Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

Jan Horčík - 09 Září 2016

Daimler představil v rámci značky Mercedes-Benz koncept Vision Van. Jde o autonomní/robotickou elektrickou dodávku budoucnosti.auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

Budoucnost rozvozu zboží podle Daimler/Mercedes-Benz vypadá jako Vision Van.
foto: Daimler

Předtím než Daimler na nejspíš představí novou subznačku Mercedes EQ pro své elektromobily s dlouhým dojezdem, ukazuje světu své koncepty budoucnosti dopravy nazvané "Vision".

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

Vision Van je futuristicky aerodynamická, plně elektrická dodávka s dojezdem 270 km a výkonem motoru 75 kW. Ale co hlavně, je plně robotická. Cílí tedy na budoucnost, ve které už nejsou potřeba řidiči, ale zboží rozváží roboti.

V případě Vision Van je navíc chytře vyřešeno i automatické vykládání. Dodávka má fungovat jako "centrální, inteligentní prvek v plně propojeném distribučním řetězci".

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

Na střeše dodávky jsou k dispozici dva drony, každý s nosností 2 kg. Ty dokážou rychle roznášet menší balíky do vzdálenosti 10 km kolem auta. Jde vlastně o takové malé logistické centrum/sklad na kolech.

Vše, od rozmístění balíků, přes vykládání, doručování a plánování cest, je řízeno automaticky, chytrým softwarem. Výsledkem je podle odhadů Daimleru zvýšení produktivity při dodávkách na poslední míli až o 50 %.

V interiéru nenajdeme pedály ani volant, auto se v případě manuálního ovládání řídí joystickem. Přední maska je vyplněna diodami s pomocí kterých auto jasně říká okolí co právě dělá.

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler

auto Mercedes ukázal robotickou elektrickou dodávku vybavenou drony

foto: Daimler
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ta díra do chladiče je trapně malá, měli jí udělat 2x větší, jinak si toho nikdo nevšimne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Trapný dinosauří automobilky maj nesmyslnejch vizí plný letištní hangáry a nikdy z toho nic nevyrobili. A přitroublý novináři jim to žerou i s chlebíčkama na rautech. Ztráta času, peněz a za pár let si ty jejich futuristický videa pustime a budem se tomu smát stejně jako se smějem těm "futuristickejm vizím" z 50. let. Můžou zavěst pásovou výrobu, na jedný straně koncept a na druhý straně to můžou rovnou házet ze sklály. Je to jen banda kašparů a cirkusáků co prodáváj ty svoje spalovácí křápy přes kolotočáře a vydávaj nekonečný marketingový žvásty. Zatímco jiný rovnou tu budoucnost prodávaj už teď nebo vám ji nahrajou do auta s nočním updejtem zatímco spíte.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Ježíšmarjá proč plně robotická elektro dodávka má čumák s brutálním chladičem, čelní sklo jak vrata a pidimístečko pro řidiče s joystickem? Asi aby bylo na co připevnit třícípou hvězdu. Jinak nevím. Ti dinousaři fakt nikdy nevyjdou ze své myšlenkové škatule. Plně robotická elektro dodávka má mít 100% místa na náklad, pohon a baterie v podvozku kvůli těžišti a maximalizaci ložné plochy, a když už se ovládá nouzově i joystoickem, tak snad lehce dálkově, ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Přesně moje slova

Obrázek uživatele ePavel

Kdyby raději ukázali elektrickou dodávku s dojezdem 200km, kterou si můžeme hned koupit...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

OT: Dnes jsem v Ostravě předjížděl nějaké zamaskované SUV značky Mercedes (polepené čtverečkovaným vzorem). Mělo běžnou značku 8T03...

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Ono je to i nějaká nová móda lepit na běžná auta takovéto fólie. Taky jsem jich pár potkal.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Cipísek D

Dyt říká, Medvěd de Tesle po krku ;) musí!

https://www.youtube.com/watch?v=1MFiudTg3tU

http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/mercedes-benz-germany-/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HYUNDAI IONIQ (aku 28 kWh): cena pro ČR venku :-)
hyundai.cz/konfigurator/ionic-electric/1/119-0-0-0-0-0

Pro srovnání třeba aerodynamický koeficient cx:
Leaf 0.29
IONIQ 0.24
T3 0.21
(en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena se dala taková očekávat. Fronty se na něj stát asi nebudou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1 ;)

kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

EDIT: reakce prenesena do Ioniq vlakna

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUS