Modernizovaná Kia Stonic nově s mild-hybridním pohonem: cena od 489 980 Kč

Kia uvádí na český trh zásadní modernizaci kompaktního crossoveru Kia Stonic s 48V mild-hybridním systémem pohonu.

Stonic nyní nabízí nové funkce palubní telematiky UVO Connect ‚Phase II‘ a větší 8,0″ dotykový displej systému infotainmentu
foto: Kia

Jedná se o vůbec první nabídku částečně elektrifikovaného modelu Stonic na českém trhu. Od uvedení modelu na ČR trh v říjnu 2017 do července 2020 bylo prodáno 2 970 vozů. Kia Stonic s 12 % tržního podílu značky je čtvrtým nejprodávanějším modelem Kia v těsném závěsu za modelem Rio.

Kia posiluje postavení tohoto vozu na českém trhu v segmentu malých SUV, u kterého se předpokládá, že v dohledné době bude po modelové řadě Ceed a modelu Sportage třetím nejprodávanějším modelem Kia v Česku.

Pro modernizovaný Stonic je nyní k dispozici řada nových pohonných ústrojí ‚Smartstream‘ s inovacemi zaměřenými na nižší spotřebu. Stonic např. nyní nabízí nový benzínový mild-hybridní pohon EcoDynamics+ pracující se 48V systémem a je též vybaven novou inteligentní manuální převodovkou se spojkou bez mechanické vazby (‚clutch-by-wire‘).

Design interiéru i exteriéru modelu Stonic zůstává převážně nezměněn, nicméně čeští zákazníci mají širší možnosti úprav na míru díky novým odstínům karoserie a střechy, barevným schématům a nové nabídce kol.

Co se interiéru týče, k dispozici je větší 8,0″ dotykový displej systému infotainmentu, resp. navigace s novými funkcemi palubní telematiky Kia UVO Connect ‚Phase II‘. K vyšší bezpečnosti a snazšímu řízení nyní přispívá řada nových špičkových systémů na podporu řízení (ADAS).

Kia nabízí model Stonic ve třech specifikacích Comfort, Exclusive a TOP a až s deseti možnostmi výbav na přání. Nejdostupnější provedení modelu Stonic ve specifikaci Comfort s novou pohonnou jednotkou 1,2 litru CVVT o výkonu 62 kW a pětistupňovou manuální převodovkou je za 354 980 Kč.

Cenová nabídka modelu Stonic ve výbavě Exclusiv začíná na 399 980 korunách za motorizaci 1,2 litru CVVT o výkonu 62 kW a 5MT a pohybuje se až do výše 449 980 korun za 1,0 litru T-GDI s výkonem 74 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).

Nejvyšší výbava TOP s pohonnou jednotkou 1,2 litru CVVT startuje na částce 429 980 korun, přičemž vrcholem nabídky je pohonná jednotka o objemu 1,0 litru T-GDI 48V MHEV se 7DCT výkonem 120 koní (88kW) dostupná za 514 980 korun.

Pohonné jednotky

Modernizovaná Kia Stonic nabízí nové benzínové mild-hybridní ústrojí MHEV (zkr. Mild-Hybrid Electric Vehicle) s označením ‚EcoDynamics+‘. Pohon EcoDynamics+ kombinuje nový spalovací motor 1,0 litru ‚Smartstream‘ T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) se 48V systémem MHEV ke snížení spotřeby paliva s přispěním hladkého začlenění elektromotoru a rekuperačního brzdění.

Točivý moment spalovacího motoru je posílen výkonem kompaktního 48V lithium-iont polymerového akumulátoru. Celkovou dobu cestování s vypnutým spalovacím motorem prodlužuje nová jednotka MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).

Startér-generátor MHSG je přes řemen spojen s klikovým hřídelem spalovacího motoru a hladce přepíná mezi režimy ‚elektromotor‘ a ‚generátor energie‘. MHSG při zrychlování v režimu ‚elektromotor‘ slouží jako elektrická posila, která omezuje celkové zatížení spalovacího motoru i jeho emise.

Když vozidlo zpomaluje, MHSG může za určitých podmínek přepínat do režimu ‚generátor energie‘, kdy se přes klikový hřídel zpětně získává energie k dobíjení akumulátoru.

Nový spalovací motor Smartstream nahrazuje dřívější jednotku 1,0 litru T-GDi generace ‚Kappa‘ pro Stonic a používá propracovanou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD). Technologie CVVD umožňuje motoru v závislosti na zatížení hladce přepínat mezi různými cykly spalování, a dosahovat tak co nejnižší spotřeby za všech jízdních situací.

Jednotka Smartstream disponuje stejným výkonem jako předchozí motor Kappa – 100 nebo 120 koní – avšak s mírně vyšším maximem točivého momentu (v závislosti na převodovce). Např. špičkový točivý moment provedení 120 k se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT) narostl o 16 % na 200 Nm.

Nové hnací ústrojí EcoDynamics+ se nabízí pro obě výkonové verze nového motoru (100, resp. 120 koní) vč. voliče jízdních režimů Drive Mode Select (Eco, Sport a Normal), jehož prostřednictvím může řidič upravovat charakter jízdy.

Pro modely s ústrojím EcoDynamics+ je též k dispozici nová inteligentní manuální převodovka (iMT) automobilky Kia. Elektronický systém ‚clutch-by-wire‘ (spojka bez mechanické vazby) napomáhá snižovat spotřebu paliva i emise CO2 ústrojí MHEV při zachování zažitého způsobu ovládání klasické manuální převodovky.

Spojka ústrojí iMT se namísto mechanického spojení aktivuje čistě elektronicky. V hladké spolupráci s jednotkou MHSG při dojíždění na volnoběh před zastavením vozu vypíná spalovací motor dříve než start-stop systém Kia (Idle Stop & Go).

Obě převodovky (iMT a 7DCT) umožňují jízdu s vypnutým motorem (plachtění) ve prospěch nižší spotřeby paliva. Tato funkce je využitelná za rychlostí až 125 km/h, přičemž motor se znovu spouští sešlápnutím akceleračního pedálu, brzdy nebo spojky.

Nové benzínové jednotky Smartstream

Modernizovaná Kia Stonic krom jiného přináší zásadní úpravy stávající řady benzínových motorů ve prospěch co nejnižší spotřeby, menších emisí CO2 a ještě lepších jízdních schopností.

Kromě provedení EcoDynamics+ se v České republice pro tuto modelovou řadu nabízejí nehybridní benzínové motory Smartstream – nová jednotka 1,0 litru T-GDi o výkonu 100 k, resp. nová verze nepřeplňovaného motoru Kia 1,2 litru s pokrokovou technologií vstřikování paliva ‚Dual Port Injection‘ o maximálním výkonu 84 koní.

Motor 1,0 litru T-GDi o výkonu 100 koní je nyní též dostupný se šestistupňovou manuální převodovkou (nahrazující dřívější pětistupňové manuální ústrojí) a převodovkou 7DCT.

Technologie

Stonic používá modernizovaný systém dotykové navigace s pokrokovými funkcemi telematiky UVO Connect ‚Phase II‘ ve prospěch ještě lepší konektivity vozidla a jeho ovládání.

Standardně se nabízí větší 8,0″ dotykový displej, který podle specifikace vozidla zahrnuje audio systém Display Audio nebo (na přání) satelitní navigaci. Nový systém též obsahuje funkci multi-připojení Bluetooth, kdy si uživatelé mohou připojit až dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií.

Vozidla vybavená novým 8,0″ systémem Display Audio podporují bezdrátové propojení přes technologie Apple CarPlay i Android Auto, a tak mnoha majitelům vozů odpadá nutnost propojovat chytrý telefon pomocí kabelu.

Modernizovaný Stonic nabízí nové funkce palubní telematiky UVO Connect ‚Phase II‘ s řadou služeb, jako jsou např. dopravní informace v reálném čase, předpovědi počasí, body zájmu, ceny paliva a podrobnosti o možnostech parkování na ulicích i jinde – včetně cen, polohy a dostupnosti.

Funkce online rozpoznávání hlasu umožňuje uživatelům vyhledávat body zájmu, adresy, aktualizace počasí nebo odesílat textové zprávy pomocí hlasových příkazů. Nová funkce pokročilého navádění ‚Online navigace‘ čerpá z historie dopravních informací i informací poskytovaných v reálném čase (prostřednictvím cloudové služby), a dokáže tak přesněji než kdy v minulosti předpovídat časově nejvýhodnější trasy.

Řadu nových funkcí ‚Phase II‘ nabízí i aplikace UVO, kompatibilní s chytrými telefony Android a Apple – například navigaci ‚na poslední kilometr cesty‘. Ta pomáhá s naváděním až do samotného cíle i po zaparkování vozidla a jeho opuštění. To pomáhá řidiči při navigaci ve městech, kde parkovací domy mnohdy nejsou v těsné blízkosti obchodů, kaváren či restaurací.

Nová funkce ‚Přenos uživatelského profilu‘ umožňuje, aby si uživatel předvolby aplikace UVO pro konkrétní vozidlo zálohoval do cloudu, a přenášel tak nastavení mezi vozidly navzájem.

