Mercedes-Benz využije pro své baterie kobalt a lithium z certifikovaných zdrojů, sníží podíl kobaltu

redakce - 01 Prosinec 2020

Díky dodávkám kobaltu a lithia výhradně z certifikovaných těžebních míst je Mercedes-Benz průkopníkem v dodržování první multioborové těžební Normy pro zodpovědnou těžbu.Země považované za vysoce rizikové nejsou z možnosti dodávat suroviny záměrně dopředu vyloučeny v souladu se zásadou „působení místo zavržení“.

Země považované za vysoce rizikové nejsou z možnosti dodávat suroviny záměrně dopředu vyloučeny v souladu se zásadou „působení místo zavržení“.
foto: Mercedes-Benz

TISKOVÁ ZPRÁVA

Masové zavádění elektrického pohonu do vozů Mercedes-Benz je klíčovou součástí firemní strategie „Ambition 2039“ a předpokladem dosažení uhlíkové neutrality. S tím souvisí také odpovědná těžba surovin a jejich zpracování, které tvoří základ udržitelné modelové nabídky elektrických vozidel Mercedes-Benz.

V tomto ohledu je nezbytné zajištění ochrany lidských práv a životního prostředí, a to v rámci celého výrobního řetězce: od těžby surovin až po hotový výrobek. V současné době se pozornost zaměřuje zejména kobalt a lithium, protože tyto kovy představují základní součást akumulátorů.

Společnost Mercedes-Benz přistupuje k technologiím akumulátorů velmi komplexně, a to od výzkumu a vývoje až po sériovou výrobu. Dobíjecí článek představuje jádro baterie, a proto je zcela zásadní dokonalé pochopení jeho chemických procesů.

„Cílem vývoje společnosti Mercedes-Benz je výrazně zvýšit kapacitu akumulátorů prostřednictvím pokroků v oblasti specifické hustoty energie, zdokonalit vyspělost výroby baterií, významně zkrátit čas potřebný k nabití a dále omezit použití určitých surovin,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, odpovědný za výzkum a vývoj.

„V příštích generacích bateriových článků se obsah kobaltu již omezuje na méně než deset procent. V budoucnu chceme použít post-lithium-iontové technologie, založené na nové skladbě materiálů, abychom se zcela obešli bez surovin, jako je kobalt. Součástí komplexního přístupu automobilky Mercedes-Benz je také další zdokonalení schopnosti recyklace akumulátorů,“ vysvětluje Schäfer.

Společnost Mercedes-Benz AG se ujímá průkopnické role i v oblasti společensky přijatelné a ekologicky šetrné těžby kobaltu a lithia. Společnost trvá na zavedení přísných standardů pro udržitelnost, kam se řadí všeobecně uznávaná Norma pro zodpovědnou těžbu, která je součástí tzv. Iniciativy pro zodpovědnou těžbu (IRMA).

Společnosti, které budou chtít uzavřít kontrakt s koncernem Daimler, se budou muset zavázat, že v rámci vlastního dodavatelského řetězce budou získávat suroviny výhradně od těch společností, které jsou auditovány v souladu se standardy IRMA.

Země považované za vysoce rizikové nejsou z možnosti dodávat suroviny záměrně dopředu vyloučeny. Cílem tohoto přístupu je naopak zlepšit podmínky zaměstnanců v daných zemích a posílit jejich práva.

Společnost Mercedes-Benz AG tímto postojem dodržuje doporučení nevládních organizací, vlád a dalších zainteresovaných subjektů. V souladu se zásadou „působení místo zavržení“ chce společnost povzbudit místní ekonomiky a současně vyvinout tlak, aby byly přijaty vyšší standardy v oblasti ochrany lidských práv.

„Náš dodavatelský řetězec pro elektrické modely Mercedes-Benz prošel auditem v souladu s pokyny organizace OECD, a to až na úroveň samotné těžby surovin, ačkoliv se na získávání kobaltu přímo nepodílíme. Na základě získaných poznatků budeme instruovat dodavatele akumulátorů, aby v budoucnu odebírali kobalt a lithium výhradně z certifikovaných těžebních lokalit,“ uvádí Markus Schäfer.

„Tímto přístupem však jdeme ještě o krok dál, protože jsme se zavázali, že budeme využívat jen ty těžebních zdroje, které jsou v souladu se standardy ,Iniciativy pro zodpovědnou těžbu‘. Tímto způsobem lze vedle dětské práce a řady dalších sociálních problémů minimalizovat také environmentální rizika při těžbě surovin. Vytváříme tím cestu pro čistý způsob získávání surovin, z čehož mohou profitovat i další subjekty na trhu,“ dodává Markus Schäfer. „Do budoucna budeme pracovat pouze s těmi dodavateli, kteří splní tyto požadavky.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

error

Obrázek uživatele Kuk

Rok 2019
"Tesla Model 3 batteries have 75% less cobalt than Volkswagen’s current cells" a Mercedes-Benz se chce stát "průkopníkem v dodržování první multioborové těžební Normy pro zodpovědnou těžbu" tím že někdy nevíme kdy sníží obsah kobaltu až o 10 %. Ví někdo kolik ho tam má MB oproti TM3 z roku 2019?
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-cobalt-volkswagen/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyz kupuji clanky z Asie, tak muzou akorat psat marketingove plky. Mercedes musi zrat to, co jim daji do misky.

Aby to nebylo jako s papírem: ještě jsem neviděl nic jiného než mix. Takže do půlky krabice od bot se nám nějak dostal papír a my nějak nevíme odkud vlastně. Asi ho přifouknul větříček...

Obrázek uživatele Kuk

?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Doporučuji prohlédnout nějakou papírovou krabici třeba od bot. Tam je Forest Stewardship Council (FSC). A zatím jsem neviděl nic lepšího než mix. Jestlipak vůbec existuje papírový výrobek se 100% známými zdroji dřeva.

Z jejich stránek:

FSC MIX
Products that bear this label are made using a mixture of materials from FSC-certified forests, recycled materials, and/or FSC controlled wood. While controlled wood is not from FSC certified forests, it mitigates the risk of the material originating from unacceptable sources.

A je to. Takže máme nějkou pofi asociaci která je výsledně úplně k h...u.


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.