Mercedes-Benz EQA: atletický crossover s 66,5kWh baterií a dojezdem 426 km

Mercedes představil nový elektromobil EQA. Vstupuje na trh ve verzi EQA 250 s nejvyšším výkonem 140 kW a dojezdem 426 km WLTP. Další verze nabídnou dojezd přes 500 km.

Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Nový crossover Mercedes-Benz EQA je dalším členem rozrůstající se, ale zatím nepříliš úspěšné rodiny elektromobilů EQ. Karoserie modelu EQA vychází ze skeletu karoserie modelu GLA a byla přizpůsobena požadavkům elektromobilu. Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQA začíná na 47 540 eur, v přepočtu 1,25 mil. Kč.

Mercedes-Benz EQA se umí standardně nabíjet přes 11kW palubní nabíječku nebo 100kW rychlonabíjení. Zavazadlový prostor má objem 340 litrů, hmotnost je 2040 kg. Rozměry vozu jsou 4463 mm délky, 1834 mm šířky a 1620 mm výšky. Mercedes-Benz EQA má hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28, což je v segmentu elektromobilů spíše podprůměrná hodnota.

Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Standardní výbava modelu EQA zahrnuje mimo jiné vysokovýkonné světlomety LED s asistentem adaptivních dálkových světel, zadní výklopné víko EASY-PACK s elektrickým ovládáním pro otevírání a zavírání, 18palcová kola z lehké slitiny, dekorační osvětlení s výběrem 64 barev, dvojitý držák pro nápoje, komfortní sedadla s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, zadní kameru pro lepší výhled a komfort při manévrování nebo kůží obšitý sportovní multifunkční volant.

Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Standardně se dodává také informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s intuitivním ovládáním a navigační systém s elektrickou inteligencí. Zákazníci si mohou nový model individualizovat dvěma výbavovými liniemi Electric Art a AMG Line, jakož i paketem Night.

Mercedes-Benz EQA

Ke splnění vysokých požadavků na akustický a vibrační komfort, které jsou pro značku s hvězdou typické, byl s mimořádným úsilím a důsledností izolován elektrický pohon od podvozku a karoserie. Stejnému účelu slouží také četná zvukově izolační opatření pro minimalizaci přenosu aerodynamického hluku.
foto: Mercedes-Benz

Standardní výbava zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a aktivního brzdového asistenta. Druhý uvedený systém má za úkol zabránit kolizi nebo zmírnit její intenzitu autonomním brzděním v kritických dopravních situacích.

Systém dokáže brzdit z rychlostí, typických pro městský provoz, i před stojícími vozidly a přecházejícími chodci. Mezi rozšířené funkce paketu asistenčních systémů patří například funkce pro odbočování, funkce pro záchrannou uličku, upozorňování na přibližující se cyklisty nebo vozidla při vystupování a upozorňování na rozpoznané osoby na přechodu pro chodce. Mimořádně klidnou jízdu podporuje ECO Assistent při používání systému DISTRONIC.

Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Navigační systém auta s „elektrickou inteligencí“ při výpočtu nejrychlejší trasy zcela samozřejmě zohledňuje i doby nabíjení. Řidič se tak nemusí s plánováním trasy vůbec stresovat.

Na základě nepřetržitých simulací dojezdu se přitom počítá s potřebnými zastávkami pro nabíjení i s mnoha dalšími faktory, například s topografií a počasím. Systém dokáže dynamicky reagovat na různé změny, například v dopravní situaci nebo jízdním stylu řidiče.

Elektromotor elektromobilu Mercedes-Benz EQA

Elektromotor elektromobilu Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Se službou Mercedes me Charge mohou zákazníci po celé Evropě nabíjet své elektricky poháněné vozy z více než 175 000 veřejných nabíjecích přípojek a Mercedes-Benz zajistí dodatečnou kompenzaci zelenou elektrickou energií.

Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům komforní přístup k nabíjecím stojanům různých poskytovatelů, a to i v zahraničí. Na základě pouhé jedné registrace navíc profitují také z integrované funkce placení s jednoduchým vyúčtováním.

Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Baterie elektromobilu Mercedes-Benz EQA

Baterie elektromobilu Mercedes-Benz EQA
foto: Mercedes-Benz

Co se týká dalších variant, na jedné straně půjde o ještě atletičtější varianty s elektrickým pohonem všech kol eATS a výkony za hranicí 200 kW. Na druhé straně se připravuje i verze s dojezdem více než 500 kilometrů (WLTP). Mercedes-EQ spatřuje klíč k dlouhým dojezdům nikoli ve stále větších sadách akumulátorů, nýbrž v důsledném zvyšování hospodárnosti všech komponentů vozidla.

tisková zpráva

16 Comments on “Mercedes-Benz EQA: atletický crossover s 66,5kWh baterií a dojezdem 426 km”

      1. Ne dobíjení po příjezdu ve směru jízdy – left hand drive
        Ne dobíjení po příjezdu ve směru jízdy – left hand drive tankování energie vpravo, right hand drive vlevo – je to myšleno na podélné stání, samozřejmě to má i slabiny, jenže to by muselo mít auto zásuvku v čumáku a dvě vzadu (levá pravá), aby to bylo rozumně pokryto.

    1. je to Mercedes za 50k eur…… majitele jiste budou mit garaz
      je to Mercedes za 50k eur…… majitele jiste budou mit garaz jen tak tak,…… jinak kdys dam auto do garaze a ze je hodne mala, takovej ten komunistickej standard na malomestech, tak vicko nadrze vpohode otevru a je tam nejakych 25 centaku ke stene, takze proc by tam mel bejt problem zastrcit kabl kdyby tam bylo nabijeni? to je ta koncovka nabijeciho kablu tak robustne obri?

      ale jako chapu resit se musi vse 🙂

Napsat komentář