Microlino: mikro-elektromobil, který si zamilujete

Jan Horčík - 10 Srpen 2018

Kdysi dávno se prodávalo italské "auto" jménem Isetta, známé také pod značkou BMW. Microlino je jeho moderní reinkarnací.auto elektromobil Microlino

První prototypy Microlina vznikaly během srpna 2015 a ledna 2016 v Číně. Auto pak bylo poprvé představeno na autosalonu v Ženevě. Od února 2016 pak Microlino sesbíralo 6300 rezervací.
foto: Micro-mobility

Ačkoliv to možná nevypadá, je Microlino plnohodnotným čtyřkolovým vozidlem. A to i přesto, že na délku měří 2,4 metru a váží pouze 450 kg bez baterií. Max. rychlost je omezena 90 km/h.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Elektromobil Microlino je poháněn 15kW elektromotorem (110 Nm), který ho z 0 na 50 km/h zrychlí během 5 sekund. K dispozici jsou dvě verze lithium-železo-fosfátové baterie, a to 8 kWh (120 km dojezd) a 14,4 kWh (215 km).

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Palubní nabíječka dobije auto z 230V zásuvky během asi 4 hodin. DO zavazadlového prostoru se vejde 300 litrů nákladu. K dispozici je několik barevných variant, např. Zurich Blue nebo London Grey.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Vozidlo bylo nedávno certifikováno pro evropské silnice a výroba by se měla rozjíždět právě teď. Cena by se měla pohybovat mezi €8000 and €10 000. Autorem projektu je pionýr mobility Wim Ouboter, který vynalezl Micro Scooter a Kickboard.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Microlino

Microlino
foto: Microlino
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto: youtube.com/watch?v=MONIa4zdLdY je autíčko do mesta budúcnosti, a nie toto škaredé monštrum.

smart/beetle
kopa mechanických vychytávok
mazanie medovým motúzom.

Obrázek uživatele Pepa

Je to extrém a ne moc pohledný,přesto je to správný směr!
Spousta lidí jezdí samostatně,nebo ve dvou a to je segment kde je kreativitě možné povolit uzdu.
Mim koněm je Twizy,mrzí mne nedotažení dveří či topení,ale základ je dobře zvolený.Stačilo by upravit vlastnosti i výbavu potřebám zákazníka tak,aby pokrývalo jejich potřeby.
Já bych ho bral s úpravou podvozku do terénu a výbavou i pro zimní provoz.
Budoucnost mají i auta jako E.GO Life či Smart,dnešním lídrem je Fiat 500e.

---

Pepa

a velorxtrike? ten má dvere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co Uniti? To je takový "luxusnější twizzy"...

Měl jsem na zkoušku Smarta a zjistil jsem, že by mi skoro i stačil. Jezdím 90% sám a 9% ve dvou. Jenom mít verzi s rychlonabíjením ...
Pak ale člověk koukne na cenu (600.000 bez baterie) a zjistí, že ho vyjde mnohem lépe větší auto...

v 11/2017 bolo možné objednať smarta v úúúplnom základe (2) za 15k€ (dotácia od MB a recyklačný fond) s dodaním 3 mesiace. o mesiac neskôr sa dodanie predĺžilo na 7 mesiacov (teda padla 5k€ dotácia).

A to 1% cest ve třech?

Obrázek uživatele Pepa

Ano, to je problém, na který si musí každý najít ten svůj recept.Mi máme Suzuki Ignis a Nissan Navara,právě proto bych se spokojil s prckem jako je Twizy pro jízdu do práce a také kolem komína,obchod,škola,babička.
Zatím není za dostupnou cenu nic, co by nahradilo naše 4x4 auta,které nemohu postrádat.

---

Pepa

To už je tak ve 4, občas psa na veterinu :-).

Obrázek uživatele ozana

Nějaká ojetina za 600K by se nenašla?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

To jo, šlo mi spíše o to, že stejně stará ojetina Smartu (s pomalou nabíječkou) se pohybuje v ceně dobrého iOna, nebo už spíše Leafa. Kde mám výhodu "2x" (tam a zpět) delší vzdálenosti k nabíjecímu bodu a 5 dveří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Idealne pre majitelov velkych SUV.
Aby sa prestali bat :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lepsi parametry a vyuzitelnost nez Twizzy za lepsi cenu.

Twizzy jsem měl a musím říci, že máte pravdu. Dovnitř moc foukalo, auto nebylo uzavřené. Nebylo možné si uvnitř nic nechat na sedačce, protože rozepnout zip umí každý zloděj. Tohle je sice také mrně, ale už je to více auto. Nehledě na dojezd - Twizy to měl jasných 60-65 km, nikdy jsem s ním neujel přes 70 km. A to se všude píše, že by měl dát 100.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to moje úplná srdcovka ale do města proč ne. Rozhodně by se mi líbilo například staré Mini z devadesátých let udělané v elektrice to by šlo na dračku.

Obrázek uživatele PaRi

Jo, přesně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel jsem to viděl na živo ve Frankfurtu a přestože je to z fotek docela hezké, tak v reálu to byla zpatlanina nehodná snad ani garážového českého kutila.
(tak snad to byl jen předvýrobní prototyp)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z jejich stranek: "Unfortunately shit happens again and just like our first prototype that was damaged during transport, one of the moulds of our pre-series car was damaged during transport too. This lead us to the decision to not show the pre-series car at the IAA, simply because it would not be possible to finish it without this mold. Instead, we are still showing the old Prototype at the IAA."

LOL

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Nějak né a né si to auto zamilovat. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak kdyby to stálo 1000 euro tak super doplněk vozového parku. Za 8000-10000 éček? Proč bych si raději nekoupil za ty prachy nádherného ojetého Priuse, to mi vysvětlete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protoze treba prius neni bev, prius je hybrid a hybridum zustava poslednich deset let zivota. Tohle auticko je idealni pro vychodni evropu pro toho kdo chce bEV a nemuze si ze sveho platu dovolit neco vecsiho.

Vzhledem k tomu, ze 1kEUR neni ani slusne elektrokolo, tak za to tezko bude vec s kabinou a o dost vetsi baterii...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Protože je to stylovka a ne hnusný Prius

Je to hnusná stylovka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

ale JE!
môže byť hnusná, nepohodlná, drahá, ...
ten predobraz mali módne ikony, oskaroví herci, ... na svojich rančoch, ani s nimi nevyšli za bránu a po 50 rokoch mali na tacho 1000Mi!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná proto, že za 8 000€ bude Prius 8 let starý a jeho akumulátory můžou (věřím tomu, že i nemusí) kdykoliv odejít za Winetuem do věčných lovišť, kdežto tohle bude mít akumulátory nové, které pár let vydrží a zajisté budou mít několikaletou záruku.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter