Majitelé Porsche Taycan musí kvůli upgradu softwaru do servisu; změní to nová verze?

Jan Horčík - 19 Srpen 2020

Bezdrátový update jádrového softwaru vozidel je něco, s čím se dnes může pochlubit jedině Tesla. Ani Porsche Taycan, navzdory slibům, to zatím nezvládá.auto elektromobil Porsche Taycan

Elektromobily Porsche Taycan se prodávají ve několika verzích s 79,2kWh nebo 93,4kWh kapalinou chlazenou li-ion baterií. Nejvýkonnější verze Porsche Taycan Turbo S dokáže 0-100 km/h zrychlit za 2,8 sekundy.
foto: Porsche

OTA neboli „over-the-air“ updaty softwaru dnes umí kde kdo. Jen elektromobily Tesla ale umí pracovat takřka s jakýmkoliv objemem takového updatu. Ostatní výrobci se omezují spíše na menší vylepšení infotainmentu a podobně.

Ačkoliv Porsche Taycan, původně Porsche Mission E, mělo umět podobné kousky jako Tesla, zatím tomu tak není. Podle papírového dopisu, který Porsche rozeslalo majitelům Taycanu, se pro zásadní upgrady softwaru budou muset dostavit do nejbližšího servisu.

Tam jim díky "vysokorychlostní internetové lince" bude do auta nahrán velký nový update. Auto je prý "příliš komplexní" a proto se automobilka rozhodla pro toto řešení.

Takovým výmluvám se samozřejmě nezbývá než smát. Majitele elektromobilů Tesla to jen utvrzuje v tom, že jejich automobilka sice mívá problémy s kvalitou výroby, ale co se týká uživatelského pohodlí, je už narozdíl od nich v 21. století.

Ápropos, pro Porsche Taycan modelový rok 2021 se prý chystá několik novinek. Kromě jiného barevný HUD (head-up displej) a - vydechněte si - "funkce na přání". To jsou právě ony over-the-air updaty, díky kterým bude možné přidat do auta nové funkce.

Mezi už dostupnými funkcemi na přání jsou například Porsche Intelligent Range Manager (PIRM). Brzy přibudou aktivní asistent udržování v pruhu a Porsche InnoDrive (pro auta vybavená adaptivním tempomatem).

Zákazníci si budou moct vybrat, zda tyto funkce chtějí napořád, anebo si je pouze předplatí např. na jeden měsíc. Což, nutno uznat, je velmi zajímavý model prodeje, jehož využití už ostatně v minulosti avizovala i samotná Tesla.

Nové Porsche Taycan 2021 nabídne také vylepšené nabíjení. Autentifikace bude plně automatizována díky standardu ISO 15118 - díky tomu si nabíjecí stanice dokáže zcela sama identifikovat konkrétní vozidlo, jeho majitele a následně vyřešit platbu.

Zároveň bude možné regulovat výkon nabíjení. Maximální nabíjecí výkon Porsche Taycan je 270 kW, díky nové funkci jej ale bude možné omezit na 200 kW, pokud např. majitel vozu ví, že bude zastavovat na delší dobu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Inkriminovaný "OTA dopis" od Porsche :)))
https://thelastdriverlicenseholder.files.wordpress.com/2020/08/ota-porsche.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

"...díky tomu si nabíjecí stanice dokáže zcela sama identifikovat konkrétní vozidlo, jeho majitele a následně vyřešit platbu."

No konečně!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Porsche si udělalo super výstavku, kde se oslavuje jakožto
"Průkopník elektromobility." Bravo. :))))
Porsche – Pionier der Elektromobilität
https://www.youtube.com/watch?v=3iQ-0eODmfc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Taycana si zapůjčte, pořádně otestujte a pak uvidíte, že kvůli automatickému update softwaru byste ho za Teslu nevyměnil. Možná až bude Tesla zvládat automatický update hardware:-)

Nekde na netu jsem cetl ceny a obsah servisnich prohlidkek EV. Az na Teslu jsou servisni naklady umele vysoke. U Taycana si dovedu predstavit, ze naklady na servis budou behem 10 let tak vysoke kolik stoji Tesla 3. Mam Porsche Cabrio a vim jake ceny tam pozaduji. Proto P uz nikdy nekoupim.

Bohuzel u luxusnich veci je to bezne ze vas pak odiraji z kuze peramnentne. Proste se asi predpoklada ze na to zakaznik ma.

Tesla asi neni dost luxusni. Zadne predepsane servisy nejsou a zaruka presto plati. Tesla nikoho neskube.

Někde jsem četl že opravy jsou docela drahé ale sám tu zkušenost nemám.

Jaké budou náklady na provoz Taycana ve srovnání se spalovákem stejné značky nebo v porovnání s Teslou, to ukáže čas. Software update zmíněný v tomto článku je zdarma.

Vy jste v Taycanu jezdil? Tesla S je limuzina a pomerne dobre se z ni vystupuje. Taycan je placka a odhaduji, ze to neni pouzitelne jako rodinne auto na kazdodenni jezdeni. Takze uplne zbytecne vozitko na machrovani.

Testoval jsem Tesla S i Taycan a pro mě je jednoznačný vítěz Taycan. Kvalita zpracování, podvozek a tím pádem jízdní vlastnosti, to je jiný level. I jako rodinné auto je překvapivě prostorný. To se ale těžko popisuje, to se musí zkusit:-) Kvalitní recenze najdete na youtube na kanále Elektro Dad.

Bjorn Nyland aka TeslaBjorn (Tesla) ktery sam vlastni Model 3 byl z projizdky Taycanem docela unesenej. Vetsina lidi desne chvali to jak se s nim jezdi. Kvalitni zpracovani je u Porsche snad samozrejmost. Navic EPA dojezdy se ukazaly jako docela chybne, a kdyz Bjorn udelal ted nedavno test dojezdu na uzsich pneumatikach, tak se i zde Taycan vyrovnal Tesle. Taycan nabiji i o neco rychleji nez Model 3. Takze ne, Tesla opravdu neni 10 let napred. Tesla ma naskok v Superchargerech a hlavne v tom ze je x-krat levnejsi, To mi neuniklo a proto bych si samozrejme koupil Teslu, na Taycana bych asi nemel. :-)

Můj názor na cenu je takový, že kdo si může dovolit Teslu S Performance, ten si může dovolit i Taycana. Když si zvolím barvu a větší kola, jsem na ceně 104 tisíc Eur za Teslu. Taycan začíná na 102 tisíc + performance baterie 6 + pro mě nutná výbava a byl bych na 125. Prodejce Porsche v Německu Vám dá 6 procent slevu, takže bych řešil dilema 104 tisíc(Tesla) versus 117 tisíc(Taycan). Někdo může namítat, že Tesla performance má větší zrychlení, ale já považuju 4S za sportovnější auto. Brzy by měla být varianta Taycana s jedním motorem a základní cenou pod 90. Takže konkurence pro Teslu to je a pro rozvoj elektromobility jedině dobře. Výsledky testu EPA jsou podle mě součástí obchodní války USA vs Evropa. Ještě že existují nezávislé youtube kanály:-)

"Výsledky testu EPA jsou podle mě součástí obchodní války USA vs Evropa."

Ehm a viete, že dané dojazdy hlásia sami automobilky (testované podľa danej metodiky) a EPA u seba overí tak max 15-20% hlásených vozidiel?

U Taycan-u je (vraj) problém prevodovka a rýchlosti pri ktorých sa testuje. Skrátka to padlo do takého rozmedzia, že testovací cyklus hádže väčšiu spotrebu, ako sa reálne dosahuje.

Test prováděla EPA sama. Porsche si v reakci na to nechalo udělat nezávislý test u AMCI https://amcitesting.com/taycan/. Že ten EPA výsledek je zvláštní, na to už přišla celá řada testerů.
Byl bych rád, kdybychom žili v ideálním spravedlivém světě, ale já už jsem o iluze přišel:-))

Obrázek uživatele Kuk

Porše si nechalo udělat nezávislý test který si samo zaplatilo. Hmm hmm :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ešte raz EPA dojazd si výrobcovia hlásia sami, EPA potom asi len 20% z hlásených vozidiel sama otestuje.
To že Taycan pretestovali nepopieram. (len potvrdili, že testovali rovnako).
To že sa Porsche nepáčilo aké číslo vyšlo, je samozrejmé (tiež by ma to štvalo). Našli si inú metodiku, ktorá už dala lepšie čísla a podľa všetkého reálnejšie.

EPA je americká agentura. Výsledek testu obletěl celý svět a ovlivnil mnoho potenciálních zákazníků. I zde se psalo 'Porsche Taycan je zklamání: dojezd jen 323 km'. V reálu má Taycan větší dojezd než EPA a Tesla naopak nižší. Ty podmínky testování jsou nastavené tak, aby výsledek splnil účel, o který jde.

Už nejakú dobu je kritizované (priamo v USA), že EPA cyklus má nízke rýchlosti pri highway teste.
Napr. pôvodne priemer bol niečo pod 50mph a max asi 60mph. V 2007 prišiel mierne upravený, priemer +- ostal ale max je 80mph + pribudli aj nejaké zastavenia, pôvodne neboli.
A ako som spomínal, keď vyšiel Taycan test tak sa aj písalo, či nebude toto problém toho dojazdu. Pretože tam je tá rýchlosť niekde 50mph+ dosť dlho a práve toto je niekde rýchlosť medzi 1-2 prevodovým stupňom.
Tie podmienky sú nastavené už nejakú dobu a pochybujem, že v tom výbere parametrov v tých rokoch hral rolu nejaký Taycan.

S tou spotřebou je to takové úsměvné, Tesla 3 nebo Taycan mají ve skutečnosti o 25 % větší spotřebu, než ukazují palubní počítače.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ono nikdy asi nebude úplne rovnaký test a skutočné jazdy. (iné teploty, stúpania/klesania/rýchlosti, ...)
Ale keď sa meria jednou metodikou, aspoň sa to dá +- porovnať.

Tak jsem to nemyslel, základ je měřit energii na vstupu, takže BEV o skutečné spotřebě dost lžou.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Si myslím, že nejlepší porovnání 2 aut je nabít na 100% a ve stejných podmínkách testnout, jak daleko dojedou. Při porovnání Taycan vs Tesla při rychlosti 120 kmh ujel Taycan oproti EPA +53km a Tesla S -136km.
https://www.youtube.com/watch?v=VK0oC83y4L8
Ten test EPA jednomu vozu něco ubral a druhému přidal a rozdíl mezi nima je propastný, i když jak ukazuje celá řada recenzí, ve skutečnosti to může být jinak. Je ale už na zákazníkovi, zda se bude rozhodovat podle EPA, nebo podle recenzí například na kanále Bjørn Nyland.

Bjorn má fajn testy i když dá se najít i malé porovnání u nás. Ne každý jede jen po dalnici 90 km/h a tady si člověk udělá v tom českém mixu silnic taky nějakou představu.

https://fdrive.cz/clanky/test-jakou-spotrebu-ma-v-beznem-provozu-porsche-taycan-4s-otestovali-jsme-to-zaostreno-na-spotrebu-5627

https://fdrive.cz/clanky/test-jak-usporna-je-tesla-model-3-long-range-na-ceskych-silnicich-otestovali-jsme-to-zaostreno-na-spotrebu-5726

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pravda ElektroDad se taky rozplýval nad Taycanem a on jako velký obdivovatel Tesly by mu dal přednost před Teslou.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Srovnavat Taycan s modelem S je zavadejici, protoze Taycan ma/bude mit hlavni konkurenci v Roadsteru 2.

Jenže Roadster je výrazně ale opravdu výrazně menší auto, víceméně pro 2 lidi. Délka se předpokládá mezi 4,2-4,5m.

Taycan
Length 4963 mm
Width 1966 mm
Height 1379 mm
Wheelbase 2900 mm

Tesla S
Length 4979 mm
Width 2037 mm
Height 1445 mm
Wheelbase 2960 mm

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Šířka Tesla S je 1964 mm

Tady jsou predpokladane rozmery. Nazor at si kazdy udela sam.
Roadster
Length 4200 mm
Width 2000 mm
Height 1200 mm
Wheelbase 2800 mm

Dik za obsahlou odpoved. V podstate to vidim stejne.

Smazano, komentar se odeslal 2x. Web neodpovidal.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla zvládla updetejm softwaru zlepšit diskutabilní funkci hardwaru čili brzd až z toho šéf Consumer Reports byl poněkud přepadlý že autem nemusel vůbec nikam jezdit. :D

"I've never seen a car that could improve its track performance with an over-the-air update,"
Jake Fisher, the director of the Consumer Reports

https://www.youtube.com/watch?v=8geIF61LtnY

Porsche zatím updejtuje dopisem. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud většina brždění se dělá rekuperací, tak není divu že chování brzd dá upravit softwarově. Ostatně od zavední ABS rozhoduje o maximálním účinnku SW, jen není běžné ho měnit.

Otázka je, zda dnes Tesly nebrzdí zas trochu jinak ;-)

Těžko říci jak to má udělané.

https://insideevs.com/news/439875/tesla-model-3-breaking-into-parking-lot/

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Todle video je o ničem. Majitel si splet pedály a dupnul na plyn. Nejspíš má místo nohy olověnou cihlu proto normální člověk by rychle sundal nohu z pedálu a nenechal by to rozjet tak moc. To auto vůbec nebrzdilo tak proč to se dáváš? Nesvítí mu zadní prostřední brzdový světlo. Navíc k tomu nejsou vůbec žádný doplňující informace, takže Je to na úrovni pavlačovýho drbu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Lucid Air SUV a další koncept odchyceni na cestách.
https://twitter.com/mvahead/status/1294440056682237953?s=21

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Porsche, there is no substitute.
Porše ničím nenahradíš. OTA dopisem to jistí. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF:
Tak nám skončilo rozumné ládování na Ionity s Maingau...
Nový ceník od srpna 2020
0,73 centů za kw/h, takže prozatím sbohem a šáteček IONITY.

komplet ceník viz Ceník Maingau

---

Hyundai Kona 64kWh

Celkove podrazili. Tak to je blba zprava. S Teslou budu nabijet vyhradne u SuC. Akorat vyletu s Ionem a Leafem bude mene.

Ionity předběhl dobu, tyhle ceny budou běžné až za pět let :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

Taky jsem to uz cetl.
Neda se nic delat Tesla zustava i nadale na dalkove cestovani nejlepsi volbou.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

To bez diskuze.

Tedy co se týká ceny na jeden kilometr. Otázka je, kolik lidí má potřebu šetřit s autem za několik milionů Kč, když vynechám TM3. Uvidíme jaké bude EQA nebo nový e-Tron či BMW, kteří mají IONITY levnější.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Josef a jeho starosti o cizí peníze. :-))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Je to tak. Ja vim ze kazdy chce setrit i kdyz ma drahe auto. I kdyz to pusobi trochu zvlastne. Ja kdyz jsem zehral ze ma moje minula Toyota "relativne" velkou spotrebu, tak sem si vzdycky rekl ze jsem ji koupil za hubicku tak mi zbylo dost na ten benzin. Vzdycky se to da nejak "ospravedlnit". Elektromobilistum, i kdyby vsichni brutalne zdrazili, zbyde krome oci pro plac alespon dobry pocit ze chrani zivotni prostredi.
A prosim vas vsechny, neberte tenhle post uplne vazne. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Jo levnejsi, ale na jak dlouho?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Mám podezření, že ty drahé tarify, že to je naschvál Tesle a další konkurenci. Uvidíme co bude dál, už dnes se cestuje v podstatě na dálnicích za cenu nafty.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Michelin

Ja tu otazku myslel doslova na jak dlouho.
Vim, ze tu vyhodnejsi cenu maji take na casove omezenou dobu. Jen si nevzpominam na jakou.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

To netuším, nabíjet tam nebudu ani za polovinu dnešní ceny, tak jsem to nehledal.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Mozny to je. Zase na druhou stranu vystavba a udrzba tech stanic neni zadarmo a k Ionity, kdyz nemate Teslu tak vlastne neexistuje poradna konkurence. A jak jste napsal vyse, kdo ma treba na e-Trona, nerkuli Taycana, tak opravdu, ale opravdu :-) nemusi resit ze ho elektrika stoji tolik jako nafta.

Já to chápu, že výstavba nabíjecí sítě stojí velké peníze i když Ionity je dotované, ta poznámka o ceně při dálničních cestach byla jen pro ujasnění dnešní situace, kdy je stále elektřina ještě relativně levná.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Snad ji uz moc nebudou sponovat.

Věřte tomu že budou, ČEZ, Eon, PRE nebo i Tesla jednoho dne přijdou opět se zdražením, dnes zatím pořád nabírají zakazniky, kteří jim v budoucnu budou vydělávat krásné peníze. Zatím jsou podle mě všichni ztrátový včetně Superchargerů. Na konkurenci v tomhle ohledu nevěřím, velcí hráči se vždy domluví.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Co jsem to psal u tohoto auta? Jo, pro blbečky (Pavlíčky K) dobrý :))

Předražený křáp nesrovnatelný s Teslou

Ale Pavlíček na to nemá, pobírá jen sociální dávku za příspěvek :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live