakecá.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak Polsko má skoro 4 krát více obyvatel, tak by to chtělo, aby stavěli alespoň 4 krát více. Nejsem si jistý, že se jim to daří.

Obrázek uživatele Radovan

Nemáte dobré informace. Oni - Greenway Polska - postavili za 8 měsíců v první fázi od nuly tolik rychlonabíječek, co ČEZ za celých 5 let. Jim se daří ve srovnání s ČEZem až moc. Jinak detaily z letošního ledna tady http://www.hybrid.cz/jak-si-vedla-v-roce-2019-polska-nabijeci-sit-greenway-co-chysta-pro-rok-2020

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Já jsem neměl o přesných počtech nabíjecích stanic skoro žádné informace, a proto jsem psal, že si nejsem jistý. Po tom co jste mi nějaké poslal, za což děkuji, si jsem jistý, že můj odhad byl správný. :D

ČEZ u nás provozuje v současnosti 183 rychlonabíjecích stanic + 60 AC.

https://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic

Greenway jich má cca 600-700. I kdyby jich bylo 1000, tak na počet obyvatel to není nijak výrazně více než máme my.

Nechci nijak obhajovat ČEZ nebo špinit Greenway, jen jsem chtěl ukázat, že jsme na tom docela dobře a že se musí porovnávat čísla na počet obyvatel (EV aut). :)

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, jen je rozdíl malá soukromá firma Greenway a ČEZ. A rozloha Slovenska a Polska, kde GW působí, a kde je potřeba k polským doplnit ještě slovenská čísla.
Nicméně to hlavní srovnání je opravdu o absolutních číslech a času, za které je dosáhli. O tom se může ČEZu jenom zdát.
Fakt, že na spoustě míst má GW nejen více stojanů, ale i taková místa jako 9+2 (9 pomalých a 2 rychlé) a že dokonce kromě superrychlých provozuje i ty, které se dotují z baterií, protože jsou v místech s malým příkonem, jsou prostě fakta, která ČEZ brutálně zastiňují. Jako přepočty jsou fajn, ale shrnuto realita je jinde.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele honza.t

Servis a výmena batérie v elektromobile. Toto je realita - volant.tv next
https://www.youtube.com/watch?v=6jFWWJtYZyA

Obrázek uživatele Michelin

+1

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kde mají tedy ty elektromobily vlastně výfuk??

řidičům čerpajícím energii v síti veřejných stojanů garantuje ČEZ odběr skutečně bezemisní energie – a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů operátora trhu OTE

Teoreticky nikde. Ale takto prodaná elektřina s certifikátem se musí potom vyjmout z energetického mixu ČR a o to víc budou čoudit domácnosti a fabriky. Takže celkové emise se nezmění.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele M.Krupka

Lze říci, že moje lednice má větší emise, než má elektromobil nabíjený u ČEZu. Tohleto zastánci spalovacích motorů nepochopí. :-)

Jo, třeba já mám problém pochopit, proč má někdo potřebu být elektrodebilem na fejsbůku.

Obrázek uživatele M.Krupka

Hele a tebe to tady ještě baví?? Proč jsi tu?? Stejně tu jsi za fosilní konzervu.

Já nabíjím EV ze svých solárů takže nemám výfuk nikde. Ale určitě mi někdo vytkne, že když tu elektriku dávám do auta a ne do sítě tak kvůli mě čoudí jiní. Dobře, jsem hajzl, stydím se. Ale v tom případě jsou hajzli všichni co nechávají svítit slunce na své prázdné střechy bez panelů. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Fotka ukazuje nabijecku v Roudnici nad Labem. S Ionem jsem tam nabijel pred mesicem a kdyz se zastavi zadnimi koly u te zlute zarazky, tak je ten Chademo kabel kratky. Auto musi stat tak, aby levy bok s Chademo portem byl na urovni vyvodu kabelu z nabijecky. Kazdy cm se musi optimalizovat. Nebo prejet ty zarazky.

Obrázek uživatele Cipísek D

válka o dobíjení ;))

https://tn.nova.cz/clanek/letajici-kameny-zapalne-lahve-i-strelba-na-slovensku-zuri-valka-romskych-klanu.html

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Potrebuji rychlodobit.

Obrázek uživatele runner42

:D
Takže za erární stavíme elektrickou čerpačku pro každé jedno auto. No to je fakt nádhera. Bežte s tím do pr****e elektrický paraziti.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Zvykejte si, pozitivnich (pro vas negativnich) zprav bude pribyvat.

Obrázek uživatele runner42

To je možné. Ovšem s tím úměrně poroste moje nechuť se toho finančně účastnit.

Už jsem jako reakci na vznik prostředí nepřátelského ke kultivovanému životu sebral přesunem sídel daně Praze, bude-li pokračovat vyhazování mých daní státem na elektrické kokotiny, přijmu další opatření. Já v ČR odvádím daně naprosto dobrovolně, tak ať mě stát moc nesere.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Michelin

Tady uz zase nekdo blouzni.
Mel by jsi s tim hulenim ubrat.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Michelin zase neví... To nepřekvapuje.
Douč se co jsou svěřené a sdílené daně a pak můžeme diskutovat. Ty evidentně nemáš ani páru, že dvacet procent odvedených daní jde do rozpočtu obce.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Radovan

A proto nejbohatší obcí je u nás Modrava, když tam Bakala bydlí https://www.idnes.cz/bydleni/na-navsteve/na-strani-nad-modravou-vyrostla-vila-miliardare-bakaly.A070628_193327_dum_osobnosti_web

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele runner42

Je to tak. A to tam jen bydlí, kdyby tam měl i sídla firem, z toho podílu na DPHčku by mohli pozlatit cesty :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Radovan

Pohyblivé zastřešené chodníky, automatizované kabinky z horní do dolní části obce se zastávkou u hospody, pro děcka malý disneyland, pro dospělé multikino a xy dalších vylepšení, vše samozřejmě zdarma z obecního :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele runner42

:D *thumbs up*

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Michelin

Nee, Michelin ví moc dobře, že zaměstnanec trollí farmy, kterej neodvádí daně žádné neb ho nejspíš platí v nějakejch bitcoinech aby nešlo vystopovat kdo si ty kampaně platí tady pouští uzdu fantazii o tom jak někam převedl nějaké firmy... :-D
Fakt pobavilo.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Dobrý, nemáte představu o čem je řeč nejen v daňové soustavě, ale ani v bitcoinech. Pobavilo. Ale fakt nemám potřebu vás dokola poučovat.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tak nam neco povez o Bitcoinech, rad bych vedel co o nich vis. Myslim to vazne.

Obrázek uživatele runner42

Ok, tedy ve stručnosti a jednoduchosti, aby to bylo relevantní k Michelinově hlášce o nevysledovatelnosti, protože blockchainy mě zajímají pouze okrajově, pouze jako jedna podmnožina hash stromů ve vztahu k asynchronním proudovým šifrovacím algoritmům.

Bitcoin ostatně jako všechny blockchainy a hashstromy nemají nic společného s anonymizací, přinejlepším se jedná o pseudonymizaci kdy identifikátor/adresa se sice jeví jako anonymní z pohledu systému, nicméně je spárovatelná s identitou držitele jinými prostředky mimo samotný mechanismus blockchainu. Jinými slovy, přiřazení adresy identitě je samozřejmě možné různými způsoby.

Bitcoin není v žádném případě anonymní. Naopak díky historii transakcí je méně anonymní, než hotovost.

Pokud vás zajímá nějaký detail, klidně se ptejte.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Ano, souhlasim ze je bitcoin pseudoanonymni, to je znamy fakt. Pokud uzivatel zacatecnik pouziva Bitcoinovy protokol jednoduchym zpusobem a dokonce nevytvari na kazdou transakci novy par private/public klicu tak je defakto verejne znama kazda jeho transakce kterou kdy udelal. Na anonymni transakce je mnohem lepsi pouzit jine kryptomeny napriklad Monero. Nicmene.....
pokud je uzivatel Bitcoinu trochu zdatnejsi neni problem jej pouzit, tak ze je dekfato nemozne danou transakci s jistotou sparovat s tvoji identitou. Na toto se pouzivaji tzv. CoinJoiny. Zjednodusene receno je to metoda kdy se zkombinuje mnoho plateb od mnoha uzivatelu do jedne velke transakce z ktere si pak spolecne poslou opet bitcoiny sami sobe navzdajem zpet. Po par takovych CoinJoinech je skoro nemozne dohledat ktere bitcoiny komu patri. Tento zpusob mixovani Bitcoinu se dnes pouziva zcela bezne. Vetsina lidi je pouziva hned po nakupu BTC pres smenarny ( ktera casto vyzaduju KYC) aby nebylo mozne dale trasovat co s bitcoiny delaji.
Dalsi metodou je pouziti Lightning network. Coz je druha off-chain vrstva nad Bitcoinovou siti. Nepouziva vubec Blockchain a je zcela anonymni. Dnes uplne idealni reseni jelikoz kombinuje v sobe i rychlejsi a levnejsi transakce.
Takze idealni zpusob je nakoupit BTC, ty namixovat pres Coinjoin a nasledne pro transakce pouzivat Lighting network. Hodne stesti s dohledavanim identity :) Tedy uplne best je mit Bitcoiny cerstve natezene a dostat je pres uplne prvni coinbase(neplest se smenarnou:) transakci primo z bitcoinoveho protokolu jako reward za vytezeni bloku, par takovych bych tu mel taky :)

Obrázek uživatele runner42

CoinJoin v centralizovaném provedení zavisí na důvěryhodnosti centra. V decentralizované variantně pak trpí na stejnou zranitelnosit, jako TOR, tedy infiltrace dostatečného množství klientů snižuje kvalitu anonymizace a samozřejmě kromě toho lze narušovat službu odmítnutím podpisu.
Málokdo z uživatelů si uvědomuje, že používání bitcoinu skrze tor může paradoxně anonymitu onionroutingu snižovat, pokud některá strana i bez jeho přispění kompromitovala jeho identitu.

Právě rozdílná úroveň anonymity bitcoinů podle mě povede k fragmentaci měny a může být jedním z důvodů pro její zánik.

Lightning network mi nic neříká, děkuji za tip, až budu mít někdy chvíli, mrlnu na to.

Principiálně ovšem elektronické peníze závislé na udržování historie transakcí jsou náchylné na deanonymizaci - k odhalení identity se závažnými zpětnými dopady může dojít s přispěním třetí strany jako jsou poskytovatelé služeb, díky fingerprintingu klientů, netflow analýzy apod.

V ochraně vazby mezi elektronickou identitou a fyzickou identitou leží klíč k anonymitě.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

O centralizovanych coinjonech nema smysl mluvit. Nevim o jakem typu TOR infiltrace mluvis. Pokud jde o hijeckovaji TOR exitu tak to je bezna vec a clovek s tim musi holt pocitat nicmene neni problem implementovat Coinjoin stylem ktery exit nody vubec nevyuziva. Mrknu treba na Wasabi Wallet, ktery nedrzi zadna bitcoiny a uzivatel neposila svoji adresu ale jen podepsanou transakci ktera zustava uvnitr Tor site a nikdy ji neopusti. To nemluvim o tom ze kazdy samozrejme pouzije zaroven i VPN pri komunikaci s TORem.
Tvoje obavy o to ze by snad nektere bitcoiny(tedy spis bitcoiny ktere nekdy prosly pres "zlou" adresu) byly "tainted" a mely tedy nizsi hodnotu jelikoz pochazit treba z darknetu sou sice opravnene ale v praxi se ukazuje jako zcela nerealizovatelny. Jiz zminene coinjoiny toto resi vice nez dobre, ale tak ci onak, kdokoliv muze vzdy tvrdit ze je nejaka cast bitcoinu "spatna". Nicmene to nemeni nic na tom ze z pohledu Bitcoinve site je to uplne jedno, ta zadne spatne nebo dobre bitcoiny nerouzlisuje. A autority ktere by toto chtely nejakym zpusobem sledovat jsou vystaveny naprosto enormni a v praxi nerealizovatelne logistice pri prokazovani "spatnosti" dane transakce. To uz bych jim radeji doporucil BTC zakaz uplne a maji klid.
Ale jinak veskrze souhlasim s tim ze BTC neni z principu nativne anonymi. A podle me je to dobre a doufam ze to tak zustane. Jelikoz BTC se bude v budoucnu vyuzivat jako settlement vrstva pro mezinarodni platby centralnich bank, kde je vice nez zadouci aby si kazdy ucastnik mohl overit identitu obou stran a potvrdit povedeni transakce. Pro obycejny plebs jako my budou stejne bitcoinove transakce neskutecne drahe a vsichni budou pouzivat 2nd layer reseni jako prave Lightning network a s Bitcoinovou siti settlovat jednou za uhersky rok.

Obrázek uživatele runner42

Nejen exit nody, ale i relays, viz RONIN. Technik pro identifikaci bylo vyvinuto více, například zpětné zasílání paketů a provozu který lze pasivním monitoringem RONINem identifikovaných relay nodů sledovat k výchozí IP adrese apod. Obecně platí, že proti TORu se používají s nezanedbatelným úspěchem už pěkně vousaté kryptoanalytické metody typu "na kanálu se komunikuje" apod. povýšené do 21. století.

Nakonec je ale stejně nejjednodušší fingerprinting klienta.
Čímž ale nezpochybňuji, že samotný onionrouting je úplně jiný level, než otevřená přímá komunikace.

Jak to myslíš s VPN jsem to úplně nepochopil, z pohedu anonymizace mi to nic nepřinese.

Na wasabi jsem se díval, vypadá to zajímavě, vyzkouším to.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tak to si nejak nerozumime. Nechapu k cemu ti bude infiltrace TOR relays v tomto pripade. Pokud coinjoin nepouziva exit nody tak jedine co infiltrovane releays uvidi je moje IP adresa (v pripade infilrace entry nody) a zasifrovany payload. Proto zduraznuji pouziti VPN pri komnikaci s TOR. V tom pripade uvidi maximalne IP adresu nejakeho VPN poskytovatele. Opet muzes namitnout ze i VPN poskytovatel je infitrovany a zradi te, ale to uz se opet dostavame na uplne jiny level. A ikdyby tak stejne je to vcelku jedno, utocnik uvidi ze moje IP komunikuje s TOR siti a muze se dopatrat ze se snazim o privedeni coinjoinu, toto vse. Jakmile je coinjoin proveden je nemuzne nasledne dohledat ktere BTC adresy patri me a ktere ostatnim ucastnikum, payload je po celou dobu sifrovan, takze ukol splnen.
PS: jo a pokud te stale trapi ty "tainted" coiny, mrkni jeste na Payjoin. Ted sem na to narazil a defakto to totalne rozbiji moznost jakekolivy analyzy blockchainu. Payjoin transakce nelze rozlisit od normalnich transakci (narozdil od coinjoin) ale taky z nich nelze jasne urcit kolik BTC patri ktere strane transakce. Tedy staci aby par procent site pouzivalo tyto transakce a veskere analyzi BTC blockcahinu jsou k nicemu, proto si nemuzes byt jisty tim co se skutecne deje.

Obrázek uživatele runner42

Zvyšováním podíl infiltrovaných relays, což přesně NSA dělá, se snižuje efektivní entropie celého systému.

Nejen že VPN poskytovatelé mohou být infiltrováni, ale někteří jsou pravděpodobně přímo agenturami provozováni (těšíme se na Google VPN :), což je ale stejně vedlejší za situace, kdy si stejně běžný Pepík není schopnen pořídit necinknutou platformu pro vytvoření párů klíčů s vysokou entropií.

Jediné, co zaručí anonymitu, je nemožnost spárovat vaší identitu s konkrétní hw/sw platformu a komunikační idetitou, se kterou je asociována IP adresa. A to není vůbec snadné.

Bitcoin je skvělý bonus, pokud máte ty základy vyřešené. Bez toho ale nelze o anonymitě při užívání bitcoinu mluvit. Nicméně upoutal jste můj zájem, vidím že se má smysl tomu víc pověnovat.

V zásadě s vámi skoro ve všem souhlasím, což bych dřív vzhledem k naší historii považoval za nemožné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tak jiste, kazdy infikovany relay je pro TOR jen nevyhoda. Vzdycky mohu tvrdit ze vsechny VPN poskytovalte mohou byt infiltrovan("spolupracujici s BigBrotherem") i, vsechny relays v TORU ktere pouzivam jsou infiltrovani a muj PC je infikovany malwarem, mam tedy smulu. Realita je ale casto jina. I velke ryby co siri detske porno a vydelavaji miliardy na Silkroad jsou pro FBI nemaly orisek a casto k dopadeni techto lidi vede spise jejich vlastni banalni chyba. Sance ze svycarsky VPN poskytovatel, ktery si zaklada na anonymite znici svoje jmeno tim, ze nejaky financni urad z CR po nem chce jejich data ,je miziva, nikoliv nulova. Anonymita na internetu je vzdy pohyblivy cil a je to jen otazka toho jak velky cil jsi. Kdyz po tobe 20 let pujde pulka oddeleni FBI tak te nakonec dostanou, to je jasny.
No asi se shodnem na tom, ze defaultne je Bitcoin anonymni pramalo, ale pokud jej pouziva zkusenejsi jedinec, muze byt jeho anonymita dost vysoka na to, aby se byl bez problemu pouzitelny.
Jinak ja sem take mile prekvapen jelikoz jsem od tebe cekal spise reakci typu "Bitcoin je letadlo", "zere moc energie" a "vlady to zakazou" nez vcelku konstruktivni debatu o privacy.

Přátelé, promiňte mi laický dotaz. Co budete dělat když se při globální katastrofě rozpadne internet? Dostanete se ke svým majetkům? Není lepší mít zlatou cihlu zahrabanou na zahradě?

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele runner42

Jestli se rozpadne infrastruktura, přejdeme na přenos IP paketů pomocí poštovných holubů podle RFC 1149.

;-)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

To by bylo trochu nepohodlné místo platební karty nosit batoh s holuby. Ale zase to má výhodu, že kdyby bylo nejhůř tak se dají sežrat.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Jo to pak dostava DDoS utok uplne jiny rozmer. To by jeden i uvital :)

Myslím, že lítají jenom samci a samičky zůstávají na poštovním uzlu. Oni se za nimi vrací. Pro přesměrování paketů by se musela ukrást samička. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Sory ja tohle odvetvi IT zatim moc nechapu, jeste ze na to mame holubi odborniky jako jso ty:)

V září 2010 postavili ISP Timico UK pár poštovní holubů proti venkovskému širokopásmovému připojení, aby zjistili, kdo bude rychlejší. Každý holub přenášel microSD kartu s 200 MB HD video dat, zatímco bylo současně použito typické internetové připojení k nahrání stejného videa na YouTube. Toto bylo učiněno s cílem zvýšit povědomí o špatné rychlosti Internetu, kterou zažilo mnoho venkovských uživatelů. Holubi dodali údaje za hodinu a čtvrt, kdy byla pouze čtvrtina z údajů nahrána na YouTube přes širokopásmové připojení.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele runner42

Bohužel i dnes je přítomen problém poslední míle a kdybych měl poslat 5 TB po síti, holubem s pěti 1TB microSD by to bylo zaručeně rychlejší.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Holuby letaji jen jednim smerem. Dsl funguje obousmerne up/down load. A kdyz to je asymetricke, pak to je adsl.

Ty holuby létají obousměrně. Přenosová rychlost je docela dobrá, ale ping a packet loss nic moc.

https://cs.wikipedia.org/wiki/IP_pomoc%C3%AD_po%C5%A1tovn%C3%ADch_holub%C5%AF

Už těch holubů nechte nebo Muska napadne zamontovat holuba do autopilota. V řízených střelách už to zkoušeli.
https://www.extrastory.cz/americane-vyvijeli-rizenou-strelu-ovladat-ji-meli-holubi

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele ozana

Jakou rychlost mělo to širokopásmové připojení v roce 2010? 64kbps nebo už 384kbps?

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

No asi to žádná sláva nebyla, psali o ADSL na vesnici. Ale máte naději, že ti holubi by mohli bitcoiny zachránit. Pokud nepotkají po cestě lepší samičku, to by byl ztracený paket. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

To je typicky omyl. Zaprve, "co kdyz se rozpadne internet" je naprosto absurdni pojem. Internet bude to posledni co se rozpadne. Jelikoz byl vynalezen prave pro pripad nukleranich pohrom. Pokud by opravdu nastala situace, kdy nelze internet vubec pouzivat tedy jsou splneny podminky typu : solarni energie je nevyzitelna, vsechny komunikacni satelity a pozemi komunikacni kanaly byly zniceny, veskera elektronika byla znicena atp. Tak v tom pripade ti na nejakou zlatou cihlu na zahrade sere pes. V tu chvili maji cenu 2 veci, munice a jidlo. Hodne stesti v udavani tve zlate cihly sousedovi :) Mozna si ji prohledne, rekne ti ze ti za ni da pulku bochniku chleba a jestli se ti to nelibi tak se ji muzes snazit jit nabidout nekomu druhemu. Ten druhy , pokud te nestreli do kebule uz na ulici, tak te streli do kebule hned po tom co mu ji doneses :)
Nebo mi vysvetli budoucnoust, kde sice nefunguje internet, ale lide se zlatima cihlama jsou vysmati, protoze si za ne preci koupi co je potreba :)

Díky za odpověď. Mě je to jasné, každá věc má cenu jen v případě, že existují kupci. Může nastat doba, že za kilo zlata koupím možná jednu slepici. Takže je lepší si ji koupit teď. Ale obávám se, že za řetězec bajtů na flešce mi nikdo nedá ani tu slepici. Ale nemám nic proti bitcoinu, jenom se ptám.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Pokud nebude fungovat internet a nebude vidina ze by v dohledne dobe fungoval, tak ti za flasku s BTC opravdu nikdo nic neda. Pokud ale ovsem davas velkou pravdepodobnost ze tato budoucnost nastane, radeji nez zakopavat zlate cihly na zahradu( ktere jsou z dnesniho pohledu absurdne drahe na to jakou budou mit hodnotu v tvem apokalyptickě scenari), je lepsi se zasobit zbranemi, munici, trvanlyvimi potravinamy. Ty dnes koupis za zlomek toho co budou stat az nam zkolabuje internet.
Ja jen nevidim budoucnost kdy nejlepsi strategie je mit zakopane zlate cihly na zahrade. Bud sou inferiorni k Bitcoinu nebo je lepsi kupovat jidlo a munici. Nic mezitim me nenapada jak muze nastat.

Já jsem jednou měl nápad nakoupit zlato a přemýšlel jsem kam ho v baráku schovat. A potom mi došlo, že až takové místo najdu tak tam určitě bude zlato které tam schoval můj předchůdce. Takže nemusím kupovat nic :-)
Opravdu neexistuje nic s trvalou hodnotou v každé situaci. Ani zlato ani BTC. Nejlepší investice do budoucnosti je FVE + EV.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Pokud v budoucnu cekas apokaplypsu v podobe Solar flare, ktera uskvari veskerou elektroniku na zemi, tak ti FVE s EV bude k hovnu a nejlepsi je se zasobit bazenem nafty a starym spalovakem bez elektroniky....
Takze nakonec se dotaneme stejne k tomu, ze uspesni jsou ti co dokazi s co nejvetsi presnosti predvidat budoucnost, protoze mohou delat spravne investice v pritomnosti. Pokud to pro nekoho znamena kupovat munici a zakopavat cihly zlata, budiz. Ale za me je pravdepodobnejsi budoucnost kde BTC je svetova rezervni mena, EV nahradily spalovaky, Space X je na marsu a lidi si generuju elektrinu doma sami pres FVE...

Obrázek uživatele ozana

A už jsi to zlato našel? :)

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Ještě jsem nezačal hledat, zatím ho nepotřebuju. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele ozana

Najdi a vyměň za digitální zlato ;-)

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele ozana

Se CBDC budeme mít anonymitu nulovou.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Myslis ty konkurenty co Bitcoin prevalcujou? :D Uz se nemuzu dockat, to teprve budou lidi utikat od fiatu ke skutenym cryptomenam.

Obrázek uživatele Michelin

Ja o voze a vy stale o koze.
No chapu, je to vase trolli taktika. Kdyz vas nekdo prokoukne je treba to ignorovat a zatvrzele odvadet rec jinam.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Pro toho, koho nezajímají Michelinovy kokotiny, ale zajímá ho co udělá změna sídla třeba z Prahy do Horní Dolní, tak pokud máte například firmu s obratem 100 mega ve službách co tvoří 25% zisk, tak přestěhováním a přesunem sídla stáhnete přímo Prahu o 7 milionů a nějaké drobné za podíl na DPH, podíl na dani ze zisku právnických osob a dani z příjmu fyzických osob.

Jako 7 procent z obratu, to fakt není málo.

Za stejných 7 míčů vám v Horní Dolní budou líbat ruce, zatímco v Praze vám nachčijou na hlavu, slíbený obchvat totiž kvůli lavičkám s internetovým připojením nemají čas řešit a maximálně manželce zašlou vyjádření soustrasti, až vás fetka shodí pod metro, kterým jste v doprvní nouzi jel.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Pohádky trollí babičky...
Drtivá většina firem se kvůli nižší pravděpodobnosti kontrol FÚ snaží mít sídlo v Praze...

Obrázek uživatele runner42

Kontrola FÚ? :D No to je tragédie :D
Možná tak pro OSVČ nebo firmy uvázlé v 90. letech.

Já účetnictví v ani jedné firmě neřeším interně, nejsem blázen. Na to jsou účetní firmy a když ty udělají chybu, což se občas stane, nezaevidují např. fakturu nebo tak, zatáhne se to z jejich pojistky. Já podepisuju jen papír pro pojišťovnu.

Tak hlavně, že máte spoustu keců o pokroku, ale business vnímáte jak za první republiky :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

účetní firmy účtují jen to, co jim zadavatel přinese a co projde kontrolou. Mám kolem sebe lidí, co to dělají několik - v blízké rodině máme takové firmy dvě. A to, co podnikatelé nosí, jde ta 20 - 30 procent rovnou ven, protože to jsou totálně do nebe volající průsery, dalších 10 procent se pravidelně konzultuje s daňovými poradci, jestli se to tam vůbec dát může.

---
Obrázek uživatele runner42

Popisujete osvč a soho svět.
My používáme účetní systém dodavatele služby - vše vydané jde přes to, 90% přijatých taktéž - nájmy, auta, CCSky... Zbývajících 10%, což jsou jednorázovky, se hází do krabice, na kterou má účetní firma svoz jednou týdně. Sami to proberou a jen ojediněle volají s nějakým dotazem.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

aha SRO je OSVČ díky za objasnění (na hybridu se člověk vzdělává... už vím, že rotační hmota elektromobilu neprodukuje vibrace ať se točí seberychleji a spoustu další užitečných věcí a teď i to, že SRO jsou OSVČ...ještě se tu nechám od některých politruků ademagogů vyškolit a bude se ze mě moci stát minimálně nějaký poradce, tvůrce obsahu, nebo i politik...). Jasně, že paušály jsou jasné. Problém jsou jednorázovky..

---
Obrázek uživatele runner42

Rozčilujete se zbytečně, protože jste přehlédl slovo SOHO, nebo nevíte, co to znamená. Tedy malá s.r.o s jedním zaměstnancem apod.(což je ale většina s.r.o), která fungují způsobem, který popisujete a který se neliší od bordelu OSVČ.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Já se nerozčiluju, já se jen bavím vaší demagogií... rozhodně jsem nemyslel SRO s jedním člověkem a rozhodně ne s malým obratem, jak finančním, tak na množství faktur. Ale vysvětlovat vám to je zbytečné a ztráta času, jako vysvětlovat zapálenému elektromobilistovi, že elektromotor má z principu své existence nevývažek rotačních hmot a proto musí generovat vibrace, které je třeba tlumit.

---
Obrázek uživatele Michelin

Jenze to by nas trollik musel nejdriv nekdy nejakou firmu vybudovat/vlastnit a ne si ji vyfantazirovat aby takove veci vedel.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Runnera plati zlatym rublem co drti USD uz 10 let.

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Kolik asi tak odvadi kazdy obcan na elektromobilitu v CR za rok? Myslite vic nez 2 Kc?

Obrázek uživatele runner42

Mě každý občan nezajímá. Já řeším využití mnou odvedených daní.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Muzu vam ty 2 kc vratit. Samozrejme za predpokladu, ze uz zmiznete z diskuzi.

Já myslím, že je lepší nevědět na co byly naše daně použity. To by nás už dávno jeblo. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Radovan

Říká se tomu státní rozpočet a je to velmi smutné čtení pro daňového poplatníka.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

To je taková legrace, jak jsou politruci a byrokradi blbí a nechápou, že každý člověk může nezávisle na nich hlasovat dnes a denně svými penězi a to bolí druhou stranu nejvíce.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Já nevím jen jsem to rychle zpočítal, jestli jsem neudělal chybu, než mě nekdo předběhne , ale to je 30 kWh na den 24 hod a jeden stojan. Není to moc :-) , to mám v garaži skoro stejnou výtoč jen na AC?

Obrázek uživatele Radovan

To je v pořádku, to jen potvrzujte fakt, že 95% nabíjení elektromobilů probíhá doma/ve firmě. Ne na veřejných stojanech.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

A za jako dlouho se takový stojan zaplatí? Vlastně to je jedno, když se to staví z dotací :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

To záleží, kde ho máte a kolik inkasujete. Jinak vzhledem k malé konkurenci mezi výrobci a malému počtu zákazníků je to opravdu otázka pořizovací ceny. A jak říká zkušenost poskytovatelů, hodně dělá výška ceny a za kolik jsem ji schopen sehnat. Pak mám nějakou marži a mohu si říkat, jak dlouho se bude -díky nákladům na provoz - stojan splácet.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

No právě, pokud by si to měli postavit za své peníze, tak by jistě víc přemýšleli kde a kolik těch stanic postavit, aby tam byla nějaká rozumná návratnost. Teď, když jim většinu nákladů zaplatí z dotací, tak to řešit nemusí. Si vemte, že průměr na stanici je cca. 30 kWh za den, to je nějakých kolik... max. 200 KČ?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Jak v kterém paušálu, od stovky do tří, a to je tržba, ne marže ani zisk.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

No právě, proto jsem dal 200 KČ jako odhad. Vím, že to je tržba, o to je to horší, protože jsou i nějaké náklady.

---

Lexus GS 450h Premium

Ja mam pausal 200 kc. Bohuzel ho vetsinou nevyuziju a nekdy nenabiju ani kWh. Tak mojich 200 kc je nekdy 100% zisk.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station