Ministerstvo dopravy údajně chystá miliardy na výstavbu nových nabíjecích stanic

Jan Horčík - 15 Březen 2021

Magazín E15 informuje, že Ministerstvo dopravy chce v letech 2021 až 2027 podpořit budování dobíjecích a plnicích stanic až čtyřmi miliardami korun. auto nabíjecí stanice pro elektromobily

Nabíjecí stanice pro elektromobily sítě ČEZ v popředí, v pozadí starý stojan pro fosilní palivo. Právě ČEZ v České republice provozuje nejrozsáhlejší síť nabíjecích stanic.
foto: ČEZ

Výstavba infrastruktury pro alternativní paliva je v České republice podporována dlouhodobě. Např. v polovině minulého roku vyhlásilo Ministerstvo dopravy pátou výzvu OPD v rámci dotačního programu na podporu infrastruktury pro alternativní paliva zaměřenou na vybudování tzv. doplňkové sítě dobíjecích stanic.

Podle nových informací magazínu E15.cz počítá nový dotační program pro roky 2021 až 2027 s tím, že většina (3,3 mld.) z celkových 4 mld. poputuje na výstavbu nabíjecích stanic pro elektromobily. Programy ještě musí schválit Evropská komise.

Nabíjecí infrastruktura v Česku je srovnatelná s okolními státy. Nejvíc nabíjecích stanic v Česku provozují ČEZ, PRE a E.ON, dotahuje Škoda. Na rozvoj nabíjecí infrastruktury se intenzivně připravuje Praha.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Marek_

Jo, z cizích peněz (dotací) se to buduje lehce, za svoje, komerčně by to ČEZ asi nestavěl, nebo ne v takové míře. Když tady dával statistiku obsazenosti jejich nabíječek, tak při průmerném denním odběru na jedné nabíječce cca. 27 kWh (t.j. jedno-dve auta za den :-)) se to těžko zaplatí.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Tak uvidíme, kolik těch peněz nakonec bude a jaké budou podmínky pro získání dotace. Čili kdo se toho ujme, jak to přispěje k zahuštění sítě a funkci 24/7 a jaký bude horizont k výstavbě, tipuji tak 2025.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 94 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zřejmě se máme tak dobře že nevíme co s prachama.

No rozhodně jsem pro investici státu do infrastruktury pro BEV než stavbu nové přistávací dráhy na Ruzyni.

Všechno rozhází, akorát vnoučata našich dětí ještě dluhy z vlády Ano nedokáží zaplatit.
"Nabíjecí infrastruktura v Česku je srovnatelná s okolními státy" - Buď počítají jako dobíjecí každou zásuvku na lampičku u postele, nebo je to lež jako věž.

---

Vnoučata našich dětí už žádná nebudou pokud nepřestaneme čoudit.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Stovky a tisíce let se vařilo a topilo doma otevřeným ohněm, co kdo kde sesbíral, 150 let z 200 let průmyslové revoluce nikdo emise neřešil, za padesát let se totálně omezilo všechno a najednou je třeba přestat - sladké tajemství - emise z dopravy jsou 20 - 30 procent všech emisí, co lidi vytvoří a i když jí zcela bezemisníte, tak pořád zbyde 70 až 80 procent emisí...reálně když spalovací auta v eu zakážete, tak vám klesnou emise o vyšší jednotky procent.
A doufám, že se dožiju toho, jak pak budete všichni fanatici to svádět na něco jiného a koktat, proč se zázrak nestal.

---

Evropská komise uvádí, že 72% emisí je z dopravy. Nevím kde je pravda.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Statistický úřad Eurostat tvrdí, že na území EU pochází až 30% emisí CO2 z dopravy a v rámci tohoto tvoří emise z osobní dopravy až 72%.
Zdroj Autojournal.cz

---

Už jsem to tu psal i s odkazy na zdroje, je to jak u prostoduchých - v EU je třicet procent emisí z dopravy a z těch 30 procent je 70 procent ze silniční dopravy, takže mluvíme o ca 20 procentech ze všech emisí.
A to ještě, když si to emise ze silniční dopravy rozpadnete, tak zjistíte, že užitková auta jsou v součtu větší problém, než osobáky a platí pro ně jaké emisní požadavky na homologaci visper? nevíš co? Měkčí visper, měkčí, proto třeba Suzuki Jimny uteklo z osobáků k užitkáčům, protože jinak by v EU nešlo prodávat.

---
Obrázek uživatele runner42

Tak za tohle si tě napíše Leodendula do notýsku.
Otevřeně projevovat pochybost o UV EU je druhý největší hřích, hned po vlažném potlesku po projevu Leyenové.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Velká kormidelnice (bez kormidla) Uršulka.
Budovatelka Marxismu-Gretenismu a hrobník Evropy v jedné osobě. :D

Jistě jakákoli snaha omezit zhovadilé chování lidí k přírodě a vlastnímu zdraví lidstvo pohřbí. Kolotoč plýtvání a nadspotřeby se nesmí zastavit. Kácením všeho zelenéno, vybetonováním každé plochy ve městech a smraděním si spalováním ropy přímo pod okny a vlastními nosy se zachráníme. A výkřiky typu tamto je mnohem horší zvěrstvo to co sám dělám, tem můj problém jistě odstraní.

Ten už na mě nemá notýsek, jsem pro něj něco jako Dorota Máchalová v pohádce s Čerty nejsou žerty, akorát tam zase by měl problém s peklem a jeho emisema :D

---

zas to zdablovalo:(

---
Obrázek uživatele runner42

Hahahaha. Zkuste zapojit rozum.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

V minulých 200 letech se ve městech čoudilo 1000x více a měli více dětí než my dnes.

Jo, čoudili na topení ale neměli elektrárny a auta. A netěžili bitcoiny.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Posledních 100 let měli elektrárny, teplárny i auta. A při topení nekvalitním uhlím nebo důlním prachem nadýchali 1000x více splodin než my rozmazlenci dneska a taky žili a měli mnohem více dětí než my.

Pred deseti/dvaceti lety jezdili stovky milonu Cinanu, Indu, Vietnamcu atd. na kolech. Dnes jezdi autem, maji 10x vic elektraren nez bylo a jejich konzum je giganticky. Takze porovnavat jen nasi kotlinu je trochu malo. Globalni emise vzrostly a prekrocily vsechny meze. Proto vzniklo Koyoto a Pariz. Nemeli jsme je nechat tak vyrust. Nemuseli bychom se ted uskromnovat. Bohuzel jsme chteli usetrit a stehovali vyrobu do Asie a ted mame ten salat. Ale nebojte, Cinane take omezuji emise a my se musime pridat.

A co to má společného s tím, že my nemáme mít děti?

Jo a běž do Indie a Číny vysvětlovat tyhle svoje teorie.

To je jednoduchý, on zakáže spalováky, protože mu to vyhovuje, ale vesele dál bude objednávat zboží z PRC a IND ve velkém, jak je zvyklej, protože co by se ve své rozežranosti omezoval..

---

No tak nezakazeme spalovaky a budeme transportovat po svete miliardy tun ropy a palit ji v te nenazranosti. Je to tak lepsi?

Nikdo nerika, ze nemame mit deti. Visper psal,
"Vnoučata našich dětí už žádná nebudou pokud nepřestaneme čoudit".

Ale jo, klidně dělejte děti. Tímto tempem čoudění se dožijou asi 50ti let. Takže pokud budou mít svoje děti ve dvaceti tak ještě stihnou uvidět vnuky.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Vtipné jak vy alarmisti zbrojíte proti autům ale vůbec si neuvědomujete že ještě před 30 lety šel vzduch na ostravsku i vidět :) Dneska je aut několikanásobně více, ale vzduch je mnohonásobně čistější. A to není nic proti tomu kdy se ve městech hromadně topilo nekvalitním uhlím.

Ono ty následky znečištění se promítají do zdraví lidí se zpožděním. A dnešní mladí sklízejí "to ovoce": neplodnost, vrozené vady, alergie... Moji prarodiče se dožívali běžně 90 let, ale oni prožili první polovinu života v úplně jiném prostředí a životním tempu.

Pokud se vaši prarodiče běžně dožívali 90 let tak máte výjimečné geny. Važte si toho. To není běžné ani dnes. Na druhou stranu to nic moc nedokazuje, protože takovíto starci byli sem tam běžní i ve středověku.

Jsem na vasi strane. Musime omezit emise aby sme nedopadli jako chudaci pred vic nez 100 lety v Anglii.

JO nebo ty při smogu v Londýně 1952, za to mohla určitě hlavně auta že jo? :D
EDit: odpovím si sám jistě - protože vy jiný zdroj emisí neznáte... jen zakázat auta a pro BEV zakázat JE

---

Emise z kominu jsme nahradili emisemi z vyfuku a prenesly je lidem primo pod nos.

Kdežto když naši předci topili doma šlamem tak si nosy zásadně odkládali ve své venkovské usedlosti. Emise z výfuku jsou zanedbatelné ve srovnáním s tím co lidi dýchali před 100 lety.

Nárůst aut u nás byl strašný, každých 10 let dvojnásobek. Ale už se to zastavuje, auto má každý a víc lidí nemáme. Ale v Asii se to ještě zdaleka nezastavuje a to nás zabije. Ale možná se stihneme pomlátit dřív než k tomu dojde. Shnijeme na naftu a za pár tisíc let to začne znova.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Hnusna predstava, ze jednou bych mel protect skrze common rail a coudit z vyfuku.

Pro mně je daleko hnusnější představa, že by můj spalovák měl jednou spálit byť jen jednu molekulu Venduly ve formě tankovaného paliva. To by mně asi dohnalo k eMrdkám :-) :-) :-)

Jo, měli to taky ale podstatně méně. Počet aut v ČR se za můj život zvýšil 40x. Spotřeba elektřiny nevím kolikrát.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Aut se zanedbatelnýma splodinama bylo méně, ale topilo se nekvalitním uhlím, šlamem a odpadem. Když byl tehdy smog, tak to znamenalo že jsi se musel držet zdi, aby jsi věděl kam jdeš. Ještě já si pamatuju zelený vzduch na vesnicích když se začalo v zimě topit. A to si představ jak to vypadalo ve velkých aglomeracích ještě v dobách kdy se topilo uhlím i ve městě.

Prdlačky - vařit v černé kuchyni bylo takové peklo, že se vám o tom nezdá, stejně tak bydlet v blbě větraném baráku s ohništěm - ty lidi byli proti dnešku naprosto uzení - přespěte v tee pee u ohně a budete se divit, co to je, obvzlášť super je použít syrové nebo mokré dřevo.

---

V teepee jsem pár nocí přespal a naprosto v pohodě, mělo dvojité stěny nezi kterýmy proudil vzduch a dole mezeru, oni to měli "naši předkové" slušně vychytaný.Navíc většinu roku byli venku, kde si ty plíce zase "vyčistili".Dále je rozdíl, že dýchali "velké" částice, na rozdíl od částic z "moderních motorů", které z plic nevykašlete, a když k tomu připočtu ostatní chemii, tak na tom byli podle mě co se týče vzduchu lépe.

Ohniště se dřevem mi nevadí ale nevím jestli by vám chutnalo maso uzené na naftě nebo benzinu.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Hele přečtěte si něco o historii, jeden z mnoha důvodů proč se pálilo dřevěné uhlí bylo, že nekouřilo a že mohli líp dýchat a než napíšete zase další ptákovinu, tak si to zkuste s tím teepee, to to dobře simuluje

---

A lide umirali ve 40/50ti letech. No super. Tak vyresime duchody.

Jo, ale ne na respirační onemocnění.

---

Asi na celkovou intoxikaci.

Ženský nejčastějš na otravu krve po porodech
Chlapi často na otravu krve způsobenou škábnutím o rezavej kov a další pracovní zranění.
Další byly nemoce, které dneska léčime levou zadní
Děti do různého věku - někde rok, někde tři, někde pět nebyly brány prakticky jako živé bytosti - byla obrovská úmrtnost.
Když těchto pár faktorů vyškrtáte máte dožití kolem 60 let už v té době a je vidět, jak hygiena a antibiotika byly úžasný vynález

---

Urcite si Evropane prodlouzili zivot provozem aut. Kdyz udelate krivku prumerne delky zivota a krivku mnozstvi emisi z automobilu, tak zjistite uplne stejny trend. Takze kdyz budeme redukovat emise, urcite klesne i delka zivota.

To náhodou není úplně špatná úvaha ;-)

...Kůň v průměru vyprodukuje denně 7–15 kilogramů trusu. V důsledku toho byly ulice měst 19. století pokryty koňským trusem. To samozřejmě přitahovalo spoustu much a vyschlý a rozježděný trus se válel všude....

...Městská civilizace samozřejmě nakonec nebyla pohřbena v trusu. Velká krize zmizela, když byly miliony koní nahrazeny motorovými vozidly....

http://www.nechtenasbyt.cz/krize-s-konskym-trusem-roku-1984/

Asi se nebudeme přít o to, že město pokryté trusem nebylo zrovna moc zdravé místo k životu, že ?

Cholera, Mor a jine nemoci se prece nemuzou sirit vzduchem, kdyz je plny Nox a SO2. Spolu se vzdusnou vlhkosti tvori kyselinu dusicnou a SO2 tvori kyselinu siricitou. To vycisti vzduch tak dukladne, ze nejake zarodky nemuzou skodit. I v dobe kovidove nas emise zachrani. Amen.

To by mě zajímalo jakto že průměrná dálka života za posledních 100 let vzrostla o polovinu když raketově přibylo aut.

Prumyslova vyroba prinesla blahobyt a zvyseni produkce potravin. Snizila se podviziva, zvysil se prijem vitaminu. Snizila se namahava drina, vylepsily se leky. Zaroven se vzestupem blahobytu si lidi mohli postupne doprat i vic luxusu, jako jsou auta. A sanitky zachranuji lidi, kteri by mozna zemreli. Ale hledat spojitost mezi poctem aut a delkou zivota je kabaretisticka vlozka.

Vážně? Tak to jste spolu s Visperem zdatní kabaretiéři, kteří nám tady tvrdí, že naši vnuci nebudou mít děti a to všechno kvůli autům.

Nejsou to jenom auta (spalovaci). Vsechno co tvori lidske zhoubne emise je nutne zkrotit. Treba uhelky nebo JE. Jaderky totiz muzou ze dne na den udelat pul Evropy neobyvatelnou.

To nebylo o uzení masa, ale uzení byly všichni obyvatelé domu.
Umíte si představit bydlet v něčem takovém ?

Dymná jizba (černá jizba, dýmnice, kurlok) je hlavní obytná místnost, ve které se nacházelo otevřené ohniště, z něhož dým byl odváděn otvory ve stropě, okny, dveřmi nebo otvory v horní části stěn.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dymn%C3%A1_jizba

Přesto to bylo běžné obydlí lidí po několik staletí.

...Dymné jizby se zachovaly do 19. století hlavně na Valašsku a Beskydech...

Ve městech se fakt dřevem netopilo.

To je otázka kdy. Ve větším měřítku se uhlí začalo těžit až v 19. století, ale města máme v Evropě rozhodně déle.

