Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid dostupný také v ČR

Mercedes-Benz zveřejnil ceny dalšího hybridního modelu – E 300 BlueTEC Hybrid, který byl představen na letošním . Verze sedan je k dispozici za 1 263 600 Kč, kombi za 1 329 600 Kč. Model je možné v současné době již objednat, uvedení na trhy v EU proběhne v polovině tohoto roku.

Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid už je dostupný také v ČR
foto: Mercedes-Benz

Nový E 300 BlueTEC HYBRID přichází na start s rekordně nízkou hodnotou spotřeby 4,2 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 109 g/km. Současně však nabízí také větší točivý moment a výkon.

Modulární koncepce hybridní soustavy s lithium-iontovými akumulátory nijak neomezuje nabídku prostoru. Ke snížení spotřeby přispívá systém Start/Stop, rekuperace kinetické energie, podpora akcelerace elektromotorem, čistě elektrický pohon a funkce setrvačné jízdy. Nový model se bude prodávat jako sedan a kombi.

Jeho čtyřválcový vznětový motor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 500 N.m a společně s elektromotorem s výkonem 20 kW a točivým momentem 250 N.m tvoří harmonický celek.

„S modelem E 300 BlueTEC HYBRID pokračujeme nyní v naší rozsáhlé hybridní ofenzivě. Modulární technika nám otvírá cestu pro rychlé rozšíření dalších modelových řad o hybridní modely,“ vysvětluje profesor Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler zodpovědný za koncernový výzkum a vedoucí vývoje divize Mercedes-Benz Cars. „S jasným zaměřením na rozmanité potřeby trhů po celém světě můžeme nabízet přesně takové modely, které naši zákazníci požadují.“

Nový model nevyžaduje od cestujících žádné ústupky v oblasti nabídky místa ani v interiéru, ani v zavazadlovém prostoru. Inteligentní modulární hybridní koncepce představuje další významný vývoj systému použitého v modelu S 400 HYBRID. Na karoserii nebylo nutné provádět žádné změny a hybridní modul lze flexibilně a modulárně používat i v dalších modelových řadách.

E 300 BlueTEC HYBRID je součástí strategie downsizingu, v níž jde o výrazné zvýšení hospodárnosti běžných modelů bez újmy v oblasti funkčnosti nebo komfortu. Inženýři společnosti se přitom nezaměřují jen na normovanou spotřebu paliva, nýbrž na příkladné hodnoty reálné spotřeby v každodenním provozu.

E 300 BlueTEC HYBRID vychází z hospodárného modelu E 250 CDI. V porovnání s ním má ovšem vyšší výkon a nižší spotřebu paliva o cca 15 procent.

Hybridní poháněcí jednotka je dalším zdokonalením modulu z modelu S 400 HYBRID a vychází ze samočinné převodovky 7G-TRONIC PLUS. Novinkou je vypuštění kapalinového měniče momentu. Na jeho místo přišla rozjezdová spojka v olejové lázni, která se používá také ve výkonných modelech AMG.

Díky tomu mohl být do skříně převodovky integrován elektrický stroj při nepatrném zvětšení délky v porovnání s převodovkou 7G-TRONIC (+65 mm). Nepřítomnost kapalinového měniče umožňuje čistě elektrický pohon a setrvačnou jízdu s vypnutým motorem, čímž se výrazně zvyšuje potenciál pro snižování spotřeby paliva.

V případě kompaktního elektromotoru, který je uložen s minimálními prostorovými nároky ve skříni spojky mezi motorem a převodovkou, se jedná o třífázový střídavý elektromotor s permanentním magnetem, který při provozním napětí 120 V dosahuje nejvyššího výkonu 20 kW a maximálního točivého momentu 250 N.m.

Elektrickou energii poskytuje hybridnímu pohonu speciálně pro automobilové aplikace vyvinutý vysokonapěťový akumulátor Li-Ion o výkonu 19 kW a kapacitě 0,8 kWh. Vůz třídy E s ním může jet v režimu čistě elektrického pohonu rychlostí až 35 km/h s dojezdem až jeden kilometr.

Díky prostorově nenáročnému uložení v motorovém prostoru místo konvenčního startovacího akumulátoru zůstávají velkorysé rozměry interiéru a objem zavazadlového prostoru beze změn.

Lithium-iontový akumulátor neslouží jen jako zdroj energie pro elektromotor, ale prostřednictvím měniče napětí je spojen i s 12V palubní sítí, která napájí standardní spotřebiče, jako jsou světlomety a prvky komfortní výbavy.

Inženýrům se podařilo spojit přímo se spalovacím motorem celou řadu dílů hybridní soustavy, jako například výkonovou elektroniku v motorovém prostoru. Tím byl završen princip modularity: hybridní modely mohou být bez jakýchkoli provozních problémů vyráběny na společné montážní lince s běžnými verzemi. Další výhodou celkového konceptu je použitelnost a kompatibilita s dalšími vozidly a motory.

tisková zpráva

Napsat komentář