Ministerstvo průmyslu a obchodu bude jezdit elektromobilem Hyundai Ioniq

Prezident společnosti Hyundai Motor Czech pan Byung Kwon Sir dnes předal ministru průmyslu a obchodu Janu Mládkovi do užívání vůz Hyundai Ioniq Electric. Na základě smlouvy o pronájmu bude mít ministerstvo model k dispozici na šest měsíců.

Používáním elektromobilu chce ministr Jan Mládek osobně přispět ke zvýšení osvěty čisté mobility v České republice a podpořit masivnější rozvoj elektromobility, k němuž u nás dochází teprve v posledních letech. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce být tímto krokem také příkladem pro další státní instituce.

„Čistě elektrický model Ioniq představuje zásadní posun ve vnímání zelené budoucnosti automobilové dopravy a jsme potěšeni, že se o parametry a výhody vozů na elektrický pohon osobně zajímá i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Je to signál, že se Česká republika přidává k světovému trendu odpovědnosti za životní prostředí. Společnost Hyundai Motor určuje směr vývoje automobilů budoucnosti a modelem Ioniq přinášíme českým zákazníkům budoucnost už nyní, “ uvedl prezident Hyundai Motor Czech Byung Kwon Sir.

„Elektromobily jsou oproti běžným motorovým vozidlům výrazně ekonomičtější a přívětivější k životnímu prostředí a jejich masivnějším užíváním dochází ke snížení emisí. V rámci první výzvy evropského programu na podporu elektromobility jsme vloni přijali celkem 53 úspěšných žádostí pro pořízení elektromobilů nebo dobíjecích stanic od českých obcí, institucí a firem v celkové výši 40 milionů korun. Do března letošního roku bude vypsána druhá výzva, která, pevně věřím, povede k dalšímu rozvoji elektromobility u nás,“ uvedl ministr Jan Mládek.

Vůz Hyundai Ioniq Electric nabízí čistě elektrický pohon a jeho akumulátory umožňují normovaný dojezd NEDC 280 km, což je jedna z nejlepších hodnot na českém trhu. Nabití akumulátorů na 80 % kapacity trvá pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení pouhých 24 minut. Ioniq Electric je možné nabíjet i střídavým proudem z běžné kompatibilní domácí zásuvky.

Mezi rozmanité prvky aktivní bezpečnosti patří sledování slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, systém autonomního nouzového brždění či chytrý adaptivní tempomat. Samozřejmostí je pětiletá záruka Hyundai bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmiletá záruka s omezením 200 000 km na akumulátory.

V minulosti si už Ministerstvo průmyslu a obchodu zkoušelo například elektromobil Škoda Octavia Green E-Line.

tisková zpráva

26 Comments on “Ministerstvo průmyslu a obchodu bude jezdit elektromobilem Hyundai Ioniq”

  1. Asi to zrovna sem
    Asi to zrovna sem nepatrí,ale prece. Provozuji taxi v městečku asi 40 km od Prahy. Jezdím Priusem a rád bych postoupil o level výš a jezdil elektromobilem. Bydlím v domku, takže bezproblémů nabiji. Ale 380v/16 A. Rychlonabíječku mám 20 km. Teď jsem měl na 14 dní Nissana Leafa a zkoušel simulovat práci. Potřebuji najet za šichtu asi 250 km. Nissan teď v tomto počasí (kolem -5)ujel komfortně asi 100 km. To by znamenalo ujet 80 km a pelášit do 20 km vzdálené nabíječky nebo doma cca 3 hodiny dobíjet. A toto celé 2 krát. Hyundai Ioniq by na tom byl lépe jen 1 krát nabíjet. Na Teslu nemám- tu bych nezaplatil. Takže musím ještě počkat, snad se to letos vyřeší- Golf 2017 by to asi zvládl, uvidím Opel E- Ampera asi s přehledem. Hold kdo si počká, ten se dočká..

    1. Předpokládám, že máte
      Předpokládám, že máte Prius hybrid a Prius plug-in hybrid pro Vás řešení není, protože ten dojezd jen na elektřinu je tam směšný.
      Máme v Klimkovicích u Ostravy zkušenosti s taxi službou s Nissanem Leaf 6,6 kW palubní nabíječka a je to bohužel tak, jak píšete. Bud stojí neustále na Mennekesu 400V 32A, ale vezme si jen oněch 6,6kWh za hodinu do 24 kWh baterie, nebo musí 20 km k nejbližší rychlonabíječce.
      Pro Vás je řešení (mimo Teslu, ale zde je možné zvážit pronájem od Electric Parku nebo Trendparku v rámci jejich služeb pro taxi včetně služby Uber, stejně tak s Leafem a dalšími elektrovozy) vůz se slušným dojezdem, velkou palubní nabíječkou a topením/klimatizací tepelným čerpadlem. To zřejmě splňuje nyní jen BMWi3 s větší baterií 94A (palubní nabíječka třífázová 11 kW) a případně REXem (range extender přídavný malý motor z motocyklu na dojetí k další nabíječce) Nedávno ho nabízeli pronájmem za 10 tis měsíčně. Ale uveze jen 4 lidi, tedy Vás + 3.
      Zkuste si ještě půjčit Leafa s 30 kWh baterkou a otestovat ho.
      V Olomouci jezdí někdo s taxi Kia Soul EV, tam je pravda dojezd slušný a palubní nabíječka 7 kW pro 27 kWh baterii. Mně se podařilo na 94% baterie dojet Ostravu z Vyškova 130 km po dálnici tempomat na 100 km/h, vyhřívání sedadla řidiče a volantu. Má tepelné čerpadlo a to si u mne bralo běžně jen 7 km z dojezdu.
      Jste kousek od Prahy, tak se stavte 18-22.1. na předváděcí jízdy několika různých elektromobilů do Protechu na Švehlovu 1900 (augen.cz). Případě 24.1.2017 na předváděčku Hyundai Ionig k Domanskému do Stodůlek, ale tam si zavolejte předem a domluvte se, je to jen pro zvané.

      1. Na akci Hyundai IONIQ se
        Na akci Hyundai IONIQ se pokusím domluvit. Snažím se podchytit články o novém Golfu a Opelu Ampera E ty by už pro mne byly hodně požitelný. To samé jsem zažil před 25 lety s LPG kdy jsem tankoval na Proseku a tam a zpět jezdil přes 60 km, komplikace mě nevadí, jen to chce pár kilometru navíc i v zimě. Prius má najeto 250 tis. a další rok nebo dva bezproblémů zvládne. Mezitím se to 100% vyřeší, nezpěchám.

  2. „Používáním
    „Používáním elektromobilu chce ministr Jan Mládek osobně přispět ke zvýšení osvěty čisté mobility“. Nepotřeboval by osvětu spíše pan ministr? Proč je podpora a infrastruktura 7-10 let za západní Evropou? Hádám, že pan ministr neměl moc času jak se musel věnovat prolamování těžebních limitů na hnědé uhlí.

    1. Raději ne. Pak by se
      Raději ne. Pak by se zjistilo, že tím úředníci odmítají jezdit, protože to nikam nedojede, zapnutím rádia si vybijí baterku, zůstanou někde trčet, dobíjení trvá 16 hodin a deset tisíc dalších klišé a výmluv á la petrolhead.
      Krajskému úřadu MS (kdysi Peugeot Ion, dnes VW eUP a Nissan Leaf) jsme proto poradili, ať zavedou benefit zapůjčení elektromobilu na víkend i s čipem ČEZu zaměstnancům úřadu. To by mohlo prolomit ledy a lidi by se určitě doma i v okolí rádi elektromobilem pochlubili.
      Nehledě na ukázkové seznamovací dopoledne, kdy by si s elektromobilem opravdu každý úředník zkusil projet předem připravenou trasu kombinující více režimů jízdy.
      I s kopírkou se museli po cyklostylu naučit dělat, nehledě na ten digitální tiskový stroj, co tam mají dnes. S elektromobilem je takto zatím nikdo neseznámil. S autem přece umí jezdit každý, kdo má řidičák. Ovšem už tady je základní kámen úrazu, 99% českých řidičů to umí jen s kvedlačkou, automat je pro ně strašák a španělská vesnice v jednim.

      1. Pokud se někam jede na
        Pokud se někam jede na jednání na otočku, jde o prachy atd důvod krátkého dojezdu náhodou relevantní?
        Rád budu jezdil elektromobilem kolem komína až bude rozumné auto za rozumné prachy, nicméně třeba trasa Praha Ostrava a zpět s přípravou na jednání v Praze s jednáním v Ostravě a obchodní večeří v Praze se elektromobilem dát prostě v dnešních podmínkách nedá

        1. Vy jste můj příspěvek z
          Vy jste můj příspěvek z praxe celý nepřečetl, že? Bavíme se o úřednících z Ostravy, co mají na starosti MS kraj a většina jejich jízd je po Ostravě, maximálně občas do okolních měst, jinak jsou v kancelářích. To jsou přesně zákazníci elektromobilu.
          Pokud jedou do sousedního kraje, například Olomouce, tak 2 zastávky MHD od baráku jim jezdí vlak nádraží Ostrava-střed, levnější, rychlejší a pohodlnější než auto. Navíc úřad Olomouckého kraje je hned naproti hlavnímu nádraží Olomouc.
          Pro jízdu do Prahy při frekvenci přímých pohodlných vlaků Ostrava-Praha a jejich láci je auto úplný nonsens, nehledě na pohyb po Praze metrem a další MHD. Tam se dostanete od 02 hodin ráno za obvykle 3 hodiny, zpátky jede poslední přímý ve 23 hodin. Ale tak dlouho obvykle nejednají a odpoledne je vlaků k dispozici hromada.
          Jinými slovy elektromobily by měly být páteří úřadů a spalovák by měly mít jen na opravdu nutné případy nebo jako speciální vozidlo pro nějaký účel.
          Tento přístup by měl i vedlejší efekt v tom, že by ti lidé, kteří MHD na úrovni kraje objednávají, jí skutečně jezdili a byli zainteresování na její kvalitě. Vždycky se politika a úředníka zeptám, kdy jel naposledy MHD či vlakem a odpověď bývá v letech. Nebo v mládí do školy. Ze sedadla Superbu nebo A8 se veřejná doprava nepozná.

        2. přiznám se, že doma krom
          přiznám se, že doma krom Leafa mám i TDI pro případ potřeby. Za celý 2016 jsem s TDI jel 2x (slovy dvakrát). Jednou pracovně do Salzburgu a jednou jsem ho po manželce přeparkovával. Jinak vše zvládám v pohodě s Leafem včetně na otočku Praha (250km), Ostrava(130km), Brno (130km) atd. a moc se těším, až budeme mít doma jen EV. Uznávám, že jedno spalovací auto doma zatím je třeba i když se s ním skoro nejezdí. EV není levně a většina lidí chce mít za ty prachy doma co nejuniversálnější auto, které zvládne 1000x pro rohlíky i 1x dovolenou – proto se také tak prodávají třeba SUV, auto se pro hodně lidí se zdá být universální – tzn není dobré ani v terénu jako teréňák, ani na silnici jako klasické auto – asi jako universální pneu – není dobrá ani v létě a ni v zimě… 🙂
          Je třeba si taky přiznat, že jezdit na otočku Praha-Ostrava není běžné pro normálního člověka ani pro normálního úředníka a že hodně lidí už do EV nastupuje s tím, že má připraveny „důvody“ proč ho nechtít. Ale klid, prý takoví lidé rychle vymřou… 🙂

    1. Nevěřím tomu. Bude to
      Nevěřím tomu. Bude to klasická dotační výzva, jako ta předchozí a jako všechny ostatní klasické dotační programy.
      Tj. vytvoření projektu, výběrové řízení, každý rok report a celou dobu se modlit ať nepřijde kontrola a po 4 letech ti neřekne: „Tady jste zapomněl vyplnit nějaké hausnumero, porušil jste podmínky dotačního programu, tak koukejte dotaci vrátit.“

    2. Nebude, jen pro firmy. z
      Nebude, jen pro firmy. z první výzvy 80 mil. Kč se totiž utratila jen polovina. Podmínky byly nevýhodné, celková úspora se pohybovala kolem 20% z ceny elektromobilu a šaškárna kolem jako u každého dotačního programu. Aby se uživila armáda dotačních agentur a byrokratů na MPO. Prostě hezky česky s malou domů, draze a neefektivně.

    1. tyoe šáde ještě
      tyoe šáde ještě nezařídila ani v kvásinách odvoz votroků z parkoviště/zastávky na haly (3km šlapou denně každý votrok 😉 Sice jich prý pár tisíc nabrala, ale už se nepíše kolik jich mezitím odešlo!! :))) Holt nesmyslná votročina nezvládne každý…. Natož elektromobily, ona nespí, ona je nechce, to je tak schválně :)))

      novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

      hrabálapaprťálaslinotechnkonzervágn ;))))

    1. Prdlačky, klidně ať tu
      Prdlačky, klidně ať tu vyrábí, ale ať s vyrobeným Hnůjdaj táhne jinam. Mega je fakt dost peněz na to abych hrál ruletu zda případná reklamace bude vyřízena dle zákona, či zda se s Hnůjdajem budu muset soudit jako jeho vlastní prodejci abych se za to mega aspoň svezl.

Napsat komentář