Mercedes-Benz EQS: luxusní elektromobil s dojezdem až 700 km WLTP

Mercedes zveřejnil první fotografii připravovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS, zatím ještě s kamufláží.

Elektromobil Mercedes-Benz EQS bude dalším vozem nové řady elektroaut EQ, jejímž prvním zástupcem byl Mercedes-Benz EQC. Proti původnímu konceptu Vision EQS je produkční verze EQS, ač pod kamufláží, o poznání střídmější.
foto: Mercedes-Benz

Produkční verze elektromobilu Mercedes-Benz EQS, velikostně odpovídající třídě S, má přijít na trh už příští rok. Auto bude vybaveno 100kWh baterií pro dojezd „až“ 700 km WLTP.

Luxusní sedan jdoucí proti Tesla Model S nabídne také 350kW nabíjení, zrychlení 0-100 km/h během 4,5 sekundy a max. rychlost přes 200 km/h.

Specifikace ještě stále nejsou zcela přesné a jasné dané. Počítá se nicméně s celkovým výkonem 350 kW/760 Nm a pohonem všech čtyř kol. Rozměry jsou 5295/1436/ 2077 (mm) a rozvor 3260 mm.

tisková zpráva

82 Comments on “Mercedes-Benz EQS: luxusní elektromobil s dojezdem až 700 km WLTP”

    1. demence tech vandalu, ty auta a dalsi skody zaplati normalne
      demence tech vandalu, ty auta a dalsi skody zaplati normalne pojistovna a tak bude mit Mercedes dalsi auta na vyrobu

      v Evrope se Mercedes jiste uchyti s timto modelem, da se predpokladat ze luxusni bude celkem hodne, pokud to ma bejt mireno na stejny segment jako Mercedes S, jen j evtipne jak se snazi o dojezd udavany v metodice ktera se jiz nepouziva 😀

          1. Take jsem to tak do nedavna pocital, ale k memu velkemu
            Take jsem to tak do nedavna pocital, ale k memu velkemu prekvapeni s tim eNirem, ktere ma dle WLTP ujet 455km jsem ujel v pohode na trase 1/3 dalnice rychlosti 125-130km/h a 2/3 mimo dalnici tempem 95-105km/h na jedno nabiti 424km a privezl jsem 3%. A to jsem se nijak neomezoval pri predjizdeni, kdy jsem tomu daval napit a predjizdel jsem pri kazde prilezitosti.

            Jsem si jisty, ze elektromobilista vyskoleny z malobaterkace by s tim dal 500km a jeste by si liboval jak to kalil.

            Je, ale take zajimave, ze oproti deklarovanym vyuzitelnym 64kWh mi neustale vychazelo vypoctem mnohem vice.
            Nejpresnejsi vypocet, pri kterem jsem to prave na tehle trase pocital z 97% vysla zaroven nejnizsi hodnota a to 65597Wh…
            Korejci proste neoblbuji a navic umi.

              1. Jestli sem spravne pocital spotrebu (65 kWh / 455 km = 14,3
                Jestli sem spravne pocital spotrebu (65 kWh / 455 km = 14,3 kWh na 100 km), tak mi vyjde lepe jak u TM3. Pritom e-Niro je vuci TM3 docela krabice (takaze me neodborne oko rika, ze ma vetsi odpor vzduchu). Takze pokud se nepletu, ve spotrebe bych osobne prehodil poradi. TM3 jsem neridil, ale to Michelinovo e-Niro jede neskutecne skvele, jde drave za kazdym milimetrem akceleratoru. To v i-Mievu si nemohu nechat ani zdat pri seslapnutem pedalu na podlahu. Skoda jen toho predniho nahonu.

                1. Je potřeba vycházet z odborných testů a porovnávat věci
                  Je potřeba vycházet z odborných testů a porovnávat věci side by side. Pořadí je dlouho dané a první místo má Ioniq, druhé Tesla 3.

                2. TM3 jsem neměl možnost testovat, ale věřím, že jako
                  TM3 jsem neměl možnost testovat, ale věřím, že jako sedan by dokázala zajet taky moc pěknou spotřebu.
                  Jenže je tu to slůvko „sedan“. Korejci to dokázali (když to trochu přeženu) s krabicí od mléka, do které se zatraceně lépe nastupuje a vystupuje, i sedí než u zmíněné TM3.

                3. Mě se eNiro líbí daleko více než TM3, ovšem nehodlám
                  Mě se eNiro líbí daleko více než TM3, ovšem nehodlám dávat za Niro stejné peníze jako za luxusní auta od Mercedesu nebo Audi 🙂 To si raději koupím Enyaq 60, jak škodovku nemusím. Dojezd nad 300 je pro mě naprosto dostatečný.

                  Ta baterie Niro má 67.1 kWh a v začátku bývá SOH 104%, takže to celkem odpovídá té kapacitě kolem 65-66 kWh.

                4. Mě byly značky vždycky ukradené. Klidně si koupím i
                  Mě byly značky vždycky ukradené. Klidně si koupím i Teslu. 🙂

                  Problém, je že Audi ani Mercedes nemají v této cenové kategorii co nabídnout a v té vyšší zase zaostávají za Teslou s parametry.

                  Úplně vážně kdybych aktuálně řešil potřebu nového auta pro sebe, nechtěl utrácet milióny a nepotřeboval sedmimístné uspořádání tak eNiro by byl velmi žhavý (vlastně asi jediný) kandidát.
                  Až bude u nás dostupný model Y tak bych ho sice zařadil do výběru, ale vzhledem k tomu, že bude patrně ještě dražší než trojka, tak by to nebylo lehké rozhodování.

                5. Já neznačkové věci řeším pokud vycházejí stejně jako
                  Já neznačkové věci řeším pokud vycházejí stejně jako značkové, tedy nebudu si kupovat telefon Huawei za 30 tis., trička u Vietnamců za 1500 apod. 🙂 Kia má solidní provedení o tom žádná, ale Niro hybrid stojí 650 tis. (koukám že už zdražili na 690) a to je hodnota toho auta je přijatelná. eNiro bych viděl někde kolem 950 tis., 1.2 mil. opravdu ne. Uvidíme kolik bude stát EQA ale počítám, že cca 1.2 mil.

                6. Pokud bude mit EQA stejne parametry a kapalinou chlazenou
                  Pokud bude mit EQA stejne parametry a kapalinou chlazenou baterku jako eNiro tak s vami budu souhlasit, ale tipuji, ze to zase nekde po..rou a ani ta cena nebude 1,2M…

                  Proste to zacina vypadat, ze se karty obraci a na te trznici si u Vietnamcu koupite sice uz ne o tolik levnejsi, ale rozhodne kvalitnejsi, nebo presneji pohodlnejsi a praktictejsi tricko.

                7. Nějak se s tím EQA moc babrají, kdoví co z toho vypadne za
                  Nějak se s tím EQA moc babrají, kdoví co z toho vypadne za cenu a spotřebu. Pokud EU odpustí emisní pokuty, pak se můžeme těšit na drahá BEV. Nakonec si říkám, zda vůbec ještě jiné BEV potřebuju, třeba už vydržím dlouho s tímhle Soulem a pak si vezmu nějaký operák a vykašlu se něco vlastnit. Když vidím, že s nájezdem 20 tis. km (což mi stačí) je Škoda Kamiq za 6 tis. bez DPD na 48 měsíců a Škoda Enyaq podobné velikosti bude na leasing za 23 tis. a platit si veškerou údržbu a servis, tak mi ta elektromobilita nějak přestává dávat smysl.

                8. Problém bude asi v tom, že hledáte v elektromobilitě smysl
                  Problém bude asi v tom, že hledáte v elektromobilitě smysl jen ekonomický. A teď nenarážím jen na ekologii, ale má to další přidané hodnoty. Když například vidím jak teď ti dva naši zaměstnanci co dostali eNira vyzařují pozitivní energii a nadšení, tak si jí od nich taky rád trochu nasaju.
                  Moje motorka mi nedává ekonomický smysl také vůbec žádný a přitom kolik radosti přinese…

                9. Já si rád kupuju věci, ze kterých mám radost, ale auto je
                  Já si rád kupuju věci, ze kterých mám radost, ale auto je jedna z věcí, které používám jako denní spotřebu a tam mě zajímá ekonomika provozu. Bohužel nechápu lidi, kteří jsou schopni utopit ročně 350 tisíc jen v poklesu ceny auta a ještě z toho mají radost (typicky BMW X6) a proto o tom uvažuji ekonomicky a jiný už bohužel nebudu. Jsem schopen nějaký cenový rozdíl akceptovat i za cenu oželení některých parametrů jako je dojezd, delší „tankování“ apod., ale jak říká můj kolega „mám rád tuhle zkratku, je sice delší, ale za to horší silnice“. BEV mi přineslo výrazné roční úspory za cenu menšího dojezdu, pohodlí apod., ale přineslo i nějaká pozitiva, jako je tichý a čistý provoz, bezproblémové parkování v centru města apod. Ale pokud to má být obráceně, tedy BEV zdraží výrazně náklady na provoz, přinese jasná omezení, pak to musím dlouze zvážit, zda je to pro mě ten správný směr.

                10. Kazdy ma samozrejme jine priority.
                  Nekdo nema na motorku ani

                  Kazdy ma samozrejme jine priority.
                  Nekdo nema na motorku ani ridicak, ja uvazuji, ze si koupim jeste jednu…

                  Kdyz travite v aute tolik casu jako ja tak neresite jen za kolik jezdi, ale i jak jezdi, jaky hluk a vibrace produkuje, ale i jak casto a na jak dlouho musite zastavovat, nebo jakou ma zivotnost. Prunik toho vseho (nikoli znacka auta) pak v mem pripade urcuje cemu dam prednost.

                11. Přesně tak, každý to máme jiné, já se snažím být v
                  Přesně tak, každý to máme jiné, já se snažím být v autě co nejméně 🙂

                12. Zdravím
                  Jezdil jsem v kombinaci s dálnicí normálním lehce

                  Zdravím

                  Jezdil jsem v kombinaci s dálnicí normálním lehce nadlimitním tempem do těch 15kWh/100km, to jsem ti myslím říkal.

                  Později po návštěvě u tebe se mi podařilo mimo dálnice na okruhu se stejným výchozím i cílovým bodem při rychlostech do 95km/h tachomterových (takže 90km/h podle GPS) dosáhnout spotřeby 13kWh/100km, s čímž by se skutečně dalo ujet z plné baterky při využitelné kapacitě, která mi vycházela 500km.

                  Nevím jak to ti Korejci dělají, ale když vidím jak se ostatní se spotřebou trápí (včetně manželky Leafa II) tak smekám.

                13. Ahoj. Pokud bych jel ve svem aute jen okresky (bez mesta a
                  Ahoj. Pokud bych jel ve svem aute jen okresky (bez mesta a vesnic), kde bych jel 95 km / hod + nejake zpomaleni v zatackach, tak bych neujel ani 100 km (odhaduji, ze ted ujedu nejakych 115, ale musi to prave zlepsity ty vesnice a mesto) ), takz to e-Niro ma lepsi spotrebu jak i-Miev. Jen doplnuji, ze me auto ma vyuzitelnych 14 kWh. Pridavam se ke smekani.
                  Mohl by napsat Leoendula ci Romhor, jakou spotrebu ma TM3 v takovych podminkach?

                14. Tak okresky s TM3 jedu za 12,5 kWh/100 km 🙂 Rozdíl ve
                  Tak okresky s TM3 jedu za 12,5 kWh/100 km 🙂 Rozdíl ve výkonu netřeba komentovat. 🙂 Tedy za nynějších teplot !!! Ideálně by ta cesta měla být spíš delší.

              2. Nezabúdajme na absenciu tepelného čerpadla u Tesiel, v zime
                Nezabúdajme na absenciu tepelného čerpadla u Tesiel, v zime je Hyundai Kia pri 120 km/h dialnici na tom dojazdom lepšie ako Model 3. Na Kone jazdím od 1/2019 a zimný dojazd je to, čo ma udivuje ešte viac ako letný. Kona je na tom s dojazdom o trocha lepšie ako eNiro ale aj napriek tvaru s vyšším odporom vzduchu robí zázraky, keď to porovnám napr. s Leafom II, na ktorom jazdím tiež.

                Test reálneho dojazdu oproti WLTP:

                https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/

                1. Jo s Teslou 3 to je pravda, v testu NAF měla ten úbytek
                  Jo s Teslou 3 to je pravda, v testu NAF měla ten úbytek velký, proto do Tesla Y půjde TČ. Já sice TČ mám, ale asi půjdu do auta bez TČ, protože kapacita u dojezdu rozhoduje, tedy 27 kWh versus 60 kWh a TČ tu menší kapacitu nezachrání. Rozdíl 10% ve spotřebě není zase tak podstatný i když to na první pohled tak vypadá. Samozřejmě v posledních letech ani zima vlastně není.

                1. ta trasa s X měla přes 3000m převýšení, věřím že po
                  ta trasa s X měla přes 3000m převýšení, věřím že po rovině to eNiro těch 600 km dá taky

                2. V mych rukou urcite ne.
                  Kdyz jsem kupoval Teslu, dal jsem si

                  V mych rukou urcite ne.

                  Kdyz jsem kupoval Teslu, dal jsem si za cil, ze budu jezdit uplne stejnym tempem jako do te doby se spalovaky a toho se mi zatim dari drzet. Samozrejme jsou chvile kdy mam kochaci naladu nebo z nejakych jinych duvodu jedu vyklidnene, ale vyjet tak celou baterku se mi nikdy nepodarilo.

                  Takze chlubit se spotrebou sice nemohu, ale pro me je vetsi uspech fakt, ze i pri mem najezdu se nemusim s elektromobilem nijak omezovat.

                3. tak na te okreskove trase jsem jel taky úplně normálně co
                  tak na te okreskove trase jsem jel taky úplně normálně co dovolil provoz (80-100kmh) fakt mě žádný kombajn ani traktor nepředjel

            1. Každý to má trochu jinak, nedávná zkušenost jednoho z
              Každý to má trochu jinak, nedávná zkušenost jednoho z majitelů.
              Trasa 263,4 km z Ostravy do Olomouce a zpět, plus nějaké zajížďky v okolí, Trasa OV- Ol byla po staré cestě přes Potštát, trasa zpět byla po dálnici. Rychlost byla vždy tachometrových +5 km/h vůči povolenému limitu. Teplota od 15 do 21°C, provoz plynulý.
              Průměrná spotřeba za celý den byla 17,1 kWh/ 100 km. Na trase do Ol byla spotřeba kolem 14 kWh, odhaduji tedy, že na 100 km po dálnici rychlostí 135 km/h podle tachometru mohla být spotřeba kolem 20-22 kWh/100 km.
              Předběžně tedy s tímto autem půjde urazit cca 290-320 km po dálnici při rychlosti 135 km/h

              Včera jsem mluvil s kamarádem ohledně TM3, po nájezdu 13 tis. km má dlouhodobou spotřebu 13,7 kWh/100km. Jezdí denně po dálnici cca 2/3 trasy rychlostí 135 km/h.

                1. Mě jen nejde do hlavy proč se Nissan takhle „vyoutoval“, ani
                  Mě jen nejde do hlavy proč se Nissan takhle „vyoutoval“, ani moc nerozumím, že i přes ty problémy s baterií to koupilo mraky lidí (viz statistika prodeje na insideevs). Kia je na tom opravdu dobře, jak zpracováním, tak technologicky a ten dojezd respektive spotřeba je výborná. Na spritmonitor.de je průměr nějakých 16.6 kWh/100km (měřeno před nabíječkou tedy včetně ztrát, které budou cca 10%), tedy auto bude ukazovat nějakých 15 kWh/100km. Samozřejmě mimopražské firmy si uplatní dotaci cca 350 tis. takže ta cena je potom zase jinde, cca 640 tis. bez DPH.

                2. To, ze se i takove pakvili jako Leaf nebo eGolf prodavaji je
                  To, ze se i takove pakvili jako Leaf nebo eGolf prodavaji je patrne dano tim, ze tomu lide jednak nerozumi, ale hlavne tim, ze tenhle trh je stale jeste velmi ridky.

                  Ja napriklad vybiral druhe auto do rodiny loni zacatkem roku. Tech pet eNir dovezenych do CR v lonskem roce…, a co jineho tu bylo? Kdyz se clovek trochu shanel mohl se dostat k Ioniqu, ale ten nemel aplikaci aby si manzelka mohla auto v zime predtopit, je moc nizky, takze nepohodlne nastupovani/vystupovani a je uvnitr mene prostoru. Jedine v cem je lepsi je rychlost cestovani na vetsi vzdalenosti, coz manzelka nevyuzije ani v 1% cest. Pak uz bylo mozne objednat Konu, ktera by se s mensi baterkou patrne dala koupit do milionu, ale s dlouhou objednaci lhutou, a take je uvnitr mensi, takze nakonec se naskytl predvadeci pul roku stary Leaf, ktery byl po sleve za 850tis., byl hned k dispozici a roly druheho auta na jizdy kolem komina plni bez vyhrad.
                  Takze je Leaf paskvil? Pokud jej clovek kupuje na specificke vyuziti, pri kterem nebude cestovat na velke vzdalenosti pak patrne ne, no nyni bych uz kazdopadne jednoznacne sahl po levnejsi variante eNira.
                  A take, ze jak budu mit zbytecne penize jej nejspis vymenim, i kdyz asi rovnou za tu drazsi verzi. Jeden nikdy nevi kdy se to bude hodit.

                3. Myslím, že i dobrá alternativa, pokud člověk chce
                  Myslím, že i dobrá alternativa, pokud člověk chce ušetřit, je Opel Ampera-e 60 kWh, která se dá s malým nájezdem koupit kolem 600 tis. bez DPH, max. dojezd 400-500 km taky není k zahození a velikost do města parádní. Je to auto v segmentu Kia Soul apod. Tady se moc neobjevuje, v Německu jich ke koupi dost a cena je dobrá vzhledem k nedávnému výprodeji aut z výraznou slevou. Nikde jsem nečetl o problémech s nabíjením či baterií a DC nabíjení 1kWh za 1 minutu je v pohodě, což sice dnes o něco méně než má eNiro apod., ale ty to dosahují na výkonných 100-150 Kw nabíječkách, na 50 kW nabíječce je to srovnatelné (průměrný příkon 46 versus 39). Tedy nabíjení 0-60% naprosto v pohodě.

                  https://www.youtube.com/watch?v=9Q0zdnzWDTw

                4. Do kupovani aut z druhe ruky nejdu a uz vubec ne nekde v
                  Do kupovani aut z druhe ruky nejdu a uz vubec ne nekde v zahranici. Bydlim u hranic a tech pribehu od mistnich “autickaru”, kteri se zivi dovozem ojetin o tom jak jedou pres pul Evropy s platakem pro auto, ktere neexistuje, a je jen vejickou, ktera ma nalakat a pak se snazi vnutit nejaky srot, kdyz uz jste tam jsem si vyslech vic nez dost.
                  Kdyz uz tak jedine jako to kupoval Pavel K, tedy z oficialniho znackoveho salonu, ale tam zase nejakou super cenu vetsinou nedostanete. To musi byt velke stesti a musite furt lovit a cekat jestli se neco takoveho objevi.
                  Ja chtel auto nove se zarukou. Uz ta pulrocni predvadecka byl velky ustupek.

                5. Na mobile.de jsou ty auta od oficiálních prodejců Opel, to
                  Na mobile.de jsou ty auta od oficiálních prodejců Opel, to není žádná levota.

                6. A byly tam takové nabídky už loni začátkem března?
                  PS:

                  A byly tam takové nabídky už loni začátkem března?

                  PS: Teď na ní koukám a vím, že elektroauta klamou a z fotek člověk prdlajs pozná, ale vypadá to hodně mrňavé…

                7. Prostorové je to podobné jako Soul takže tam záleží
                  Prostorové je to podobné jako Soul takže tam záleží jakou má člověk představu o prostoru ale pro dva lidi naprosto v pohodě. Ty zvýhodněné ceny jsou spíše od začátku letošního roku.

                  Porovnání s eGolf https://www.youtube.com/watch?v=Ugs5_HEvpwo

                8. Ahoj Micheline, jestli mas par minut, tady je video Doporucuji
                  Ahoj Micheline, jestli mas par minut, tady je video Doporucuji prehravaci rychlost 1,75 az 2 🙂

                9. Vypada to fakt dobre.
                  Nechce nahodou nekdo Leafa za 500k?
                  🙂

                  Vypada to fakt dobre.
                  Nechce nahodou nekdo Leafa za 500k?
                  🙂

                10. Když ho nechce nikdo jinej, tak já bych si ho za těch 500
                  Když ho nechce nikdo jinej, tak já bych si ho za těch 500 tisíc teda na ekologickou likvidaci vzal, ale chci je na účet předem.

                11. Delam si samozrejme legraci.
                  Nechtelo by se mi jezdit na

                  Delam si samozrejme legraci.
                  Nechtelo by se mi jezdit na servis do rise. Prijde dalsi vlna corony a clovek se tam ani nedostane. 🙂

                12. Asi jiná kultura. Kupoval jsem v Japonsku už tři ojetiny a
                  Asi jiná kultura. Kupoval jsem v Japonsku už tři ojetiny a vždycky v pohodě. Ale i tady jsou problémy. Já měl možná štěstí.

                13. No tak to budte rad ze nezijete v Japonsku. Na korejsky auta
                  No tak to budte rad ze nezijete v Japonsku. Na korejsky auta zapomente, nedovazi se (A to je dovozni clo na auta 0%. Pokusy byly, Japonci nekupovali.) Jediny co tu je s delsim dojezdem za rozumnou cenum s dostupnosti servisni site atd, pripadne jako ojetiny je prave jen Leaf. Pak par ojetejch e-Golfu. Maj zacit dovazet Porsche, e-208 a ID.3. Postupne se to snad bude zlepsovat.

                14. Japonsko je patrne specificky trh a jina mentalita. To se holt
                  Japonsko je patrne specificky trh a jina mentalita. To se holt musi prilozit na misky vah pri rozhodovani kde budete zit.

                15. Je to tak. No snad se to postupně rozjede i tady. Porsche
                  Je to tak. No snad se to postupně rozjede i tady. Porsche začne letos budovat svojí nabíjecí síť. Max bude ChaDeMo 150kW.

                16. CHAdeMO 150kW? nemáte k tomu více info. Dopředu se hlásím
                  CHAdeMO 150kW? nemáte k tomu více info. Dopředu se hlásím mezi nevěřící Tomáše 🙂

                17. Mam. Zkusim to znova najit. Myslim ze to budou nabijecky od
                  Mam. Zkusim to znova najit. Myslim ze to budou nabijecky od ABB.

                18. 100 kW Chademo má ČEZ a Eon, ale ani to skoro nikdo
                  100 kW Chademo má ČEZ a Eon, ale ani to skoro nikdo nevyužije.

                19. V Evrope ne ale v Japonsku nic jinyho nez CHAdeMO neni. 🙂
                  V Evrope ne ale v Japonsku nic jinyho nez CHAdeMO neni. 🙂 Ale to predpokladam vite. Zatim nejvykonnejsi jsou CHAdeMo nabijecky 90kW kde to dokaze vyuzit Leaf Plus kterej dava maximalne neco pres 70kW.

                20. Ano vím, bohužel v EU to je již mrtvá věc. Dnes do EU
                  Ano vím, bohužel v EU to je již mrtvá věc. Dnes do EU nikdo nebude vyrábět Chademo, CCS je skoro povinnost.

                21. Tak je to tiskova zprava ze vcerejska.
                  Japonsky original:

                  Tak je to tiskova zprava ze vcerejska.
                  Japonsky original: https://press.jp.porsche.com/prod/presse_pag/PressResources.nsf/Content?ReadForm&languageversionid=1098758
                  Strojovy preklad do anglictiny: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fpress.jp.porsche.com%2Fprod%2Fpresse_pag%2FPressResources.nsf%2FContent%3FReadForm%26languageversionid%3D1098758

                  Na spodu te stranky se da stahnout mapa s planovanymi nabijeckami pro rok 2020. Zluty jsou L2, zeleny L2 a ty rychly a modry jen ty rychly.
                  Ma to bejt u dealeru a pak treba v podzemnich garazich u hotelu atd.

                22. Jo takhle to je myšleno. Porsche má 800V systém a tím
                  Jo takhle to je myšleno. Porsche má 800V systém a tím pádem se dostane se stávajícím max. 200A CHAdeMO kabelem/konektorem na těch avizovaných 150kW. Pro certifikaci stávajícího designu CHAdeMO konektoru na 1000V asi není třeba žádných větších úprav, pokud vůbec nějakých (CCS2 EU kabely jsou od počátku designované na 1000V).

                  Bohužel pro ostatní vozy s 400V systémem budou samozřejmě tyto nabíječky opět omezeny na 80kW @200A, teoreticky pak 100kW při 500V. praktické maximum bude tak kolem 75kW viz ten Leaf. No a samozřejmě nemohu jinak, než opět otevřít naše oblíbené diskuzní téma s Radovanem. 😉

                  Takže těm zlým a ošklivým Němcům, kteří si nestydatě dovolili odmítnout „dar od všemohoucího“, jen kvůli takové nepodstatné maličkosti, jako že kluci z Nipponu jím uvalili na celý svět břemeno v podobě přikázání, že 50kW musí stačit všem na věčné časy. Tak těmto proradným Němcům se teď samotných nebohých obyvatelů hrdého Nipponu zželelo, a aby jim ukázali, že existuje i světlo v době temna, tak jim „dar od všemohoucího“ kacířsky vylepšili alespoň na těch 150kW…

                  A díky Tome za linky na Japonské zdroje, je docela zajímavé se podívat jak problematiku komentují a řeší přímo tam.

                23. Není zač. Já se zas dozvěděl něco o CHAdeMO. Už by
                  Není zač. Já se zas dozvěděl něco o CHAdeMO. Už by měla být verze 2.0 ale tu zřejmě nebudou u Porsche ještě používat?
                  Četl jsem jednou o nabijeci sítí v Japonsku a je to šíleně prodělečný. Takže pokud ti budou podporovat automobilky tak je to jen dobře.

                24. Organizaci CHAdeMO od svého vzniku provází břídilství,
                  Organizaci CHAdeMO od svého vzniku provází břídilství, velkohubost a arogance. Bohužel z počátku to nebylo tak moc patrné, ale dnes už to je zcela evidentní. CHAdeMO 2.0, které mělo přinést především 150-350kW nabíjení již téměř s jistotou na trh nedorazí. Mimochodem tady je konkrétní příklad té arogance první 150kW stanice sami slíbili pro rok 2017 . Bohužel pro to nebyly schopni certifikovat 350A kabel/konektor, takže dodnes nestojí na světě jedna jediná. I první 200A konektory se objevily na trhu teprve loni na jaře. Výrobci stanic je mimochodem obratem začali nabízet, tzn. zde nebyla žádná nevraživost či politika. Osobně jsem přesvědčen, že kdyby plnili sliby a 350kW CHAdeMO konektor/standard byl dostupný v 2017, tak síť Ionity má dnes oba standardy. No a CHAdeMO 3.0, které je mimochodem zpětně konektorově nekompatibilní, toho přináší „příliš málo a příliš pozdě“ (slibují až 2021 a i tak tomuto termínu po zkušenostech s nimi už nikdo nevěří).

                  Třešničkou na dortu tohoto břídilství je, že Leaf plus s vysokou pravděpodobností umí nabíjet baterii až 100kW (po krátkou dobu při nízkém SoC, podobně jako např. e-208), ale bohužel nestojí a nebude stát jediná stanice, kde by to zákazníci mohli využít. Možná čínská verze (povinnost mít čínský GB/T standard) to umožňuje 🙁

                  Nejvíc to tak odes*re domovské Japonsko, které z národní hrdosti(nic proti tomu) teď bude trpět a zaostávat a to zejména za Koreou a Čínou. Přitom zrovna pro Japonsko, které nemá ani uhlí ani ropu, by měl být zásadní cíl se co nejdříve zbavit závislosti na fosilu.

                25. Dík za informace. Japonsko to už odsira. Bohužel. Je tu jen
                  Dík za informace. Japonsko to už odsira. Bohužel. Je tu jen pár 90kW nabíječek a jinak 50 a min. Možná je to tím že tady pořád prosazuje vláda vodík. Podle mě pro osobní auta pitomost.

                26. V tom je právě problém.
                  Koukám nyní po ojetém

                  V tom je právě problém.
                  Koukám nyní po ojetém elektromobilu s cenou 250-350 tis.
                  A dojezdem alespoň 150 km.

                  A hádejte jaké jediné auto se nabízí?
                  Nissan Leaf s 30kWh baterií.

                  eNiro je sice pěkné, ale drahé. Ioniq je taký drahý.
                  Starší Leafy, IONy, Miievy, egolfy, zase neujedou 140-150 km.
                  On ani ten starý Leaf s 30kWh baterií na tom nebude nijak slavně, ale je to jediný elektromobil, který se dá sehnat s touhle cenovkou a mohl by ujet 150 km.

                  Nebo ví někdo ještě o jiném autě co by se dalo sehnat?

                27. Já jsem hledal před rokem a půl s podobným zadáním
                  Já jsem hledal před rokem a půl s podobným zadáním (200km, do 400t Kč) a nepochodil jsem. Skončil jsem u Ampery PHEV a čekám na Teslu do půl míče. Počkám si asi ještě tak pět let, jestli se neobjeví něco zajímavějšího…

                28. Protoze kdyz nejezdite stovky kilometru denne tak vam proste
                  Protoze kdyz nejezdite stovky kilometru denne tak vam proste rapidgate muze bejt ukradena. A opravdu treba v Japonsku na dalnici Leafa aby jeden pohledal. V podstate neviditelny. Ani me by v drtivy vetsine pripadu Leaf Plus nevadil. Ale ten teplotni management tam dat meli, stve me to taky.

                29. Ono nejde o ten typický rapidgate, ale když jedu třeba 200
                  Ono nejde o ten typický rapidgate, ale když jedu třeba 200 km v teplem počasí jednou za čas a pak musím stát hodinu u nabíječky abych dobil 100 km to je opruz. Zrovna tak v teplotách pod nulou to nabíjí velmi pomalu.

                30. No, taky jsem ho zatím nekoupil.
                  No, taky jsem ho zatím nekoupil.

Napsat komentář