To je vítaným přínosem zejména pro ty zákazníky, kteří často mění různá vozidla Kia vybavená technologií UVO Connect, například fleetový zákazníci využívající vozový park společnosti, resp. domácnosti, které vlastní více než jeden vůz Kia se systémem UVO Connect.

Design a úpravy na míru

Design exteriéru i kabiny modernizovaného modelu Stonic zůstává převážně nezměněn, přičemž nejnovější model se chlubí především novou podobou full-LED světlometů s novým markantním designem.

Jelikož stylistické ztvárnění kompaktního crossoveru vypadá stejně svěží jako při uvedení na trh v roce 2017, rozhodla se Kia zájemcům o Stonic nabídnout spíše širší možnosti úprav na přání.

Co se exteriéru týče, k dispozici jsou nová 16″ kola z hliníkové slitiny, stejně tak jako dva nové odstíny karoserie: šedá Perennial a modrá Sporty. Nabízená barevná paleta umožňuje volit až z devíti odstínů.

Nové odstíny karoserie a střechy zprostředkují širší možnosti výběru kontrastních barev. Pro střechu se nově nabízí žlutý odstín Most Yellow, čímž celkový počet dvoubarevných variant vzrostl na 12.

Uvnitř se řidiči mohou těšit z nového většího dotykového displeje o velikosti 8,0″ a nového digitálního displeje 4,2″ v přístrojovém štítu. Nové možnosti úprav na přání se týkají i interiéru s novými barevnými pakety v modré a žluté – čímž se celková nabídka barevných provedení zvýšila na čtyři.

Bezpečnost

Modernizovaný Stonic je v závislosti na příslušném stupni výbavy vybaven několika nejmodernějšími pokročilými systémy Kia na podporu řízení (ADAS). Jedná se např. o systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, vozidel a (nově) cyklistů, aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče (DAW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a asistent pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA), ukazatel rychlostních limitů (ISLW), pokročilý adaptivní tempomat (SCC) a systém následování v jízdním pruhu (LFA).

Systém LFA ve spolupráci s technologií SCC reguluje zrychlování, brzdění a řízení vozidla v závislosti na vozidlech jedoucích vpředu a stavu vozovky.

Systém pracující za rychlosti jízdy do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Stonic držel uprostřed daného pruhu.

Stonic kromě toho nabízí systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA) a přední i zadní parkovací senzory, stejně tak jako novou funkci upozorňování na zadní cestující (ROA), která dá řidiči vědět v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle bezbranného pasažéra nebo domácího mazlíčka.

Modernizovaný model je vybaven šesti airbagy v kabině a bezpečným ukotvením ISOFIX pro dětské autosedačky. S modelem se standardně pojí i nabízená sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů.

tisková zpráva

10 Comments on “Modernizovaná Kia Stonic nově s mild-hybridním pohonem: cena od 489 980 Kč”

    1. “Každopádně se současným typem baterií nemají
      “Každopádně se současným typem baterií nemají elektromobily dlouhodobě šanci”

      Článek z ABC?

      Ta baterie má tedy kapacitu zhruba 300-350 kWh (ve velikosti baterie pro Tesla Model 3). Reálně to tedy stačí na ujetí cca 2000 km (350 kWh, 18 kWh/100 km). Pokud by každá baterie stála 70 € (což je samo o sobě nereálné – baterie včetně obalu, elektroniky apod.), tak jen za baterky bych za 60 000 km zaplatil 2100 €. Nikdo tam nepíše nic o nabití baterie, ale kdyby bylo třeba tu baterii na začátek jednorázově nabít, tak i při ceně 0,15 €/kWh mne to vychází na 60 € za to úvodní nabití. Což tedy nebude třeba, neb by ta energie měla vzniknout chemicky.

      Navíc si ani nechci představovat náklady na recyklaci statisíců baterií. Prostě zase senzační článek o neuvěřitelných bateriích…

    1. Jak píše PaRi, jenom opičky na zákazníka, který dostane
      Jak píše PaRi, jenom opičky na zákazníka, který dostane ještě složitější fosilní ansámbl než měl. Kdy už začnou vyrábět pro normální lidi auta s baterkou, jednoduchá jak facka (oproti hybridu odhadem o 60% jednodušší)?

        1. No samozřejmě pane dlaždiči, na SW pro palubní PC BEV
          No samozřejmě pane dlaždiči, na SW pro palubní PC BEV musí být úplně jiný programátor než pro fosila! Programátor bude stejný, jen zadání jiné od technika/ inženýra co má zkušenosti s BEV. To že VW do toho skočil bez zkušeností, nasliboval nemožné a teď má ostudu, je jeho problém.

Napsat komentář