Tesla Model X nabízí skryté příplatkové nabíjení

Tesla Motors je unikátní společnost, na tom se asi všichni shodneme. Tentokrát to ale s tou jedinečností možná už přeci jen trochu přepískli.

Elektromobil Tesla Model X
foto: Tesla Motors

Mnozí současní i potenciální zákazníci se zájmem o Tesla Model X se ptali jakým výkonem se může nabíjet Model X z běžné AC nabíjecí stanice. Tesla odpovídala, že Model X má jednu nabíječku na 48 A (což odpovídá výkonu 11 kW). Na tom by nebylo nic divného.

Zvláštní je, že Model X za příplatek $1000 lze nakonfigurovat se 72A nabíječkou (17 kW). Ovšem tato možnost je před zákazníky skryta a aby se k ní zákazník dostal, musí na konfigurační stránce zadat heslo „charger“.

Tesla to však zákazníkům nijak neusnadní. Není zde žádná kolonka „zde zadejte heslo“ nebo tak něco. Prostě ho jen tak musíte zadat do stránky a objeví se skrytá příplatková volba.

Pokud o ní předem nevíte, máte smůlu. Dodatečně po potvrzení objednávky již nelze nakonfigurovat. A vysvětlení Tesly? Většině uživatelům stačí 48A nabíječka pro nabití přes noc a je tedy doporučována i nadále.

Jaké budou možnosti nabíjení Modelu X v Evropě zatím není jasné, ale lze tak očekávat základní možnost 3×16 A a skrytou příplatkovou 3×24 A.

Někdo to jistě označení za „Easter Egg“, někdo možná za podraz. V každém případě jde o velmi zvláštní chování a od Tesly bychom spíše čekali, že se bude snažit vyjít svým zákazníkům vstříc a ne že před nimi bude některé příplatkové možnosti skrývat (a tak se připravovat o peníze).

27 Comments on “Tesla Model X nabízí skryté příplatkové nabíjení”

    1. Jak moc se baterie
      Jak moc se baterie opotřebovává je dáno poměrem její kapavity – C a nabíjecího proudu. Pokud nabíjím 85kWh baterii výkonem 22kW je to cca 0,25C, což je pro lithiovou baterii vcelku srandovní hodnota. Podstatné může být spíše jak často se nabíjí na SuperCharheru, kde už je to 1,4C.

      1. No, třeba Toyota dobře
        No, třeba Toyota dobře věděla, proč si s těmito články v hybridech moc nechtěla začínat. Tam je potřeba velké C. Ono stačí nechat obyčejný mobil trochu déle zcela vybitý nebo udělat s baterií do RC modelu pár plných cyklů a o dvou tisících si můžete nechat zdát. Je taky otázka, co na nabíjení budou říkat články třeba při -15 °C. Hybridní Prius se studenou baterkou pod 0°C moc záměrně nechce spolupracovat a nacpe do ní jen max. 1/4 dostupné energie.

      1. Vložil/a Jolinar, Čt,
        Vložil/a Jolinar, Čt, 2016-01-14 22:53
        Presne jak se pise v tom clanku, o dualchargeru ani zminka 🙂
        Zakladni i rozsireny (o 50%) je natesnany vedle konektoru. Dve nezavisle nabijecky jako v Modelu S uz v Xku nejsou dostupne.

        EDIT: jsem samozrejme rad, ze je ta moznost upgradu aspon o tech 50%, kdyz uz ne o 100% jako u Modelu S.

  1. No musím souhlasit s
    No musím souhlasit s autorem, že tesla to zákazníkům neulehčuje. Slabá nabíječka je pro mě velkým, spíše obrovským zklamáním. To je to co si pokaždé pochvaluji, že i z obyčejné zásuvky mohu nabíjet 22kW výkonem. Takže aby se člověk rozhodoval, jestli si nechá S-ko s kloudnou nabíječkou nebo pořídí X-ko s tažným.

    1. No nevim, to už aby si
      No nevim, to už aby si jeden jen kvůli autu nechal udělat speciální přípojku do baráku. Mít 3x25A je na 22kW jen tak tak a vědět, že si k tomu nemůžu ani uvařit kafe v rychlovarný konvici by se mi moc nelíbilo.
      U vyšších proudů pak docela narůstá paušál za jistič.

      1. Proč domů? Doma nabíjím
        Proč domů? Doma nabíjím v noci a stačí mi daleko nižší výkon. Já mám v garáži 3x10A a dnes mám nastaveno nabíjení na minimum = 5A, protože potřebuji dopnit jen běžné denní ježdění, dnes cca 50km. A nebudu si zbytečně vyhřívat zaplombovaný hlavní jistič. Na 22kW je potřeba 3x32A. Ale na cestách je potřeba nabíjet rychle a tam to má opodstatnění. Kdyby dávali do aut pořádné palubní nabíječky byla by to paráda. Místo velmi drahých DC nabíječek s přívodem 3x100A by stačila mennekes zásuvka odhadem za 20.000 a přívod 3x63A. To by se stavěla infrastruktura…

Napsat komentář