Mitsubishi Outlander PHEV – nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě, rekord ve Švýcarsku

Mitsubishi Outlander PHEV je na trhu už pět let a aktuálně přichází v nové verzi. Úspěchy slaví na všech kontinentech.

V Evropě (region MME34) se v období od ledna do listopadu 2018 prodalo 21 634 vozů Outlander PHEV – to představuje 22% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
foto: Mitsubishi

Ve Švýcarsku někdejší kapitán švýcarských aerolinek a „mistr úsporné jízdy“ Felix Egolf dokázal s Outlanderem urazit plných 801,1 km na jediné dobití s jedinou nádrží paliva.

Výsledkem trasy z Rothenburgu (v kantonu Lucerne) do Samnaunu přes rakouský Salzburg s celkovým převýšením 6000 m – typickým pro velmi náročné jízdní podmínky ve Švýcarsku – byla průměrná spotřeba paliva 5,47 l/100 km a 1,21 kWh elektřiny na 100 km. Plných 60 % z celkové vzdálenosti dokázal přitom absolvovat výhradně na elektřinu.

Outlander PHEV také na autosalonu AutoMobility LA. v Los Angeles získal nejvyšší uznání v souboji s několika největšími světovými dodavateli OEM a byl oceněn za pozvednutí měřítek ochrany životního prostředí za ceny dostupné spotřebitelům.

Hybridní vůz s technologií plug-in poprvé v historii na kanadském trhu dosáhl ročních prodejů přes 5 000 vozů. V letošním roce dodalo Mitsubishi již 5052 vozů Mitsubishi Outlander PHEV, a model se tak pevně etabloval coby nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě a současně nejprodávanější plug-in hybridní SUV na tomto trhu.

tisková zpráva

28 Comments on “Mitsubishi Outlander PHEV – nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě, rekord ve Švýcarsku”

  1. Zajímavá debata,podle mne platí,že u nafty je potřeba
    Zajímavá debata,podle mne platí,že u nafty je potřeba udržovat otáčky kolem 2000 a spotřeba bude slušná i v kopcích a to i z důvodu,který již někdo napsal,že po stoupání přichází klesání.
    Faktem je,že u BEV by mělo být docela snadné i logické využití náhonu 4×4 proto,že je těžké a technicky to jde snadno provést.Jedinou nevýhodou by byla zvýšená spotřeba.

  2. Jako Outlendery se mi líbí, ale klasický plugin hybridy, mi
    Jako Outlendery se mi líbí, ale klasický plugin hybridy, mi za ty prachy už přestávají dávat smysl. Přece, kdyby z toho vyhodili spalovací motor s celou soustavou, tak by mohli ušetřit tak aspoň 150 litrů, kdyby za 50 dali větší baterku, za dalších 50 silnější elektromatory a za 50 do toho dali elektrogenerátot na benzín, tak by to stálo stejně, ale ujelo by to čistě na elektřinu dvojnásobek. Prostě mi přijde, že v dnešní době kupovat auto přes milion, který ujede čistě na elektřinu max 45km mě přijde už slabý, když s tím začínali, tak to byla revoluce, ale druhá generace se prostě vůbec nikam neposunula. Mě prostě přijde neekonomický vyrábět auto kt. má dva pohonný systémy, to bych prostě ten spalovák fakt vyhodil a část ušetřenejch prachů bych dal do baterky a část do elektrogenerátoru a na elektřinu by to za ty prachy ujelo minimálně dvojnásobek?

    1. Silný elektromotory to už má, větší baterka na 100 Km by
      Silný elektromotory to už má, větší baterka na 100 Km by taky asi nebyl problém, ale když s toho vyhodíte spalovák tak se to auto nebude dát používat jako klasický spalovací a o to tady jde.

      To auto míří na západní trhy (Holondsko) kde je velké zdanění čistě spalovacích aut a tento plug-in to krásně vyřešil, většina zákazníků jezdí převážně na benzín ani je to nijak neprápí protože to auto je stálo mín jak naftové.

      1. Neřekl bych, možná v Německu, kde je superdrahá
        Neřekl bych, možná v Německu, kde je superdrahá elektřina a benzín daněný jen jako v Česku.
        V malém Nizozemí se nejezdí do práce takové štreky a i méně používají dálnice, takže většina lidí by určitě raději koupila auto, co na elektřinu ujede 100 km, a pouze maximálně jednou za týden použijí v autě fosilní generátor elektřiny na delší cestu.

        1. V nějakým článku taky bylo, že Outlander se neplánuje
          V nějakým článku taky bylo, že Outlander se neplánuje čistě elektrický. A proč, když technologicky by to zřejmě bylo jednoduchý? Zřejmě Nissan nechce připustit, že by Mitsubishi bylo technologicky dále než Nis. kt. Mitsubiše vlastní, ale v Nissanu se to nějak zaseklo. Hyundai jede jako o závod Audi, Mercedec, Volvo budou mít svoje vozy ale Nissan pořád jenom Leafa? Budou muset přitlačit, jestli se budou chtít udržet. Přitom u Mitsubiše je to škoda, protože ta automobilka měla dobře našlápnuto, dělali kvalitní auta, za nižší ceny a to se Nissanu asi moc nehodí, škoda.

          1. Taky si myslím, že tohle auto by si zasloužilo plnou
            Taky si myslím, že tohle auto by si zasloužilo plnou elektriku, technologii na to mají ve skupině. Ať z Leafu (příp. eNV200) nebo z iMiev. A baterii 40 kWh taky, i když autu by slušelo alespoň 60, lépe 80. Když to má tahat přívěsy.

        2. Se podívejte na inzertni server mobile.de většina
          Se podívejte na inzertni server mobile.de většina outlanderů PHEV je z Holandska a průměrný nájezd kolem 170 tis. Km to opravdu po 35 Km (reálného dojezdu) neuděláte.

          Navíc ty auta mají často i tažné zažízení hlavně na karavan.

          Z vlastní zkušenosti s Plug in hybridem o dojezdu 58 Km mám tu , že v létě běží stalovák tak málo, že až mám strach o to že se s zkazí benzín a ten spalovák tamje zbytečný. Zima to je jiná.

          Aby ten Outlander ujel reálně 100 Km musela by tam být baterka tak 40 kWh minimálně a ten spalovací generátor by tam musel zústat jak je ,aby se s tím dalo po vybití jezdit

          1. Ono by stačilo dát tam celou technologii z nového iMiev,
            Ono by stačilo dát tam celou technologii z nového iMiev, tedy včetně 126 kWh baterie (ne jen 8), pak by těch 100 km dal s přehledem. Protože nyní dělá 50 (osobně vyzkoušeno) s 8. A nový iMiev je vylepšen a papírový dojezd už má ne 150, ale 164 km.

            1. Outlander má baterii 13,8 kwh a dojezd papírový 45 Km
              Outlander má baterii 13,8 kwh a dojezd papírový 45 Km takže 16 z Mieva by tomu moc nepomohla.

              Beru zpět 40 ,ale 30 jistě. Otázka jestli by se to dalo někam ještě narvat a komu by to pomohlo pokud by někdo pravidelně nabíjel a jezdil jen kolem komína měl by jen problém se starým benzínem a věčně studeném zakarbonovaném motoru.

              Ty informace o novém mievu máte odkud? Jinak Miev měl vždy dojezd 160 , 150 mají c-zera a ioni mají jen 80 článků místo 88.

                1. Tak to jó myslel jsem že mají nějaký novější já mám
                  Tak to jó myslel jsem že mají nějaký novější já mám ročník 2015 a myslím že tam k žádné změně nedošlo, že to je identické auto.

                  Škoda , že nejdou dále, potenciál by na to rozhodně měli,. Trochu širší, modernější vzhled a baterku od 30 kWh a se zadním náhonem by se to prodávalo dost dobře.

    2. Je vidět, že o Outlanderu PHEV nic nevíš. Mám ho 18
      Je vidět, že o Outlanderu PHEV nic nevíš. Mám ho 18 měsíců a nedal bych ho za nic… Spalovák pohání generátor. Plně vybavený auto za ty prachy v elektrice SUV, 4WD, Aplikace na mobilu – programování předehřev, klimatizace… nemá konkurenci, ani u Luxus…

      1. Ale ty jsi asi nečet diskusi? 🙂 Můj komentář byl o
        Ale ty jsi asi nečet diskusi? 🙂 Můj komentář byl o tom,že Out. PHEV v ceně přes milion na baterku ujede 45km, zatímco jiný auťáky jako třeba Kia Niro za podobnou cenu slibuje 600km, i když zase kvalitativně je Mitsubiš vejš, takže jde o to, který parametr na autě preferuješ a podle toho kupuješ. Mě u auťáku za mega zajímá dojezd na baterii, ten je u Outlanderu slabý a za ty peníze mohl být větší, kdyby zvolili jinou technologii. Já vůbec nerozporuju fakt že Outlander je jinak vymakaný auto a třeba ve variantě na plyn v základní ceně kolem půl milionu nemá absolutně konkurenci.

        1. Ano dojezd 50Km není moc, je to přímo málo. Já jezdím
          Ano dojezd 50Km není moc, je to přímo málo. Já jezdím nejvíc po regionu a to je dostačující. Mám elektromobil s agregátem a to je to ideální na dnešní dobu. K tomu je to velké SUV, 4WD. Až budou mít elektromobily standardně dojezd 800-1000Km, tak si ho koupím. Není pro mě problém jet kamkoli a nemusím hlídat kde nabíjet. Je to momentálně kompromis, ale užívám si vlastnosti elektromobilu. Kdo s tím nejel, nepochopí…

  3. Nádrž má 45litrů. Na benzín ujel jen 40% cesty což je
    Nádrž má 45litrů. Na benzín ujel jen 40% cesty což je nějakých 320km. Spotřeba byla přes 14litrů/100km, zbytek cesty byl převážně z kopce. 🙂 I tak by se to dalo napsat?

    Já s úplné prázdnou baterií a se spotřebou 0litrů/100km benzínu ujedu 32km z Klínovce až do Karlových Varů(převýšení 800m). Wow…..jezdím tedy zadarmo? 🙂 Mít tu Alpy, dojedu i dál.

    Na podobném principu fungují miliony let řeky. Třeba na Amazonce uplavete v člunu bez motoru 7000km jen na gravitaci. 🙂
    V řeči číslech to ale vypadá báječně. Vemte na stejnou trasu Teslu, nebo Priuse a dejte sem pak srovnávací tabulku.

    1. Přesně tak je to jen reklamština něco jako tady měla
      Přesně tak je to jen reklamština něco jako tady měla minule Toyota 60% jízdy na elektřinu ,ale spotřeba je jen o 20-30 menší než konvenční . Jede za 14 litrů do kopce a pak za nula, nebo ještě rekuperuje z kopce.

      Na druhou stranu viděl jsem spotřebu KODIAKA RS v naftě se spotřebou na trase Mladá Boleslav -Rokytnice n.j. 10,5 l/100 Km průměrná rychlost 47 Km/hod a tohle je reálně za polovinu v benzínu.

      1. Kodiak RS nebude taková líná mrcha jako Outlander. To už
        Kodiak RS nebude taková líná mrcha jako Outlander. To už pokud něco srovnávat v RS Octavii a třeba BMW 330E. Tam ty výkony budou srovnatelné, jen spotřeba bude u BMW nižší a to díky rekuperaci a baterii. Faktem je, že Outlander je jen předělaná fosilní „aerodinamická bota“ k obrazu přání a kompromisů zákazníků a normovačů spotřeby. Osobně v tom autě nevidím ani exclusive interiér ani exclusive exteriér a ani super auto do města ani do terénu ani na dálnici. Prostě takový kočkopes. Ale chápu, že co zákazník to jiné přání. Složitost a spolehlivost celého systému Outlandru ukáže čas.

        1. Jede jak z praku na stovku to dělá 7 s.
          Ale o to nejde mě

          Jede jak z praku na stovku to dělá 7 s.

          Ale o to nejde mě překvapila ta spotřeba přes deset litrů nafty při klidné předpisové jízdě se mě zdá moc. Ale protože ty auta stojí stejně asi bych neváhal které z nich si koupit.

          Když bych chtěl dál 1,2 M do auta , tak bych si mezi těmito dvěma vybral KIU NIRO EV 🙂

      1. No ale to prevyseni bude asi nahoru i dolu ne? Uprimne ja mam
        No ale to prevyseni bude asi nahoru i dolu ne? Uprimne ja mam s naftakem (a to bez jakekoli radobyrekuperace) v horach spotrebu malem mensi nez mimo (jede se pomaleji takze mensi odpor, dokopce to sice zere ale zkopce zas jedu skoro za nula)….

        1. Ono to bude chtít porovnávat podobné.
          ad1) Myslím že

          Ono to bude chtít porovnávat podobné.
          ad1) Myslím že Outlander má nádrž pouze na 45l takže těch 800km není špatné.

          ad2) Pokud vezmu naftový outlander a pojedu stejnou trasu, tak spotřeba bude dvojnásobná a o tom to je.

          ad3) Pokud budete porovnávat klasickou naftu typu Oktávia tak porovnávejte s podobným Prius plug-in nebo něčím ze stejné třídy.

          Osobně mám RAV4 hybrid a spotřeba je + – stejná jako u klasického nafťáku (6L/100km průměr, to udělá kde kdo jak s naftou tak s benzínem) ale pokud to porovnám s naftovou RAV4, tak ta moje žere o třetinu méně (pořizovací cena je stejná).
          Takže když už porovnávat, tak aspoň trochu podobné.

          1. Ja jsem ale nic s nicim neporovnaval, tak mi pak nejak unika
            Ja jsem ale nic s nicim neporovnaval, tak mi pak nejak unika smysl toho vaseho prispevku.
            Ja jsem jen psal ze v kopcich mam stejnou neli nizsi spotrebu nez mimo kopce a to i s naftakem, ktery nema moznost cokoli rekuperovat. Takze zduraznovani toho „prevyseni“ je za me naprosto zbytna informace…

            1. Ok, tak to se omlouvám, sem to špatně pochopil. Nicméně u
              Ok, tak to se omlouvám, sem to špatně pochopil. Nicméně u mě je to třeba jiné, bydlím cca v 440m nad mořem a jezdím každý den dolů z kopce a pak zase domu nahoru… cca 20km trasa tam a zpět převýšení pouhých 200m. A spotřeba zhruba o 2 litry/100 vyšší než když jezdím mimo. Tak nevím čím to.

            2. Ale nemáte náhodou při cestě mimo kopce vyšší
              Ale nemáte náhodou při cestě mimo kopce vyšší průměrnou rychlost? Tím by se to vysvětlovalo to že Vám to v kopcích bere stejně jde to na úkor odporu vzduchu.

              Jinak by to fyzikálně nevycházelo , odvedené teplo v brzdách, nebo pomocí komprese motoru musíte nějak vyrobit.

              Jako rekuperace se v kopcích podílí až 30% na celkovém dojezdu

              1. Přečetl jsem si původní Váš článek a píšete tam že
                Přečetl jsem si původní Váš článek a píšete tam že jedete pomaleji, tak vidíte že to tak je.

                Když by jste měl v autě namontovanou rekuperaci tak v těch horách, když tedy pojdete pomaleji, tak by jste jel ještě s menší spotřebou právě díky té rekuperaci

                Právě hybrid se více vyplatí tak kde jsou kopce a často se mění rychlost oproti tomu na dálnici tolik s hybridem neušetříte.
                Ale podle mého názoru je hybrid úspornější v jakémkoliv druhu provozu.

Napsat komentář