Mattoni pořizuje prvních 10 elektromobilů Škoda CitigoE iV

redakce - 21 Květen 2020

Mattoni 1873 po zkušenostech z testovacího programu pořizuje do své flotily firemních aut prvních deset vozů Škoda CitigoE iV s ryze elektrickým pohonem. elektromobily Škoda CitigoE iV Mattoni 1873

Elektromobily Škoda CitigoE iV nahradí dosavadní vozidla Škoda Fabia s konvenčními motory na naftu či benzín a budou je používat obchodní zástupci v každodenním provozu.
foto: Mattoni 1873

S ohledem na náklady pořízení vozů s elektrickým pohonem není snahou firmy těžit z úspornějšího provozu, cílem je zejména čistší provoz samotný. Reálným přínosem je náhrada 10 vozidel se spalovacími motory, kdy každý elektromobil na každý kilometr „ušetří“ cca 100 g CO2 emisí nevypuštěných do ovzduší.

„Ekologická doprava je jednou z dlouhodobých priorit Mattoni 1873. Dlouhodobě dopravujeme naše výrobky ke spotřebitelům po železnici. Elektromobilita je dalším z řešení, které chceme rozvíjet. Proto jsme se na jaře 2019 zapojili do testování prvních čistě elektrických škodovek a nyní pořizujeme první sériové elektromobily,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

První část nových elektromobilů převzala Mattoni 1873 začátkem května 2020. Bude možné potkávat je v regionech Ostrava, Olomouc, Brno, Královéhradecko a Pardubicko, Praha a Kladno.

Vozidla jsou pořízena formou operativního leasingu na 4 roky. Jejich uživatelé mohou využívat veřejné nabíjecí stanice, kde se Mattoni 1873 již dohodla se dvěma partnery na bezhotovostním způsobu nabíjení. Firma zároveň pořizuje i chytré nabíječky, které měří množství energie při dobíjení ze soukromých zdrojů.

Na jaře 2019 se Mattoni 1873 zapojila do programu společnosti Škoda a podrobila zkušebnímu provozu jeden z deseti prototypů první elektrické škodovky.

Testování v Mattoni 1873 trvalo měsíc, za volantem testovacího vozu se vystřídalo sedm řidičů, kteří s autem najeli celkem 2650 km a vyzkoušeli si i dobíjení z různých možných zdrojů, které jsou elektromotoristům k dispozici.

Celkový dojem řidičů Mattoni 1873 z testování byl velmi dobrý a navíc přispěli řadou praktických postřehů z běžného provozu, které mohl výrobce zohlednit při vyhodnocení testů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Začínají ty firemní nákupy být zajímavé. 10 ks už bude vidět. A nájezd 30 tis. km ročně se jim rychle vrátí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Krueger

Na to ze je Mattoni z Varu tak sem nedaj ani kus? buzny italsky...

Dnes jsem jedno tohle Citigo potkal v Olomouci.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Mazda CR uz je taky ve hre: https://www.mazda.cz/modely/mazda-mx-30/

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Jak mám Mazdu rád a bývalo to moje nejoblíbenější auto, tak CX-30 snad ani neměli vyrábět, ten dojezd je tragický a spotřeba nic moc, nabíjení DC podprůměrné, palubní nabíječka pouze 6,6 kW, prostě všechno špatně. Jak Peugeot moc nemusím, tak bych raději šel za skoro stejnou cenu do Peugeot 2008, všechny parametry výrazně lepší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Taky to vidim podobne. Mam pocit ze do toho auta byli spis dotlaceni evropskymi/cinskymi predpisy. Bez nich by pravdepodobne jeste dlouho zadna elektricka Mazda nebyla.
Taky se zatim neda objednat v Japonsku kde ji vyrabi, ani se nevi japonska cena :-(.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele ozana

Za 4 roky tu budou opravdu levné Citiga EV

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

A jak znám firmy v Česku, tak už teď je známo jméno budoucího majitele. :-)
Ale třeba Mattoni křivdím protože kdyby to tak bylo, tak by možná vybrali něco honosnějšího než CitiGO iV. Takhle to možná fakt je pro potřeby obchoďáků a pak palec nahoru.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
-------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Tomáš

Taky me to napadlo.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol