Metanolové palivové články Efoy: nezávislé zdroje energie pro cesty, rekreaci i další aplikace

redakce - 15 Duben 2021

Německá společnost SFC Energy prodává i na českém trhu metanolové palivové články Efoy. Jsou vhodné nejen pro cestování a rekreaci.Efoy Hybrid Power je dokonale sladěný

Efoy Hybrid Power je dokonale sladěný "energetický balíček", který se skládá z palivového článku a lithiové baterie. Palivový článek vyrábí elektřinu, lithiová baterie ji ukládá. Bezstarostně ji pak můžete používat prostřednictvím vaší palubní sítě.
foto: SFC Energy

Současná situace nahrává trendu trávení dovolené na cestách karavanem nebo obytným přívěsem. A na cestách si lze užívat i pohodlí díky nezávislým zdrojům energie SFC Energy.

„Palivové články SFC Energy EFOY jsou řešením zcela autonomního bezúdržbového zdroje napájení pro zajištění dostatečného množství elektrické energie. Vše, co jednou za čas potřebujete udělat, je jednoduchá výměna kanystru s palivem. Proto jsou palivové články Efoy vhodné pro majitele karavanů, obytných automobilů či lodí k zajištění elektrické energie daleko od turistických center, například v kempech či přístavech,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro.

Palivový článek Efoy je zdrojem energie pro 12 V i 24 V baterii. Integrovaný regulátor nabíjení trvale sleduje stav nabití palubní baterie, v případě potřeby dochází k jejímu plně automatickému nabíjení.

Jakmile je baterie nabitá, dojde k vypnutí, respektive přepnutí systému do pohotovostního režimu. Zajišťuje vždy plně nabitý zdroj energie a zároveň chrání baterii před škodlivým nepřetržitým nabíjením i úplným vybitím. Celý chod systému je tichý a ekologický, proto lze SFC palivové články používat i v uzavřených prostorách.

Chytrý Battery Management System (BMS) lithiové baterie Efoy zajišťuje inteligentní komunikaci mezi palivovým článkem a baterií. Palivový článek pracuje co nejúčinněji a baterie těží z optimálního nabíjení, speciální ochrany a dlouhé životnosti.

Efoy je lehký a kompaktní - vejde se i do malých prostor. Ideální místo pro instalaci v obytném voze může být např. zadní garáž, boční prostor nebo pod lavicí. Na lodi je lze instalovat do skříňky nebo na záď. Efoy však lze snadno uložit i pod sedadlo nebo do bočních přihrádek v interiéru.

Palivové články SFC Energy využívá i světová jednička na poli luxusních obytných vozů, německá značka Morelo. Tyto dispozičně, technologicky a funkčně designové obytné vozy nad 3,5 t jsou vybaveny nejvyšším standardem obecně, ale i v této oblasti.

A jsou také energeticky náročné, nechybí v nich bohatá škála kuchyňských spotřebičů, podlahové vytápění a další vychytávky, které vyžadují dostatek energie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jan Veselý

Palivové články jsou super technologie a tohle je názorná ukázka proč se ta technologie (zatím?) nechytla. Chtít za 100W výkonu 130 000 Kč je fakt zvěrstvo. Dokud s tímhle něco neudělají, nic rozumného z té technologie nebude.
Přitom by to mohl být úplně boží doplňkový zdroj k fotovoltaice.

Ano je škoda, že to je tak predražené. Sú iba dve možnosti, buď to výrazne zlacnie alebo to zanikne. Napriek tomu ale kvapalné palivo je tá správna cesta pri palivových článkoch. A najlepšie také, ktoré sa dá vyrobiť z OZE, takže metanol, etanol.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Za takovou cenu muze byt generator s peltierovym clankem, nebo stirlingovym motorem s vetsim vykonem.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mezitím 25x výkonnější zařízení stojí 26x míň a jde koupit v každém hobby marketu. Jak říkám, velké zklamání.

Takovy generator dela velky hluk a neni to uplne ono nekde v prirode nechat vrcet takovy parostroj. To uz je lepsi FVE a baterky na noc.
Jinak by me zajimalo, kolik Wattu by se dalo vyrobit z odpadniho tepla spalovaku pres peltierovy clanky. Odhaduji ze by to bylo vic nez dokaze dodavat alternator.

Dokázali vraj z toho získať 1000W
https://autobild.pluska.sk/novinky/bmw-ziskava-elektrinu-tepla-vyfuku

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Nadherne to ukazuje, jak je spalovaci motor neefektivni. 70-80% energie se jen tak vyhazuje z okna. Nastesti to brzy skonci.

Najlepšie to vystihol Kuk: "Spalováky jsou pojízný kamna na ohřívání atmosféry, který jako vedlejší produkt vozej lidi"
:-)))

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Jo, to co píše Výkuk je etalón zhovadilosti :-). Mně se líbí tohle: EV nebe rovná se peklo automobilismu :-).

To musel vymyslieť veľký mysliteľ. Tipujem, že pan Draždič?

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Ne, Panu Dlaždičovi se to jen líbí, autorství si nepřivlastňuje. Stejně tak pochválím pana Tesiláka za "Draždič" :-). To se mi líbí skutečně moc, díkes.

Off... elektřina a ovce místo vojáků

https://www.pv-magazine.de/2021/04/14/solarstrom-und-schafe-statt-soldaten/

Mozna ze ty solary slouzi jako kryti pred kamerou ze satelitu. Vojaci se vrati a nikdo to neuvidi. Lepsi nez maskovaci sit :-))

Zdejsi expert na vse tvrdi, ze obytne vozy nad 3,5t jsou spatne a nikdo je nepotrebuje. Asi se ho zapomeli zeptat a ted zkrachujou.

á mistr trapnosti se ozval a jako vždy překrucuje nenapsal jsem špatně, ale k pro většinu uživatelů k ničemu - chlapče když už se chcete navážet, tak aspoň fakty ;o)

Morelo samozřejmě nezkrachuje, protože pracháči ho rádi a rádi se hodí do kempu, akorát s ním přijdete o spoustu zážitků, které jsou pro většinu uživatelů smyslel karavaningu.

Nicméně většina lodí, bydlíků včetně morela mají jako volbu centrály na palivo (ostatně do Morela si můžete objednat cokoli, třeba i zlaté kliky, když si je zaplatíte), které normálně spalují, nebo s sebou mají, protože proč s sebou vozit něco dalšího?

---

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol