Na Slovensku se začne stavět 10GW továrna na baterie

Jan Horčík - 04 Červen 2020

Slovenská skupina InoBat a americká společnost Wildcat Discovery Technologies chtějí v okolí Košic vybudovat továrnu na baterie pro elektromobily.auto elektromobily výroba baterií pro elektromobil Audi e-tron

Výroba baterií pro elektromobil Audi e-tron
foto: Daimler

Už v letošním roce chce InoBat vybudovat pilotní výrobní linku pro asi 1500 baterií ročně, tedy 100 MWh/rok (průměrná kapacita baterie 66 kWh). Výroba by měla začít ještě letos.

Investici v hodnotě zhruba 100 mil. eur pokryje z větší části americký investor. Kromě toho firma dostala letos v únoru také státní dotaci v hodnotě 5 milionů eur.

Továrna by se ale měla postupně rozšiřovat až na kapacitu 10 GWh ročně. To by mohlo znamenat investici až jedné miliardy eur. Továrna se chce mimo jiné zaměřit na "zakázkové" baterie "na míru".

"Baterkárny", čili továrny na výrobu baterií pro elektromobily, případně stacionární baterie, rostou v v posledních letech jako houby po dešti. Evropský automobilový průmysl probíhá zásadní proměnou směrem k elektrifikaci.

Až dosud byl téměř zcela závislý na dovozu baterií z Asie, především z Číny a Jižní Koreje. Nyní je jasně patrná snaha Evropské unie tento deficit dohnat.

Také v České republice, konkrétně v Horní Suché nedaleko Havířova, se připravuje nová továrna na baterie. Společnost Magna Energy Storage (MES) tam už letos začne velkosériově vyrábět baterie HE3DA Jana Procházky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Koukam ze si tu nekdo privlastnuje diskuze.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Kuk je jako žába z vtipu o čápovi a žábě...velkohubej když mu nic nehrozí křičí Kam déš čápe? a až čáp řekne, na lov velkohubých žab, tak zamumlá potichounku tady žádný nejsou..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Tak nejak. Bohuzel anonymni diskuze svadi k tomu ze se clovek snaze "utrhne ze retezu" (plati to samozrejme i na me), cest vyjimkam. Snazim se s tim bojovat. Na dlazdice uz vubec nereaguji a na Kuka radsi taky ne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele Kuk

Nebuď pokrytec, zrovna nedávno sis s dlaždičem pokecal.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nevím, s kým si Tomášek pokecal? Se mnou určitě nikoliv, mám jej v paži jako Tebe, Vykuku. Čus, Dlaždič.

Obrázek uživatele Kuk

Ty máš paži tak maximálně zaraženou va svý zadeli a sedíš si na ní. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V tom citovanem clanku o he3da-magna se pise o zacatku vyroby na jare 2020. tak to maji jeste neco pres 14 dni cas. Pak zacina leto. A posouvat se to bude do aleluja a kde nic tu nic. Unterwassermanni.

Hele a vy je znáte, nebo jste s nimi aspoň mluvil, nebo jste to udělal tak, že jste si o nich přečetl nějaký bulvár, prošel nezdařené PR a odsoudil?
Navíc by bylo fér i trochu akceptovat to, že byla republika 2 měsíce zavřená, takže ani oni při nejlepší vůli nemohli udělat vše, co měli v plánu...

Vůbec se jich nezastávám, ale jelikož jsem se za život s p.Procházkou několikrát setkal, tak po technické stránce bateriových chemismů mu nelze upřít erudici - 99,98 (zbytek je statistická odchylka) tady by mu nebyla znalostmi hodna ani zavazovat tkaničky od bot.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

A k čemu mu to je když pak perlí DVTV podnikatelský nesmysly? Ten člověk je v podnikání dost naivní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Je to vědec tělem i duší, tací jsou řekněme čisté duše prakticky nepoužitelné, vytvářejí nezapomentutelné skeče psané životem na základě své roztržitosti a v reálném světě byznysu zcela naivní ... a je třeba říct, že jakýkoli reportér (což jsou zase řekněme přímo ďábelsky vychca..né duše, chtící senzanci za každou cenu), takových rád využije a dokope je přesně tam, kam chce..

Přikladem byl i Einstein a přitom nikdo nerozporuje jeho genialitu.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Takze je schopny navrhnout "zazranou" (= lacinou, robustni s cyklovatelosi aspon na urovni LiFePo) baterii?
A nemuze byt loutka v rukou podvodnika? Jak si vysvetlujete, ze u z 3 roky vyrabi Letnanech a nikde nejsou videt testovaci vzorky? Ze "dodal" jen NASA?

Toho druhého pána, co s ním spolupracuje jsem krom článků v novinách viděl 1x, tedy můj názor není objektivní.
Ohledně toho jeho chemismu - pokud bude mít prachy a dovyvine to, tak to blbost nebude. Je to chemik, aby vzniklo to, co píšete a v představě jaké máte, tak by to musel dělat tým chemicko - elektro - strojní.

Je to stejné jako s Teslou - když dělal Murlo rencenzi Tesla 3 - taky jim tam našel spoustu ptákovin, které postupně odstraňovali, protože Tesla je auto dělané až moc SW inženýry a nerdy, mechanikáři s velkou pravděpodobností pracují až co zbude.
Ale docela mi přijde vtipné, jak se Tesle a jiným bezmezně věří, ale český Procházka (který mimochodem rozhodně za sebou má zajímavé výsledky v oboru) je apriori podvodník...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já jsem k HE3DA zdrženlivý, poslouchám už o zázračných bateriích mám pocit 11 let a za tu dobu vyrobila Tesla 1 mil. aut, takže nevím co si o tom myslet.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tesla založeno 2003 - první auto (bez remaku Lotusu Elise) Tesla s 2012
He3DA - založeno 2009

Tesla v řadě věcí jen vzala existující technologie a vytvořila z toho nějak zajímavý mix a v nejlepším případě realizovala aplikovaný výzkum (do roku 2012)
He3DA - základní výzkum
Takže porovnáváme, že někdo dosáhl aplikovaným výzkumem produktu za 9 let a říkáme, že je problém, že někdo nemá za 11let základního výzkumu super výsledek? A to vůbec nemluvě o tom, kdyby se to rozpadlo na proinvestované prachy a člověkohodiny. Tak trochu čecháčkovství..
Pokud udělá Procházka průlom za dalších deset let mravenčí práce, tak to pořád bude super výsledek pro budoucnost. Kritizovat je možné ho za ledasco a dost možná i oprávněně...ale prostě základní výzkum je trpělivá mravenčí práce trvající roky a kritizovat to může jen neználek, co si něčím takovým neprošel...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Zadejte si do vyhledavace he3da. Objevi se vam spousta samochvaly a nic z odborneho sveta. Odborny svet ho nevnima, protoze to je podvod. Jejich senzacni a velkohube prohlaseni cili na naivni pitomce co vsechno zbasti. Co dokazal Viktor Kozeny s privatizacnimi fondy, dokaze he3da s uzasnou baterkou. Dopadne to uplne stejne.

Ano uvidím, že mají špatné PR nic víc... mluvil jste s ním? Jste chemik, že to můžete soudit?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jste chemik ze dovedete posoudit to co vam vypravel? Podvodnici jsou vzdy slovne hodne obratny a nadany. Nejde o jejich PR, jde o jejich verohodnost. Pokud o nich nikdo z branze nepise a nemluvi, jsou to nuly. Kdysi se chvastali nejakym clanmkem v americkem casopise. Kratce nato uz byl nedostupny. Zjistili ze to je horky vzduch. O perspektivni objevy se investori rvou. O he3da je znamo akorat neco o cinskych penezich a o pokusu o kradez a tunelovani. Vesmes info kde by vam mel naskocit alarm.

Aha jste politolog.
Stačilo ano nebo ne.
To, že si shání peníze takhle blbě, jen potvrzuje, co jsem psal výše a vůbec neřeší chemický problém, ostatně i vy se diskusi o tvrdém fyzikálně chemickém faktu vyhýbáte spoustou slov

Jo a pardon k otázce - ne neumím chemii do takové hloubky, aby tomu naprosto detailně rozuměl, nicméně do úrovně jakou chemii umím, to co dělá hlavu a patu má a nějaký výsledek je tam očekávatelný, otázka kdy fakticky zcela aplikovatelný a jak komerciolizovatlený je jiná věc

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

A prej investory až z Holywůdu. Považte. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nebyl to Hollywood, ale holý úd.

Obrázek uživatele Kuk

off
NKLA alias Nikola vstoupila na burzu. Nakupujte! :D
https://finance.yahoo.com/video/nikola-debuts-nasdaq-plans-compete-150245603.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Zakladatel tvrdí že jsou jako Amazon a že budou mít hodnotu 100 miliard $. Té dobrej kokot. Já bych mu věřil. :)))
https://finance.yahoo.com/news/nikola-is-like-amazon-and-could-be-worth-a-100-billion-someday-founder-165247261.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Aha tak ono je to ještě jinak, oni už jsou na burze od března, díky sloučení VectoIQ, akorát teprv teď se přejmenovali na NKLA.
https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2020/03/03/hydrogen-truckmaker-nikola-listing-on-nasdaq-via-surprise-merger-with-vectoiq-worth-33-billion/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdybych měl zbytečně moc peněz, tak si s nima raději přes zimu zatopím. To aspoň zahřeje.

Obrázek uživatele Kuk

Ale nejdřív si zaizoluj barák nebo to zahřeje jen na chvilku :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Všude se plánují baterkárny, jak nečekané. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil