Cena modernizované Kia Rio mild-hybrid začíná v Česku na 449 980 Kč

redakce - 05 Srpen 2020

Kia Rio je prvním vozem Kia s benzínovým mild-hybridním pohonem. Aktuálně se začal prodávat také v Česku.V autorizované dealerské síti Kia je základní verze modelu s motorizací 1,2 litru CVVT 84 k/62 kW (výbava Comfort) k dostání za 299 980 Kč.

V autorizované dealerské síti Kia je základní verze modelu s motorizací 1,2 litru CVVT 84 k/62 kW (výbava Comfort) k dostání za 299 980 Kč. Rio s mild-hybridním pohonem o objemu 1,0 litru T-GDI iMT MHEV (120 k/88 kW) v nejvyšší výbavě GT Line je dostupné od 449 980 Kč. Inteligentní manuální převodovka se spojkou bez mechanické vazby (Clutch-by-wire) přispívá k nižší spotřebě.
foto: Kia

Čtvrtá generace vozu se pro modelový rok 2021 představuje s přepracovaným designem, novými bezpečnostními a informačními technologiemi a zásadně přepracovanou řadou hospodárných pohonných jednotek, včetně premiéry značky Kia - mild-hybridního systému s technologií 48 V poprvé v kombinaci s benzínovým motorem 1,0 litru T-GDI 88 kW, jehož součástí je nová inteligentní manuální převodovka (iMT) bez mechanické vazby (clutch-by-wire).

Varianta elektrifikovaného pohonu Kia Rio je volitelně k dispozici také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT).

Kia Rio, která slaví 20 let od spuštění výroby první generace, je od roku 2001 - zahájení prodeje na ČR trhu, druhým nejdéle nabízeným modelem Kia v České republice po modelu Sportage. Od doby, kdy bylo Rio poprvé představeno české veřejnosti, tj. v roce 2001 do června 2020, si vůz zakoupilo 14 157 zákazníků.

Modernizovaná Kia Rio krom jiného přináší zásadní úpravy stávající řady benzínových motorů ve prospěch co nejnižší spotřeby, nižších emisí CO2 a ještě lepších jízdních schopností.

Pro českou modelovou řadu Rio nyní nabízí benzínové motory řady EcoDynamics+ a Smartstream – nová jednotka 1,0 litru T-GDi o výkonu 88 kW, nová jednotka 1,0 T-GDi o výkonu 75 kW a nová verze nepřeplňovaného motoru Kia 1,2 litru s pokrokovou technologií vstřikování ‚Dual Port Injection‘ a výkonem 62 kW.

Modernizované Rio používá několik nejmodernějších systémů Kia na podporu řízení (ADAS), jako např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA) (Exclusive a GT Line ve standardu) s rozpoznáváním chodců, vozidel a (nově) cyklistů, aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) (Exclusive a GT Line ve standardu) a systém sledování únavy řidiče (DAW) (Exclusive a GT Line ve standardu).

Kromě toho nyní Rio v Česku nabízí několik nových systémů aktivní bezpečnosti ke zvýšení bezpečnosti posádky.

Nové technologie ADAS nyní v závislosti na specifikaci vozidla zahrnují nejnovější verzi systému FCA a mohou obsahovat i asistenta pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) (Exclusive a GT Line příplatkově), ukazatel rychlostních limitů (ISLW) (Exclusive a GT Line příplatkově), pokročilý adaptivní tempomat (SCC)* (Exclusive a GT Line za příplatek) a systém následování v jízdním pruhu (LFA) (Exclusive a GT Line ve standardu).

Systém LFA ve spolupráci s technologií SCC reguluje zrychlování, brzdění a řízení vozidla v závislosti na vozidlech jedoucích vpředu a stavu vozovky. Systém pracující za rychlosti jízdy do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Rio drželo uprostřed daného pruhu. Rio kromě toho nabízí systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA) (Exclusive za příplatek).

Modernizované Rio je standardně vybaveno stabilizačním systémem Kia (VSM), elektronickým řízením stability vozu (ESC), systémem kontroly brzdění v zatáčkách (CBC) a systémem pro zajišťování směrové stability (SLS), kdy pomáhá řidiči udržet kontrolu během brzdění a projíždění zatáček.

Modernizovaný model je vybaven šesti airbagy v kabině a bezpečným ukotvením ISOFIX pro dětské autosedačky. Model Rio je nabízen se standardní sedmiletou tovární zárukou Kia s omezením na 150 000 kilometrů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

del

Obrázek uživatele Lífáček

.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Obrázek uživatele Lífáček

=

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Za 7 letou "záruku" jen každý rok zaplatíte 20 tis. Kč na povinných! servisech, Kia podvodníky už známe, navíc takový šmejd jako je každý hybrid :)

To už i Tesla nepovinný! servis je stejně drahý :))

Tesla má 2x lepší záruku, žádný povinný servis, 3x výkonnější, větěí, takže Tesla je ještě levná oproti této parodii, co je vlastně předražená :)

Obrázek uživatele Lífáček

Souhlasím,
měl jsem Kia Picanto a když jsem zjistil, co záruka obnáší, servis jsem vypustil a záruky se vzdal.
Když se autu vyhoví, ono se odmění :-)
Měl jsem to auto 6 let, 125000 km a nic, bez servisu.
1x jsem vyměnil olej a svíčky.
Kdysi u pump Shell měřili viskositu oleje a dobrý.
Teď mám Leafa, servis zdarma a zatím nebyla jediná závada.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Pouze jedna výměna oleje za 6 let a 125 tis.km ?
Tak to klobouk dolů před Kiou že takovou prasárnu vydržela

Obrázek uživatele Lífáček

Dobrý den,
jaká prasárna?
Jak jsem psal, nechal jsem si u Shellu měřit viskositu a byla pořád dobrá.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Viskozita oleje je pouze jedním z více významných parametrů motorového oleje. Olej běžně bývá na konci životnosti po pár desítkách tis.km a jednom, max.dvou letech. Pokud jste ho měl v autě opravdu tak dlouho a tolik km jak píšete, je to pro motor prakticky likvidační a divím se že se nezadřel. Určitě mu to ale hodně ublížilo

Obrázek uživatele Lífáček

Vám asi logika věci unikla.
Olej v motoru nebyl 6 let a 125 000 km, ale cca polovinu.
Druhou výměnu měly udělat AAA při předprodejním servisu.
Zda udělaly, to už nevím, ale auto jezdí stále.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Obrázek uživatele Lífáček

Pro motor je likvidační jak kdo jezdí a ne výměna oleje každé 2 roky.
Někomu nevydrží motor ani 100 000 km i když mění olej každý rok.
To auto před 4 lety vykoupily AAA za 120 000 a třetí den bylo pryč.
Co vím, tak bez problémů jezdí stále s původním motorem.
Prosím o informaci, jaké jsou další významné parametry olejů.
Ale opravdu významné!

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Mazivost, antikorozní a antioxidační účinek, detegentní a disperzní schopnosti, obsah karbonizačních zbytků, obsah vody, obsah mechanických nečistot atd. Je to hodně složitá disciplína.

A áčka auto klidně mohly za tři dny prodat. Pokud uvedli že má za sebou teprve první servis a 25 tis.km, proč ne ? ...

Obrázek uživatele Lífáček

Mimo schopnosti oleje mazat jste uvedl nedůležité položky, které olej pouze vylepšují.
Také doporučená frekvence výměny oleje není dogma.
Analyzátor Shellu testoval olej jako celek a výsledkem byla hodnota účinnosti v procentech.
Neměl jsem psát viskozita, ale účinnost.
Když jsem olej měnil, měl ještě 20% účinnost a ve standardním provozu by ještě vyhovoval.
Když někdo dotahuje "kadlekadlekadle" nebo naopak otáčky jak v F1, tak takový olej samozřejmě nezaručí schopnost dostatečně mazat.
Snažil jsem se jezdit v největším krouťáku a to jsem měl v uchu, neboť jsem jezdil celý život a dá se říci se vším.
Někteří lidé ani nevědí, proč je tam otáčkoměr.
Myslím, že AAA si nedovolí stáčet tachometry a falšovat jiné věci.
Přišlo by je to příliš draho!!!
To auto jsem po 2 letech od prodeje viděl a chodilo jak hodinky.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Píšete samé pravdy a korunu jste tomu nasadil s tím (ne)stáčením tachometrů. Dobře se bavím

Obrázek uživatele Anonym123

časy výmeny oleja na jar a na jeseň s použitím preplachového oelja sú dáááávno preč.
asi si nepamätáte aký bol poprask, keď bol k dostaniu iba aditivovaný olej, ktorý spôsoboval uvoľňovanie úsadov ...
a len tak - nie je tá "hodnota" súhrn všetkého vami vymenovaného?

ne, ta hodnota není souhrnem vyjmenovaného

U spalováků to tak je, platí se kolem 8000 za každou 15 000 km prohlídku. U BEV to tak není, dělají prohlídky kolem 1000-1500 Kč. Nyní je na BEV akce 3 servisy zdarma, tedy do 60 tis. km.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

To srovnáváte e-Niro s nějakých audi , nebo mecedesem?
Zrovna třeba u Nira se u spalováku dělá navíc ročně jen olej za 2500 Kč, jednou za tři roky vzduchový fitr 750 Kč a po deseti letech a 150 000 Kč svíčky. V průměru jste na 3000 Kč ročně navíc v případě vlastního oleje (což nemůžou zakázat platí bloková vyjímka) jste na ceně za EV+2000 Kč.

Tenhle prcek o kterým se bavíme to bude mít ještě levnější , protože nemá chlazení vysokonapětověho okruhu kde se mění kapalina.

Ano, když si budete nosit náhradní díly, pylový filtr (mimochodem se mění každý rok) a brzdové destičky, tak se pak dostanete na ty ceny. Já se bavím o tom, že dáte auto jak je do servisu KIA a to stojí kolem 8000,- Kč.

Mimochodem:

„Olej si zákazník přivézt sice může, autorizovaný opravce pak v takovémto případě nenese žádnou zodpovědnost za případné poškození motoru, pokud by se prokázalo, že bylo poškození způsobeno nekvalitním olejem. Autorizovaný servis může zakázku odmítnout,“ dodává Martin Linhart z českého Fordu.
„V zásadě není dealerům tento způsob výměny doporučován,“ říká Kateřina Vaňková z českého zastoupení značky Kia. „

Nějak tomu příspěvku nerozumím co jste tím chtěl říci, měnit kapalinu v chladícím okruhu baterie které e-Niro , je nesmysl.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

O pilovém fitru se nebavím ten má elektrické Niro taky. Měl jsem na mysli vzduchový fitr na motoru. Taky sem neřešil náhradní díly protože ty na auto v záruce nejsou třeba. Řešil jsem olej, protože značkový servis si olejem vylepšuje hodinovou sazbu. Třeba u prodejce škody mi řekli že hodinová sazba na citigo IV bude 2000 Kč protože přijdou o marži na oleji.

NIRO všechny verze Bev,Hev,Phev má kapalinu na chlazení nabiječky, výkonnové elektriky,elektromotoru a ta se taky mění co jste na tom nepochopil?

Mám nékde najít excell s cenami servisu, co se mění atd. Na hybridní Niro? Nebo raději ne. 8000 Kč za roční servis auta může dát jen ten kdo neví o co jde. Pokud se bavíme téhle nižší neprémiové třídě.

Chladiaca kvapalina v elektromobile ma ovela dlhsi interval vymeny ako u spalovaku, lebo v EV pracuje pri podstatne nizsich teplotach. Napr. v mitsubishi i-miev je interval vymeny chladiacej kvapaliny 20 rokov.
"Change motor coolant....Every 240 months"

V Niru se mění stejně ve spalovací i invertorové části takto:Chladicí kapalina (motor/měnič)*1První výměna po 210 000 km nebo 120 měsícíchPoté výměna každých 30 000 km nebo 24 měsíců

Bohužel nemohu najít návod na e-niro pokud by to někdo mohl zjistit z originál návodu at to sem napíše.

V návodu e-Niro je chladící kapalina se mění každých 60 tis. km, chladivo klimatizace pouze kontrola každých 15 tis. km.

Ceny silně závisí na každém servisu, např. německý autorizovaný sevis je běžně o 30% levnější než český. Kia Modřany si řekla po 30 tis. km za údržbu Soulu EV 6000,- Kč, Kia Auto Jeremiášova 3000,- Kč a Kia NHCar Strahov 1500,- Kč.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tak to jsem z toho jelem tak mění nebo nemění? O jedem příspěvek níže píšete že nemění a ted co 60 tis. Km? To by bylo zase nějak moc často když u hybridu to je po deseti letech.
No nějak se zahojit musí ...

V návodu je že se mění, předpokládám že to je "stokorunová záležitost", prostě nemrznoucí kapalina. Nevím, kdo mění brzdovou kapalinu každé dva roky, stejně jako chladící kapalinu v autě, servis to samozřejmě bude měnit co nejčastěji.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jak se bude provádět servis je na každém majiteli, jsou zde i názory , že vyměmit olej autu jednou za život stačí a já bych tomu i věřil, pokud má nekdo auto na deset let a jezdí pár tisím Km ročně , tak to zcela jistě přežije i bez servisu.

Já brzdovou kapalinu nechám každé dva roky vyměnit+ nechám i vyčistit brzdy a nakonzervovat gumičky což dělám obvykle sám, protože servis to neudělá pořádně.

Jen jsem chtěl poukázat na názory, že dnešní spalovací auta mají servis drahý a nutný kdežto spalováky né. Doufám že jsem Vám ukázal, že zrovna u Kie to neplatí že po dobu záruky má spalovací navíc jen olej. Jinak je auto uplně stejné tj. povozek, brzdy, chladící kapaliny vše se servisuje uplně stejně.

Co se týká seny servisnu na všechno je přesný soupis dílů a postup s hodinovým rozpisem. Není možné , že jeden servis má zásah za 6000 Kč a druhý za 1500 Kč pokud dělají stejnou práci. Jediný rozdíl bude v hodinové ceně, ale to by jeden servis musel mít na hodinu 500 Kč a druhý 3000 Kč a toký rozdíl jistě není.

Pokud si to uživatel neohlídá je to jeho boj, každý si má možnost vyžádat přesné servisní postupy s rozpisem a víte na kourunu přesně kolik dáte za servis po dobu záruky.

Poměrně dobré ceny má renault ptal jsem se na Zoe a tam servis stojí kontrakt na 5 let a 100 000 Km nějakých 6000 Kč. Když sem se ptal na benzínové Clio tak stojí ten samý servis s každoroční výměnou eleje v motoru 16000 což mi připadne OK.

Jinak každé auto spalovací i EV za milion Vás stojí jen na ztrátě hodnoty sto a více tis. Kč ročně, tak proč řešit pár korun za servis.

Jen je potřeba srovnávat srovnatelné. Tedy buď dám auto do servisu a pak je cena jaká je a nebo si servis dělám částečně nebo úplně sám. Najdou se i lidi nebo firmy, kteří kašlou na záruku výrobce a jezdí 3 roky aniž by na něco sáhli a pak auto prodají. Např. Tesla nikoho jezdit do servisu nenutí. Co se týká pádu cen, u nového BEV klesají pomaleji než u nového spalováku, to si můžete lehce ověřit. 7 let starý Mercedes S s původní cenou 2,5 mil. neprodáte ani náhodou za 1 mil. stejně jako Teslu S.

Jezdil jsem asi v 13 spalovacích autech, většinou do max. 100 tis. a tam byl většinou servis vyjma pravidelného minimální. Jakmile jsem přesáhl tento nájezd začalo to být dražší a dražší. U posledních aut Mercedes E 350 nebo Mercedes S320 mi občas lezly oči z důlku :)

Obecně nechci už nikdy řešit olej, svíčky, brzdové destičky a kotouče, DPF filtr, lambda sondu, EGR ventil, vstřiky, převodovku, rozvody, turbo, alternátor, spojku, těsnění motoru nebo výfuk - to je výčet toho co jsem platil.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jenže takhle ta ekonomika za chvilku klekne když bohatí lidé přejdou na EV, aby se pak člověk začal bát, že ho pak nezaměstnaný automechanik přepadne v temném podchodu...
Když člověk dostane infarkt v servisu z ceny za opravu tak mu aspoň zavolají záchranku...
PS:raději si nepouštejte vůbec německé rádio.. Ať si člověk nezkazí náladu.. Běží tam už reklama na elektrickou KONU za pouhých 99EUR měsíčně...

Ano stejně tak na nový Kia Soul 64 kWh. Je to ale nabídka pro chudé Němce, bohatí Češi nemají nárok.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Z rozhodnutí EU není potřeba jezdit ani do autorizovaného servisu (nařízení Komise ES 1400/2002), takže záleží na každém, jak chce později řešit nějaké problémy. Žádná chladící kapalina baterií v e-Niro se nemění. Ceník autorizovaného servisu Kia Auto Jeremiášova jsou: 15 tis. km 725,- Kč, 30 tis. 2621,- kč a 45 tis. km 906,- Kč. V současné době jsou všechny 3 servisní prohlídky zdarma na e-Niro. Jediná kapalina která se mění je brzdová (298,- Kč) po 30 tis. km (nebo 2 roky).

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Hodinová sazba Vašeho KIA Servisu (s DPH): 847
Cena použitého motorového oleje za 1 litr (bez DPH): 250

Zápis intervalu údržby do záruční knížky: 15.000km/1rok

Objednací číslo / specifikace NIRO (DE) - 1.6 HEV (interval 15.000 km/1 rok) Jednotková cena (bez DPH) Jednotková cena (vč.DPH) počet "15000 km
1 rok" "30000 km
2 roky" "45000 km
3 roky" "60000 km
4 roky" "75000 km
5 let" "90000 km
6 let" "105000 km
7 let" "120000 km
8 let"
ACEA A5 Motorovy olej,5W-30 250,00 303 03.I 1150 1150 1150 1150 1150 1150 1150 1150
2630035504 Olejový filtr 182,39 221 1 221 221 221 221 221 221 221 221
2151323001 Těsnění olejové zátky 16,17 20 1 20 20 20 20 20 20 20 20
97133G2000 Filtr ventilace kabiny 724,11 876 1 876 876 876 876
28113G2100 Vzduchový filtr motoru 600,99 727 1 727 727
1886808095 Zapalovací svíčky 614,84 744 4
071001HA10 "Chladící kapalina (motor + invertor), Etylenglykol pro hliníkové chladiče
(071001HA10 - koncentrát ředit 55%) " 168,00 203 8,4
DOT 4 Brzdová kapalina 267 323 0,45 145 145 145 145
Náklady materiál 1390 2411 2117 2411 1390 3139 1390 2411
Časová náročnost 0,80 1,70 0,80 1,90 0,80 1,70 0,80 1,90
Náklady na práci 678 1440 678 1609 678 1440 678 1609
Roční prohlídka karoserie 0,50 0,50 0,50 0,50 0,50 0,50 0,50 0,50
Kód prohlídky 015DE1HG1 030DE1HG1 045DE1HG1 060DE1HG1 075DE1HG1 090DE1HG1 105DE1HG1 120DE1HG1
CENA PROHLÍDKY (s DPH) 2 067 Kč 3 851 Kč 2 795 Kč 4 021 Kč 2 067 Kč 4 578 Kč 2 067 Kč 4 021 Kč
Cena roční prohlídky karoserie (mytí + kontrola karoserie)** 424 Kč 424 Kč 424 Kč 424 Kč 424 Kč 424 Kč 424 Kč 424 Kč

Z toho excelu je zřejné toto
CENA PROHLÍDKY (s DPH)
1 rok 2 067 Kč
2 rok 3 851 Kč
3 rok 2 795 Kč
4 rok 4 021 Kč
5 rok 2 067 Kč
6 rok 4 578 Kč
7 rok 2 067 Kč
8 rok 4 021 Kč

"135000 km
9 let"
2 795 Kč

"150000 km
10 let"

9 466 Kč zde se mění svíčky a ty kapaliny v chladiči a invertoru

Ale to co jste napsal nesouvisí s tím jak píšete že roční náklady na servis na spalovací Kiu jsou 8000 Kč. Že ná e-niro náklady na servis minimální nikdo nerozporuje jen maximálně řešíme jestli je předepsaná výměn chladící náplně v invertoru, jestli ta kopalina jde i do baterie, to nevím, možná tam jde chladící plyn z klimatizace.

Nj, ale co potom, co se ujede 300 tis., do kdy skoro každý fossil 3x zdechne a je třeba udělat zásadní opravu? Bude to mít vůbec nějakou hodnotu? Fossily se dají opravit "vždy" za nějakou cenu, tady bude cena uměle velmi vysoká (+baterie+elektromotor+složitější elektronika, aby byla v souladu s fossilním šmejd motorem atd.). Tesla to má jednoduché, drahý jsou v podstatě jen baterie, ale ty vydrží 700 tis. km, takže vlastně jen případné drahé opravy, které jsou ale cenově srovnatelné s tak drahými fosilními auty, možná i levnější. M3 je již nyní auto na 30 let, tipuji :)

Drtivá většina aut se 300 000 Km ani nedožije a když jo, tak budou v průměru 15 cti leté a starší a budou mit prakticky nulovou hodnotu. Zatímco elektromobil bude mít mnohem větší hodnotu ve zbytku té baterie, než ve vlastním šasi.

Vy jste viděl někoho kdo by dneska dělal celkovou opravu auta po 300 tis. Km a 15cti letech, pokud to není nějaký unikát?

Jinak máte pravdu pokud chci autem ujet několik set tisíc Km a nevadí mi že budu jezdit v olítaným krámu tak tesla je asi OK, ale cena za ujetý Km bude jistě vyšší než u většiny úsporných konvenčních vozidel

Obrázek uživatele Marek_

Můj Lexus má 320 tisíc najeto a je z 04/2013 :-) A zatím nevypadá, že by třikrát zdechnul, jak píše jeden místní retard. A menil se jenom PP náboj kola. A ani vizuálně na tom aute ty km nejsou vidět, nic nevrze, hybridní pohon i baterka stále v záruce, 10 let.

Náklady na pravidelný servis jsou prémiové, asi 1 KČ na km.

---

Lexus GS 450h Premium

Při správné udržbě to není problém. Psal jsem o většině aut prostě drtivou většinu aut není třeba dělat na tak velké najezdy. 300 000 Km u spalovacího vozu to máte jen 600 000 Kč na palivu k tomu servis , pneu , a do milionu moc chybět nebude každý nemá na to tolik peněz dát do auta , nebo nemají kam jezdit.

To by mě zajímalo jako cenu asi bude mít 15 let stará baterie (na nájezdu při tom stáří už záležet nebude).

moje 16 leté auto už párkrát zdechlo (téměř 300 tis. km), skoro vše je vyměněné, ale motor a převodovka vydrží jednou tolik jistě, tomu autu bych prostě věřil, netřeba dělat celkovou opravu, ale taková auta se už dnes nevyrábějí, záměně samo. Stále super auto, je mi ho líto prodávat, reálnou cenu mi za něj nikdo nedá :(
tak bude stát a třeba se časem bude znovu hodit

Obrázek uživatele Kuk

Zato tobě vyměnili mozek za smradlavej kremelskej vzduch. Je to cejtit až sem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mechanické opravy auta je věc celkem jasná, baterie v Kia Soul-Niro vydrží bez problému 15 let a 999 tis. km (2500 cyklů x 400 km)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Kéž by, bohužel EV auta často odcházejí na obsluhující elektronice, takže ne Tesla autům stále nevěřím. Navíc nikdo tak jako Tesla ještě otestovaný není, takže obavy jsou na místě. Uvidíme, kéž se mýlím.

Kia vyrábí třetí generaci EV už přes 6 let (vývoj započal před 10 lety), takže myslím, že "jsou v obraze".

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale ty nejsi v obraze, tyto auta necílí na trh s vysokými nájezdy :)

+
Jen jsem zvědav, co se stane s baterií, až ne Tesla auto ujede 300000+ km, vůbec bych jim nevěřil. Tipoval bych, že to bude už jen do šrotu za nula Kč odkup a nepůjde to opravit tak snadno jako fossil šmejdi, zamozřejmě záměrně (skutečně by to mělo být jednodušší i levnější, třeba nový motor pro TM3 stojí jen 60 tis. Kč pro zákazníka!!). Výrobci fossilů nechtějí vyrábět spolehlivá auta, to ví snad každý. Tesla baterie i pohon především v M3 jsou dělané na min 700 tis. km., takže tam se nebojím.

Obrázek uživatele Lífáček

Jste trochu odbočil od tématu záruka a náklady na ní.

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

No je třeba hodnotil jako celek. Když se opomine odkupní cena v budoucnu, tak se může ukázat, že nulový servis nehraje roli :)

Proto má Tesla nejvyšší % odkupní hodnotu mezi všemi automobilkami, prostě fossilním šmejdům tím lidé dokazují, že jsou skutečně šmejdi :)

Obrázek uživatele Lífáček

Opakuji, hlavní téma byla záruka u čmoudů a náklady na ní.
EV jsem uvedl jako protiklad

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

pro tebe možná hlavní, ale ty o přesném tématu a jeho předmětu jistě nerozhoduješ zvlášť, když tuto diskusi začal někdo jiný než ty :)

Obrázek uživatele Lífáček

Už Vám došly :-)

---

50 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?