Mercedes-Benz EQS: dojezd 770 km WLTP, baterie 108 kWh

Mercedes nedávno potvrdil, že rozjel výrobu baterií pro nový elektromobil EQS. Ještě před jeho oficiální premiérou odhalil specifikace auta.

Elektromobil Mercedes-Benz EQS bude pro německou luxusní automobilku důležitou zbraní proti americké značce Tesla.
foto: Mercedes-Benz

Nový elektromobil Mercedes-Benz EQS se světu představí 15. dubna 2021. Půjde o dalšího člena rodiny EQ, ale zároveň přelomový model, který by měl konečně Mercedesu pomoci se plnohodnotně postavit proti Tesla Model S.

Řečí oficiálních čísel na to rozhodně má. V úvodu zmiňovaná baterie bude mít kapacitu 108 kWh a měla by umožnit dojezd na jedno nabití až 770 km WLTP! Reálně to samozřejmě bude méně, řekněme kolem 450 km až 550 km.

Kromě 108kWh baterie (přesně 107,8 kWh) bude k dispozici ještě varianta s 90kWh baterií. V obou případech jde ovšem pouze o 400V architekturu. Klíčový je také aerodynamický koeficient cd, který se má pohybovat kolem 0,20. Mercedes-Benz EQS tak bude jedním z nejvíce aerodynamických aut na trhu.

Výkon elektromobilu bude možné volit mezi 245 kW (568 Nm) až 385 kW (855 Nm). Nabíjení zvládne výkon až 200 kW. Spotřeba se oficiálně má pohybovat mezi 19,1 kWh a 16,0 kWh na 100 km. Rekuperace bude možná až 290 kW. Mercedes označuje dvě dostupné verze jako „EQS 450+“ a „EQS 580 4MATIC+“.

Čísla by měla udávat reálný odhadovaný dojezd každé varianty. Maximální rychlost je v obou případech limitovány 210 km/h. Nižší verze bude mít pohon pouze zadní nápravy, vyšší verze pohon všech čtyř kol. Samozřejmostí budou OTA updaty, včetně bateriového firmwaru.

Palubní nabíječka bude mít za příplatek výkon až 22 kW, standardně 11 kW. K dispozici budou až 22″ kola, ovšem ta aerodynamická pouze ve velikostech 19 „, 20 “ a 21 „. Auto se bude vyrábět v továrně 56 v Sindelfingenu, jedné z nejmodernějších automobilových továren světa.

tisková zpráva

3 Comments on “Mercedes-Benz EQS: dojezd 770 km WLTP, baterie 108 kWh”

  1. Opět, kdo chce víc fotek, hlavně interiéru, tak u
    Opět, kdo chce víc fotek, hlavně interiéru, tak u konkurence:
    https://www.autorevue.cz/mercedes-laka-na-premieru-eqs-zname-technicke-detaily-cekejte-dojezd-az-770-km

    Nejsem zástancem „vše přes displej“, ale pokud je to už nutnost, tak toto řešení od MB je moc pěkné a elegantní, určitě lepší než tablet trčící do prostoru. I ten základ na poslední fotce nevypadá špatně.

  2. To auto vypadá, jak když ho drtí vlastní hmotnost.
    Ovšem

    To auto vypadá, jak když ho drtí vlastní hmotnost.

    Ovšem údaj o hmotnosti nějakou samozřejmě naprosto náhodnou shodou okolností zapomněli uvést.

    Asi by třitunový vepřík narvaný těžkými kovy nevypadal dostatečně ekologicky a mohlo by to ideologicky znehodnotit marketingový výkřik o 80 kilogramech recyklovaných surovin použitých k výrobě.

Napsat komentář