Mladé dynamické firmy táhnou čistou mobilitu v Česku, spotřebu CNG zvyšují rozvážkové služby

redakce - 11 Květen 2021

Spotřeba zemního plynu v dopravě ani v posledních měsících neklesá, naopak v některých segmentech roste. Dodávky na stlačený zemní plyn využívá dlouhodobě také Česká pošta

Dodávky na stlačený zemní plyn využívá dlouhodobě také Česká pošta
foto: Česká pošta

Tahounem jsou rozvážkové služby, které kvůli rok trvajícím omezením obchodů a restaurací čelí zvýšené poptávce zákazníků po online nákupech s dovážkou až domů. Právě zvýšené poptávce musely rozvážkové firmy přizpůsobit i svůj sortiment, případně investovat do navýšení svých rozvozových kapacit.

Tyto mladé moderní společnosti mají od samého začátku svého podnikaní ve svých firemních hodnotách důraz na ekologii, udržitelnost a ochranu životního prostředí. Také proto se de facto staly lídrem čisté mobility v Česku. Příkladem takové firmy je největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz, který provozuje většinu své flotily pěti stovek aut na CNG. Mimo auta na CNG využívá také první elektrovozy a cargo kola.

„Těší nás, že nové mladé a dynamické firmy využívají ve svůj prospěch ekonomickou výhodnost CNG a dávají pozitivní příklad dalším, kteří o přechodu na ekologický plynový vozový park teprve uvažují. CNG jim nejen šetří peníze, ale pomáhá jim také plnit jejich dobrovolné závazky vůči životnímu prostředí. Díky tomu získávají další sympatie svých zákazníků,“ řekl Zdeněk Kaplan, CEO společnosti innogy Energo, která provozuje největší síť plniček CNG v ČR.

„CNG pohon je sám o sobě o 25 % ekologičtější variantou aut na běžný pohon. Zároveň vymýšlíme nové možnosti, jak posunout naši městskou dopravu bezemisním směrem. Do roku 2025 chceme jezdit kompletně na elektropohon, nicméně do té doby budeme spoléhat právě na CNG. Při spalování zemního plynu navíc nevznikají žádné karcinogenní částice, provoz aut na CNG je také výrazně méně hlučný,“ popisuje fleet manager Rohlik.cz Jan Bezchleba. Jen za rok 2020 ušetřil Rohlik.cz využíváním aut na CNG pohon zhruba 1 500 tun CO2 v porovnání s tím, pokud by používal vozy na benzin nebo naftu.

Firmy, které při ozeleňování svých vozových parků zvolily CNG, těží z ekonomické výhodnosti paliva a cenové dostupnosti aut.

„Pokud srovnáme aktuální průměrné ceny benzínu (30,90 Kč) a CNG (19,70/m3 – energeticky odpovídá 1 l benzínu), rozdíl je 11 korun. Jediné auto, které čtyřikrát týdně místo nádrže benzinu natankuje plnou nádrž CNG, ušetří za měsíc jen na rozdílu ceny obou paliv 3 700 korun,“ řekl Kaplan.

Stočlenná flotila CNG aut ušetří na palivových nákladech téměř 4,5 mil. Kč ročně. Další úspory přináší osvobození od silniční daně a nově také poloviční sleva na dálniční známku.

V loňském roce motoristé v síti innogy natankovali celkem 10,6 milionů kg CNG, což je srovnatelné s prodejem za rok 2018.

„V důsledku koronakrize jsme registrovali pokles prodejů oproti normálu na jaře 2019 o 20 % a na podzim o 30 %. Výpadek šel logicky na vrub snížené mobility obyvatelstva, omezení služebních cest nebo nižší frekvence veřejné dopravy. Naopak situace nahrála rozvážkovým firmám, které rychle reagovaly na nárůst poptávky po doručování nákupů, jídel z restaurací a dalšího zboží a jejich odběr CNG významně vrostl. Z innogy a Rohlík.cz se stali významní obchodní partneři v oblasti CNG,“ řekl Z. Kaplan.

Novinkou loňského roku v nabídce innogy bylo BioCNG. Po pouhém roce je BioCNG díky narůstajícímu zájmu již pevnou součástí nabídky největších hráčů na trhu a očekává se, že jeho podíl ještě poroste.

„V loňském roce jsme si úspěšně otestovali prodej bioCNG. Reakce zákazníků byla pozitivní, a tak máme letos zajištěny objemy bioCNG již na celý rok. Předpokládáme pro každý měsíc podíl ve výši cca 13 %. V loňském roce jsme pro potřeby testování nakoupili bioplyn přímo od výrobce z Rapotína, na letošek máme nasmlouvané větší objemy z Velké Británie,“ dodal Kaplan.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tak jsme si přečetli reklamní sdělení o CNG v dopravě. To bych si raději přečetl o reálných zkušenostech Dáme jídlo.cz se Škoda CityGoe, protože jediný rozdíl CNG oproti benzínu je - čtyřikrát týdně místo nádrže benzinu natankuje plnou nádrž CNG - jak pověděl článek. Jinak je to spalovák se všemi neduhy.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tak koronavirus prej taky nikdo nevidel, zejo.

Obrázek uživatele Radovan

Blb?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Prosim?


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol