Mercedes podrobil elektromobil EQC internímu crashtestu, baterie je vybavena speciální ochranou

Mercedes-Benz zveřejnil výsledky interních crashtestů nového elektromobilu Mercedes-Benz EQC. Auto půjde do výroby v polovině příštího roku.

Mercedes-Benz EQC nabídne výkon 300 kW a dojezd přes 320 km díky 80kWh baterii.
foto: Mercedes-Benz

Baterie elektromobilu Mercedes-Benz EQC je opatřena robustním rámem, který má vlastní deformační zóny. Mezi rámem a baterií jsou instalovány další deformační elementy, který by měly pohltit sílu nárazu z boku.

Spodní část baterie je navíc vybavena ochranou proti průniku cizích objektů. Vysokonapěťový pohonný systém se v případě nehody sám vypne v závislosti na její vážnosti. Je možné vratné a nevratné odpojení systému. Záchranáři mají navíc k dispozici speciální body, kterými je možné vysokonapěťový systém deaktivovat ručně.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.

Crashtest elektromobilu Mercedes-Benz EQC.
foto: Mercedes-Benz

Po odpojení poklesne napětí mimo baterii během krátkého času na bezpečnou hodnotu. Dalším bezpečnostním opatřením je, že pokud nastane nehoda při nabíjení (někdo do auta např. narazí), nabíjení se automaticky vypne.

tisková zpráva

17 Comments on “Mercedes podrobil elektromobil EQC internímu crashtestu, baterie je vybavena speciální ochranou”

  1. V článku se píše o vysokonapěťovém pohonném systému.
    V článku se píše o vysokonapěťovém pohonném systému. Zatím jsem četl, že se automobilky připravují na 800V což je pořád nízké napětí. Opravdu bude mít zde popisovaný vůz trakci o napětí vyšším než 1kV? Jaké tedy bude napětí? Kde se to bude nabíjet a jak?

    1. Nevím jestli trollíte nebo to dotaz myslíte vážně. Ano,
      Nevím jestli trollíte nebo to dotaz myslíte vážně. Ano, podle definice nízkého napětí je to stále nízké napětí, nicméně redaktor chce (a neděje se to jen tady) rozlišit jednoduše pro čtenáře-laiky klasickou 12V palubní síť a „vysokonapěťovou“ síť, která je napájena z velké baterky. Stačí?

      1. stačilo by 12V nazvat malým napětím a jako VN používat
        stačilo by 12V nazvat malým napětím a jako VN používat napětí nad 1000V. Pak by v ČR nevznikal problém kdy někdo bude tvrdit že má právo dělat na VN a bude to blud. Jde o to zda trolení a dodržování názvosloví je to samé? Stejně jako bilión je něco jiného u nás a v émerice.

        1. Jo, netvrdím, že nemáte pravdu. Jak jsem psal, jde o to
          Jo, netvrdím, že nemáte pravdu. Jak jsem psal, jde o to laicky rozlišit 12V palubní síť a 400/800V velkou síť. Když to napíšete, tak každý ví, o co jde. Je to podobné jako napsat „LCD displej“. Je to nesmysl, ale běžně se to používá a nikdo nic nenamítá.

          1. Ještě možná „trakční napětí“, „napětí trakce“ je
            Ještě možná „trakční napětí“, „napětí trakce“ je celkem standartní obrat. Palubní napětí je také jasné, nikdo nebude mít ve voze na palubce 400V žárovky ;-). U toho LC displeje neboli LCD ale není nic co by mohlo stát život (až si někdo s elektrikářem neporozumí a bude se pohybovat vedle VN kobky v domnění že to samé napětí má ve voze, případně v kabelu kterým vůz nabíjí).

            1. To jako ten dotyčný, co si bude chtít šáhnout na VN
              To jako ten dotyčný, co si bude chtít šáhnout na VN kobku, tak bude běžně šahat na 400/800V v autě? Já myslím, že takovýto člověk k VN kobce nikdy nedojde, protože už ho zabila baterka v autě, v které se předtím vrtal a jednak, jak se takový člověk může bez proškolení dostat k VN napětí? To jako mohu jen tak přijít na trafačku ČEZ a říct místnímu pracovníkovi, že se jen tak budu chtít projít po trafostanici mezi dráty VN? Už jste to zkoušel?

              1. Je to sakra rozdíl. 400V stejnosměrných v autě je
                Je to sakra rozdíl. 400V stejnosměrných v autě je jednopólově při vypnutém klíčku fakt něco jiného než např. vylézt na střechu vlaku pod trakční vedení. Ale raději nechme pokračování, od názvosloví jsme jinde. VN je od 1000V nahoru. 400 i 800V se česky nazývají nízkým napětím.

                1. Obojí je nebezpečný. Pro uživatele to jednoduše znamená,
                  Obojí je nebezpečný. Pro uživatele to jednoduše znamená, že do toho nemá hrabat, jinak ho to může zabít. Samozřejmě VN je větší jistota úmrtí či horších následků.
                  O terminologii se nedohaduji, už jsem psal, že na tom se shodneme. Nicméně důvody, proč se to odlišuje v článcích pro veřejnost jsem Vám již také popsal. Další diskuze je tedy zbytečná.
                  Hezký víkend.

    1. Původně jsem myslel, že ta Tesla X blafla v garáži kvůli
      Původně jsem myslel, že ta Tesla X blafla v garáži kvůli nějaké závadě při nabíjení a ejhle, on borec ve vysoké rychlosti vyletěl ze silnice a napálil to do baráku, shodou okolností do přední části, garáže. Což poškodilo auto tak moc, že došlo k roztržení battery packu a začaly hořet baterky. Dokonce hasiči tvrdí, že malé baterie ležely poházené kolem auta. Dobré je, že to byli chytí hasiči a přes mobil rychle zjistili, jak to nehasit. Páč jim to pak blaflo i na odtahu, když s tím hýbali a zborcený podvozek otevřel cestu vzduchu k další poškozené části baterie.

Napsat komentář