Mazda spustila v Evropě mobilní aplikaci, využijete ji hlavně u elektromobilu MX-30
Elektromobil Mazda MX-30 je první Mazda využívající výhod, které přináší nejnovější aplikace MyMazda.
foto: Mazda
Nejnovější verze aplikace MyMazda je nyní k dispozici zdarma v Apple AppStore a Google Play Store. Poskytuje tvz. Službu konektivity s pokročilou funkčností po celé Evropě. Ta ještě zjednodušuje řidiči ovládání vozu a dělá ho komfortnějším.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mazda MX-30: chudý příbuzný, nebo výhodná koupě?
První vlaštovkou při využívání pokročilých funkcí nové aplikace MyMazda je elektromobil Mazda MX-30. Nové funkce lze totiž využít právě u elektrického vozidla. Aplikace řidiče například upozorní, pokud zapomene připojit nabíjecí kabel. Umí ale také řídit nabíjení pomocí časovače, dokáže sledovat průběh nabíjení a má indikátor dojezdu.
Kromě výše uvedeného poskytuje aplikace MyMazda řidičům elektromobilu MX-30 také informace o dostupnosti a poloze nabíjecích stanic v reálném čase, umožňuje jim zobrazit klíčové informace jako jsou typy konektorů nebo otevírací doba.
Zároveň umožní odeslat cíl do navigačního systému prakticky okamžitě. Majiteli modelu Mazda MX-30 je také k dispozici funkce výběru až tří cílů najednou a možnost takový cíl zadat vzdáleně (tedy z aplikací třetích stran) přímo do navigačního systému automobilu.
Tato funkce, která je kompatibilní se zařízeními Android i Apple umožňuje řidičům naplánovat si cestu na mobilním telefonu i když nejsou ve vozidle. Pokyny k jízdě jsou pak k dispozici okamžitě po nastartování vozu.
Mezi další funkce vylepšené aplikace, které zvyšují pohodlí, patří možnost dálkového ovládání nastavení klimatizace. Protože pro tuto funkci není vyžadován chod motoru, mohou uživatelé před vstupem do vozidla definovat teplotu v kabině, zapnout/vypnout ventilaci čelního skla a upravit parametry vyhřívání zadního skla. Schopnost předehřát nebo ochladit interiér vozu, když je připojený k elektrické síti, snižuje při jízdě spotřebu baterie.
Vozidlo lze na dálku zamknout a v aplikaci je také vidět, kde bylo auto zaparkováno. Mezi další obecné funkce patří schopnost vzdáleného přístupu k informacím o stavu vozidla v reálném čase (včetně tlaku v pneumatikách a zamykání dveří), silniční asistence nebo servisní historie.
Od začátku roku 2021 budou nabízet funkce rozšířené konektivity nejnovější aplikace MyMazda i další modely značky.
No ty vogo, teď mi došlo že zase nevím, kolik mám v nádrži... Neměl bych to raději jít zkontrolovat?
DISPUTO ERGO SUM.
Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.
Se divím, jak bez toho můžu existovat. Po přečtení tohoto článku mi příjde, že bez aplikace k autu nemám auto, ale jen půlauto.
Ale jako jo. Co bych uvítal je samozřejmě vzdálené ovládání topení a možnost se kouknout jak se auto nabíjí.
O použitelnosti map s nabíječkama přímo od automobilky mám určité pochybnosti. Určitě tam nebude všechno, nebo tam pak bude něco, co už není dávno aktuální.
Dále pak co jsem nikde nezaslechl a myslím, že by to dost lidí uvítalo, by byl dohled nad ratolestma.
Tj. zobrazení historie jízd. Max, rychlost, max G v zatáčkách, max G při brždění. Okamžité varování při překročení určíté rychlosti, varování pokud vůz opustí vytyčenou oblast.
U silnějších vozu omezení výkonu.
Atd...
Aby je pak člověk mohl hned za čerstva proplesknout :D
30 tis km elektricky od roku 2018
Já taky nemám k autu appku, kterou bych to auto mohl ovládat a vůbec mi to nechybí, umím s tím žít naprosto v pohodě a auto i bez toho plní to, co od něj očekávám.
Lexus GS 450h Premium
A vy potrebujete sledovat nabijeni u vaseho spalovaku? Reagujete zmatene.
Ne. A ta appka nic jiného neumí?
Lexus GS 450h Premium
Umi, ale jen funkce ktere u spalovaku nejsou. Nabijeni zap/vyp, predehrev, klima, kontrola dojezdu, zamknout, odemknout, okna, zjistit polohu, spustit aktualizaci SW, a spousta dalsich veci.
O nabijeni jsem psal, protoze jen nabijeni zminil predchozi komentar.
No právě. Umí to i jiné funkce, které jsou i u spalovaku. Akorát mi přijde, že EV bez appky je poloviční, což I spalovaku neplatí, ten se bez toho v pohodě obejde
Lexus GS 450h Premium
Proc je EV bez app polovicni? Vse se da udelat i rucne jako u spalovaku. Umite si u spalovaku vyhrat auto aniz byste musel poustet motor? Nektere spalovaky to umi, ale jen nektere, protoze maji pridavne topeni na benzin/naftu. Ale to je docela draha sranda a jen u nekterych. Moderni EV to umi uz v zakladu a na dalku. Snazite se marne, spalovak v porovnani s EV uz nestiha.
O nic se nesnažím, co mi to podsouvate zase? :-) Jen se tak zamýšlím nad potřebou appky u EV a spalovaku. Co z toho zas děláte ideologický boj? :-)
Lexus GS 450h Premium
Já appku používám hlavně na toto: Každé odpoledne se podívám na cenu elektřiny na další den. Dnes vidím toto: https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-10-28
Jsem doma tak to načasuju ručně. Když nejsem doma tak to načasuju appkou.
To u spalováku jaksi nejde, že by měl připojenou hadici a já bych mu dálkově řekl kdy bude levný benzin aby si nacucal. :-)
Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp
Jo, to dává smysl. U spalovaku to je jedno, rozptyl cen benzínu není takový velký jako u elektřiny.
Lexus GS 450h Premium
Odhaduji, ze mate Citroen C-zero, nebo Ion. Jinak maji snad vsechny EV app na ovladani. Nebo co mate za exota?
Neměly nižší verze Nissan Leaf (současné nevím), nemá první generace Hyundai Kona.
Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)
Leaf Visio bez tepelneho cerpadla, bez navigace, bez telemetrie a bez rychlonabijeni byl pekny fail. Chce to Acenta.
??? navigaci (s menším displejem) i rychlonabíjení to mělo.
Tepelné čerpadlo a telemetrii ne.
Hyundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)
Tady je Visia plus.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/h94AAOSwkXBd96YD/$_20.jpg
To je verze Visia plus. Cista Visia nemela ani displej.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/n6sAAOSwjsBfbJsm/$_20.jpg
Ne, nemají. Neměl ho ani můj Miev 2015 a nemá ho s překvapením ani KIA e Niro první generace - až od roku 2020.
Už jen EV, najeto 160 tisíc km.
iMIEV je vetsi bracha C-zero a Ionu a starsi verze to nemaji. Ale ze eNiro appku nemelo je nova info. Diky za osvetu.
Nemáš zač. Je to smutný, ale je to tak. A u Leafa 1 to taky fungovalo dost sporadicky, teda teď už vůbec.
Už jen EV, najeto 160 tisíc km.
Prave ted jsem vyzkousel Leaf 1 a app funguje. Drive jsem mel nejakou app z treti strany, ale uz pres rok jedu pres NissanConnect EV a funguje dobre.
Mám ho originál od novýho auta a několikrát mi to vypadlo, že jsem to musel řešit přes Nissan, aby to nahodili. Dokonce na mě zkoušeli, že si to budu muset platit, což by mi tak nevadilo jako to, že je to nespolehlivý. Často jsem se nemohl ani po několikáté přihlásit a teď to zase nejde, prdím na to.
Už jen EV, najeto 160 tisíc km.
Muj Leaf 2013 jsem koupil v DE a porad je vedeny jako v DE. Asi jsou v ceskem Nissanu liny. Pred ca. rokem to prestalo fungovat a napsal jsem do Nissan.de Za par dni to zase fungovalo a pak se jeste ozvali, zda jsem s tim spokojeny. Tam je uplne jiny pristup k zakaznikum.
Tak si pořiď Chytré auto od T mobilu, kromě G v zatáčkách a omezení výkonu ti to poskytne všechno, co ti chybí. Teda ve spalováku, v EV jsem to nezkoušel.
Pořizovací cena cca 1.500,-, měsíčně cca 75,- Kč.
Už jen EV, najeto 160 tisíc km.