Mercedes-Benz EQB: další díl elektrické skládačky

Mercedes-Benz uvádí již třetí nový elektromobil v letošním roce. Auto se v Evropě bude prodávat s 66,5kWh baterií pro dojezd 419 km WLTP.

Nový rodinný elektromobil Mercedes-Benz EQB se představil na autosalonu v Šanghaji 2021.
foto: Mercedes-Benz

Zatímco první elektromobily Mercedes-Benz EQA 250 již přijíždějí k evropským prodejcům a elektromobil Mercedes-Benz EQS byl před několika dny představeno jako nový člen rodiny Třídy S s elektrickým pohonem, debutuje současně v Šanghaji nový elektromobil Mercedes-Benz EQB ve specifické verzi pro Čínu, která se bude vyrábět v Pekingu a v letošním roce bude také uvedena na trh.

Rovněž evropská varianta se začne prodávat už letos. V USA vstoupí EQB na trh v roce 2022. Auto slibuje WLTP dojezd až 419 km. EQB bude prvním sériově produkovaným elektromobilem z maďarského výrobního závodu Kecskemét.

Dosud z jeho montážní linky sjížděly modely CLA a CLA Shooting Brake s plug-in hybridním pohonem. Také Třída A ve verzi plug-in hybrid se bude vyrábět v Kecskemétu – nad rámec její výroby v německém závodě Mercedes Benz Rastatt, v němž vznikají rovněž elektromobily EQA.

Modelová řada EQB bude zahrnovat několik verzí s pohonem předních nebo všech kol, různými stupni výkonu (v některých případech i více než 200 kW) a sadami akumulátorů s využitelnou kapacitou od 66,5 kWh. Plány počítají také s verzí nabízející mimořádně dlouhý dojezd.

V Číně vstoupí nové EQB na trh ve vrcholné verzi s kompletní výbavou AMG Line a výkonem 215 kW. Zákazníci v Evropě budou mít hned od začátku na výběr mezi několika verzemi s pohonem předních nebo všech kol a různými úrovněmi výkonu, z nichž nejvýkonnější varianta nabídne více než 200 kW.

Sada akumulátorů, jejíž výroba bude probíhat v závodech Daimler v Kamenci (Německo) a Jawor (Polsko), bude mít v Evropě využitelnou kapacitu 66,5 kWh. Plány zahrnují také verzi s mimořádně dlouhým dojezdem.

Elektromobil Mercedes-Benz EQB u nabíjecí stanice Ionity

Elektromobil Mercedes-Benz EQB u nabíjecí stanice Ionity
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz v segmentu osobních vozů v letošním roce intenzivně urychluje elektrifikaci. Celkem budou představeny čtyři nové modely značky Mercedes-EQ: EQA, EQB, elektricky poháněný manažerský sedan EQE a luxusní sedan EQS.

Nové EQB (délka/šířka/výška: 4684/18341/16672 milimetrů) rozšiřuje úspěšnou rodinu kompaktních vozů Mercedesu a je úzce spřízněné především se dvěma modely: EQA, s nímž sdílí pokrokovou techniku pohonu, a s kompaktním SUV GLB. Z něho pochází dlouhý rozvor (2829 milimetrů), prostorný a variabilní interiér a třetí řada sedadel se dvěma samostatnými sedadly.

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB
foto: Mercedes-Benz

Velký zavazadlový prostor má rovnou podlahu a s objemem 495 až 1710 litrů, resp. 465 až 1620 litrů (údaje platí pro pětimístnou, resp. sedmimístnou verzi). Opěradla sedadel ve druhé řadě mají standardně nastavitelný sklon v několika krocích. Na přání je tato řada podélně posuvná v rozsahu 140 milimetrů. Tím lze zavazadlový prostor v různých krocích zvětšit až o 190 litrů, což umožňuje jeho mnohostranné využití.

Na přání disponuje EQB třetí řadou sedadel se dvěma samostatnými sedadly. Na těchto sedadlech mohou komfortně sedět osoby s tělesnou výškou až 1,65 metru. EQB dosahuje součinitele aerodynamického odporu vzduchu od 0,28.

Chytrá navigace

Ke snadnému každodennímu provozu s modelem EQB přispívá rovněž standardní navigační systém s elektrickou inteligencí. Při výpočtu nejrychlejší cesty do cíle jsou zohledňovány i potřebné zastávky pro nabíjení.

Interiéru elektromobilu Mercedes-Benz EQB vévodí především displej

Interiéru elektromobilu Mercedes-Benz EQB vévodí především displej
foto: Mercedes-Benz

Systém přitom na základě nepřetržitých simulací dojezdu bere v úvahu nezbytné zastávky pro nabíjení spolu s mnoha dalšími faktory, jakými jsou topografie nebo počasí.

Systém dokáže dynamicky reagovat například také na změny dopravní situace a jízdního stylu řidiče. Navigace s elektrickou inteligencí kromě toho zajistí, aby byla vysokonapěťová sada akumulátorů před plánovanou zastávkou pro nabíjení uvedena v případě potřeby na provozní teplotu, která je pro nabíjení optimální.

Nabíjení

Elektromobil Mercedes-Benz EQB lze komfortně nabíjet střídavým napětím pomocí palubní nabíječky o výkonu až 11 kW. Rychlejší je nabíjení stejnosměrným napětím na rychlonabíjecích stanicích.

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB
foto: Mercedes

V závislosti na stavu nabití a teplotě vysokonapěťové sady akumulátorů se EQB nabíjí z příslušného nabíjecího stojanu maximálním výkonem až 100 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 % maximální kapacity pak jen nepatrně přesahuje hranici 30 minut.

Model EQB je v Evropě a standardně vybaven zásuvkou CCS (Combined Charging Systems) na pravé boční stěně, která umožňuje nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Číně se používá specifické řešení pro nabíjení se zásuvkami na boku karoserie na pravé i levé straně. Od evropských verzí se mohou lišit i doby nabíjení.

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB
foto: Mercedes-Benz

Rodina plug-in hybridních vozů Mercedes-Benz zahrnuje v současnosti více než 20 variant různých modelů a letos ji rozšíří elektrifikované verze Třídy C a Třídy S. Divize osobních vozů Mercedes-Benz vychází pro rok 2021 z toho, že se podíl vozidel s elektrifikovanými pohony (tedy plug-in hybridů i elektromobilů) zvýší na 13 %. Produktovou řadu především luxusních vozidel koncernu navíc rozšiřují mild hybridní ústrojí s generátorem s funkcí spouštěče a 48V elektrickou soustavou.

tisková zpráva

19 Comments on “Mercedes-Benz EQB: další díl elektrické skládačky”

    1. Tak co pane Horčíku, budete mazat?
      Jinak Leošku, prezidenta

      Tak co pane Horčíku, budete mazat?

      Jinak Leošku, prezidenta lze odvolat pouze za „jednání proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu“.

      Tak se laskavě prober a nech si svoje aktivistické kecy na koledu.

            1. Bohužel, většinový názor občanů, v případě ochrany
              Bohužel, většinový názor občanů, v případě ochrany ústavních práv, migrace, odpovědnosti politiků a další zásadních otázkách, bez ohledu na okolnosti a politické obchody, dnes zastává konzistentně pouze SPD. Považuji to za naprosté selhání politiků celého politického spektra, ale je to prostě tak.
              Já prostě nemohu volit jakoukoliv stranu, schvalující pod zástěrkou vyššího dobra protiústavní chování.

              A co se týká elektromobility, nevím o nikom, kdo by jí byl negativně nakloněn. Znám pouze lidi, co jí hodnotí na základě reálných ekonomických a ekologických přínosů. Že je to synonymum pro „negativní“, není problém jejich, ale té elektromobility.

                1. Pitomio to zase vytuneluje a založí další stranu.
                  Pitomio to zase vytuneluje a založí další stranu.

                2. Takovy pitomci si nic jineho nezaslouzi. Naleti Pitomiovi a
                  Takovy pitomci si nic jineho nezaslouzi. Naleti Pitomiovi a pak budou bedovat, ze je nikdo neochranil. Porad stejny vzor, jak obrat pitomce. Pitomio by mohl dobre prodavat hrnce na predvadeckach. Kdyby ty predvadecky nezakazali. Tak sel do politiky.

                3. Ano, nemám nic proti elektromobilům. Jako vysokozdvižné
                  Ano, nemám nic proti elektromobilům. Jako vysokozdvižné vozíky, vozíky pro tělesně postižené případně jako jiné aplikace s malým dojezdem a nutností lokálního bezemisního provozu jsou bezpochyby výborné a svými výhodami překonávají spalovací alternativy.

                  U osobní automobilové dopravy to neplatí.

                  Nic víc, nic míň.

Napsat komentář