...První pokusy s těžbou a využitím uhlí se prováděly v Anglii během 17. století. Rakouská vláda začala podporovat hledání ložisek během 18. století a nevynechala při tom ani Ostravsko. První, kdo se pokusil o cílevědomější těžbu, byl pravděpodobně hrabě Václav Kořenský z Těrešova roku 1753. Skutečné pravidelné dolování však začalo až v 19. století s rozvojem železáren a výstavbou železnic...

https://www.okd.cz/cs/tezime-uhli/historie-tezby-uhli

jj. Jak jsem zmínil hned na začátku, tak mám na mysli posledních 200 let. Ale jinak zajímavé info.

Obrázek uživatele Cipísek D

sláva nazdar výletu, tak že by se už konečně fčezký díře přestal do/fetovat fosil :))

https://www.youtube.com/watch?v=iFD1zpAIkks

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Další odvedení peněz na západ, když tu budou stejně lidé povražděni a ekonomicky zlikvidování "covid" fašismem také made in pedo západ :)

https://www.psychiatrie.cz/sekce-pro-uzivatele-pece/88-uzivatele/informace-pro-uzivatele/403-seznam

Obrázek uživatele runner42

Další nekrytá lowcostová nabíječka hned vedle popelnic. Užijte si to.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Za ty prachy jich bude trochu vic. Jen abyste se toho dozil. Permanentni vztek krati zivot a deprese to jen zrychluje.

Obrázek uživatele PaRi

Udělejme si v tom jasno:
Cena jedné vodíkové čerpací stanice je dle Auto.cz 27 000 000,-.

Cena nabíjecích stanic začínají kolem 100 000,- a končí někde u 1 000 000,-

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

To bohužel není pravda. HyperCharger 150 kW (se dvěma Powerstacky) a 2x CCS 500A stojí cca 1,5 milionu CZK. HyperCharger 300 kW se 4 PowerStacky pak cca 2-2,5 milionu. K tomu je potřeba ještě připočítat zemní práce, projekt atd.

Obrázek uživatele runner42

A teď doplň obslužnost takové jedné stanice za 24 hodin - na kolik kilometrů doplní ta jedna stanice energii vozidlům?

Nabíjecí stanice za 100 tisíc JE MOC DRAHÁ.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

obsluznost jedne vodikove stanice, respektive jednoho plniciho stojanu na vodik je cca 12-24 aut za den dle technologie plneni a predtlaku vodiku pro dalsi plneni, jestli jsi cekal vic, tak te zklamu, zatim se s rychlejsim odbavovanim nepocita, neb ta kompresory by museli bejt pro kazdy stojan cca ztrojnasobeny, ne tlakem, ale poctem tech kompresoru, a musela by se take zmenit legislativa pro skladovani vodiku, kdy dnes je to maximum pro verejne cerpaci misto nejakych 100kg vodiku

takze 2 plnici stojany pro jednu cerpacku za rekneme 40-50 milionu korun by denne odbavilo pri idelanich podminkach cca 24-48 aut, a to v pripade ze auta by tak nejak prijizdela k tankovani v 30 minutovych rozestupech aby se stacili schladit a znovu natlakovat kompresory pro plneni, kompresory u nejnovejsich plnicek v nemecku zvladaji natankovat cca 10-12kg a pak se musi cca pul hodiny chladit a znovu tlakovat, pri maximalnim vyuziti jim ale timto tempem dojde skladovany vodik pri naplneni oneh cca 100kg, a je potreba dovest vodik dalsi

ctverice Ionity stojanu po 350kW vychazi vcetne trafostanice na necelych 5 milionu korun od projektu po finalni zprovozneni, a ted zalezi jake elektromobily k dane stanici prijizdi nabijet, pokud by se jednalo o auta s rekneme maximalnim nabijenim okolo 80kW, coz jsou vesmes auta ktera maji v PR neco jako 100-125kW nabijeni, tak by se jich u tech 4 stojanu mohlo za den pri 80kWh do kazdeho vystridat cca 96, v pripade ze by se jednalo o auta s moznosti nabijeni 50kW a 50kWh tak jich bude opet 96, ale v pripade ze by to byli auta schopna vyuzivat nabijeni okolo 250-270kW a tedy prumeru okolo 200kW (Tesla3 a Y, nove modely S a X co prijdou, Porsche Taycan, nove Etrony GT, Ioniq5 nebo EV6) tak pri nabijeni rekneme v prumeru 70kWh by se tech aut na tech nabijeckach za 24 hodin mohlo vystridat cca 230

mas jeste nejake uzasne dotazy pane troll42?

Moc pěkně jste to napsal. :)

Abychom byli fér, tak by mě docela zajímalo, kolik toho Ionity nebo SCv3 zvládnou po sobě. Když jim tam bude jezdit po 10-15 minutách Taycani nebo jedna TM3 za druhou, tak jestli se utaví a budou snižovat výkon nebo to nebude problém. Ví to někdo? :)

Kdyz to funguje v Kalifornii, tak to bude asi fungovat vsude.

No a jste si jistý, že to tam vždy funguje? :D

Trochu jsem hledal a vypadá to, že slabý článek je kabel.

https://www.youtube.com/watch?v=WW81fGAHBuM#t=5m23s

https://www.youtube.com/watch?v=AgepV-F1hQw

https://www.youtube.com/watch?v=9Zo6ZKq_Yjc

Jsou to ale jen verze SCv2 které nemají vodou chlazený kabel. U SCv3 už asi není problém.

Tak jsem dostal odpoved od Ionity. Resumee je, ze na supportu sedi hloupa husa, ktera o tom nema paru a ujistovala me, ze moje auto bude rychle, komfortne ... nabijeno. Tak jsem ji polozil stejnou otazku jeste jednoznacneji a polopate a vysledek byl stejny a tudiz jsem se nic nedozvedel.

Díky za snahu. :)

Nějakou podobnou odpověď jsem čekal. :D

Jsem oprskly a napsal jsem dotaz na Ionity, zda se bude nekonecne velka baterie celou dobu nabijet vykonem 350kW. Tak jsem zvedavej, zda vubec odpovi.

myslim ze ty stanice na to testoévane jsou a pokles vykonu by se projevil jiste jiz pri prvnim aute a teplota by pri maximu tech 350kW sla nahoru behem minut, takze otazkou bude jaka je mezni teplota pri nejake vlhkosti okoli pro udrzeni toho vykonu

vzhledem k tomu ze i Taycan to neudrzi na tech 250kW nejak dlouho, tak se da ocekavat ze soucasne TOP elektromobily by pro Ionity bejt problem nemeli, tech 250kW je vesmes 29% pod spickovym maximem tech stojanu, dokud nejake auto nevyuzije maxima tech teoretickych 350kW, taks e to vesmes nemame v praxi sanci dozvedet

To je rozumná úvaha. Uvidíme, jestli někdo udělá nějaký test.

Obrázek uživatele runner42

Tý brďo, 24 aut za den? Tak to je 24x víc, než je průměr české dobíjecí stanice :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

A kolik myslite ze se aktualne naplni vodikovych aut za den?
Odhaduji jedno za tyden.

Obrázek uživatele ozana

V česku 0,03 ;)

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele runner42

Tak pak není problém s tím doplňováním, ne?

Nejdřív si chlapci ujasněte, co označujete za problém, do kterého se chcete trefovat. Protože nemůžete poukazovat na dva problémy, které se vzájemně vylučují. ;-)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Kdyz vy doplnite obsluznost vodikove stanice...

