Mitsubishi dočasně ukončuje výrobu elektromobilů Citroen C-Zero a Peugeot iOn

Evropsky značené elektromobily Peugeot iOn a Citroen C-Zero koncernu jsou ve skutečnosti osvědčený japonský Mitsubishi iMiEV. Oba modely jsou už k dispozici dva roky. PSA tvrdí, že se prodávají po tisících. My víme, že v ČR jich pár trčí ve skladu a ne a ne se prodat. V ČR se ale není čemu divit. Jenže prodeje nejdou asi ani jinde v Evropě. Mitsubishi totiž podle magazínu Automotive News dočasně ukončuje jejich výrobu.

Elektromobily Citroen C-Zero a Peugeot iOn podle všeho nejdou tento rok na odbyt tak dobře jako v roce 2011. Mitsubishi proto, zatím jen dočasně, ukončuje jejich výrobu pro koncern PSA.

Koncern PSA Peugeot Citroen je ve velkých problémech. Musel uzavřít strategickou alianci s General Motors formou odkupu 7% podílu americkou automobilkou ve francouzské “chloubě”. Ani francouzská vláda nezůstává pozadu – už dříve přislíbila nákup 25 000 elektromobilů od domácích automobilek, aktuálně pak ohlásila zvýšení dotací na elektromobily a hybridy.

Jenže málo platné, elektromobily od PSA vyrobené Mitsubishi prostě nejdou na odbyt. Během první poloviny roku 2012 se prodalo celkem 852 kusů Peugeot iOn a 935 kusů Citroen C-Zero.

Podle zástupců Mitsubishi musí PSA upravit své objednávky. Zároveň zástupce japonské automobilky dodal, že výroba jejich vlastního iMiEV pokračuje podle plánu a nebude nijak ovlivněna.

5 Comments on “Mitsubishi dočasně ukončuje výrobu elektromobilů Citroen C-Zero a Peugeot iOn”

  1. Predpokladám, že
    Predpokladám, že Mitsubishi pôjde na trh s hybridnými vozidlami. Ťažisko predaja je práve v automobiloch s pohonom 4×4 – elektrický pohon to značne zjednodušuje, hlavne u SUV, kde sa väčšinou poháňa len jedna náprava a 4×4 sa používa len v extrémnych prípadoch.
    Ostatne touto cestou ide aj Peugeot a Citroen – predpokladám, že Mitsubishi bude s týmito automobilkami spolupracovať aj naďalej.
    Čo sa týka elektromobilu nemyslím, že by ho odložili do šuflíka – bude ešte lepší a hlavne lacnejší.

  2. Otazka rentability
    Otazka rentability elektromobility v ČR,je ale asi i v něčem jinem.-Kde jinde než na Hybridu.cz se běžny občan setka s nabidkou hybridnich vozidel.NIKDE.Takže rozvoj a rozšiřeni elektromobility v ČR zaleži take na reklamě a fakticke nabidce showroomu nabizet něco jineho než osvědčenou klasiku.A to neplati jen o automobilech ale i jednostopich vozidlech.-Je podobny prodej a nabidka ve vyspělem Světě podobna te v ČR v tom připadě se opravdu da pochybovat o serioznosti zveřejnovanych čislech prodeju hybridu v USA s Japonsku.

  3. Kdo by si taky koupil takhle
    Kdo by si taky koupil takhle strašlivě předraženou nákupní tašku. Vždyť to stojí jako Prius a předtím to stálo tolik jako Leaf nebo Ampera.

    Nicméně přes to všechno jich na pražských silnicích potkávám celkem dost v různých (firemních) barvách a jedno stříbrné jsem 2x předjížděl i na dálnici (auto bez SPZ šplhající osmdesátkou kopec tam, kde je povoleno 130 přece jen budí pozornost) a jedno dokonce i nabourané.

    1. Máte pravdu, jako velkého
      Máte pravdu, jako velkého příznivce elektromobility mě tohle auto neskutečně irituje – je pomalé, se zanedbatelným dojezdem, je maličké, vypadá hrozně. A i kdyby bylo dvakrát levnější, pořád by bylo moc drahé.. Přesně se hodí ke všem těm vtipům o elektrických autech, které je přirovnávají ke golfovým vozítkám. Doufejme, že o tuhle předraženou nákupní tašku přestanou mít potenciální zákazníci zájem a obrátí se k lepším alternativám od Nissanu, Renaultu, atd.

Napsat komentář