Mercedes-Benz eVito: skříňová dodávka s větší baterií

Po modelu Mercedes-Benz eVito Tourer obdržela na začátku prosince rozsáhle modernizovaný elektrický hnací řetězec (eATS) a novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 60 kWh také skříňová verze modelu eVito.

Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi nahrazuje model, který byl úspěšně uveden na trh v roce 2018, a svým výrazně delším dojezdem 242-314 kilometrů (WLTP) oslovuje ještě širší okruh uživatelů v odvětví komerční přepravy zboží.

Rychlejší nabíjení – delší dojezd 

Nový Mercedes-Benz eVito se od svého předchůdce odlišuje v mnoha bodech. Současně však byly zachovány osvědčené vlastnosti elektricky poháněného skříňového vozu napájeného akumulátory. 

V přídi je stejně jako dosud uložena jednotka eATS, která pohání přední kola a krátkodobě poskytuje nejvyšší výkon 85 kW. Skříňový Mercedes-Benz eVito disponuje kapalinou chlazenou palubní nabíječkou pro střídavý proud s maximálním nabíjecím výkonem 11 kW. Vozidlo je tak připraveno pro nabíjení střídavým proudem například v menších živnostenských provozovnách, stejně jako v areálech větších firem nebo na veřejných nabíjecích stanicích.

Interiér nové elektrické dodávky Mercedes-Benz e-Vito. foto: Mercedes-Benz

Nový model je možné nabíjet prostřednictvím nabíjecí zásuvky CCS na levé straně předního nárazníku. Ta umožňuje také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabití modelu eVito z 10 % na 80 % trvá v tomto případě díky standardně dodávanému maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW, nebo na přání i 80 kW, cca 50 minut, resp. 35 minut. Využitelná kapacita sady akumulátorů 60 kWh postačuje k ujetí 242-314 kilometrů (WLTP) na jedno nabití.

Také nová verze skříňového modelu eVito nabízí různé úrovně rekuperace pro nabíjení sady akumulátorů i za jízdy prostřednictvím inteligentní provozní strategie. Řidič může podle potřeby měnit intenzitu rekuperace páčkami za volantem. Hospodárnou a komfortní jízdu umožňuje v modelu eVito nová funkce – rekuperační režim DAUTO.

Úspor elektrické energie je dosahováno předvídavým řízením na základě informací od síťově propojených bezpečnostních asistentů. Intenzita rekuperace se tak v reálném čase přizpůsobuje specifické dopravní situaci. Tři jízdní režimy kromě toho poskytují uživatelům možnost stisknutím tlačítka za jízdy individuálně volit mezi maximálním komfortem a nejdelším možným dojezdem.

Díky uložení sady akumulátorů v podlaze není nákladový prostor nijak omezen a nabízí objem až 6,6 m³, což je právě pro přepravu zboží v mnoha odvětvích velmi důležitý parametr. Lehký užitkový vůz s nulovými lokálními emisemi lze objednávat ve dvou různých délkách. Kromě základní varianty s vnější délkou 5140 milimetrů je k dispozici také extra dlouhá verze s karoserií o délce 5370 milimetrů.

foto: Mercedes-Benz

Nový skříňový model eVito má podobně jako eVito Tourer velmi atraktivní standardní výbavu, která zahrnuje mimo jiné 17“ kola, vyhřívaní sedadla řidiče, multifunkční volant s palubním počítačem nebo nabíjení stejnosměrným proudem s výkonem až 50 kW. Standardně se dodává také velký počet asistenčních a bezpečnostních systémů, jakými jsou aktivní brzdový asistent, ATTENTION ASSIST, asistent světlometů a tempomat.

Cena skříňového modelu elektromobilu eVito začínají od 1 165 534 Kč (bez 21 % DPH). V ceně je zahrnut paket údržby na čtyři roky, který v tomto časovém období pokrývá náklady na pravidelnou údržbu podle pokynů výrobce, a certifikát Mercedes-Benz na sadu akumulátorů platný do ujetí 160 000 kilometrů nebo po dobu osmi let.

Technické údaje skříňového modelu Mercedes-Benz eVito

Emise CO20 g/km
Spotřeba elektrické energie (kombinovaná) podle metodiky WLTP  27,2-21,3 kWh/100 km
Dojezd (kombinovaný) podle metodiky WLTP 1,2242-314 km 
Min. doba nabíjení z nástěnné nabíječky nebo veřejné nabíjecí stanice
Nabíjení střídavým proudem, max. 11 kW
< 6,5 h (0-100 %)
Min. doba nabíjení na rychlonabíjecí staniciNabíjení stejnosměrným proudem, max. 50 kW (standardní výbava)3Nabíjení stejnosměrným proudem, max. 80 kW (výbava na přání)3
cca 50 min (10-80 %)4cca 35 min (10-80 %)4
Pohonpohon předních kol
Nejvyšší výkon (krátkodobý)85 kW (116 k)
Nejvyšší výkon (trvalý)70 kW (95 k)
Max. točivý moment360 N.m
Vysokonapěťová sada akumulátorůlithium-iontové akumulátory
Kapacita sady akumulátorů (využitelná)60 kWh
Kapacita sady akumulátorů (celková)66 kWh
Vnější délka karoserie5140 mm nebo 5370 mm
Objem nákladového prostorudlouhá karoserie: 6,0 m³, extra dlouhá karoserie: 6,6 m³
Max. užitečná hmotnostdlouhá karoserie: 888 kg, extra dlouhá karoserie: cca 853 kg
Nejvyšší rychlost, omezená80 km/h (standardní výbava), 100 nebo 120 km/h (výbava na přání)
Celková hmotnost3200 kilogramů

zdroj: tisková zpráva

35 Comments on “Mercedes-Benz eVito: skříňová dodávka s větší baterií”

      1. Ahoj, mam eVito tourer se 100kwh baterii (vyuzitelna 90) v zime jeste nezkouseno ale s klima ano (coz myslim jenoodobne) parkuju v garazi takze predehrate baterie budou a behem jizdy v zime se aspon nebudou prehrivat… maximalka je 145kmh a i kdyz se snazim jet jako prase tak dojezd je porad kolem 300 a kdyz eko (110-120 dalnice, mimo dalnici 90-100) tal se dojezd blizi 400 a po meste hrave pres 400 i kdyz si uzivam porad rychlorozjezdy na semaforech 🙈🤷‍♂️ Ma to 150kW vykon tak i kdyz je to krava velka tak po meste se nedostanes pres 25kWh/100km ale spis kolem 20. Plny plyn dalnice kdyz se da jet tak spotreba kolem 30-33kWh vcetne teda klima… myslim ze topeni bude podobna zalezitost…denni najezd kolem 150km tak to ani nedavam na 380V ale obyc 220V staci a rano je to plny ( nabijim na 80%kapacity abych setril baterku) zatim velka spokojenost za me… jeste je super ze si muzes auto vychladit, predehrat pres mobil a nesezere to skoro nic…

          1. V CR nic nehledej, MB CR sou zoufalci… prevadecka v nemecku: pres mobile.de
            Najeto 1700km stari rok- salon vuz. Cena 44 tis eu eura pres csob dealink 24,5 takze 1080.000 verze 150kw dlouha prodklena 8 mist k sezeni… sedacky sem vyndal, mam to napul jako osobak, pracovni i kempink auto… ta verze o ktere se tu pise je spis jen na praci po meste…

  1. Každá změna k lepšímu je dobrá, ale tohle auto je prostě ostuda. U dodávky této velikosti by mělo být aku okolo 100kw/h a to omezení 80km/h musel vymyslet úplný debil (pardon)…Chápu, že je to určené do města, ale…..Už aby tyhle předělávky zmizely z trhu.10 let ježděná kára leda tak na dvorek, jako kurník pro slepice.🐓🐔

    1. oni moc dobre vedej ze tuhle elektrickou verzi si budou kupovat rozvozy, a tem prave ta omezeni budou vyhovovat, a ze to auto jednou skonci na sekundarnim trhu jako neprodejne, no ono bude neprodejne hlavne z duvodu, ze stejne bude pred smrti, takove ty dodavky treba Rohliku za rok namotak treba 100 tisic kilometru, a fakt by nekdo chtel dodavku po treba 4-6 letech jezdeni po Praze s takovym najezdem? to bude pojizdna past a cerna dira na finance 😀 ja vidim v jakem stavu jsou Citiga od zdejsi pizzerie, po 3-4 letech jsou to dolova pojizdne vraky, a je uplne fuk jakej pohon v tom je nebo bude, a je pravdepodobne ze s tim elektromotorem a baterkama to da treba o 2-3 roky delsi sluzbu nez s tim spalovakem kterej by musel treba 4-5x do roka i na garancni servis a po najezdu 250-300k by jiz zazival nutnost celkem rozsahlych oprav na motorizaci, sak se nekdy podivej v jakem stavu jsou treba naftove dodavky kuryrnich spedic po 3 treba letech, to je pojizdne vrakoviste s nalestenou kastlej, uvnitr je to ale dolova srot kterej je rad ze jeste vubec jede, a taky aby ne, kdys za den udela treba jen 120-150km, ale 100-150x nekde stoji u zakaznika na chodniku, ty auta trpej neskutecne

      pokud to v realu udela po meste 200+, tak to bude mit dostatecnej dojezd, to za den ani nestacej vyjezdit

        1. fakt cekas ze firma co tech aut vezme treba 50 nebo i vic kusu bude platit cenikovou cenu? navic pokud nemaj jinou poradnou alternativu, tak ver ze neni problem ani ten milion, protoze jen na nafte ten milion usetrej

          bzne dodavky v rozvozu si berou 10-12 nafty na 100, pokud je nalozenej tak klidne i 15, protoze to jsou jen priskoky o desitky nekdy stovky metru a pak to treba 2-5 minut jede na volnobeh a v lepsim pripade u novejsich se to vypina samo startstopem, a kdys ta dodavka namota bezhem 4 let 400 tisic km, tak jen nafta bude za 1,5 milionu (pri 30kWh na 100, tedy dojezd cca 200km na nabiti a 5 kackach za kWh pri stejnych 400 tisici km bude za cca 600 tisic, a s nejvetsi pravdepodobnosti maj elektrinu daleko levnejsi nez 5 kacek za kWh, spousta firem co maj sklady se zacina v elektrine dost zajimat o OZE aby sli treba rocne na 80-70% samostatnost, a rvat to ze strechy do baterek je idelani, ac tady to bude vetsinou z baterek do baterek) a ted si jeste spocitej jakou silenou sumu nasipes pri najezdu 400 tisic km do servisu naftaku, a ze zadna dodavka proste takovej najezd bez investic neda, jen ta investice bude u te elektricke asi podstatne nizsi nez u naftove, kde bude za tech 400 tisic kilaku potreba treba cca 20x vymenit olej

          vidim to prave u te pizzerky co mam kousek od baraku, ac elektricka Citiga stali 450+ tisic, tak je proste koupili, asi si moc dobre spocitali ze je to ve finale za 4-6 let vyjde levnejc nez benzinova Citiga za 200 tisic, ktery po par letech pusobej zvukove jako totalni vraky, jaky sileny zvuky jim to obcas vyluzuje 😀

            1. Maxu eDeliveri zas tak o moc levnejsi neni, zacina sice na 700 bez dane, ale jen s 35kWh batercickou v kratke verzi se kterou zpoloviny nalozenej/zatizenej dava sotva 100km denne, s tou 52kWh baterkou a dlouhe verzi zacina na 900 bez dane (Rohlik ma mam dojem ty kratke verze s vetsi baterkou, takze cena zacina na 800 bez dane), nehlede na to ze oni ty auta maj na operak, takze rozdil ve splatce by byl v radu nizsich tisicu na kus 😀 ale v dobe kdys vybirali tak vesmes nic lepsiho na evropskem trhu v mensich dodavkach okolo milionu nebylo

              otazkou bude jak budou Maxusy spolehlive, ac verim ze by mohli, zaruku maj na papire relativne slusnou

      1. Myslíš, že by si vážně někdo vybral auto s omezením 80kmh, kdyby měl možnost mít za stejnou cenu omezení aspoň na 120 kmh? Pochybuju. A když to nikdo nepotřebuje, proč tam stupidní omezení je (MERCEDES vole)?….Já tomu doopravdy nerozumím a jestli tě napadá nějaký důvod, dost mě zajímá… A nepiš odpor vzduchu a spotřeba- to je jasné ale řešit se to dá rozumně…

        1. Mercedes vyrába pre zákazníkov, s nimi komunikuje a to obmedzenie na 80 km/h si vyžiadali zrejme niektorí z nich. Prečo by to inak robil? Môže ísť o donáškové firmy, možno hlavne mimo Európy, kde v preľudnených mestách sa na cestách napr. v Indii vyskytujú popri chodcoch a deťoch aj aj kravy, kozy, psy… a firma chce svojich vodičov limitovať. Je to ďalšia z možností na výber, podľa mňa čím viac možností, tým lepšie.

          1. No treba vyssi nehodovost s vyssi max rychlosti. Dodavky maji nejvyssi nehodovost ze vsech aut. Vsak s tim litaji jako se stihackou. A pro mesto je 80kmh uplne dostatecna rychlost. A kdyz bude rozjezd trochu utlumeny, auto se mene huntuje. Dejte klukum dodavku s rozjezdem sportaka, tak ukroutej poloosy do roka.

                1. Proc? Ja vim ze maximalka je 80. Chci vedet kolik to zere elektronu pri nejhorsim scenari.

                2. Pro 2044 😃😁 …promiň, ale…😀😁😂🤣

Napsat komentář