Modernizační fond slaví úspěch, 9 z 10 projektů jsou solární elektrárny

redakce - 10 Březen 2021

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zveřejnilo výsledky tří předregistračních výzev Modernizačního fondu. V rámci testu investičního prostředí se přihlásilo 9 tisíc zájemců o podporu při výstavbě nových fotovoltaických elektráren, modernizace tepláren a projektů, které mají zefektivnit průmysl.solární elektrárna panely

Svaz moderní energetiky spolu se svými oborovými členy vítá výsledky jako klíčový impuls, který pomůže rozvoji obnovitelných zdrojů v Česku.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Podle dat MŽP je největší zájem o podporu při přístavbě nových obnovitelných zdrojů v rámci programu RES+. Celkem bylo nabídnuto 8359 projektů. Drtivá většina z nich jsou solární elektrárny. Více než polovina z projektů počítá s umístěním fotovoltaických panelů na budovách, téměř třetina jsou pozemní solární projekty například na bývalých brownfieldech.

Objevili se také zájemci o zcela nové směry využití solární energie: 8 procent projektů v této výzvě připadá na agrivoltaiku a 1,4 procenta na vodní solární projekty. Mezi dalšími typy obnovitelných zdrojů jsou zastoupeny větrné elektrárny (zhruba 220 projektů) či malé vodní elektrárny (zhruba 150 projektů). V dalších dvou programech jde o projekty, které pomohou zvýšit konkurenceschopnost českého průmyslu pomocí efektivního využití energie, a které zajistí dekarbonizaci teplárenství.

„Devět z deseti projektů podaných do úvodní výzvy Modernizačního fondu patří solárním zájemcům. Jde o klíčový signál pro stát, že po téměř deseti letech stagnace fotovoltaiky začíná nová solární etapa. Česko má šanci dohnat ve využití obnovitelných zdrojů další evropské státy. Očekávané investice také podpoří růst ekonomiky a přinesou pracovní místa,” komentuje výsledky testovacího kola Martin Sedlák, programový ředitel Svazu moderní energetiky.

“Právě fotovoltaika představuje nejlevnější typ projektů, které má Česko k dispozici pro snížení podílu uhlí v české energetice, a právě tyto projekty by měly být základem nové etapy obnovitelných zdrojů v Česku,” dodal Martin Sedlák.

Předregistrační výzva podle Svazu moderní energetiky potvrdila, že je v Česku zájem o výstavbu obnovitelných zdrojů a zejména fotovoltaických elektráren. Ministerstvo životního prostředí spustí ostrou výzvu ještě během května letošního roku. Do ní se budou moci přihlásit pouze projekty, které se objevily v předregistračním kole. Do ostrých výzev v následujících letech se budou moci hlásit i noví uchazeči.

Unikátní projekty nových řešení

Třetí nejzastoupenější technologií v programu RES+ byla agrofotovoltaika. S technologií chytře využívající synergii zemědělství a fotovoltaiky se přihlásilo téměř 700 projektů. Zájem žadatelů kontrastuje se skutečností, že v Česku dosud nebyla povolena ani jediná agrofotovoltaická instalace a dosud nebyla vypracována ani studie technického potenciálu agrivoltaiky na našem území.

„Máme zemědělce, kteří chtějí agrivoltaiku zkusit. Máme elektrotechniky, kteří ji dokáží zkonstruovat. Máme vědce, kteří chtějí přínosy agrivoltaiky zkoumat. Zájem je obrovský i přesto, že zákon klade investorům klacky pod nohy. Se svými záměry naráží u orgánů územního plánování a ochrany půdy, protože úředníci vidí za agrivoltaikou jen další druh stavby. Agrivoltaika je ale o něco dražší než obyčejná pozemní fotovoltaika právě proto, že část svého výkonu obětuje kvůli pokrytí co nejmenší plochy pole nebo louky. Vláda by měla zároveň se smysluplnou investiční podporou narovnat právní podmínky pro agrivoltaiku,” shrnuje Martin Madej, analytik Aliance pro energetickou soběstačnost.

Dlouhodobá stabilita

Výsledky předkola Modernizačního fondu podporuje také Solární asociace. „Naši členové připravili projekty, ve kterých se plánují ucházet o podporu pro nové střešní a zejména pozemní elektrárny. Jednoznačně se tak ukazuje, že byl v Česku hlad po rámcové podpoře pro nové velké instalace, kterou nenabízí Nová zelená úsporám nebo operační programy,” uvádí k pozitivnímu ohlasu na Modernizační fond Jan Krčmář, předseda představenstva Solární asociace.

„Velké solární elektrárny na brownfieldech nám pomohou splnit cíle, které si Česko stanovilo i směrem k uhelnému útlumu, který bychom pouze s malými střešními elektrárnami nezvládli,” říká Jan Krčmář.

Nastavení předvídatelného a transparentního rozvoje obnovitelných zdrojů by však podle oborových opatření pomohlo, kdyby Česko vedle investiční podpory, kterou mohou získat zájemci z Modernizačního fondu, zavedlo také tržní provozní podporu prostřednictvím aukcí nových kapacit. Vytvořil by se tak stabilní systém, který pomáhá rozvoji solárních či větrných elektráren v Německu nebo sousedním Polsku.

„Českou vládu opakovaně upozorňujeme na výhody systému aukcí pro spotřebitele. Jde o nástroj, který může levně a efektivně zajistit splnění českého závazku výstavbou solárních parků na průmyslově znečištěných lokalitách. Aukce podporují i Svaz průmyslu nebo Svaz měst a obcí,” dodává Martin Sedlák.

Příležitostí pro nastavení technologicky neutrálních aukcí pro všechny typy obnovitelných zdrojů je aktuálně probíhající novela zákona o podporovaných zdrojích energie, u které proběhne během března druhé čtení. Vláda sice do sněmovny poslala paragrafové znění, které aukce umožňuje, ale to je jen pro vybrané technologie. Nejlevnější zdroj, solární energie, mezi nimi zahrnuta není.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Žebříček deseti evropských států s největším podílem OZE

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/zebricek-deseti-evropskych-statu-s-nejvetsim-podilem-oze

Něco k zamyšlení:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/expert-na-pad-civilizaci-varuje-ztracime-zdroj-naseho-blahobytu-146301#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name

Obrázek uživatele Cipísek D

no a k tomu připočti západní zrádce východáckým btc, sars2 fajt a 1,5 milijardy čínáků versus 0,5 milijardy severoameryčanů a to bez čipů soudluzi bez čipů ;)

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/cina-do-sesti-let-zautoci-na-tchaj-wan-varoval-americky-admiral-40353515

https://www.novinky.cz/internet-a-pc/bezpecnost/clanek/budou-se-mstit-kreml-je-znepokojen-zpravami-o-kyberutoku-usa-40353504

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Jak dlouho a jak často tu píšu, že naším největším problémem je nadspotřeba?

---

Problém je, že skoro nikdo nechce začít s tím omezováním u sebe, a dokud se ho ty následky nezačnou dotýkat osobně, tak na to většina kašle, a politici uvažují a konají pouze v období voleb.Navíc je to globální problém, a většina lidí se nedohodne ani v rámci domu nebo ulice.Aby se něco zásadně změnilo, tak by musel nastoupit "osvícený diktátor" jinak to vidím jako "salámovou metodu do pekla"

Njn, ještě smutnější pak je, když si lidi začnou kupovat odpustky BEV, FVE...a mají pocit, že jsou strašně efektivní a zodpovědní.

---

a co ten zbytek bohatých lidí co na nějaké odpustky zvysoka ser..?
určitě taky mají pocit, že jsou strašně efektivní a zodpovědní... že ano?

Neni nad ty borce, kteri naleji 15.000 az 20.000 litru benzinu do spalovaku behem par let a spaliny vypusti do vzduchu.

nekejhejte pořád, všichni už víme, že jste potrefená husa

---

Kdyby ste ten benzin, ktery lejete do nadrze naleval rucne z kanystru a to mnozstvi vam proslo rukama, tak byste se zhrozil, jake mnozstvi emisi to musi byt. Ale kdyz to tece hadici, tak vas to ani nenapadne. Skoda.

Jojo, tak od dvacátého prosince jsem vyjel z auta 1/4 nádrže, přepočteno na litry něco mezi 12 a 15 litry. Hrozný, co když koukám z okna, jak soused o pár baráků dál celou dobu pálí nevysušené dehtující dřevo. Když to chcete i s manželky autem, tak je to dohromady tak 100 litrů benzínu - zjevná ekologická katastrofa.

---

Osobní auto u nás najede cca. 15 tisíc, to je cca 1000 litrů za rok, což je docela málo, a teď si představte, kdyby Vám "prošly rukama" ty cca. 3 MWh plus ty emise.Technická, co berete za matroš?

Rozhodně něco na tom, co zmínil Leodendula je. I těch tisíc litrů ročně, kdyby majitel musel načepovat do nádrže osobně z padesáti kanystrů, získal by hmatatelnější představu o své spotřebě. Ono ten kanystr něco váží a přeteče tak za cca 90 vteřin. Za tu dobu se dost "pronese". A pokud si lépe situovaný koupí třeba Ford Explorer Platinum ( hranatá krabice 2,5tuny; PHEV s papírovou spotřebou 3l/ 100km a akku 13kWh na což ujede "až 40km") nad kterým se roplývala mladá paní včeta v Autosalonu ( a přiznala spotřebu přes deset litrů), jezdíte s ním denně "služebně" plus o víkendu pár set km výlety, máte hned při nájezdu 50tkm spotřebu 5000litrů. A dotyčný, který s tím bude jezdit i na WC se bude prezentovat málem jako ekolog zachraňující planetu. Má přece PHEV.

Obrázek uživatele honza.t

Ještě vice by si to uvědomovali jako v minulosti jeden kolega co jezdil na řepkový olej a tankoval to s 1 Litrových PET než to v jednom nejmenovaném obchudku skokově Zdražili

Ne, ten jeho příklad s ručním čepováním a emisema je blbost a demagogie, proto jsem dával příklad( kdyby Vám "prošly rukama" ty cca. 3 MWh)nebo ještě názorněji, kdyby musel donést nabitou baterii k autu a tam ho nabít nebo ji vyměnit, a jako bonus jenom rukama, bez mechanizace.

Copak se ta baterka premenuje na emise? Me slo o to, dostat cit pro mnozstvi emisi, ktere vzniknou pri spaleni jedne nadrze. Kdyz se napise 100g CO2/km, tak to vypada jako uplne prd. Ale kdyz to musite nosit, tak se nekomu mozna rozsviti.
edit. Jeste lepsi by bylo videt, jaky obsah vzduchu se spalenim jedne nadrze znehodnoti k dychani.

Vy máte opravdu dobrej matroš, nebo jste "normalista z Bruselu" tam často dovedou vymyslet taky pěkný blbosti, jako banánová norma atd.

Pre zaujímavosť, 100kWh energie má hmotnosť 4 mikrogramy. Tak tých 0,00012g by nebol asi problém premiestniť.
:)

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Jo jako hezký, ale v reálu to jsou cca. 4 metráky, no doufejme, že se to bude snižovat, ten benzín taky neodnesete v dlaních, leda nabrat do pusy a pak to vyplivnou do nádrže.

Myslel som to samozrejme zo srandy. Nemá zmysel sa o tomto baviť a porovnávať, čo je lahšie. Čerpadlá sú vymyslené na to aby sa nemuselo "kýblovat" a káble na to, aby sa nemuseli vymienať baterky pri každom nabíjaní.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Jasně já taky, proto to plivání do nádrže, ale ta samotná hmotnost 100kWh energie je "neskutečná".Doufejme, že se to někomu povede časem "nacpat" alespoň do jednoho metráku.

To by bolo super a tiež dúfam, že sa to podarí.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

1*
ono stačí doplňovat ručně na stavbě naftu do 20tunoveho bagru...
to aby člověk byl pomalu kulturista

No většinu benzínu v životě jsem nalil do motorek kanystry, o zahradní technice nemluvě. Tak právě proto vím, že s mojí spotřebou, je třeba sekačka na baterku totální ptákovina, protože se spotřebou 1-2 l benzínu / rok se nikdy nezaplatí ani ekologicky nevyrovná.
Veterány taky často tankuju kanystrem - takže taky vím kolik toho je a těch 50 - 60 litrů benzínu, když je vydařená sezona (loni to bylo 30l) to je pár kamionů na volnoběh za hodinu a přitom jich běhají na odpočívadlech stovky..až jsem tam kolikrát potkal ve Fr a D policajty, co je upozorňovali, aby to vypli.
Takže myslím, že mám fakt přehled, kolik mi toho proteče rukama a ano je to hnusný, ale pořád je to méně hnusný, než navázat další půlmilionu až milion korun emisí z výdělku, a dobíjet elektromobil, který efektivně nevyužiju -mimojiné ani Tesla nemá kouli, která by splnila mé požadavky - takže musím mít stále další auto, co to umí - a je lepší jedno auto ekologičtější na pořízení a méně ekologické na provoz, než dvě auta - v kombinaci FVE a veřejné s výsledným mixem poloviny emisí. To si radši nechám to staré auto a co jde objezdím na kole a odchodím pěšky - mimochodem, pak je můj mix emisí z vozidel ještě menší, než BEV ;o)

---

Souhlas s tou snahou se občas někam dopravit i pěsky či na kole. Jenom ta spotřeba sekačky 1-2l/ rok mi připadá podseklá, já mám sekačku i řetězovou pilu na AC230V a benzín leji jen do křoviňáku na tři až čtyři seče vysoké trávy ročně, na max 600m2. Na to mi stačí cca 7l ročně. Jinak jsem zvědav, jestli se i u nás začne policie někdy zajímat o zbytečně nastartovaná auta hrčící na parkovištích nebo taxikáře sedí většinu dne s cigaretou v nastartovaném autě.

Málo travního porostu a málo sekání + je ta sekačka úsporná, prostor, co sekám doma tipuju tak na 200 - 300m2 - takže za rok posekám sekačkou řekněme 1000 m2 - proč mám benzínovou sekačku? Protože k tomu baráku byla zánovní, když jsem ho kupoval a kanystr benzínu je kvůli motorce stejně doma, případně má motorka nádrž, co jde upustit

---

Muj zahradni trakturek ma spotrebu 5 l/h benzinu. Druhy traktor je na naftu a i kdyz je vetsi, tak zere jen 2 l/h. Ale letos zacnu sekat RC elektrosekackou na solarni a bateriovy pohon. Tak by to melo dost emisi usetrit. Jinak byly casy, kdy jsem jezdil tydne Praha-Bonn autem. To bylo litru. Tenkrat bohuzel jeste Tesla nebyla, jinak bych jezdil davno EV. Mozna ze vy tolik nenajezdite, ale jsou lidi, kteri natoci rocne treba 80.000km.

Moje sekačka žere tak půl litru na hodinu. Sekám tak třikrát ročně -když je sucho ani to ne, nejsem kámoš s anglickým trávníkem.
Ano, když jsem jezdil po světě pracovně, tak to bylo ročně 100 - 200 někdy možná 300 letových hodin a tak 20 - 35 tis km autem. Emisí to i kvůli bezemisním a nízkoemisním technologiím to bylo moře.
RC sekačka - jo hezká hračka.

BEV, LPG, PHEV a další technologie mají jasné a super využití, pokud hodně jezdíte - pak bez diskuze klidně si Teslu nebo jiný BEV koupit a jezdit, nebo aspoň nějaký hybrid, ale se snižováním nájezdu racionalita pořízení klesá. Stejně tak je BEV super pro pravidelně hopsající auta po městech - např taxíky, PHEV beru jako super kompromis pro rodiny, co pravidelně jezdí do města a rozváží děti a zároveň je potřeba jezdit rodinně mimo.

---

Otázka do pranice: je roční nájezd důležitý když si to EV nechám do "chcípnutí" ?

Já to samozřejmě na začátku počítal na roční nájezd a kdy se mi celé auto vrátí na palivu ale z hlediska racionality nákupu je neracionální jen ta varianta že se auto rozpadne dřív než nedojede do práce a zpátky.
Není to tedy tak že "racionalita" je hypotetická úspora po dobu vlastnění a tedy "racionální" je mít EV až do jeho smrti ?

Ty uvozovky tam jsou proto, že jde jen o úzkou množinu racionality :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Muj benzinovy trakturek je dvouvalec se zaberem 125cm. Trava roste jako z vody a kdyz nesekam 2 tydny, tak jsou uz velke problemy s hlcenim. Takze 1x tydne. Ta RC sekacka je vretenova se 3mi vreteny. To je mnohem efektivnejsi nez bezny rotujici nuz.

Jo to máme na horách, řešíme bezemisně - kosa. Sekačka, co je doma, je něco 15 let starýho s motorem Honda.

---

8.000m2 byste kosou nedal.

Jako vždy o tom víš Skopčáku kulové a mektáš. Takovou plochu jsem dělal sám v 15 v rozmezí tří dnů, když bylo jasné, že bude počasí na sena. Jediná úleva spočívala v tom, že to bylo na hodně prudkém svahu, kde se sečená tráva po spádnici od kosy dobře odhazovala. Ale muselo se začínat sekat ve 4.

To si u vas dovedu predstavit. V leve pazi 1000V, v prave pazi 1000V, ale uprostred se zarovka nerozesviti.

Myslíte? Děda sekával dva hektary pole kosou též zvanou bachlice.

---

Ale strávil tím 3 dny od rána do večera co? A to ještě babča s dcerkou běhaly s hráběma.

Jak píše Dlaždič, sekalo se ráno a večer do horka a večer do tmy - ono totiž kosa potřebuje přesný opak sekačky - nejlíp se seká mokrý

a ano běhali další s hráběma a taky to vymlaceli s cepama na mlatu. A taky se sekalo kosou - celý louky na seno a otavy a pak se to třikrát 4x denně s hráběma obracelo, večer dávalo do kupek a ráno rozhazovalo. A do toho se ještě normálně chodilo do práce.
Ono sekání kosou je rychlejší, než si myslíte, zvlášť pokud to umíte. Akorát je to víc na fyzičku než se promenádovat za sekačkou s pohonem, nebo si vozit zadek na sekacím traktůrku.

---

1*
hlavně nesekat kosou podle návodu pána co to jednou předváděl v receptáři prima nápadů :-)

Ne, sekalo se od 4 tak do 9, max 10, pak už byl hic. No běhaly a byly happy. No a zapomněl bych - pak se sekalo zase večer od 18 do nevidím....

Tesla X ma tazne pres 2,5 tuny. Staci i na maly bagr.

Jo Tesla X - 2,7 mil, současné auto, co to řeší pod 200 000 Kč - nevím, co bych musel najezdit, aby to dostalo jakou takous ekonomickou logiku a srovnaly se emise - určitě s nájezdem řekněme 10 tis km/rok to bude v řádech desetiletí
edit: dobře možná s trochou štěstí by se dala nějaká ojetina sehnat za 1,5 mil - a bude to v adekvátním stavu, jako to auto za 200 tis.

---

Ale Id4/Enyaq bude mit tazne na 1,5 tuny. Mozna i 1,6 t.

Bude, nemá...

---

Vlastne uz ma. Nektere se uz prodaly a uz se davno vyrabi.

Tak fajn, tak jen počkat až si vychytají mouchy a cena se stane rozumnou.

---

Z fve bych ty emise odnesl v kapse.

Takže nenabíjíte jinde než doma z FVE?

---

Kolik Vám ta fve v tomto okamžiku dává, je to alespoň 10 Wh, když na ní posvítíte Vaší Teslou?

Kdyz uz pouzivate jednotky, tak prosim spravne. Takhle vypadate jako ta pani co se vyjadrovala k biomase a vypadalo to, ze tomu absolutne nerozumi. Jinak vas pseudonym evokuje jeden slovensky vyraz. Nejake o a na konci t.

Když už používáte češtinu, tak prosím správně, takhle vypadáte jako záškolák.To děláte často, když Vám chybí věcné argumenty?

Prkioad redundcnae psnaeho tetxu. I kydz je txet objetkivne chynby, prteso to prceteme sprvane.

Já nerozumět řeči Vašeho kmene, jinak pro cipíska asi dobrý.

Kdyz nebudete zasekly, tak uznejte, ze to bez problemu prectete.

Stejně jako Vy ty jednotky co?

No jasne, vykon je Watt, W.

No výborně, tak doufám, že se tady nebudem v budoucnu zabývat ukliknutím nebo pravopisem, ale obsahem.

Cestina je sice muj rodny jazyk, ale pouzivam z poloviny. Jinak rec je redundantni a i kdyz se vynecha v kazdem slove jedna samohlaska, tak text je porad jeste srozumitelny a splnuje ucel, predat informace. Kdyz pouzijete spatne fyzikalni jednotky, tak to zhati vyznam celeho sdeleni.

Není v tom rozdíl, kdo chce pochopí i ty "uklepnuté" jednotky, opravdu nejste brácha 42?

Behna me opakovane peruje za i/y. Jinak mame asi tolik spolecneho, jako baterka a benzin.

Obrázek uživatele runner42

Nic takového nedělám.

Je sice smutné, když děláte pravopisné chyby, ale v těchto diskuzích děláme z lenosti a nepozornosti chyby všichni.

Co ovšem není chyba je vaše neznalost české historie a reálií. To je neodpustitelné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Omlouvam se, to perovani za i/y ma tady na starosti jiny dusevni velikan. Ten, ktery ma v hlave zulove kostky a zrejme se pokladanim kostek zivi.

Auto nepotrebuji nabijet. Nabijim kdyz sviti slunicko. A nabijim kdyz potrebuji nekam jet. Ted zrovna stoji v klidu na parkovisti.

Takže v zimě nabíjíte výhradně z fve?No teď tu o sněhurce.

Ne vyhradne, ale z casti. Ted nevim, zda mam pak nosit uhli, uran nebo bioodpad do elektrarny, nebo se mam postavit do pruvanu, abych pocitil skodlivost elektriny z VtE. V kazdem pripade je efektivita u vyroby elektriny lepsi a s mene skodlivinami spojena nez pri spalovani ropnych latek ve spalovaku.

No výborně, takže ty kapsy by asi nestačily, s tím závěrem souhlas, ale příště míň demagogie a fanatizmu, zbytečně pak elektromobilitě škodíte.

1*
príště se hloupě netázat jestli FVE vyrábí v ČR i za tmy.. :-)
jinak voda teče v zimě i v noci a vítr fouká taky i za tmy...

(Nabijim kdyz sviti slunicko)Zkuste se nad tím Vaším výrokem zamyslet.

Samozrejme se pokousim vyuzit fve co nejvic v muj prospech. Diky covidu potrebuji mene elektriny nez fve je celorocne schopna vyrobit. Ale laduju take tepelne cerpadlo i elektrobojler. A v lete bazen. Na jezdeni je potreba fakt mala plocha solaru. 10m2 vyrobi za rok elektrinu na ca. 10.000 km.

Do budoucna jsou fve na budovách určitě dobré řešení, ale ty zimní měsíce jsou bez dlouhodobé akumulace problém.

Nevlastním EV. tankuji benzín...?

To byl omyl, nevšiml jsem si, že jste reagoval Vy a ne Leo.A ta reakce byla na jeho tvrzení:(Z fve bych ty emise odnesl v kapse.Nabijim kdyz sviti slunicko) Ta výroba panelů, jejich doprava atd. není pochopitelně bez emisí.Když na ty soláry posvítíte, tak budou něco dávat i v noci ne?

pořád stejná písnička...
FVE budou v čezku ještě dlouhou dobu otloukánek
a řešit emise panelů? kdo řeší emise televizí, lednicí, praček, mobilů, počítačů atd atd, ten panel aspoň dokáže vyrábět elektřinu narozdíl od těch ostatních věcí...
a je jasný že Leo a spol co mají FVE nabíjejí přes den když svítí Slunce a samozřejmě v zimě to není žádná hitparáda...
ale nikdy netvrdili opak, ale pořád se najdou lidé co je chytají za slovíčka...
buďme rádi, že tady v čezku jsou takoví lidé...
I když někdy mám pocit, že spousta lidí by nejraději odpojila majitele FVE nejlépe od veřejné rozvodné sítě....

Ono argument - dobíjím auto přes den z FVE - je dost ošemetný, protože to znamená, že jste přes den doma a máte auto připojené k fve, pokud to tak není (a to platí pro většinu lidí) a dobíjíte v práci či jinde ze sítě, tak už dobíjíte z energetického mixu, který v tu chvíli v síti je, byť vaše a další fve svými prodeji a přetoky tento mix zlepšují. Možnost, že přes den ukládáte el doma do baterky pro auto na večer, kdy jej budete dobíjet doma, je sice možný, ale jsou to už dvě baterky, takže se to do celkové ekologičnosti počinu promítá.

---

nemá cenu řešit současný tristní stav v čezku ..
je to jen slovíčkaření..
stejně jako se počítá každý kg nespaleneho dřeva, uhlí, ropy, tak se počítá každý instalovaný watt v FVE...

Ukládat energii přes den do baterky a večer z ní nabíjet auto je ekonomicky nevýhodné vzhledem k ceně cyklu baterky. Ale když přes den dodávám do sítě a kdekoliv v ČR píchnu auto do zásuvky tak mohu s klidným svědomím tvrdit, že jsem uhlíkově neutrální. Co jsem dodal jsem si vzal. Nakrmím stát a distributory ale planetě neublížím.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Za předpokladu, že v žádnou chvíli neodeberete větší výkon a množství energie, než vaše elektrárna dodává mínus ztráty. Což se vám s největší pravděpodobností povede z 230V zásuvky, možná 400V zásuvky, na rychlodobíjecí stanici ani omylem.

---

Samozřejmě, že se to ne vždy shoduje výkonově i časově. Ale ono je to úplně jedno. CO2 se v atmosféře kumuluje dlouhodobě. V ročním průměru spotřebuju zhruba stejně co vyrobím.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Je fajn, že v průměru spotřebujete zhruba to, co vyrobíte, ale bez eráru se neobejdete, takže z toho pohledu nejste bezemisní, ale jste nízkoemisní - což je technicky v reálu super výsledek a díky za něj, nicméně fakticky stav bezemisnosti, či jak jste napsal stav uhlíkové neutrality nenaplňujete.

---

Tak úplný anděl carbon neutral nejsem protože kupuju potraviny a výrobky které nepochází z ideálních zdrojů. A topím plynem. Tak aspoň s tou elektrikou a autem se trochu snažím. Ale do nebe se stejně nedostanu protože jsem celý život hřešil. :-))

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

A kdo tě nutí používat počítače, ledničky, mobily a pračky. Si seď v jeskyni a oblož si ji panelama.¨

Naštěstí normální lidi nejsou eko fanatici a podobné blbosti neřeší, ale ty by sis měl 2x rozmyslet jestli z té svoji eko jeskyně vůbec vylezeš abys pohybem a zbytným dýcháním nevyráběl CO2.

Nikdo nezprofanoval ekologii takovým způsobem jako eko fanatici, co by každému všechno zakazovali a ještě plnýma hrstičkama pobírají dotace.

bohužel jsi vůbec nepochopil pointu..
ale třeba ti to nějaká dobrá duše polopatě vysvětlí...
PS :nápověda je metr a Slunce

Naprostý souhlas, je třeba dostat mezi lidi víc FV panelů a míň zbytečné elektroniky ( čistých spotřebičů bez užitku).

Já soláry na budovách podporuji, a také o nich uvažuji, ale vadí mě extrémy na obou stranách.A dlouhodobá akumulace je otázka desítek let, a bez ní to bude zatím problém.

Hodne lidi by nejradeji odpojilo majitele FVE od obcanskych prav.

Jenom od dotací.

Obrázek uživatele Cipísek D

Neni nad ty zrádce co si koupí pročínsky heklou teslu a špehují s ní v západní demográciji ...

https://www.novinky.cz/internet-a-pc/bezpecnost/clanek/budou-se-mstit-kreml-je-znepokojen-zpravami-o-kyberutoku-usa-40353504

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/cina-do-sesti-let-zautoci-na-tchaj-wan-varoval-americky-admiral-40353515

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele runner42

Ano, bohužel Německé peníze ukradené koloniím jsou pro mnohé na první místě, a příroda ať chcípne. Vybetonovat, zastavět elektrárnama a exportovat proud do Německa.

Taková hamba. Ještě že skuteční vlastenci s podporou 99.99% veřejnosti, kterým záleží na budoucnosti této země, devastaci krajiny brání.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jsem na vas hrdy, ze budete protestovat proti vystavbe Dukovan.

V tomto pripade se bude jednat o solary na budovach predevsim, zabor pudy bude minimalni, pripadne se bude jednat o zabor napr. uhelnych brownfieldu. Takze bych se zrovna tohohle nebal. Nebude se jednat o druhej rok 2010.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Obrázek uživatele ozana

Nic se nebetonuje.

---

Sbírka na zadržení zločince č.1
http://amp.gs/bArR

Свободy Алексею Навальнomy!
Свободy Раманy Пратасевичy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Anonym123

ps - navaľný už nie je väzňom svedomia. je rovnaký ako ostatní "rusi" - tak to oznámila jedná pravda - amnesty!

https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/579171-amnesty-international-odobrala-navalnemu-statut-vazen-svedomia/

Obrázek uživatele ozana

Vzali mu ten status na základě akce ruské propagandy a sama AI to přiznává, ale podle interních předpisů nemohou jinak.

---

Sbírka na zadržení zločince č.1
http://amp.gs/bArR

Свободy Алексею Навальнomy!
Свободy Раманy Пратасевичy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele Anonym123

konštatoval som, že je rus ako každý iný,,, to, že mal, má a bude mať problém s verchuškou je jedna vec, druhá je zasa o tom, že ak by vymenil maľeňkovo pygmeja vo vedení, lautr nič by sa nezmenilo. nulová príklon k západu, nulový posun v kryme, spotnika by predali (vakcínu/licenciu výroby) každému ...

prolhaný troll má asi na mysli kombinaci FVE a VTE, to se vybetonuje hluboký základ, postaví věž a nahoru se namontuji sluneční panely které se natáčí za sluncem

Obrázek uživatele runner42

Prosím o odkaz na bezbetonovu stavbu větrné elektrárny. Děkuji.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele ozana

95% textu řeší soláry

---

Sbírka na zadržení zločince č.1
http://amp.gs/bArR

Свободy Алексею Навальнomy!
Свободy Раманy Пратасевичy!

Sprosté debily ignoruji.

Beton je ekologicky nezávadný.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Tedy kromě toho vyrobeného CO2 a že to hyzdí krajinu a zabraňuje průsaku vody do půdy.

Pri paleni vapence se uvolni CO2. Tim ale kolobeh nekonci. Pri zrani betonu se stejne mnozstvi CO2 zase spotrebuje. Takze blaboly o CO2 stope betonu jsou jen pulka pravdy. Sice to muze trvat treba 10 let, ale je to neutralni bilance. Az na tu energii spotrebovanou pri paleni vapence na CaO.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jo, chtělo by to, aby cementárny přešly na elektrické pece, technicky to problém není. Problém spíše bude v tom, že cementárny mají ekonomicky velmi zajímavý vedlejšák, kdy jejich pece spálí kdejaký bordel a všelijaké problematické zbytky se fixují v cementu.

Co přesně zabraňuje průsaku vody do půdy ...
rád se vzdělám...

Tak ještě štěstí, že uhelky nejsou z betonu, ale z vrbovýho proutí

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol