Mercedes-Benz EQV: dojezd až 418 km díky 100kWh bateriím od CATL

Mercedes-Benz EQV je prvním elektrickým prémiovým MPV s třícípou hvězdou a prvním modelem EQ v podání divize Mercedes-Benz Vans.

Ekosystém s inteligentní navigací a cloudovými službami činí z modelu EQV ideálního každodenního společníka
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV je prvním prémiovým MPV značky Mercedes-Benz s výhradně elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Na dynamické mezinárodní novinářské prezentaci ve Vídni – v městě, které patří mezi evropské průkopníky elektrické mobility – poprvé ukazuje své silné stránky v silničním provozu.

EQV kombinuje všestrannost Třídy V s výhodami nulových lokálních emisí. EQV je kromě toho také součástí ekosystému elektrické mobility, který zahrnuje inteligentní navigaci, aktivní řízení dojezdu, jakož i cloudové služby a aplikace.

Centrální ovládací jednotkou je informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQV je navíc ve své třídě etalonem, díky dojezdu až 418 kilometrů a širokým možnostem využití, jimiž vychází vstříc rozmanitým požadavkům zákazníků.

Sada akumulátorů je uložena prostorově úsporně pod podlahou a opatřena ochrannými prvky proti poškození. Toto umístění rovněž snižuje těžiště vozidla a díky němu EQV nabízí stejnou úroveň variability a funkčnosti interiéru jako konvenčně poháněná Třída V.

Sedadla lze sestavit v rozmanitých konfiguracích pro přepravu až osmi osob. Variabilní zavazadlový prostor může mít objem až 1410 litrů. EQV je ideálním vozem pro rodiny i volnočasové aktivity. Stejně tak poslouží jako prestižní firemní vozidlo. Tento model se uplatní také při přepravě VIP, nebo hotelových hostů.

Výhradně elektricky poháněné MPV se vyrábí ve španělském závodě Vitoria na stejné montážní lince jako konvenčně poháněné vozy Mercedes-Benz Třídy V. To umožňuje flexibilní výrobu v závislosti na poptávce zákazníků.

Hnací síla je výsledkem maximálního točivého momentu 362 N.m. Elektromotor má nejvyšší výkon 150 kW a trvalý výkon 70 kW. Jízda s modelem EQV je díky tomu nejen plynulá a tichá, ale v neposlední řadě i díky již zmíněnému nízkému těžišti, také extrémně dynamická. Elektrickou energii dodává kapalinou chlazená sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 90 kWh (celkem 100 kWh).

Jízdní komfort zajistí na přání dodávané vzduchové odpružení AIRMATIC s automatickým udržováním stálé světlé výšky. V případě potřeby dokáže tento systém zvýšit světlou výšku. Ve vyšších rychlostech ji naopak snižuje. Tím se minimalizuje aerodynamický odpor vzduchu, což má pozitivní vliv na spotřebu elektrické energie, a tedy i na dojezd.

Elektrická inteligence

EQV je součástí ekosystému elektromobility, který pomáhá řidiči dojet do cíle bez obav z dojezdu. Klíčovou roli v tom hraje inovativní informační a zábavní systém MBUX a aplikace Mercedes me.

Všechna zobrazení a nastavení, specifická pro model EQ, se ovládají prostřednictvím 10,25“ dotykového displeje s vysokým rozlišením v menu MBUX EQ. Uživatelé mohou například aktivovat klimatizaci interiéru před jízdou, měnit nastavení pro nabíjení, ovládat navigaci s elektrickou inteligencí a využívat funkce Mercedes me Charge.

Elektrická inteligence přichází ke slovu již v okamžiku, kdy uživatel začne plánovat jízdu – buď prostřednictvím systému MBUX v samotném vozidle, nebo s předstihem prostřednictvím aplikace Mercedes me. To znamená, že celodenní rodinný výlet lze naplánovat doma u stolu v průběhu snídaně jednoduchým výběrem cíle a požadovaného času odjezdu, včetně funkce klimatizace interiéru před odjezdem.

Všichni tak budou usedat do vozu EQV vyhřátého nebo vychlazeného na příjemnou teplotu. MBUX na začátku jízdy aktualizuje trasu odeslanou z aplikace do vozidla na základě vícero faktorů, mezi něž patří například aktuální údaje o dopravě a počasí, topografie trasy, aktuální dojezd a dostupné nabíjecí stanice.

Inteligentní plánování trasy

Inteligentní navigační systém vždy vybere optimalizovanou trasu s malým počtem zastávek pro krátké nabíjení. Zohledňuje rovněž očekávanou dobu nabíjení. Přednost přitom dává rychlonabíjecím stanicím a také zajistí uvedení sady akumulátorů do optimálního provozního stavu pro nabíjecí proces.

Během jízdy je zbývající dojezd nepřetržitě aktualizován. Systém okamžitě reaguje na změny. Například na změnu stylu řízení, která ovlivní spotřebu elektrické energie. Zobrazení „Range on Map“ (Dojezd na mapě) umožňuje soukromým i firemním zákazníkům přímočaré a spolehlivé plánování trasy. Řidič okamžitě vidí zbývající dojezd.

Praktické nabíjení

Model EQV standardně umožňuje nabíjení střídavým proudem (AC) doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 11 kW nebo stejnosměrným proudem (DC) výkonem až 110 kW na rychlonabíjecích stanicích.

Funkce rychlého nabíjení znamená, že například řidiči taxislužby nebo jiných přepravních služeb mohou opakovaně nabíjet akumulátory mezi jízdami či během přípravy vozidla, aniž by ztráceli čas.

Uživatelé si mohou také definovat stav nabití, při němž vozidlo doporučí další nabíjecí zastávku, nebo zbývající dojezd po příjezdu do cíle.

Vozidla vybavená systémem AIRMATIC mají také funkci Lift, která zvětší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě.

Vozidla vybavená systémem AIRMATIC mají také funkci Lift, která zvětší světlou výšku vozidla při pomalé jízdě.
foto: Mercedes-Benz

Mercedes me Charge poskytuje přístup k veřejným nabíjecím stanicím více než 300 poskytovatelů, včetně rychlonabíjecích přípojek IONITY. Před spuštěním nabíjení prokážou registrovaní zákazníci svou identitu prostřednictvím systému MBUX, aplikace Mercedes me, nebo karty Mercedes me Charge – všechno ostatní, včetně platby, proběhne automaticky.

Účinná rekuperace a jízdní režimy

Rekuperace kinetické energie při brzdění nebo uvolnění pedálu plynu přispívá k optimalizované hospodárnosti jízdy. Řidič si může individuálně nastavit intenzitu rekuperace pomocí páček na volantu. Na výběr má pět úrovní rekuperace:

V poloze D Auto přizpůsobuje EQV úroveň rekuperace dynamicky a předvídavě s rozsahem zpomalení od 0 do – 2 m/s², a to na základě dat poskytovaných bezpečnostními asistenčními systémy, kamerou a funkcí navigace.
V režimu D+ jede EQV setrvačností bez rekuperace (0 m/s2).
V módu D zpomaluje EQV rekuperační sílou, která je porovnatelná s konvenčním brzděním motorem (-0,6 m/s2).
V nastavení D– se rekuperační zpomalení zvýší na -1,5 m/s2.
D – – znamená, že elektromotor poskytuje maximální rekuperační zpomalení -2 m/s2. V tomto režimu je možné vůz řídit jen jedním pedálem.

K dispozici jsou rovněž čtyři jízdní režimy, které nastaví vozidlo například pro maximální komfort, nebo maximální dojezd:

Standardní nastavení C poskytuje maximální výkon elektromotoru 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m, ve spojení s vysokým výkonem topení a klimatizace.
Program E nabízí dobrý výkon topení a klimatizace, optimalizovaný dojezd, nejvyšší výkon 100 kW (150 kW po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu) a maximální točivý moment 293 N.m.
Režim E+ je konfigurován pro maximální dojezd. Výkon je snížen na 80 kW (150 kW po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu) a maximální točivý moment na 293 N.m. Výkon topení a klimatizace je výrazně nižší.
Mód S klade důraz na okamžité reakce pro sportovní jízdu. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 362 N.m v kombinaci s rychlými reakcemi na pohyby pedálu plynu a s výkonným topením a klimatizací.

tisková zpráva

46 Comments on “Mercedes-Benz EQV: dojezd až 418 km díky 100kWh bateriím od CATL”

    1. LED svetla nemaji predepsane ostrikovace a Mercedes toho
      LED svetla nemaji predepsane ostrikovace a Mercedes toho vyuzil a u novych modelu proste nejsou. Ani u vaseho oblibeneho smradocha ani u EV. Predpis byl kvuli moznemu oslneni protiprovozu a ne jak si nekdo muze myslet, kvuli lepsimu sviceni. Zni to nelogicky, ale xenony s intenzitou >2000lm musely ostrikovace mit aby zaspinene svetlo neoslnovalo.

                1. Nebudte srab a napiste jim.
                  Daimler AG –

                  Nebudte srab a napiste jim.
                  Daimler AG – Zentrale
                  Mercedesstraße 120
                  70372 Stuttgart-Untertürkheim
                  Deutschland

                2. Chyba bude na straně řidiče. Stačí dodržovat bezpečnou
                  Chyba bude na straně řidiče. Stačí dodržovat bezpečnou vzdálenost.

                3. Když padá správný a správně vlhký sníh sníh, tak vám
                  Když padá správný a správně vlhký sníh sníh, tak vám naprosto klidně zalepí světla a můžete tam jet sám…

                4. S halogenovou žárovkou těžko…
                  LED netuším jestli to

                  S halogenovou žárovkou těžko…
                  LED netuším jestli to vůbec trošku topí aby ten sníh hned roztál..

                5. Doporučuju se projet po horách…ani nepočítám, kolikrát
                  Doporučuju se projet po horách…ani nepočítám, kolikrát jsem za život ve vánici zastavoval a ometal světla

                6. A ty ostrikovace by to zmenily? Asi take ne, tak o cem se
                  A ty ostrikovace by to zmenily? Asi take ne, tak o cem se bavime.

                7. :-))
                  To mě opravdu pobavilo…
                  V horách žiji.. Sníh

                  :-))
                  To mě opravdu pobavilo…
                  V horách žiji.. Sníh kupodivu znám až moc dobře …
                  Ale nevypravim pohádky jako prolhaný troll runner, že autem projíždim 50cm hluboký sníh
                  Světla ometam pouze před jízdou společně s autem…
                  Ale mám halogenové žárovky .. Za jízdy jsem nikdy neměl potřebu zastavovat a ometat světla…

                8. mimochodem máte mezi nárazníkem a světly auta schod, nebo
                  mimochodem máte mezi nárazníkem a světly auta schod, nebo máte hladký přechod?
                  Ale jo, já mu věřím, že projede 50cm sníh – pokud jezdí jako Langmajer ve snouborďácích…prostě nacouvá rezežene to a proletí půlmetrovou krátkou závěj proč ne..

                9. Nevím jak jezdil Langmajer, ale když jsem učil ženu dojet
                  Nevím jak jezdil Langmajer, ale když jsem učil ženu dojet k chalupě, říkal jsem jen tři slova – jeď, proboha a nezastavuj 😀
                  Protože pak je to už jen na naviják 😀

                  Tenhle to nakonec dal
                  https://www.youtube.com/watch?v=g8n4yqciwcQ

                10. Aha a na tech poslednim metrech vam zavanou svetla snehem a
                  Aha a na tech poslednim metrech vam zavanou svetla snehem a odstranujete ho ostrikovacem? Vy si smontujete momenty z detstvi v uceleny film. Virtualni film.

                11. Většina aut skončí ve sněhu uvízlá, protože si sedla
                  Většina aut skončí ve sněhu uvízlá, protože si sedla na bříško, nebo si narolbovala bordel před čumák a sedla na bříško.
                  LC má světlou výšku někde mezi 20 – 25 cm, víc to dlouhodobě neprojede
                  Situace, jestli teď zastavíš, tak hrabeme nebo taháme je na horách každoročním chlebem – za celý život jsem v tom vynechal jednu zimu a to tuhle poslední,

                12. Ano, světlou výšku to má tuším že 220, ovšem předek
                  Ano, světlou výšku to má tuším že 220, ovšem předek je zkosený a dostanete pod něj výrazně víc, pokud to není těžký zmrzlý sníh. Pak bych to neriskoval.

                13. Minulé auto mělo schod, současné má hladký přechod,
                  Minulé auto mělo schod, současné má hladký přechod, obě auta H4 žárovky

                14. Holt máme rozdílnou zkušenost.
                  Holt máme rozdílnou zkušenost.

                15. Na jednom autě jsem měl potkávačky H7 projektory, takže
                  Na jednom autě jsem měl potkávačky H7 projektory, takže krycí plast světla moc nehřál, a sníh se na světlech někdy usazoval.

                16. Jak jsem psal výše, mám 4 roky V-Klasse, svítí luxusně,
                  Jak jsem psal výše, mám 4 roky V-Klasse, svítí luxusně, projel jsem s nima i vánice v Alpách a až doteď, než jsem si to tady přečetl v komentářích, jsem si neuvědomil, že nemá ostřikovaše světel. Nikdy se mi nestalo, že bych špatně svítil, že bych měl potřebu čistit světla.
                  Nicméně nevím nic o tom, že by LED měly výjimku na ostřikovače. Předpis EHK hovoří čistě o výkonu, ne o typu zdroje světla.

          1. Odkud máte tuto informaci?
            Když otevřu předpis EHK č. 48,

            Odkud máte tuto informaci?
            Když otevřu předpis EHK č. 48, tak tam je jasně uvedeno: „Potkávací světlomety se zdrojem světla nebo LED modulem (moduly), vytvářejícím(i) hlavní potkávací světlo a majícím(i) celkový skutečný světelný tok přesahující 2 000 lm, jsou přípustné pouze ve spojení s montáží zařízení pro čištění světlometů podle předpisu č. 45“
            O ničem novějším, které by tento předpis negovalo, nevím.
            Nicméně je fakt, že když v garáži (doteď jsem si toho nevšiml) kouknu na moje V-Klasse, které už mám 4 roky, tak ostřikovače nemá. A dosud jsem to ani nezaregistroval, protože se mi ještě nestalo nestalo, že bych je potřeboval. A to jsem s ním jezdil i v Alpách ve vánicích.

            1. Nasel jsem toto vysvetleni. U LED se meri az po čočce a tim
              Nasel jsem toto vysvetleni. U LED se meri az po čočce a tim je intensita nizsi.
              Das liegt an den unterschiedlichen Messverfahren für die Helligkeit. Bei Xenon-Licht wird direkt an der Lampe und bei LED-Scheinwerfern erst an der Linse vor den Leuchtdioden gemessen. Das hat vor allem praktische Gründe, sind LED-Lichter doch als Modul gefertigt und die einzelnen Dioden somit gar nicht mehr erreichbar. Durch die filternde Linse erreichen die modernen Abblendlichter nicht mehr den Helligkeits-Grenzwert von 2.000 Lumen, ab dem eine Reinigungsanlage vorgeschrieben ist.

            1. Tak zrovna mercedes prekvapil s tim velkym SUV GLE nebo jak se
              Tak zrovna mercedes prekvapil s tim velkym SUV GLE nebo jak se to.. ma to snad 34kW baterku a CCS nabijeni..ve meste a kolem se necha jezdit furt na elektriku – velke prekvapko..takhle by meli byt vybavene vsechny plugin hybridy..a meli by hodne otravovat majitele jestli opravdu chce jet neekonomicky a poustet ten spalovak co sebou zbytecne vozi.. 🙂

                1. To bezdratove nabijeni je nesmysl. Kdyztak at udelaji takove
                  To bezdratove nabijeni je nesmysl. Kdyztak at udelaji takove kontakty, ktere vyjedou zespodu a kontaktne se spoji s konektorem pod autem. Jedina podminka je to dat pod strechu a chranit proti vode a snehu.

                2. Ale je to bezpečné
                  Vlastně už EV1 od GM Mělo

                  Ale je to bezpečné
                  Vlastně už EV1 od GM Mělo bezkontaktní nabíjení Konec kabelu tvořila cívka která se zasouvala do slotu v čelní masce
                  Pokud snížíte vzdálenost mezí primární a sekundární cívkou na minimum Napřiklad tím ze by se po najezdu automobilu nad cívku přizvedla Ztráty přenosem by se zase o něco snížily

Napsat komentář