Na olympiádě v Tokiu 2020 poslouží speciální autonomní vůz Toyota e-Palette

redakce - 10 Říjen 2019

Toyota poskytne až 20 speciálně navržených vozidel e-Palette „Tokyo 2020 Version“ pro potřeby mobility sportovců v rámci olympijských a paralympijských her v Tokiu 2020.Bateriové elektromobily s autonomním řízením byly upraveny speciálně pro potřeby her, částečně i na základě zpětné vazby od sportovců, kteří informovali o svých potřebách.

Bateriové elektromobily s autonomním řízením byly upraveny speciálně pro potřeby her, částečně i na základě zpětné vazby od sportovců, kteří informovali o svých potřebách. Zajistí automatizovanou přepravu sportovců a personálu na okružní lince olympijské a paralympijské vesnice.
foto: Toyota

„Sportovci účastnící se olympijských a paralympijských her neúnavně pracují na tom, aby dosáhli nemožného, a proto jsme jim pro Tokio 2020 chtěli poskytnout vozidlo speciálně navržené a uzpůsobené pro jejich potřeby,“ uvedl Takahiro Muta, šéf vývoje jedinečné verze vozidla e-Palette.

„Během celého vývoje jsme spolupracovali se sportovci, zejména para sportovci, kteří nám pomáhali lépe pochopit, jak upravit a vylepšit vozidla e-Palette po potřeby jednoduché, praktické a pohodlné mobility. Jsme hrdí na to, že s nimi spolupracujeme na vývoji vozidla, které bude sportovce nejen fyzicky převážet v rámci olympijských a paralympijských vesnic, ale rovněž jim nabídne nové příležitosti, jak komunikovat s ostatními a sdílet nové zkušenosti.“

Model e-Palette, poprvé představený v roce 2018, je prvním vozidlem od Toyoty vyvinutým speciálně pro aplikace autonomní mobility jako služby („Autono-MaaS“). Je odrazem probíhající proměny automobilky Toyota ve firmu poskytující služby mobility a vozidlo samo o sobě spojuje elektrifikaci, propojené sítě a vyspělé technologie řízení na podporu nových aktivit sdílené mobility a obchodních modelů.

Provedení „Tokyo 2020 Version“ bylo upraveno pro jedinečné potřeby olympijských a paralympijských vesnic – je vybaveno velkými dveřmi a elektrickými rampami pro snadné a rychlé nastupování a vystupování skupinek sportovců, včetně para sportovců.

Vozidlo bude ovládat systém autonomního řízení s maximální rychlostí až 20 km/h (úroveň autonomie SAE level 4) za dohledu pracovníka obsluhy na palubě vozu pro zajištění bezpečnosti.

Nasazení vozidel e-Palette na podporu mobility sportovců a personálu je klíčovou součástí programu Toyoty poskytovat vyspělá řešení mobility v rámci her Tokio 2020 v roli prvního celosvětového partnera pro mobilitu v době konání olympijských a paralympijských her.

Toyota má dále v plánu využívat poznatky získané provozováním vozidel e-Palette během her Tokio 2020 k dalšímu vývoji vozidla na podporu budoucích aplikací MaaS (Mobility-as-a-Service). Vozidlo e-Palette bude odhaleno a poté vystaveno na stánku Toyota mezinárodního autosalonu v Tokiu 2019, pořádaném v Japonsku od 23. října do 4. listopadu 2019.

e-Palette „Tokyo 2020 Version“

Navrženo pro pohodlnou mobilitu

・ Vozidlo navržené jako symetrické (identická příď i záď) se vyznačuje markantním hranatým tvarem a koly v samotných rozích; nabízí tak velký vnitřní prostor pro pohodlné cestování.

・ Model odrážející zasazení Toyoty poskytovat „Mobilitu pro všechny“ je vybaven madly a sedadly pro snadné používání bez ohledu na výšku uživatele; vozidlo též používá výrazný barevný kontrast podlahy, obkladů, sedadel a dalších součástí pro snazší orientaci barvoslepých uživatelů.

Snadné a rychlé nastupování i vystupování cestujících

・ Model e-Palette je vybaven velkými posuvnými dveřmi, nízkou podlahou, elektrickými rampami a systémem Arrival Control k použití před cílovou zastávkou pro snadné a rychlé nastupování i vystupování všech cestujících (včetně vozíčkářů) s nejmenší možnou mezerou mezi zastávkou a vozidlem.

・ Díky dlouhému rozvoru a ploché podlaze uveze vozidlo až čtyři cestující na vozíku společně s dalšími stojícími pasažéry.

Autonomní řízení nízkou rychlostí s důrazem na bezpečnost

・ Toyota e-Palette je vybavena speciálně navrženým systémem autonomního řízení, jenž zahrnuje řídicí hardware, software a vyspělé senzory, jako např. kamery a LiDAR. Ten v kombinaci s vysoce přesným 3D mapováním a dohledovým provozním systémem propůjčuje Toyotě e-Palette schopnost autonomního řízení nízkou rychlostí na úrovni SAE Level 4.

・ V zájmu bezpečného provozu je e-Palette vybaveno externím rozhraním HMI, navrženým na podporu komunikace s osobami kolem vozidla (včetně chodců) během autonomního řízení. Světlomety na přídi a zádi vozidla imitují oční kontakt, a informují tak chodce o zamýšleném manévru vozidla.

・ Systém autonomního řízení nepřetržitě sleduje překážky v okruhu 360° kolem vozidla a zajišťuje pohyb odpovídající rychlostí v souladu s okolním prostředím. Z důvodu prevence je na palubě jako záloha pracovník obsluhy, jenž rovněž sleduje pohyby vozidla a je připraven podle potřeby převzít nad řízením kontrolu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Napada mne primer - hermafrodit. To se ale neposmivam, dava mi smysl to, ze neni poznat predek a zadek. Neni duvod pro rozdil. A vlastne staci projekt na pul auta, to je cool.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

slabý přitlač tojóta :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil