Na trh jde první plug-in hybridní Mini Cooper

Mini Cooper S E Countryman ALL4 zní celé označení nového plug-in hybridu značky Mini. Díky 7,6kWh baterii ujede v ideálních podmínkách 40 km pouze na elektřinu.

Plug-in hybrid Mini Cooper S E Countryman ALL4 bude u zahraničních dealerů dostupný od 24. června 2017.
foto: BMW

Mnichovská automobilka BMW nabízí stále širší řadu plug-in hybridních vozů. Nejnovější přírůstek v podání Mini Cooper S E Countryman ALL4 využívá stejný plug-in hybridní pohon jako například BMW 330e.

Tedy li-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh doplněnou o elektromotor o výkonu 65 kW/87 koní. To vše doplňuje tříválec TwinPower Turbo o objemu 1,5 l s výkonem 100 kW/136 koní. Celkový výkon hybridního pohonného ústrojí tak dosahuje 165 kW/224 koní.

Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto během 6,8 sekundy. Výkon pohonného ústrojí předává přední nápravě šestistupňová převodovka Steptronic. Elektromotor pohání zadní kola přes jednostupňový převod. Čistě na elektřinu může auto běžně jet až do rychlosti 80 km/h, pod zapnutí módu MAX eDRIVE až 125 km/h.

MINI-Cooper-S-E-Countryman-ALL4-plug-in-hybrid-interior

Interiér plug-in hybridu Mini Cooper S E Countryman ALL4
foto: BMW

Vysokonapěťová baterie má od BMW záruku šest let nebo 100 000 km. Objem zavazadlového prostoru činí 405 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1275 litrů. Dobíjení trvá od 2:15 hodin do 3:15 hodin. Kombinovaná průměrná spotřeba činí 2,3 l/100 km pro prvních 100 km.

tisková zpráva

15 Comments on “Na trh jde první plug-in hybridní Mini Cooper”

  1. Hádám že ten jejich fajnovej tříválec asi bude
    Hádám že ten jejich fajnovej tříválec asi bude přímovstřikovej, co ?
    Proč radši někdo neudělá elektroskůtr s rozumným poměrem cena / výkon…za tu cenu co prodává ten svůj BMW si člověk klidně může koupit zero s lepšími parametry.

    1. No jistě:
      And despite its diminutive displacement – just

      No jistě:
      And despite its diminutive displacement – just 1.5 litres, in fact – it’s capable of pumping out 100kW and 220Nm, thanks to the magic of turbocharging. The three-pot is also host to a raft of technologies to make the most of what’s available, such as direct fuel injection, constantly variable valve timing and individually adjustable intake valve control.

      Takže v tomhle případě jde jakákoliv ekologie stranou…kdyby to byl hybrid s MPI tak to bych jim to ještě tak možná věřil, ale tohle ? K čemu to pak je ?

    1. Vzhledem k tomu, ze obycejny Countryman ma udavanou spotrebu
      Vzhledem k tomu, ze obycejny Countryman ma udavanou spotrebu priblizne 6 l/100 km a tento ma ujet 40 km na baterii, to odpovida tem prvnim 100 km. V dalsich by se hrubym odhadem dala predpokladat spotreba kolem 3,8 l/100 km. V praxi bude samozrejme zalezet na trase a noze ridice, malokdo jezdi presne dle laboratorni metodiky 🙂

        1. Metodika udávání spotřeb u plug-in hybridů je zcela
          Metodika udávání spotřeb u plug-in hybridů je zcela nesmyslná. Počítá se tak, že se auto plně nabije, ujede se 100km a pak se změří, kolik sežralo benzínu, což je ta udaná hodnota 2.3l.

          Jinými slovy, ta hodnota udává spotřebu na ten zbylý počet km do 100, když už nejedete na elektřinu.

          1. A po vymlácení baterky to má ještě větší spotřebu
            A po vymlácení baterky to má ještě větší spotřebu než bez hybridu, protože to sebou tahá težkou baterku a elektromotor :)))
            No ale jelikož se tam jak doufám vrací energie zpátky rekuperováním tak to asi nebude tak děsný 😀

            1. To záleží. Pokud by po vybití jelo se spotřebou Yarise
              To záleží. Pokud by po vybití jelo se spotřebou Yarise HSD, pořád by to bylo hodně zajímavé. Na druhou stranu tyhle auta si asi lidi nekupují kvůli úspoře nákladů za palivo a jak už tady někdo psal, čisté elektro by tomu slušelo víc. Navíc vzhledem k tomu, co to stojí, by se tam dala utopit i 50kWh baterie bez nějakého zásadního navyšování ceny.

Napsat komentář