Na český trh vstupuje druhý model využívající technologii plug-in hybridního pohonu japonské značky Mitsubishi: Eclipse Cross PHEV.
foto: Mitsubishi
Zástupci Mitsubishi popsali nový Eclipse Cross PHEV jednoduchou rovnicí: Eclipse Cross + Outlander PHEV = Eclipse Cross PHEV. Konstrukce karoserie tedy byla připravena pro umístění trakční baterie ve středu vozidla.
Celková délka vozu se zvýšila na 4545 mm, šířka je 1805 mm a výška 1680 mm. Pohon je samozřejmě 4×4 – základem je 2,4l spalovací motor MIVEC Atkinson doplněný o dva elektromotory. Převody zajišťuje jednostupňová převodovka s fixním převodem. Celkový max. výkon je 138 kW.
foto: Mitsubishi
Přední elektromotor s výkonem 60 kW (137 Nm) a zadní elektromotor s výkonem 70 kW (195 Nm) poskytují dostatečný výkon a zároveň řídí permanentní pohon 4×4 S-AWC. Baterie soustavy pohonu má vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh (300 V, 80 článků). Zavazadlový prostor má objem 471 litrů.
Max. rychlost auta je 162 km/h a při správném pravidelném nabíjení se podle oficiálních materiálů můžete dostat na spotřebu už 2,0 l/100 km a 175 Wh/km WLTP. Což, jak tušíme, bude v reálně jen stěží dosažitelná hodnota. Pohonný systém vozu dokáže přepínat mezi sériovým a paralelním hybridním režimem.
foto: Mitsubishi
Zajímavé je, že podobně jako Mitsubishi Outlander PHEV, také Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zvládá rychlonabíjení. Bohužel se i v Evropě stále drží pomalu odcházejícího standardu CHAdeMO.
Podobně jako u Outlander PHEV, i u Eclipse Cross PHEV je možné sdílení provozní energie vozidla. Jinými slovy, baterií z auta můžete napájet spotřebiče až do výkonu 1,5 kW. Případně až 10 kW při použití specializované nabíječky.
Mitsubishi dává na auto záruku 5 let nebo 100 000 km a 8 let nebo 160 000 km na akumulátor, včetně zaručené kapacity 66 %. Nový Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ve verzi InStyle Charge Edition lze v Česku koupit za akční cenu 1 139 950 Kč. Základní cena za verzi Intense+ ale začíná na 949 950 Kč.
foto: Mitsubishi
Charge Edition je výjimečná v tom, že spolu k autu dostanete kartu pro nabíjení na všech veřejných nabíjecích stanicích ČEZ, PRE a E.ON až na 100 nabití, plus samozřejmě i originální kabel pro nabíjení vč. brašny. Dalšími exkluzivitami jsou HUD, BWS (systém sledování mrtvého úhlu), LCA (asistent změny jízdního pruhu) a RCTA (systém sledování dopravní situace za vozidlem při couvání).
Uvažuju o tomhle autu – mám solární elektrárnu, bydlím na okraji Prahy. Na popojíždění po Praze (a rozhodně do/z práce) můžu čistě elektricky, na delší jízdy to dožene benzínový motor. Máme loď, i s vlekem 1,4 tuny, to by mělo podle specifikace také zvládnout.
Přijde mi to jako super auto, příští týden si ho půjdu projet.
Otázka do pléna – je něco, co „nevidím“? 🙂 Děkuji za komentáře.
Off… Počerady přichází o
Off… Počerady přichází o pojistitele
https://oenergetice.cz/elektrarny-cr/denik-referendum-hnedouhelna-elektrarna-pocerady-prichazi-o-sve-pojistitele
Skvěle…
Skvěle…