Michelin představil novou úspornou pneumatiku, elektromobilům prodlouží dojezd až o 7 %

V březnu 2021 uvádí Michelin na trh novou pneumatiku MICHELIN e.Primacy, která má nejnižší valivý odpor ve své kategorii pneumatik.

Inovativní a energeticky úsporná pneumatika Michelin e.Primacy
foto: Michelin

Pneumatika spadá z hlediska energetické účinnosti do klasifikační třídy A a z hlediska přilnavosti na mokrém povrchu do třídy B. Jedná se o jeden z nejlepších výsledků na trhu, protože pneumatiky s třídou valivého odporu A, které mají zároveň třídu přilnavosti A nebo B, tvoří méně než 1 % pneumatik dostupných na trhu.

Výsledkem extrémně nízkého valivého odporu je menší spotřeba paliva u vozidel se spalovacím motorem a delší dojezd u elektrických vozidel. Nízký valivý odpor pneumatiky e.Primacy představuje snížení spotřeby paliva přibližně o 0,2 l/100 km a úsporu okolo 80 eur během celé životnosti pneumatiky.

Pneumatika Michelin e.Primacy rovněž podporuje směřování k elektromobilitě a hybridním pohonům. Výsledky jejího valivého odporu ukazují, že u elektrického vozidla s dojezdem 400 km se jeho energetická účinnost zlepší přibližně o 7 %, tedy o 30 km navíc v porovnání s jinými pneumatikami ve stejné kategorii.

Michelin e.Primacy bude v prodeji od března 2021 v 56 rozměrech od 15 do 20 palců. Bude ji tedy možné montovat na nejoblíbenější modely vozidel se spalovacími, hybridními i elektrickými motory – na městská vozidla, sedany i kompaktní SUV.

Michelin e.Primacy i po ujetí 30 000 km úspěšně prošla evropským standardizovaným testem brzdění na mokrém povrchu, který je stanovený v nařízení EHK OSN č. 117 a který se používá v procesu homologace pneumatik.

Je totaké první řada pneumatik Michelin, při jejímž vývoji byla použita simulace dopadu produktu na životní prostředí. Inženýři společnosti Michelin použili standardizované metody hodnocení životního cyklu pneumatiky a díky těmto výpočtům zoptimalizovali celkový dopad pneumatik nové řady na životní prostředí, od těžby surovin přes výrobu, distribuci a užívání až po recyklaci pneumatik.

tisková zpráva

42 Comments on “Michelin představil novou úspornou pneumatiku, elektromobilům prodlouží dojezd až o 7 %”

        1. Jo, co jsem koukal tak to sedí – sucho výborné,
          Jo, co jsem koukal tak to sedí – sucho výborné, opotřebení výborné, hluk průměrný, ale mokro a brzdy sotva průměr. Jasně pro BEV určuje dojezd, takže tam je tvrdá guma ok, pro bezpečnost jízdy spíše mínus. Za sebe preferuju pneumatiky, lepivé – ano vydrží méně, ano mají větší valivý odpor, ale v zatáčce sedí lépe a 3-4 m kratší brzdná dráha ze 100 km/h je sakra hodně velký rozdíl.

  1. OFF: -44%. Meziroční pokles prodejů elektromobilů v ČR za
    OFF: -44%. Meziroční pokles prodejů elektromobilů v ČR za únor. Čísla jsou už kompletní. Zá únor se prodalo pouhých 112 elektromobilů a pravděpodobně stejně jako v minulých měsících jich 46-60% půjde na reexport.

    Tímto zdravím Vencu.

    Je na čase se zamyslet, zda je přípustné, aby polostátní ČEZ vyhazoval peníze za budování infrastruktury pro tuto okrajovou bezvýznamnou zájmovou skupinku.

        1. Cesko je totalne zavisle na Nemecku. Ve vsech ohledech. Kdyz
          Cesko je totalne zavisle na Nemecku. Ve vsech ohledech. Kdyz se v DE proda hodne novych aut, tak se v Cesku bude prodavat vic ojetych aut z DE. A kdyz se tam proda vic EV, tak casem se dostanou jako ojetiny do CR. Muzete se vztekat jak chcete, ale to je realita. Takze je dobre sledovat vyvoj trhu v DE.

        2. on je aj rozdiel byť na slovensku – súkromná osoba si
          on je aj rozdiel byť na slovensku – súkromná osoba si „legálne“ auto u dýlera nekúpi. lebo korona. podnikateľovi predajú. a niektorí ponúkajú predaj na diaľku, teda mačku/kočku vo vreci.
          teda predaje sú fabulácia.

    1. Ještě jedna zajímavost – počet nových soukromých
      Ještě jedna zajímavost – počet nových soukromých vlastníků elektromobilů za únor … 20 😀

      Tržní podíl oproti lednu spadl o polovinu na 0,7%. Spalovací auta naproti tomu měla absolutní prodeje stejné jako v lednu.

      Být propagátorem elektromobility, po tolika letech a s takovýmto výsledkem, měl bych chuť se na to vys****.

        1. V tom, že vývoj se již tak rozběhl, že bude přibývat
          V tom, že vývoj se již tak rozběhl, že bude přibývat elektroaut, která již budou mít dostatečný dojezd a rychlé nabíjení. A až se někdy svezete v takovém lepším elektromobilu, tak pochopíte ten rozdíl. Je to jen otázka ceny, kterou dělá baterie a ta bude rapidně klesat…

    2. Jeee děkuji, že na mě tak myslíte. 😀
      Vy čtete

      Jeee děkuji, že na mě tak myslíte. 😀

      Vy čtete statistiky prodejů jako naše vláda statistiky o kovidu. Prostě jak se jí to hodí. 😀

      Minulý rok touto dobou byly oproti únoru 2018 víc jak 100% nárůsty prodejů BEV. Doporučoval jste tou dobou násobné zrychlení výstavby infrastruktury? Asi těžko, určitě jste mumlal něco o tom, že z malých čísel se dobře roste.

      U dat z ČR, které jsou v podstatě bezvýznamné si s dovolením počkám na pololetí a i přesto budu vědět, že jedno Citigo není jako jeden Enyaq. 🙂

      1. Vašíčku, blbější je, když se jde z malých čísel na
        Vašíčku, blbější je, když se jde z malých čísel na čísla ještě nižší 🙂 🙂 Je otázkou, zda někdo s mentální kapacitou nižší, než je kvartální prodej eMrdek v ČEZKU, chápe význam zápisu třeba 20<50?

      2. Výmluvy, omluvy, lhaní si do kapsy.
        Elektromobily už z tak

        Výmluvy, omluvy, lhaní si do kapsy.

        Elektromobily už z tak malých lednových prodejních čísel spadly v únoru na polovinu.
        Spalováky z ledna na únor neklesly.

        Můžete to omlouvat a vysvětlovat jak chcete, ale jen mlátíte prázdnou slámu.

        1. Ale já to nijak neomlouvám jen mě to vůbec nezajímá.
          Ale já to nijak neomlouvám jen mě to vůbec nezajímá. 😀

          Celosvětový trend je jasně daný napříč politickými i ekonomickými systémy. Jedna automobilka za druhou ohlašují konec spalováků či jejich vývoje. Největší čistě BEV automobilky rostou o 50 % za rok, ale klidně se dále utěšujte daty z ČR ze dvou měsíců.

            1. Myslím to co říkám. Celosvětové prodeje BEV od USA přes
              Myslím to co říkám. Celosvětové prodeje BEV od USA přes EU až po Čínu tedy napříč politickými i ekonomickými systémy. Nevím proč jste si zase vyzobnul jen EU.

              Jako jak dlouho chcete ještě ignorovat realitu? Nebo doufáte v to, že za 5 let se sejde na jednom pódiu Herbert Diess, Ola Källenius a Oliver Zipse a slavnostně zvolají „Aprííííl celou dobu jsme si z vás dělali prdel. Vývoj spalováků běží na všech frontách naplno dále a čekají vás v příštích 5 letech stovky nových modelů spalováků.“ 😀

              1. Venco, s runnerom sa nema cenu hadat. On si zije vlastne
                Venco, s runnerom sa nema cenu hadat. On si zije vlastne smrdute dizlove sny a svet sa toci (a bude tocit) po svojom dalej, aj bez neho. EV (ci uz BEV alebO PHEV) pomaly ale nezadrzitelne preberaju zezlo a ICE auta budu za par desiatok rokov na tom podobne, ako dnes parne lokomotivy. Za necele storocie ostanu uz len v zbierkach a muzeach. Runner sa s tym nevie zmierit, a tak kope okolo seba ako zle zrazeny kon.

                1. Tak jednou se to myšlení musí změnit. Doufám, že budu u
                  Tak jednou se to myšlení musí změnit. Doufám, že budu u toho. 🙂

                2. eNablblíčci, za pár desítek let budou muzea přetékat
                  eNablblíčci, za pár desítek let budou muzea přetékat eMrdkami, protože jste ještě nevzali v potaz jejich zásadní problém – nikdo je nechce !!! Že si teď nad jejich obrázky mastí péra pár eBuzíků – no co, každý je nějaký 🙂

  2. Tak uvidíme, jak se jí bude dařit v testech v porovnání s
    Tak uvidíme, jak se jí bude dařit v testech v porovnání s jinýma pneumatikama Energy saver, taky byla a je úsporná a dlouho vydrží, ale je tvrdá takže grip a brzdná dráha sice v normě, ale je spousta lepších pneumatik
    např: http://www.adactest.cz/testy-pneumatik/letni/2017/adac-test-pneumatik-2017-letni-pneumatiky-195-65-r15-v/?dezen=ENERGY+SAVER%2B&producer=michelin

      1. Jo tak to je, manželka je má na autě z výroby, já mám
        Jo tak to je, manželka je má na autě z výroby, já mám letní Dunlop sportmax a když se občas stane, že jedeme někam za sebou – takže i stejná rychlost a styl jízdy, tak mě napadlo po dojezdu po asi 150 km sáhnout na gumy při okolní teplotě kolem 20°C – Micheliny zcela studené, Dunlopy příjemně teplé. Jak známo studená pneumatika nefunguje, krom nižšího valivého odporu.

  3. OFF. Nordstream 2 ma asi obrovsky problem. Firma, ktera mela
    OFF. Nordstream 2 ma asi obrovsky problem. Firma, ktera mela na starost certifikaci cele stavby Det Norske Veritas GL se z projektu stahla. Bez certifikace budou na dne Baltu lezet rezave trubky. A bez certifikace to bude sranda. Uz si jdu vychladit sampano 🙂

            1. ale to není o chování – ano nazvat rusa u hostiny prasetem
              ale to není o chování – ano nazvat rusa u hostiny prasetem po hodině hostiny je urážka toho čistotného zvířete, ale o tom, co je na stolech, to je neskutečný… čína je sama pro sebe, tak dostanete na nejlepší stůl slepici naporcovanou motorovou pilou a sežerou přitom co neuteče a samozřejmě klidně se lechtají příslovečným pavím brkem v krku, aby mohli pokračovat a samozřejmě divokost toho je obecná nižší odolnost asiatů vůči alkoholu (o to radši a víc lejou)

Napsat komentář