Značka Mercedes-Benz patřící koncernu Daimler aktuálně v čínském Pekingu odhalila nový koncept Mercedes Vision G-Code. Jde o kompaktní crossover s pohonem na vodík, který je doslova nabitý nejnovějšími technologiemi.
foto: Mercedes-Benz
Odhalení nového konceptu proběhlo ve výzkumném centrum Mercedes-Benz v Pekingu. Auto je dlouhé 4089 mm, je tedy dokonce ještě menší, než současný nejmenší crossover v nabídce značky nesoucí označení GLA.
Podle tiskové zprávy jde o koncept „z Asie pro Asii“. Designéři čerpali inspiraci z moderního životního stylu a „digitálním spříznění“ mladé generace Asiatů. Daimler si nechal zjistit, že v budoucnosti bude tahle generace nade vše upřednostňovat „cool a sportovní crossovery“.
Šířka auta je 1,90 metru a výška pouze 1,50 metru. Dveře se otevírají směrem od sebe a B sloupek zcela chybí, podobně jako u elektromobilu BMW i3. Vpředu svítí na cestu dva plně sLED světlomety.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Kamiony budoucnosti: roboticky řízené, aerodynamické a šetrné
Mercedes pohání zemním plynem popelářské vozy
Mercedes-Benz S500 plug-in hybrid jde na trh, cena pod 3 mil. Kč
Interiér představuje pomyslnou moderní digitální lázeň. Jakmile usednete do pohodlných sedaček, auto nastartujete s pomocí smartphonu. Před vámi se jako motýl rozevře volant a další ovládací prvky, které se automaticky posunout do té nejvhodnější pozice pro řízení.
Jakmile smartphone opět vyjmete, ovládací prvky se vrátí do původní pozice. Vůz je pochopitelně vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy, včetně 3D kamer, radaru, infračerveného scanneru a velmi přesného systému GPS.
A málem bychom zapomněli: i sedačky jsou vybaveny „tělovým 3D skenerem“, který si vás po usednutí do vozu „přejede“ a následně upraví sedačky tak, abyste se v nich cítili co možná nejlépe. Samozřejmě je k dispozici i masážní funkce. Na rozměrném centrálním displeji si dokonce můžete nechat zobrazit „stupeň pohody“ každého z cestujících.
Vzduch do auta nasává speciální systém vybavený filtry tak, aby jej zbavil veškerých nečistot a ionizoval. Což se v zamořeném Pekingu, případně jiných asijských metropolích, může docela hodit.
Záhadou zůstává pohonný systém konceptu Mercedes Vision G-Code. V tiskové zprávě se udává, že auto má plně elektrický mód HYBRID eDrive, mixnutý HYBRID eco mód a HYBRID sportovní mód (podle jeho volby se také mění barva přední masky od fialové po červenou).
Koncept je natřený high-tech barvou zvanou „multi-voltaic silver“, která zajišťuje, že auto celým svým povrchem dokáže přetvářet dopadající sluneční záření na elektřinu. K tomu navíc ale ještě dokáže nátěr sbírat i statickou elektřinu, např. z otírajícího se větru (!). Další elektřina pak přichází z aktivního odpružení. Použitá energie je pak využita pro syntézu metanu a vodíku.
Pokiaľ bude povrch auta
Pokiaľ bude povrch auta tvorený PV náterom, ten bude mať účinnosť cca 5%. To nevygeneruje dosť energie ani na napájanie ventilátorov. V závere som sa dočítal že EE bude použitá na syntézu metánu a vodíka. To som vôbec nepochopil na čo je to dobré.
„Vzduch do auta nasává
„Vzduch do auta nasává speciální systém vybavený filtry tak, aby jej zbavil veškerých nečistot a ionizoval. Což se v zamořeném Pekingu, případně jiných asijských metropolích, může docela hodit.“ Co má jako bejt? todle je prototyp co by na trh vesel nejdriv za pet let, ale s vetsi pravdepodobnosti vubec nespatri svetlo sveta a machruje s technologiema ktery ma uz ted zabudovana kazda Tesla co sjede z vyrobni linky 😀 zda se mi ze velke automobilky jsou trosku pozadu