Na český trh přichází hybrid Kia Niro

Téměř souběžně s uvedením novinky Hyundai Ioniq se na českém trhu objevuje také sesterský model Kia Niro. Hybridní crossover se blíží populárním SUV a nabízí dostatečný prostor pro posádku i zavazadla.

Celkem 53 % karoserie modelu Kia Niro je vyrobeno z vysokopevnostní oceli (AHSS).
foto: Kia

Hybrid Kia Niro je postaven na první specializované platformě určen pro ekologické modely značky Kia. Na stejném podvozku je postaven také Hyundai Ioniq.

Kia Niro (viz. naše první dojmy) je důležitým přínosem pro portfolio vozů značky Kia v České republice, jelikož doplňuje rodinu modelů s alternativním pohonem o čistokrevný hybrid. Tato kategorie přitom letos jako jediná zaznamenává mezi alternativními pohony meziroční růst, který činí téměř 50 %.

Hybridy zároveň tvoří téměř čtvrtinu všech vozů s alternativními pohony, které byly letos v ČR registrovány. „Kia zahájila letos na podzim na poli alternativních pohonů výraznou ofenzivu, která bude pokračovat i v následujících letech. Očekáváme, že Kia Niro přispěje k popularitě vozů s hybridními pohony, protože je spojením dvou rychle rostoucích kategorií – masivního crossoveru a kategorie hybridních vozů,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR manažerka Kia Motors Czech.

Spotřeba 3,8 l/100 km

Kia Niro přichází na trh s motorizací 1,6 GDI HEV, tedy kombinací řadového zážehového čtyřválce se zdvihovým objemem 1 580 ccm (147 Nm) a synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který dokáže přidat až 32 kW výkonu.

Trakční motor TMED, kterým je KIA Niro vybavena, je navržen tak, aby bylo možné co nejlépe sladit dvouspojkovou převodovku s hybridním systémem pohonu.

Kia Niro Hybrid crossover

foto:

Nový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh váží 33 kg a je nejlehčím a nejúčinnějším modulem v dosavadní historii automobilky KIA. Akumulátor je automaticky dobíjen rekuperační energií, která se uvolňuje při zpomalování vozidla.

Díky tomu je Kia Niro schopna vyvinout maximální rychlost až 162 km/h a kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 3,8 litru na 100 km. Niro je se svojí délkou 4355 mm, šířkou 1805 mm a výškou 1545 mm celkově menší než zbrusu nová Kia Sportage, nicméně svými půdorysnými rozměry překonává hatchback Kia cee’d.

Díky rozvoru 2700 mm a krátkým převisům (870 mm vpředu, resp. 785 mm vzadu) je interiér vozu prostorný, a nabízí tak posádce dostatečný prostor i komfort, což bývá tradiční výzva pro auta s hybridním pohonem.

Přitom je karoserie tohoto modelu navržená s ohledem na dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Součinitel aerodynamického odporu Cd dosahuje jen 0,29, což podle českého zastoupení Kia činí z Nira zdaleka „nejaerodynamičtější hybrid na trhu“.

Příjemná cena

Niro je dostupná ve dvou úrovních výbavy – Comfort a Exclusive. V obou případech s automatickou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. Připojit je možné bržděný přívěs o hmotnosti až 1 300 kilogramů, což je v kategorii hybridů ojedinělé.

Ceny nové KIA Niro začínají již na 599 980 Kč za úroveň výbavy Comfort a 669 980 Kč za Exclusive. Na obě varianty je navíc poskytována akční sleva ve výši 15 000 korun.

Standardem u značky Kia je sedmiletá výrobní záruka s omezením na 150 000 km, přičemž první 3 roky bez omezení kilometrů. Při využití financování Kia Select je Niro dostupné již od 4 999 Kč měsíčně.

Technologie ve službách řidiče

Pro větší pohodlí řidiče, a také úspornější a efektivnější jízdu, nabízí model Kia Niro řadu pokročilých technologií, které pomáhají nejen snížit spotřebu paliva a efektivně využít energii dodanou z dvojice motorů, ale současně zvyšují i zážitek z jízdy.

Vysoký důraz byl při vývoji kladen také na bezpečnost posádky i chodců – KIA Niro je standardně vybavena sedmi airbagy, které zajišťují příkladnou pasivní bezpečnost cestujících.

V základní výbavě nového modelu je stabilizační systém Kia VSM (Vehicle Stability Management), jenž napomáhá zajišťovat stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami prostřednictvím propracované regulace elektronického řízení stability vozu (ESC) a elektrického posilovače řízení.

Pokud řídicí jednotka zaznamená ztrátu záběrových schopností, VSM pomůže řidiči zajistit bezpečnou kontrolu nad vozem. Kromě toho jsou pro Niro k dispozici i nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE.

Právě díky těmto systémům se modelu Niro podařilo dosáhnout nejvyššího počtu pěti hvězdiček v testech bezpečnosti EURO NCAP 2016.

Posádka má k dispozici sedmipalcový dotykový displej, jehož prostřednictvím lze získávat informace o jízdě a zároveň slouží jako vstupní brána k online službám Kia Connected Services, jejichž součástí jsou i služby TomTom.

Tyto online služby jsou pro vozy vybavené navigační soustavou k dispozici bezplatně po dobu sedmi let po zakoupení vozidla. Kromě toho Niro nabízí, stejně jako ostatní modely značky Kia, podporu technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ na podporu komunikace s chytrými telefony.

Díky tomu může uživatel přistupovat k aplikacím a funkcím chytrého telefonu prostřednictvím systému palubního infotainmentu (např. navigační služba s hlasovým ovládáním, hands-free volání a posílání textových zpráv nebo rozpoznávání hlasu) atp.

tisková zpráva

14 Comments on “Na český trh přichází hybrid Kia Niro”

  1. Maximální rychlost
    Maximální rychlost spalováku 162 km/h?! Je to myšleno v čistě elektrickém režimu díky té nové skvělé baterce nebo to fakt víc nejede?

    …Tím by se totiž toto auto dostalo pod úroveň všech běžných nových i starších aut a nechápal bych proč jej výrobce uvádí. Respektive nevím jestli se chlubí nebo si stěžuje.

    Tento hybrid je navíc skoro za cenu předraženého Leafa.
    No nevím…

    1. Co se týká
      Co se týká „předraženého Leafa“, tak možná to bude pro někoho „nošení dříví do lesa“, ale pro mě je to novinka – v ceníku Nissan Auto In Pardubice jsem objevil Leafa 30kWh ve výbavě Visia za 790.000Kč, tj. o 60.000kč víc než Leaf 24kWh ve stejné výbavě. Dosud bylo možno koupit Leafa 30kWh jen ve výbavě Acenta a Tekna. Tím se potvrzuje předpoklad, že 6kWh navíc má cenu 60.000Kč – viz např. zde.

      Jinak když jsem byl naposledy v Pardubicích, tak tam stál stříbrný Leaf 24kWh s Connectem a nabízeli ho za 569.900Kč (samozřejmě se slabší palubní nabíječkou 3.3kW). Mít ty prachy, tak ho koupím manželce – druhý EV do rodiny by se zatraceně hodil, zvlášť teď v zimě… iOna nechce (při vší úctě ke všem majitelům iOnů a jejich elektrickým miláčkům). 🙂

      EDIT:
      Podle vyjádření prodejce je to v ceníku cca 14 dní.

      1. K tomu předpokladu k ceně
        K tomu předpokladu k ceně 6kWh navíc. Tak by se dalo uvažovat pouze v případě, že obě baterie vznikly ve stejné době, obsahovaly identické články a ve druhé baterii jich bylo o těch 6kWh víc, jenže tak to není. 24kWh verze je výběhový model používající staré články někdy od roku 2013, kdežto 30kWh verze používá stejný počet inovovaných článků s větší hustotou a dá se čekat, že jejich cena bude nižší minimálně přepočteno na jednotku kapacity.

