Vzpomínáte na mobily? Menší, levnější, výkonnější. Tak přesně tímhle směrem jde i vývoj v oblasti elektromobilů a Mitsubishi to jako jedna z prvních automobilek potvrzuje. Pro rok 2012 má připraveny hned dvě nové verze Mitsubishi i MiEV s nižší cenou a vyšším dojezdem.
foto: Mitsubishi
Mitsubishi jde cestou chytrého marketingu, který se snaží pokrýt co nejširší spotřebitelskou základnu. Nově proto nabídne své elektrické auto ve dvou verzích. Nejlevnější M verze se bude prodávat za 2,60 millionu jenů, v přepočtu asi 545 000 Kč bez dotací.
To je pořádný rozdíl oproti současné ceně první generace elektromobilu iMiEV, který stál 3,98 milionu jenů, tedy asi 835 000 Kč před dotacemi. Po dotacích v Japonsku bude auto stát dokonce pouhých 1,88 milionu jenů, asi 395 000 Kč.
Rozdíl je v tom, že zatímco současná verze měla oficiálně dojezd 160 km (ve skutečnosti v Evropě kolem 110 km), iMiEV M má oficiálně dojezd 120 km. V praxi tedy očekáváme něco mezi 80-100 km. Baterie nese energii 10,5 kWh. Auto váží 1070 kg a max. výkon je 30 kW.
Druhou verzí je i-MiEV G, které Mitsubishi přezdívá „extended range“, tedy „rozšířený dojezd“. Tahle verze auta oficiálně zvládne až 180 km a oficiální cenovka je 3,8 milionu jenů, tedy o chlup méně než současná verze. V přepočtu je to asi 800 000 Kč.
Verze G je vybavena stejnou 16,0kWh baterií jako původní první generace, zlepšila se tedy především spotřeba. Výkon auta je 47 kW a z 15A 200V zásuvky se dobije za sedm hodin. Rychlodobíjení zvládne za 30 minut na 80 %.
Prezident Mitsubishi Osamu Masuko potvrdil, že hlavním důvodem zlevňování je rapidní pokles cen baterií. Doslova řekl, že cena baterie pro iMiEV spadla od začátku výroby auta na polovinu.
Verze Mitsubishi i MiEV M bude v showroomech v Japonsku od 25. července, verze G má dorazit v polovině srpna. Novým standardem obou modelů je ASC. V tiskové zprávě přidává automobilka také některá zajímavá čísla.
Dosud v Japonsku prodala 4000 elektromobilů iMiEV a exportovala 10 000 kusů pro PSA Peugeot Citroen do Evropy. Cílem automobilky je prodat ve fiskálním roce 2011 celkem 6000 automobilů.
Zajímalo by mě jestli
Zajímalo by mě jestli poklesne cena i Citroenu C-zero,nebo jestli se bude prodávat i-MiEV i u nás.