Malé městské elektromobily Duo & Bento navazují na model Renault Twizy

Značka Mobilize reaguje na každodenní výzvy spojené s přepravou osob a zboží ve městech a jejich okolí  a potvrzuje svůj závazek k jednoduchým, bezpečným a udržitelným řešením mobility. Duo je elektrická  čtyřkolka určená pro městské použití a Bento je její užitková verze. Obě vozidla mohou poskytovat řešení  mobility i v regionech s omezenou veřejnou dopravou. 

Modely Duo a Bento jsou určeny pro retailové i firemní zákazníky. Duo je dvoumístné vozidlo a lze jej řídit  s řidičským průkazem nebo bez něj, v závislosti na verzi a místních předpisech. Bento je mikrododávka  vyžadující řidičský průkaz. Místo sedadla pro cestující má nákladový box o objemu 649 litrů pro přepravu  drobného vybavení a dalšího zboží. 

Duo a Bento jsou kompaktní (délka 2,43 a 2,54 m) a snadno se s nimi manévruje v městském provozu. Díky  malým rozměrům se s nimi snadno parkuje.  

Díky centrální poloze za volantem (uprostřed) a optimalizovanému odpružení poskytují Duo a Bento  jedinečný zážitek z jízdy. Standardně se dodávají s airbagem řidiče, což je v segmentu čtyřkolek poprvé. Obě  vozidla mají velký dojezd – až 161 km u modelu Duo a 149 km u modelu Bento – takže nevyžadují časté dobíjení. 

Modely Duo a Bento se vymykají klasickému automobilovému designu. Jejich velká prosklená plocha a dveře  elytra jim dodávají vzhled futuristické vesmírné kapsle. Vozy Duo a Bento jsou navrženy s ohledem na životní  prostředí, obsahují více než 40 % recyklovaných materiálů a jsou z 95 % recyklovatelné.

Duo a Bento jsou nativně propojeny. Mají vlastní mobilní aplikaci „MyDuo“, pomocí které lze vygenerovat  až šest digitálních klíčů, což je poprvé v rámci skupiny Renault. Vozidla Duo a Bento, která byla představena v definitivní podobě na pařížském autosalonu, budou k  dispozici v síti Renault. Duo bude možné objednat od 14. října 2024.  

Duo je čtyřkolka silné, konfigurovatelné konstrukce s malými rozměry. Její řízení je navíc zábavné, a to i bez  řidičského průkazu. Vedle pocitu svobody a radosti, který je obecně spojován s jednostopými vozidly, přináší Duo komfort skutečné kabiny s klimatizací a vyhřívaným sedadlem řidiče a čelním sklem. Pro větší pohodu  při jízdě si řidiči mohou streamovat vybranou hudbu z telefonu pomocí připojení Bluetooth. Palubní deska  je rovněž vybavena zásuvkou USB-C a držákem na telefon. 

OPTIMALIZOVÁNO PRO MĚSTO 

Duo je navrženo pro město, respektuje městské předpisy a vyhýbá se omezením. Vozidlo dlouhé 2,43 m a široké 1,30 m má poloviční rozměry oproti běžným městským  vozům, takže ve městech zabírá méně místa a také se  s ním lépe parkuje, což uživatelům šetří drahocenný čas.  

Duo je také velmi kompaktní, protože sedadla jsou umístěna v tandemu. Tam, kde je to povoleno, mohou tři vozy Duo parkovat vedle sebe na místě ne větším než běžné parkovací místo. Poloměr otáčení pouhých 6,80 m zajišťuje výjimečnou obratnost. 

ŽIVÁ JÍZDA 

Osvědčený 48V elektromotor, který představuje technologickou špičku, je převzat z vyspělého mild hybridního pohonu vozu Renault Austral. Zajišťuje silnou akceleraci a umožňuje vozu Duo snadno  proklouznout městským provozem. 

Baterie NMC s kapacitou 10,3 kWh (využitelná kapacita) odpovídá jednomu modulu v sadě baterií vozu  Renault 5 E-Tech electric. Díky tomu má Duo dojezd až 161 km podle normy WMTC pro homologaci čtyřkolek  (149 km pro Bento).

Díky tomu bude dojezd pro většinu řidičů výrazně přesahovat 100 km, a to i v zimě. Duo  také rekuperuje energii, když řidič uvolní plynový pedál, čímž omezuje spotřebu energie. Pro dobíjení je Duo vybaveno standardní zástrčkou v přední části  kapoty pro domácí přípojky nebo volitelně zástrčkou typu  2 vhodnou pro většinu veřejných nebo firemních dobíjecích míst.  

Duo doplní 25 km dojezdu z obyčejné domácí zásuvky za pouhou  jednu hodinu, což je doba, za kterou si můžete dát oběd. Nabíjení z 20 % na 80 %, tj. přibližně 120 km, trvá z domácí zásuvky 3 hodiny 50 minut a ze zásuvky typu 2 3 hodiny 25 minut.  

Bento je vybaveno přizpůsobitelným nákladovým boxem o objemu 649 litrů, což odpovídá dvěma zavazadlovým prostorům městského auta. S užitečným objemem téměř 1 m3je Bento ideální pro poskytování služeb ve městech a jejich okolí, přičemž splňuje stále přísnější požadavky na ekologičnost a dopravní zácpy.  

Připojení v aplikaci Duo je nativní, jednoduché a stoprocentně funkční, navržené pro snadné používání a ovládání vozidla. Služby Duo, které jsou neoddělitelné od telefonu řidiče, jsou seskupeny v aplikaci MyDuo (kompatibilní s operačními systémy Android a iOS).  

Nasazení služeb začíná ihned po objednání vozidla, čímž je zajištěna možnost sledování vozu až po doručení. Proces pokračuje digitálním klíčem, který nahrazuje uživatelský identifikátor, který je nicméně stále poskytován.

Klíč funguje s telefonem a slouží k zamykání a odemykání vozidla. Tento digitální klíč lze několika kliknutími sdílet až se  šesti dalšími uživateli aplikace. Zcela bezpečný systém pro sdílení systému Duo s rodinou a přáteli. Majitel  má vždy vše pod kontrolou: může digitální klíče aktivovat a deaktivovat, kdykoli chce, a nastavit dobu  dostupnosti. 

Aplikace, která duplikuje údaje z palubní desky (boomboxu), poskytuje v reálném čase informace o úrovni  nabití a zbývajícím dojezdu, zároveň umožňuje geolokaci vozidla a obsahuje také uživatelskou příručku.

zdroj: tisková zpráva

18 Comments on “Malé městské elektromobily Duo & Bento navazují na model Renault Twizy”

      1. Němci chtějí kupovat německá auta… Ale když jim tradiční výrobci nabízejí takové e-perly jako BMW iX2 za skoro 2 melouny s baterkou 60kWh (netto), nebo VW ID3 na platformě, která byla zastaralá už při uvedení do výroby za dvojnásobnou+ cenu, než ho prodávají v Číně???

          1. Pokud u zavádění nového produktu trvá negativní trend čtyři kvartály, není to žádná korekce. Už jen stagnace by byla velmi špatná zpráva. Takže ano, uvidíme v Q1.

            A co se týká toho šášy, který tady předstírá, že dvanáctého listopadu zná globální čísla za říjen, a že na rozdíl od celoroční stagnace jsou náhle fantasticky růstová, tak to mě fakt rozesmálo.

              1. I podruhé uvádíš zcela nepravdivé údaje.
                hxxps://about.bnef.com/blog/are-global-ev-sales-really-slowing-down/

                První polovina je růst 26%. Veškerý růst dělá pouze Čína. Ostatní trhy stagnují, nebo vysloveně klesají, jako třeba EU, což speciálně Drvoštěp neuslyší rád, protože ho to kromě sebevědomí bude stát flašku. Tedy Čína je ta výjimka oproti globálnímu trhu.

                Trend je naprosto jasný:

                hxxps://assets.bbhub.io/professional/sites/24/Screenshot-2024-11-05-at-2.21.17%E2%80%AFPM.png

                1. Pro Runnču…. Ještě nedávno byl pro tebe PHEV skoro stejný nepřítel jako 100% elektro….
                  Teď se hybridů chytáš jak tonoucí stébla 😁

                2. Není pravda. Vždy jsem podporoval dieselové hybridy. Za optimální univerzální motor považuji šestiválcový diesel hybrid provozovaný aktuálně na mix arktické a syntetické nafty 70:30.

                3. Ale PHEV né co si pamatuju. A jen o těch je řeč 🙂😘

                4. Jestli to lze nebo nelze připojit do zásuvky považuji za nezajímavé a zcela podružné. Stejně jako velikost baterie. Hlavní je možnost využít elektromotor a zefektivnit nakládání s energií s pomocí rekuperace.

                5. pro Runnču… Jestli je pro tebe ,,zcela nezajímavé a podružné“ připojování hybridu do zásuvky, tak asi nemluvíš i PHEV, né🤔😀😅🤣…. A opakuju že jen o DOBÍJECÍCH hybridech byla řeč.😉

                6. technická…. asi 3x jsem se pokoušel opravit ,,i“ na ,,o“ , ale ani jednou se to neuložilo… Reklamy celou dobu vyskakovaly jak o život, tak asi signál byl😒

Napsat komentář