Obrázek uživatele runner42

Jeden stojan doplní palivo Mirai s dojezdem 650km za 3 minuty, takže to máme i s placením cca 156 tisíc km za den na jeden stojan.

https://youtu.be/Pjh639S2dek?t=162

Jste na řadě.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

celkem hnusna animace ktera nerika to podstatne, jak casto se takto muze tankovat a kdy dojde uskladneny vodik te cerpacce :D

ale dobry, tak hlavne ze ses spokojenej s animaci, hned si bez nejaky vodikovy elektromobil poridit, udelas tim Toyote nebo Hyundai neskutecnou radost :)

Obrázek uživatele PaRi

Jo, ale po dvou autech jí dojde dech a dá si 15 minut voraz, než si předtlakuje nádrž. Aspoň ty stávající plničky.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Abyste mel nejakou predstavu, tak nabijecka Ionity dava maximalni vykon 350kW. Kdyz kazde auto vyuzije maximum a nabije treba 100km, tak jedna nabijecka umozni nabiti az 42.000 km/24h.

Obrázek uživatele runner42

Vaše "nabije 100km" je naprosto směšné. Jen vocasové jezdí k nabíječkám nebo pumpám každých 100 kiláků.

Nebuďte srab a hezky napište, jak dlouho trvá nabití elektromobilu z 15 do 100%. Pak budete mít jasněji, proč je pomalá nabíječka za 100 litrů nebo "rychlá" za milion drahá.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Kdyz me prozradite, jak velky kompresor s jakou spotrebou energie bude potreba na udrzeni tlaku na 800 baru pro vas najezd, pak si vezmu nabijeci krivky a budu se tim zabyvat.

Obrázek uživatele runner42

Spotřebu energie ani barvu kompresoru pro výpočet obslužnosti znát nepotřebujete.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Existuji jiste technicke meze. Kompressor velky jako cela plnicka s megawattovym prikonem tu vasi plnicku cini nerealizovatelnou. Mate sice schopnosti zaka 3. tridy, ktery ovlada trojclenku, ale tim to zrejme konci.

Obrázek uživatele runner42

Neodbíhejte od tématu.

Za jak dlouho dobije nabíjecí stanice baterii na 650 km jízdy a kolik stojí? Ať to můžeme porovnat.

Nabídnu vám výsledek, ale klidně mě opravte.

EV přijede ke 150kW nabíječce a za hodinku má nabito z 15% do 100%. Na to co se dobilo ujede nějakých 320 kiláků. Takže nabíjecí stanice za nějaké 2 mega nabije nějakých 8000 km denně. Abych doplňoval energii jako ta vodíkovka, muselo by jich být 20, tedy za 40 mega Kč.

A teď se vracíme pointou k prvnímu příspěvku - vodíkovka za 27 mega Kč je při zohlednění obslužnosti vozidel oproti dobíjecím stanicím super dýl.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Vemte nabijecky 350kW. Ty budou v dobe az se budou stavet plnicky h2, bezny standard. A EV budou v te dobe nabijet mnohem rychleji nez vas vypocet. Nikdo soudny nenabiji s modernim velkobaterkacem na vic nez 80%. To je totalni kravina, jak casova, tak materialova.
Vas super dyl je z pera fantasty. H2 potrebuje kamion, ktery zavazi plnicku, potrebuje kompresorovou energii na udrzovani 800 bar a hlavne nema takovou uloznou kapacitu, kterou jste si vycaroval. Po 5ti Mirai je h2 plnicka prazdna. Vas H2 sen se rozplyva v mlze.

Jo a už jim někdo taky řekl, že i vodíkové auto má baterie !

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 27 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Obrázek uživatele runner42

To je jedna z nejvíc směšných věcí na vás elektromobilistech.

Někdo se obětuje a vyrobí pro vás elektromobil a hned s lupou zkoumáte kapacitu baterie na 0.0001 Wh, abyste vzápětí u nabíjecích stanic dobíjeli maximálně půlku, protože ten promrdanej čas u nabíječky vás v hloubi duše pěkně sere a ponižuje.

Jojo, elektroschíza v plné nahotě.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Marek_

Není mnoho EV, které dokáží využít těch 350 kW, ne? Majitel je rád, když se v intervalu třeba 15-80% dostane na průměrný výkon nabíjení nějakých 60 kW (Kona, eNiro) nebo cca. 150 (eTron) a drtivá většina je něco mezi tím, spíš pod 100 kW (ID.3). No a jenom pár aut (eTron GT, Taycan, tesla 3 nebo i nová S?) se dostane k průměru pod 200 kW.

Není to tak dávno, co tady byl článek o využití nabíječek od ČEZ a z výpočtu plynulo, že průměrně každá nabíječka nabije denně 27 kWh. A ostatní na tom nebudou o moc lépe.

---

Lexus GS 450h Premium

Porovname li auta v cene Mirai, tak jsme ve vyssi kategorii. A porovname li dobu, kdy by ty h2 plnicky mohly fungovat, pak budou porovnatelna BEV nabijet bezne 350kW. Nesmite vzit stare EV a porovnavat s technikou h2 za 5-10 let.

Prestoze se do vas nekdy opiram, zde plne souhlasim. Vodik v osobacich zrejme nikdy nebude. Jen cekam kdy to odpiska Toyota.

Obrázek uživatele Marek_

V tom případě budu optimista a řeknu, že v tu dobu bude průměrný nabíjecí výkon v rozsahu 15-80 nějakých 200-250 kW u špičkových aut a kolem 100-150 bude standard. Akorát, že většina aut, co bude jezdit, bude s dnešní technologií nabíjení.

Já se vodíku nezastávám, dle mého názoru je to pro pohon osobních aut blbost, to už je lepší ta baterka.

---

Lexus GS 450h Premium

Neefektivni a hlavne v podstate neexistujici infrastruktura.

A jak se tam ten vodik dostane? Jeden kamion preveze napln pro ca. 5 Mirai. Vybudovat vodikove potrubi je nesmysl. Tak jak ziskate to vypoctene mnozstvi vodiku na plnicce?
Hezky vypocet, ale totalni blbost.

Obrázek uživatele runner42

Naprosto mimo diskuzi.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

To, že si Leo plete nadšení a fananatismem je fakt, který se pak negativně projevuje na úrovni jeho příspěvků, ale Vy zapomínáte na jeden "drobný" rozdíl, vodík si na rozdíl od elektřiny "nenačepujete" v garáži, u domu atd. a tuto možnost má cca 50% domácností už dnes.

Obrázek uživatele runner42

To máte samozřejmě pravdu.

V zásadě máte dnes dvě varianty (pokud nemáte jako já PHM doma v rezervě)

1) Nemůžete natankovat doma před jízdou. Tankujete během jízdy po trase za cenu 5 minut času na 12 hodin jízdy.

2) Můžete "tankovat" doma před jízdou a nemusíte stavět po cestě. V případě delší trasy tankujete za cenu 60 minut na 12 hodin jízdy.

Proto se dva tábory nemohou shodnout, která varianta je lepší. Obě mají své výhody a nevýhody. Varianta 2 může být atraktivní pro soukromé jízdy s celkově malými nájezdy. Naopak pro pracovní jízdy s velkými nájezdy je výhodnější jednoznačně varianta 1.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Ano víceméně souhlas, v té druhé skupině budou např. důchodci co jezdí krátké trasy, a veřejnou nabíječku nikdy nepoužijí, možná tak u "Lidlu" kde to bude zadarmo v rámci nákupu.Ad vodík/elektřina, je tam ještě jeden zásadní rozdíl, pro ČEZ, PRE atd. je to pouze "doplńování" dalších služeb, ty nabíječky dělají někdy i bez dotací, a náklady zaplatí stávající zákazník.U vodíku se musí začít od muly, cena bude řádově jinde a bez dotací to nikdo budovat nebude.

Jste narazil na hranice vasich uvah? Tudy cesta nevede. Vas vypocet je nesmysl.

66%

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 27 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

tak schvlane kolik z tech 3,3 miliardy si stat posle zpet do CEZ aby za to postavili predrzeny 50kW krabice od ABB :D


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.