Městská policie volí čím dál častěji hybridní vozy

redakce - 05 Březen 2020

V současnosti jezdí již 15 hybridních Toyot ve službách městské policie několika měst. K jejich pořízení vedle úspor za provoz motivuje i dotační program ministerstva životního prostředí.Výhody vozů s hybridním pohonem stále více objevují organizace veřejné správy.

Výhody vozů s hybridním pohonem stále více objevují organizace veřejné správy.
foto: Toyota

Pro modely Toyota Corolla nebo RAV4 s hybridním pohonem se rozhodli například městští strážníci v Chrudimi, Jaroměři, Vyškově, Roudnici nad Labem nebo Třebíči.

Městská policie využívá služební vozidla zejména v městském provozu, kde je právě hybrid ideální volbou. V Jaroměři kvůli požadavku na pohon všech čtyř kol zvolili hybridní Toyotu RAV4.

Průměrná spotřeba pohonných hmot díky tomu klesla z 10,5 na zhruba šest litrů. „Díky vysokému výkonu a pohonu 4x4 jsme schopni dojet na jakékoliv místo, kde je potřeba," pochvaluje si velitel městské policie Ondřej Mundl.

Spotřeba je poloviční

Ve Vyškově padla volba na model Toyota Corolla. Město, které má v současnosti pro potřeby policie čtyři auta, podle starosty Karla Jurky využilo dotaci 50 000 korun na vůz. Auto při nabitém akumulátoru využívá čistě elektromotor, který se dobíjí rekuperací, například při brzdění motorem nebo jízdou z kopce.

Městská policie Jaroměř

Městská policie Jaroměř
foto: Toyota

Jakmile výkon elektromotoru nestačí, dochází automaticky k přepnutí na benzinový pohon, při kterém se akumulátory znovu nabíjí. Vůz dokáže v městském provozu absolvovat 50 až 70 % jízdy čistě na elektromotor, tedy bez emisí.

Chrudimští městští strážníci od letošního roku používají rovněž hybridní Corollu. „Chtěli jsme vozidlo s nižšími emisemi a také jsme mysleli na snížení provozních nákladů. Po několika měsících máme spotřebu 4,3 až 4,4 litru na 100 km. V porovnání s dosavadními vozidly jsme prakticky na polovině," uvedl vrchní strážník Lukáš Dvořák.

Úspora a spolehlivost

Výhodou tzv. full hybridů je vedle úspornosti a ekologičnosti jejich spolehlivost a také nezávislost na dobíjecí infrastruktuře. Dobíjí se totiž při brzdění nebo při běžícím spalovacím motoru.

Hybrid je konstrukčně jednodušší, má motor složený z méně dílů, čímž se snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá. Pozitivem je také cena, která je na rozdíl od drahých elektromobilů a plug-in hybridů srovnatelná s vozy se spalovacím motorem.

Za přispění dotací

V letošním roce mohou obce, kraje, jejich příspěvkové organizace a další instituce opět čerpat miliony korun na nákup vozidel s alternativními pohony. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce prostřednictvím aktuální výzvy rozdělit až 100 milionů korun. Na hybridy je možné čerpat příspěvek 50 000 Kč na vůz.

Trh hybridů roste

Trh s vozy na alternativní pohon zažívá v poslední době nebývalý rozvoj. Roste počet modelů, a to i v cenově příznivějších hladinách.

Jen za minulý rok se počet prodaných hybridních vozů zvýšil o 73 % na 8346 vozů, zatímco celý tuzemský automobilový trh o 4 % klesl. Hybridy tak tvořily již 3,3 % všech nových vozů prodaných v ČR. Toyota prodává 40 % aut právě jako hybrid, její prémiová značka Lexus až 90 procent.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Dobrá finta s těmi hybridy. Korupce s palivem, oleji, filtry, servisem, myčkami a spol. zůstane na obci zachována. a ještě vypadáme zeleně. Jinak městská policejní vozidla najezdí za den naprosté minimum kilometrů velmi malými rychlostmi s neustálým kraválem, smradem, šílenou spotřebou a nezahřátým motorem. Obvykle taky za pobrumlávání motoru někde stojí a hlídkují, aby jim šly všechny palubní elektrohejblata a nezmrzli/neupekli se. Jinak i policie má nařízené přestávky, takže není problém to auto na rychlonabíječce doplnit, aby mohlo pendlovat 24/7 a měnili se jen lidi. Což se ale neděje ani dnes u spalovacích. Takže za mne jen opětovné nesmyslné vyhazování peněz daňových poplatníků a nerespektování doporučení pro samosprávy z nařízení vlády ČR č. 1592 z roku 2008, kdy orgány státní správy měly už k 1.1.2014 využívat alespoň 25 % vozidel s alternativním pohonem a samosprávám to bylo doporučeno. Jenže ani stát to neplní, jen se vždycky byrokrad a politruk jednou ročně vyfotí u zapůjčeného BEV.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele M.Krupka

Policie ve Švýcarsku by nám o tom mohla říci svůj názor. Když jim vyhovuje elektro, proč by nemohla vyhovovat našim??

http://www.hybrid.cz/svycarska-policie-jezdi-s-flotilou-13-elektromobilu-hyundai-kona-electric

Obrázek uživatele Radovan

Nekradou naftu, oleje, filtry a nenechávají si dělat protislužby :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Kuk

off
Toyota jde proti proudu. Nehodlá zdražovat, naopak určité modely zlevní
https://fdrive.cz/clanky/toyota-jde-proti-proudu-nehodla-zdrazovat-naopak-urcite-modely-zlevni-5081

Ostatní neumí splnit normy tak radši zdraží.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

"Hybrid je konstrukčně jednodušší, má motor složený z méně dílů, čímž se snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá."

To je hezká reklamní věta, ale není to, bráno selským rozumem, kravina ?

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

Mam a muzu potvrdit ze super svezeni. Jen kdyz tomu opravdu slapnete na krk tak je motor vic slyset ale ani to neni nic hroznyho. Jo a jeste to auto nema ani jedinej gumovej remen.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Záleží jaký hybrid.
Hybridy od Toyoty jsou skutečně konstrukčně jednodušší než klasický spalovák.
Proti klasickému autu dnešní doby nemá Turbo, startér, převodovku (tu nahrazuje obyčejný planetový diferák)a spojku. Navíc má jen malou baterii a dva elektromotory. Přičemž ty součástni navíc jsou takřka věčné, zvlášť ve srovnání s těmi výše zmíněnými částmi, co tam chybí.
Jenže to neplatí pro různé mildhybridy, hybridy či plug-in hybridy naprosté většiny ostatních značek, kde vesměs pouze přes další spojku připojí ke klasickému spalováku elektromotor navíc.

Obrázek uživatele spetak

To jsem netušil, dík za vysvětlení.

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

ano, je to nesmysl, jen klasický PR korporační žvást

tady jde o korupci jako jsou všechny dotace EU.... prostě jen pro západní korporace. Mnohem levnější by bylo teď koupit Škodovky hybridy nebo si trošku počkat, ale to ne, my si vybrat nesmíme, jako zlato, co jsme před 20 lety museli prodat Německu za bezcenné německé dluhopisy za směšnou cenu :)

Kdyby jim šlo opravdu o peníze, hybridy by rozhodně nekupovali, ta cena se jim NIKDY nevyplatí. Takže dotace tady jsou jen peníze od nás, běžných občanů, korporacím západu (běžná taktika západních korporací ovládající a vydělávající miliardy na "klima opatření" či dotace EU, tedy přímo z našich daní), ani u nás část nezůstane, kdyby to byla aspoň Škodovka :)

jak fungují korporace třeba i zde :)
is.gd/l2oLk5

Kodiaq v hybridu se nedělá. Normální 2,0 tsi stojí +- stejně jako ta RAF4 a v tom provozu co oni jezdí bude opravdu reálně brát 2x tolik tak o co jde?

Proč by kupovali drahá SUV do města?? Přeci většina je Octávka, takže stále drahé, o to jde, vše platí, co jsem psal.

Tak tam kde potřebují pohon 4x4 tak si koupili RAF4 v článku to je uvedeno myslím v Jaroměři.

Tam kde ne mají corollu ceníková cena hybridu je od 570 tis. asi jistě mají dotaci+ jinou cenu od Toyoty co je na tom drahého? Možná vychází v nákupu levněji jak škodovky.

Důležité je že emitují polovinu emisí než s klasikou, podle mě by státní složky měli mít nařízenou kupovat pouze alternativní vozy. tj. v první řadě elektřinu a tam kde to nejde ,nebo je to drahé tak samonabíjecí hybridy.

Co je v Jaroměři, že je třeba 4x4? :)
Pro státní polici bych to trochu pochopil, ale městskou?

Nevěřím, že to vychází levněji jak Škodovky... znáš výbavu pro srovnání?

Proč by najednou měly být dotace (krádež z rozpočtu, z kapes daňových poplatníků) pracovat pro lidi v Česku či pro "české" firmy?

Ty jsi placen jejich PR, abys obhajoval běžné krádeže peněz daňových poplatníků na západ? :)

A ta spotřeba je asi taky pěkný PR výmysl, hybridy skoro nic nešetří, pokud to neustále nenabíjíš, prostě podvod pro bl*ečky :)

Máš v tom pěknej zmatek. Hybridy od Toyoty jsou samonabíjecí, nabíjí se automaticky jízdou. Vůbec nejdou strčit do zásuvky kromě jedinýho exota Priuse PHEV ,ale o něm tu řeč. není.

Na poskakování po městě ideál.

máš v tom hokej, bez plugin hybridu téměř nedochází k úspoře paliva.... já mám třeba 180 koní a hybrid by mi ještě spotřebu zvýšil z 5 litrů kombinovaný (bo nejde o naftu), dálkový trasy i 4 litry/100 km ;)

Jake mate auto?

Které auto má 180 koní???

Přesto to ale C-HR dělá docela dobře. Přesvědčíte se o tom při pohledu na údaj o spotřebě na palubním počítači. Ve městě jsem při více než deseti jízdách během týdenního testu zaznamenal spotřeby v rozmezí od 3,1 do 4,5 litru. No řekněte - kdo z vás to má?

Úctyhodná je také spotřeba při jízdách v oblastech, kde sice platí maximální povolená rychlost 90 kilometrů v hodině, ale zase tak moc často ji využívat nemůžete. Tedy například v satelitních oblastech kolem hlavního města. Pak se s určitostí budete pohybovat pod čtyřmi litry. Mně ukázal palubní počítač 3,7 litru. Více na: https://www.autorevue.cz/test-toyota-c-hr-18-hybrid-s-nudou-je-treba-skoncovat/ch-64105#articleStart

za 30 let zlepšení nic moc

prostě zbavit se těchto pochybných blbostí a přejít na EV, jen to je cesta :)

Za kolik pojedete se srovnatelným NEhybridem?

každý fosilní výrobce umí vyrobit i bez hybridu se spotřebou 2 litry v poho :)

za 30 let se spotřeba nezměnila, naopak zvýšila bez hybridu, takže podvod, není třeba o tom diskutovat dále

prostě jen EV a konec :)

Jenjo, obávám se, že sis zapomněl vzít prášky.

Obrázek uživatele Tomáš

Ten honzal je nejakej troll ne?

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Prosil bych konkrétní přiklad auta.

Obrázek uživatele Marek_

Nedočkáš se příkladu ani osobní zkušenosti. jenja si bude pořád mlít ty svoje nezmysly bez toho, aby to prokázal.

Napsal jasně, že klasický hybrid nepřináší téměř žádnou úsporu paliva. Tady mu to lidi ze své zkušenosti a i podložené daty jiných uživatelů dokážou a on si dál mele ty svoje kraviny a když se ho přímo zeptáš, neodpoví.

Prostě jenom kecal a blbeček, chudák pro smích :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Já s jasnou odpovědí moc nepočítám, ale pobavilo mě jak si sám vylezl na tu větev.

Obrázek uživatele Marek_

Máš nějkou delší zkušenost s hybridem, že tu tvrdíš, že téměř nedochází k úspoře? Co to u tebe znamená "téměř nedochází k úspoře"? Abychom se mohli bavit konkrétně. Protože tak, jaks to napsal, je to vágní a nic neříkající. Kdybys s hybridem jezdil, tak bys poznal, že dokáže být úspornější než podobně velké a výkonně benzinové auto, zhruba tak na úrovni dieselu. Ty, blbečku :-)

---

Lexus GS 450h Premium

ano, třeba 2 příspěvky níže, co to dokazují? :-D :-D :-D

Obrázek uživatele Marek_

Takže nemáš zkušenost s hybridem a jenom kecáš. Nic nového pod sluncem, jenjo.

Dokazuje to moje zkušenost s různými auty s různýcm pohonem, posledních 50 tis. klasický hybrid.

---

Lexus GS 450h Premium

takže já potřebuju zkušenost, abych si potvrdil, že ten, kdo tu zkušenost má, mi ji už řekl a potvrdil stejnou spotřebu? Kolik ti proboha je? :-D

Obrázek uživatele Marek_

Asi víc než tobě, blbečku :-)

Opakuji, moje zkušenost s hybridem mi říká, že je úspornější než obdobně velké a výkonně spalovací auto. Spotřeba se pohybuje cca. na úrovni dieselu.

Radši si zalez zpátky do té své ruské zemljanky nebo oblbuj svými psycho konspiračními blbinami stejně postižené dementní kámoše, jak jsi ty sám.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Se vam divim. Vykaslete se na nej. Je to jen troll.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Teda ja cumim, Vy mu davate, az jej snad zacnu litovat :-)
Jeste ze ve Vasem pojeti je to brano jako posmesek, jinak bych se na Vas snad i oboril. :-)

Obrázek uživatele Marek_

Podívejte se... já to s ním kdysi taky zkoušel podobně jako teď vy. Ale to prostě nejde, krásný příklad je přesně tato diskuse o spotřebě hybridu. Projděte si to a udělejte si obrázek sám.

Obvykle bývám slušný, ale někdy to prostě nejde, jak říkal Krobot v Dabing street... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=FxNzGfnwUO0

---

Lexus GS 450h Premium

Mam Toyotu corollu 2.0 hybrid spotreba dlouhodobě 4,8 . ma 180 koni

super nulový pokrok za 15 let :-D
Toyota (celý fossil podvod) se nám musí smát jak idiotům, co se snaží spočítat integrál s tvrdohlavě odmítnutou pomocí :)

Vole, dvoulitr před 20 lety žral 10 litrů!

Obrázek uživatele Marek_

Můj dvoulitr z 2005 (Mazda 6) o výkonu 103 kW bral v průměru kolem 7,5 a v techničíku měl 8. Dalo se s tím i kolem 7, ale to už chtělo opatrně. Dnes motor o podobném výkonu, ale 1,4 turbo, např. v i30 bere kolem 6 a stejně velký a výkonný hybrid se dostane v pohodě pod 5.

---

Lexus GS 450h Premium

troubo, 2 litr 180 koní 1,6 tuny, 580 litrů zavazadlový prostor (tedy velké auto) starý 16 let jezdí za 5 L kombinovaně, na nádrž jsem jsem ujel už i 1400 km (přesně 4L) i přes hory cesta byla, jen půl cesty dálnice... .... jeden z nás dvou lže
jen ale to auto je moje, tak to asi víš líp :)

Obrázek uživatele Marek_

Od kdy se velikost auta určuje podle velikosti kufru, troubu? To si mě teda pobavil, jak malé dítě, čím větší kufr, tím větší auto, co? :-)

Já ti dám príklad, aby to pochopil i tvůj mozeček, ano? Hyundai i30 kombi má kufr 602 litrů, Lexus GS má kufr objem 520 litrů, hybrid dokonce jenom 450 litrů. A teď mi řekni, které auto je větší?

Takže ještě jednou pro tebe... to, že tvoje auto má kufr 580 litrů, ještě nemusí znamenat, že to je velké auto. Ano, může být, ale nemusí, jenomže o tom nerozhoduje kufr. Tak jaké to máš super auto, že je velké a úsporné?

---

Lexus GS 450h Premium

já neříkal, že je nějaké auto větší, jen že je docela velké s 580 litry, jen jsem popisoval, co je to za vůz, abys to pochopil, ale tys evidentně nepochopil ani to :)

ty jsi ale trouba, to je sranda s tebou :)

tak abys to pochopil, co je to za typ vozu, je to obyč sedan, ale větší prostě, no, 5 velkých lidí se tam vejde :)

Takže už min 16 let existují takové větší vozy, co umí jezdit i za 4 L dlouhý trasy i přes hory.... tak jaktože hybridy jsou stále blízko těmto hodnotám po takové době? Už zapneš mozeček? :)

Zacinam mit dojem, ze to Vase auto je jen imaginarni. Ono nema znacku a model, ze jej tak tajite? Nebo jste ej vyrabel sam? :-)

Obrázek uživatele Marek_

Napsal si to jasně... "(tedy velké auto) ", tak jsem byl zvědavý, co to je za auto. To, že má kufr 580 litrů, že se tam vejde 5 velkých lidí, nic o velikosti moc neříká, 5 lidí se vejde skoro do každého auta, které neni určené do města. To by někdo mohl říct dle tvých měřítek, že i30 je velké auto. A ono není.

Současný hybrid jsem porovnával se současným aute srovnatelné velikosti a výkonu a opakuji ti, že ten hybrid jezdí úsporněji. To je fakt a můžeš kličkovat jak chceš, prostě to tak je. Vyzkoušel jsem to já a mnoho lidí v mém okolí, potvrzujeme to.

Zkusil si jezdit s hybridem? Stejnou trasu jako s tím tvým zázračným autem, co žere 4 litry? Možná kdybys to zkusil, stejným tempem, tak by ti ten hybrid bral 3 litry.

---

Lexus GS 450h Premium

Já hybridy beru jako podvod, vtípek od výrobců, aby "obhájili" fosilní šmejdy, což se neustále potvrzuje.... pro mě existuje už jen EV, nic jiného mě nezajímá :)

Už podruhé se vás ptám jaké je to vaše auto, tak se konečně pochlapte.

Ja uz 4x :-D

Jo jo jindy zde dává haldy odkazů a zasvěcených komentářů, ale odpovědět co je to za auto je asi problém.

Tak aspon mame navod, jak jej nekdy v budoucnu umlcet, staci se zeptat, jake ze ma to auto :-)

Obrázek uživatele ozana

Jeho auto je jen představa v mozku.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Marek_

To je v pořádku, myslet si můžeš o tom svoje (o koncepci hybridu). Ale fakt je ten, že hybrid prokazatelně snižuje spotřebu oproti stejně velkému a výkonnému autu s čistě benzinovým motorem. Zhruba na úroveň naftového motoru. Alespoň teda u Toyoty a Lexusu, kde ten hybrid umí udělat pořádně a ne jako někteří ostatní... to jenom narvou do stávajícího motoru a zbytečno ho zesložití.

---

Lexus GS 450h Premium

sice jen jeden člověk, ale plný kufr navíc :)

A prozradite nam, jake ze to mate auto?

Kolega jezdí s novou Toyota Corolla za 7 litrů, už neví co s tím, kolegyně se stejným autem 4,5 l.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Ano, kolikrát je to o řidiči. Mě taky spousta lidí nevěří, že mám s 6-válcovým 3,5l autem velikosti vyšší střední a celkovým výkonem kolem 340 koní spotřebu dlouhodobě 7,6 a to jezdím většinu po dálnici :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nechám teď být dotace - i když 50.000Kč na auto mi nepříjde nějaká super dotace.
Každopádně je vidět z reálného provozu, že se to právě v případě městské policie opravdu vyplatí. U RAV4 se dostali z původní spotřeby klasického spalováku 10,5L/100 (není uvedeno co měli dříve) na v případě RAV4 na zhriba 6L/100. V případě pořízení Coroly u jiných složek pak jezdí za 4,4L/100 což jak uvádí je polovina než dříve.
Za mě jednoznačně palec nahoru a budu jedině rád, když podobně budou postupovat i další složky státní zprávy (tam kde to má evidentně smysl)

bez neustálého nabíjení (což policie nemůže dělat) žádné úspory téměř nejsou u hybridů, navíc časem spotřeba rostla díky nesmyslným limitům na "emise", když největším problémem a karcinogenní je hlavně BIO složka ... co takhle srovnání s levnějšími Octávkami?

takže kolik za tyto lži dostáváš, pár korunek? :)

Jak ta RAV tak Corolla jsou hybridy, ne plug-in hybridy. Do zásuvky dát nejdou. Při jízdě po městě se dá s tou Corollou jezdit za 3,5l, chtěl bych vidět klasický spalovák co to dá. O výrazně nižších nákladech na údržbu nemluvě.
Po dorovnání výbavy Toyoty vyjdou vždy levněji něž výkonově a odpovídající Škodovky. Nemluvě o tom, že pokud si firma (v tomhle případě měštáci nebo úřady) vezme víc kusů, tak Japonské značky dávají daleko větší slevy než evropské (především pak německé) a to z toho důvodu, že nemají tolik fleetových zákazníků a chtějí se uchytit i na tomhle trhu.
O tom jak jsou nebo nejsou hybridy úsporné se dá přesvědčit na spritmonitoru.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2019&minkm=15000
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=88&power_e=140&minkm=15000&gearing=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=88&power_e=140&minkm=15000&gearing=2
Rozdíl je 5l u Corolly vs 7l u benzinové Octávky a 6,35 u dieselu.
Při převázně městském provozu se ten rozdíl ve spotřebě výrazně zvětšuje a klidně to může být ten avizovaný dvojnásobek. A diesel nemá pro popojíždění po městě vůbec smysl uvažovat.

bez plug-in nemá smysl kupovat, jsou to v podstatě podvody

3,5 litru na malé auto? To má být samozřejmost už desítky let i bez hybridu... navíc je záhada, že mnohem výkonnější auta nemají ani lineárně vyšší spotřebu natož exponenciálně. A já vím, že šetřící metody používají v podstatě jen u výkonných aut. Není problém vyrobit auto s takovou spotřebou dnes i bez hybridu, když spotřeba naopak roste za posledních 20 let. Prostě podvod pro toho, kdo má aspoň oči :)

lidi to pochopili, a proto také Prius prodeje šly do kytek

Corolla je stejně velká jako Octavia.
Co je pak podle Vás střední nebo velké auto?
A z čeho usuzujete, že 3,5l ve městě má být samozřejmost? S ničím jiným než z hybridní Corollou, Yarisem nebo Aurisem za tolik po městě nepojedete.
Když není problém takové klasické spalovací auto vyrobit, tak proč ho nikdo nevyrábí?

protože to vyrábět nechtějí
proč myslíš, že nejsou EV a bez Tesly by nebylo skoro nic, protože je vyrábět nechtějí... jak takové základní věci ještě někdo nemůže znát, to dnes nepochopím

vzdělej se zde, konečně!:
is.gd/IZcyoH

"One hundred years ago General Motors, John Rockefeller, and a few close friends, using very large sums of money and every form of deception, coercion and intimidation short of murder, singlehandedly killed the US electric auto and train industry, buying up and destroying the rolling stock of almost 1,000 US railroads and tramways so it could sell them gasoline-engined vehicles instead, and virtually killing off mass public transit at the same time."

už to chápeš, nebo stále ujíždíš na fake mainstream news Bakala+ČT? :)

To že tenkrát americké autombilky koupily přiměstské železnice u největších US měst a pak je zavřeli, aby si tím zvedli prodeje je všeobecně známa věc, jen nechápu jak to souvisí s tématem.
Bavili jsem se o spalovacím autě, co jezdí po městě za 3,5l, nikoli o EV nebo rušení amerických železnic.

lžeš, zlikvidovali EV, aby mohli držet lidi pod krkem skrze ropu :-)

Klasické hybridy (ne plugin) ukládají energii, kterou ostatní spalovací vozy, bez úžitku vyhodí. Dále pomáhají spalovacímu motoru ve fázích kdy je neefektívní. Na úsporu se stačí kouknout na udávanou spotřebu u Toyoty na vozy s a bez hybridního pohonu. Neříkej, že tam nevidíš úsporu.

úsporu vidím jen u nových motorů, při srovnání se starými žádné úspory nejsou, naopak více technologií, co se porouchávají a prodražují a zatěžují přírodu ještě více :)

Co je dle tebe nový a starý motor? Uvažuješ rok výroby, nebo odježděné km.

rok výroby (klidně i s velkým nájezdem)

Tak nevím , ale dle Srintmonitoru zde uváděná RAV4 v benzínu průměr 8,43 l/km a v hybridu 6,84 l/km. Skoro cca 20% úspora je málo?

ano, 30 let starý motory to umí i bez hybridu, jen hra na zeleno za účelem více okrást lidi

prostě jen EV je cesta :)

Obrázek uživatele Marek_

Prostě se smiř, že jsi, jako obvykle, za blbečka. Hybrid prokazatelně dokáže ušetřit palivo oproti stejně velkému a výkonnému autu. To je prostě fakt, který potvrzují data uživatelů z provozu. Tečka.

A čím víc se v tom budeš rýpat a pokoušet se to okecat těma konspiraceme, tím většího blbce ze sebe uděláš, jenjo.

---

Lexus GS 450h Premium

vymyšlený útok vietnamu na uSS lodě byl také zinscenovaný, dokonce je to i na často fake wikipedia, a zemřely milióny lidí jen tak pro srandu ... tohle je nic oproti tomu

Prostě se smiř s tím, že ty patříš mezi ty snadno manipulovatelné korporacemi, co označují všechna fakta za "konspiraci", jak tě to naučily média, prostě zas za bl*ečka :-)

Obrázek uživatele Marek_

Co sem pleteš Vietnam, blbečku?

Bavíme se tady jasně o srovnání spotřeby benzinu a hybridu ve stejně velkém a výkonném autě. Tys napsal blbost a teď se to snažíš zamluvit tvýma konspiračníma kravinama?

Bav se k tématu nebo přiznej, že jsi to jenom tak plácnul, budeš za menšího blbečka než když pořád uhýbáš od tématu a krmíš nás tady těma svýma kravinama.

---

Lexus GS 450h Premium

zase jsi to nepochopil, zkus ve slovníku najít slovo "analogie" :-)

to, že něco nevíš, ještě neznamená, že to tak není :-)
EV tu s dojezdem 180 km bylo už před 100 lety (to snad nevíš jen ty), je tedy krajně nepravděpodobné, že neumí vyrobit auto se spotřebou i 1 litr na 100 bez nesmyslů typu hybrid

více čti, ať lépe chápeš svět :-)

Kdyz pes cura, zvedne nohu. No a pokud jste nepochopil souvislost,najete si ve slovniku slovo "analogi". Uz to hapete, proc se pletete? :-)

Obrázek uživatele Marek_

Co sem zase pleteš EV s dojezdem 180 km? O tom se tady vůbec nebavíme, téma diskuse je zcela jasná. Nevím, jestli jsi zapomněl.

Ještě jednou, abys to pochopil...

Tys tvrdil, že klasický hybrid neuspoří téměř žádné palivo oproti benzinu ve stejně velkém a výkonném autě. Je to tak? Je, dá se to dohledat. Já tvrdil a i ostatní to potvrdí, že to tak není a že i klasický hybrid (bez plug-in) dokáže uspořit palivo.

No a ty, aby ses věnoval tomu, co je tématem a zkusil si to obhájit, tak pořád meleš a meleš věci s tím nesouvisející. No co s tebou, blbečku? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

del

Ja netvrdím, že EV není cesta a naopak jim fandím. Ale máš důkaz pro své tvrzení, že 30 let starý motor stejného výkonu jako má ta RAV4 umí jet se stejnou spotřebou jako hybrid stejného výkonu? Už jen to, že ten 30let starý motor nerekuperuje a hybridní Toyoty jsou stavěné na spotřebu (atkinsonův cyklus) mi to nějak nesedí.

Obrázek uživatele sy35

Ani ne, je to pořád jen 16ventilový motor, bez turba, chlazení výfukových svodů, filtru pevných částic... A to ještě nejsme u převodovky.

---

Toyota Prius II

Obrázek uživatele spetak

To jsem netušil, dík za vysvětlení.

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Zrovna turbo bývá často docela poruchovou součástí motoru, takže jeho absence při dodání výkonu navíc elektromotorem určitou spolehlivost přidává.

Nižší provozní náklady u hybridů vyrovnají vyšší pořizovací cenu až po mnoha a mnoha desetitisících najetých kilometrech. Při vysoce vytěžovaných policejních autech to ale může být i relativně brzy, takže to vypadá jako docela smysluplný způsob využití hybridů.


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol