McLaren Artura PHEV: futuristický sporťák s maximálkou 330 km/h

Britský McLaren je tu s dalším hybridem, tentokrát do zásuvky. Jaká je nová Artura?

McLaren Artura PHEV – nový britský sporťák do zásuvky
foto: McLaren

McLaren Artura Plug-in Hybrid je po modelech McLaren P1 a McLaren Speedtail už třetím hybridem britské značky. Firma nedávno ohlásila, že nic jiného než hybridy už vyrábět nebude. První čistý elektromobil ale uvede až za čtyři roky.

Auto pohání šestiválec a malý elektromotor, dohromady o výkonu 500 kW/720 Nm. Na baterii ujede až 30 km. Z 0 na 200 km/h zrychlí během 8,3 sekundy, max. rychlost je omezena 330 km/h. Základní model McLaren Artura PHEV začíná na ceně $225 000.

tisková zpráva

15 Comments on “McLaren Artura PHEV: futuristický sporťák s maximálkou 330 km/h”

  1. Hele všimli jste si, jak hrozně moc je v bazarech nabízeno
    Hele všimli jste si, jak hrozně moc je v bazarech nabízeno bez zájmu zákazníků elektrických Citigo?

    Na Sauto je to teď víc jak padesát kusů s minimálními nájezdy – nejvíc má 16 tisíc km.

    Na to že těch aut vyrobili pár tisíc je to neuvěřitelně velký počet a snad půlka prodaných v ČR už je v bazarech…

    Wow.

    To teda koukám, to je ještě větší fiasko, než jsem si myslel.

    1. Jo koukal jsem, ale je to za cenové nesmysly.. podle mě jsou
      Jo koukal jsem, ale je to za cenové nesmysly.. podle mě jsou to jednak předváděčky a druhak to spousta lidí koupila a myslela si – super elektromobil za příjemnou cenu co už uspokojí moje požadavky a zjistili, že to tak není tak jde do světa. Když jsem to počítal tak max cena za nové, která je akceptovatelná je 300 ~ 350 tis Kč, vše ostatní je mimo a rozumem projde jen přes faktor chci to

      A to vůbec nemluvě o tom, že tam za ty ojetiny chtějí snad víc než byla katalogová cena 😀

      1. Já myslím, že je mezi nimi spousta spekulantů, co koupili
        Já myslím, že je mezi nimi spousta spekulantů, co koupili ty první modely za těch 430 (nebo kolik to bylo) a teď je prodávají za stejno nebo i dráž. Chtějí využít situaci, vozili se rok zdarma… pokud teda to někdo za tu cenu koupí. Celkově ale v bazarech přibývá EV a spousta jich tam je dost dlouho, neprodávají se. A oproti loňsku ceny dost poklesly.

        Škoda, že se někde nedá zjistit reálná cena, za kterou se to auto nakonec prodá, protože ty ceny na sauto a tipcars mi u spousty EV přijdou jako zbožné přání prodávajícího.

        1. Jo to jich je dost a celkově mě čím dál víc překvapuje,
          Jo to jich je dost a celkově mě čím dál víc překvapuje, jak malé mají nájezdy – při investici do takové technologie, bych čekal opak.
          Spekulantů je kolem elektromobily samozřejmě spousta – k její škodě, takové lidské krysy táhne o sto šest.. nicméně i tak mi přijde, že řada lidí obecně nákup BEV špatně vyhodnotila a zjistila, že to jejich potřeby nepokryje a posílají dál.

      2. Jasný. Mě to zaujalo s ohledem na místní diskuzi, jak je
        Jasný. Mě to zaujalo s ohledem na místní diskuzi, jak je Škodovka zlá, že se nedostane na ty co by ho chtěli apod.
        A ejhle, podstatná část českých kusů včetně dvaceti neježděných doslova hnije v bazarech.

        Srovnání s benzínem je ještě horší.
        Benzínů se vyrobilo 300 tisíc, v bazaru jich je 180 a žádný nejetý.
        Elektriky se vyrobilo 6 tisíc, v bazaru jich je 50 a půlka nejetá.

        Ehm…

      3. Jako ty ceny jsou těžce mimo až mi to připadá, že na tom
        Jako ty ceny jsou těžce mimo až mi to připadá, že na tom prostě chtějí vydělat a po roce to zkouší prodat za ještě víc než koupili. 😀

        To je tak, když se vyrobí jen pár kousků které ještě zadotuje automobilka. Omezení nabídky zvyšuje cenu.

        1. Vypadá to tak, že by sběratelský artikl, jako Jawa 650 a
          Vypadá to tak, že by sběratelský artikl, jako Jawa 650 a Jawa 660?

          Já jsem o něm taky uvažoval, ale ne za tu cenu, jinak se mi ten koncept líbí, tak si představuju městský elektromobil, co obslouží krátké trasy a když bude levný, tak nikoho netrápí, že má v garáži jako druhé auto spalovací a tím jezdí delší trasy a převáží věci – což možná zní směšně a neefektivně – ale podívejme se na ultras – LEO má M3, leafa a c-zero nebo nějaký jeho derivát a jako bonus P Boxstera.

    2. Je to určitě pouze díky spekulaci. Předváděcí Citigo
      Je to určitě pouze díky spekulaci. Předváděcí Citigo bylo od dealera v 07/2020 (objednáno 11/2019) za 329.000,- bez DPH. (barva Bílá+černá střecha a paket EXTRA TOP). Z toho mi je jasné, že ti lidé (popř. dealeři) kteří to v té době takto koupili, to teď zkouší prodat se ziskem.

      1. Ovšem ceníková cena byla 500 tisíc.
        Což je i těchto

        Ovšem ceníková cena byla 500 tisíc.
        Což je i těchto nejetých z bazaru.
        U obou variant prodeje samozřejmě bude sleva cca 15-17%.

        No a když odečteme 17% z listové ceny a DPH jsme z půl milionu kde? Na 342 tisích. Takže cena je naprosto stejná, jako ta vaše.

    3. Je to neprimy dukaz, ze Skodovka manipulovala s prumerem emisi
      Je to neprimy dukaz, ze Skodovka manipulovala s prumerem emisi a nutila/motivovala dealery, aby hromadne prihlasovali EV. Uplne stejny podfuk byl ke konci roku s Enyaqem. VW koncern vcetne Skodovky umi podvadet. To se musi nechat, v tom jsou mistri sveta.

Napsat komentář