        1. Jak by se dalo uvažovat a
          Jak by se dalo uvažovat a jak by se uvažovat nedalo, to je čistě akademická otázka a jako takovou nemá smysl ji řešit.
          Prostě moje poznámka byla o tom, že rozdíl mezi deklarovanými kapacitami baterky 30kWh a 24kWh je 6kWh a rozdíl mezi cenou Leafa 24kWh a 30kWh ve stejné výbavě Visia, tedy lišící se jen baterkou, je 60.000Kč. Není tam nic o zastaralosti jedněch či inovaci druhých článků, nic o počtu článků, jejich hustotě nebo ceně článků v přepočtu na jednotku kapacity.

          Naopak, kdybych chtěl být skutečný hnidopich (jako že nejsem), tak bych klidně mohl řešit, že nový Leaf ve výbavě Visia nemá v základu elektricky sklopná zrcátka, kdežto předešlý Leaf Visia je měl – to má taky svou cenu, takže by se z toho dalo vyvodit, že baterka s novými články je dražší minimálně o tu cenu el.sklopných zrcátek, na kterých Nissan ušetřil. Jak říkám, kdybych chtěl být hnidopich… 😀 😀 😀

          1. No snažil jsem se jen
            No snažil jsem se jen poukázat na to, že rozdíl 60kKč mezi 24kWh a 30kWh verzí je čistě marketingové rozhodnutí a nijak nekopíruje skutečné výrobní náklady, které budou u 30kWh verze stejné nebo spíš nižší vzhledem tříletému posunu v technologii a ceně článků.

            1. Což svědčí i o tom, že
              Což svědčí i o tom, že výslednou cenu jakéhokoli produktu, EV nevyjímaje, netvoří jen samotné výrobní náklady, ale i marketing, v tomto případě zejména užitná hodnota, která je u 30kWh verze bezesporu vyšší než u 24kWh, bez ohledu na to, jestli jsou články zastaralé nebo nové. A nakonec i kdyby byla výrobní cena článků stejná nebo i nižší, tak z hlediska výrobce je logické, že 30kWh bude vždy nabízet dráž než 24kWh – samozřejmě za předpokladu, že chce mít verzi 24kWh stále na trhu a nehodlá ji alespoň prozatím stáhnout z výroby. Otázkou je pak počet prodaných kusů, protože od prodejců mám informaci (opět zcela logickou), že potenciální zákazníci momentálně dost vyčkávají v očekávání Leafa 40kWh. nebo něčeho srovnatelného, včetně např. Ampery-e nebo TM3. Třeba to teď trochu „nakopnou“ chystané dotace státu.

        1. Zeptám, zeptám, už
          Zeptám, zeptám, už příští týden tam mám cestu. 🙂

          EDIT po 8 dnech:
          Tak jsem se zeptal a cena je opravdu konečná – Visia 24kWh s metalízou a Connectem 5.8″ za 569.900Kč. Ceníková cena nového Leafa ve stejné konfiguraci je 766.100Kč, pro podnikatele sleva 10%, takže 689.490Kč. Možná by se dala dohodnout podobná sleva i pro soukromou osobu.

          Ano, můžeme diskutovat o tom, že je to Leaf se zastaralými výběhovými články, kdežto nový Leaf zadaný do výroby už bude mít články novější a lepší. Zkusil jsem se zeptat manželky, jestli by byla ochotná dát za stejného Leafa, kterého máme, jen s novějším články, o 196.200Kč resp. o 119.590Kč (po případné slevě) víc. Odpověď zněla „ani omylem“.

      1. Jestli to je opravdu mineno
        Jestli to je opravdu mineno jako reakce na me, tak je to off-topic. Nekomentoval jsem nutnost takto jet, ale schopnost teto novinky vubec dosahnout vyssi rychlost nez zvlada snad jakekoliv normalni osobni auto. Nicmene reakci na Vas prispevek by mohl byt fakt, ze u nasich sousedu smerem na zapad nemusi jit o krajni nouzi, ale cestovni rychlost. U tohoto vozu jde tedy o jasnou konkurencni nevyhodu hleda-li nekdo elektro na dojizdeni nekolika km u sousedu po dalnici.

Napsat komentář