Majitelé elektromobilů Tesla mají v Česku vlastní oficiální klub

Jan Horčík - 11 Květen 2021

Český Tesla Owners Club je komunitou vlastníků a nadšenců odhodlaných prosazovat přechod na nízkouhlíkové technologie v dopravě a energetice.Elektromobil Tesla Model X se nabíjí u nabíjecí stanice Tesla Supercharger

Elektromobil Tesla Model X se nabíjí u připravované nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Českých Budějovicích (veřejný provoz bude teprve spuštěn).
foto: Lukáš Hataš

Počátky Tesla Owners Club, jediného oficiálního klubu na území České republiky, se datují do podzimu roku 2013, kdy František Kubiš dovezl z Holandska jeden z prvních evropských elektromobilů Tesla Model S a Tesláci se začali spojovat.

Jedno z prvních "evropských" aut mělo tehdy VIN 16 000. Na prvním srazu ho tehdy doplnily další 3 "Ska", převážně dovezené z Ameriky a také 3 Roadstery, které vzbuzují zaslouženou pozornost dodnes. "Od té doby se scházíme nejméně jednou ročně, obvykle při příležitosti eSalonu, protože dnes už jde o stovky lidí a chce to větší prostory," říká Lukáš Hataš, prezident českého klubu. Právě na eSalonu v roce 2018 proběhla ustavující schůze, které se zúčastnilo na 120 lidí. Dalšími "spolupachateli" byli už zmíněný František Kubiš a také Jan Rýznar.

Protože jde o oficiální klub, bylo nutné podepsat licenční dohodu se společností Tesla. To zajistil právě Lukáš Hataš. V každém státě je jeden oficiální klub, aby se netříštily síly. Ve větších státech, jako je třeba Německo jsou pak kluby na úrovni spolkových zemí.

Česká cesta byla podle Hataše unikátní v tom, že šlo o první klub mimo "core markets", tedy bez vlastní funkční pobočky Tesly. Dnes to již není možné a proto na svůj oficiální Tesla klub státy směr na východ ještě čekají. "S kolegy se Slovenska velmi úzce spolupracujeme a podporujeme je," říká Hataš.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že jde o "pouhé" sdružení nadšenců, Tesla s kluby aktivně komunikuje. "Kvartálně diskutujeme s ostatními předsedy a lidmi téměř pod Elonem, takže se občas podaří posunout věci kupředu," vysvětluje Hataš. "Cílem je především řízená komunikace s Kalifornií, protože není v kapacitě Tesly řešit všechny individuální požadavky jednotlivých majitelů přímo, ale efektivně je odbavovat na národním základu," dodává. Poměrně často řeší také různá hlasování o preferencí a zkušenostech vlastníků vozů pro maximální zpětnou vazbu do Kalifornie.

Většina agendy jsou to drobnosti, jako úpravy v překladu nebo reportování drobných chyb ve formátu účetních dokladů za dobíjení, které jsou dané rozdílnými účetními zvyklostmi.

Jindy jsou to podle něj i zajímavější věci, jako třeba hledání nových lokalit pro nabíjecí huby nebo destination chargery. Tam sice kluby nemají žádnou rozhodovací ani poradní pravomoc, ale mohou propojením pomoci, "aby se věci staly". "Je za tím spousta dobrovolnické práce kolegů, kteří věnují svůj volný čas ve prospěch budoucnosti bez spalovacích motorů," říká Hataš.

Tesla žádné peníze na provoz klubů nepřispívá a členské poplatky jsou zcela dobrovolné. Náklady na výstavy a propagaci kryje klub z rozpočtu Asociace pro elektromobilitu a největší díl je samozřejmě dobrovolnická práce.

Dnes je v Česku přes 1000 vozů značky Tesla a v rámci TOC CZ je evidováno přes 420 VIN, což je v celosvětovém měřítku velmi dobré číslo, protože v zahraničí mívají podle Hataše obvykle kluby do 10 % organizovaných vlastníků. Nedávno klub spustil informační systém club.teslaowners.cz, aby nabídl lepší komunikační nástroje a umožnil lepší sdílení informací a zkušeností.

Lukáš Hataš je zároveň ředitelem Asociace pro elektromobilitu, která působí v této oblasti od roku 1991. "Snažím se maximum aktivit sladit tak, abychom se na naši společné cestě posouvali kupředu. Spolupracujeme s ministerstvy, municipalitami a dalšími složkami státu na výměně informací. Podílíme se na definici zákonů, předpisů a norem tak, aby budoucnost bez spalovacích motorů mohla nastat co nejdříve," vysvětluje. Elektromobilita je podle něj za bodem zlomu a je třeba přestat diskutovat jestli a začít řešit jak.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak fakt nevím.

"jediný oficiální Tesla klub na území České republiky"

Má nějaké IČO?
Je někde registrován?
Má nějaký správní orgán?
Má nějaké sídlo?
Má nějaké stanovy, které si lze přečíst v případě, že bych se chtěl registrovat?

Nebo se fakt jedná o apríl?

Zkuste zde.
https://www.teslaowners.cz/
Muzete jim napsat aby vam na ty otazky odpovedeli.

Dík za kontakt - je na ně odkaz asi už v článku - ale jak jsem psal již předtím.

IČO? Sídlo? Kontakt - pouze email. Tel?
Není to divné?

"uvést platný VIN kód vámi vlastněného vozu" - většinu lidí co s Teslou znám to mají napsaný na firmu. A tak toto pravidlo stejně nesplňují.

Je to divný.

Asi to bude nejake nekomercni sdruzeni bez ICO fungujici z obyvaku. Neco nekaleho bych tam nevidel, ale opatrnost je vzdy na miste. Da se cilo VIN nejak zneuzit? Kazde auto ho ma za oknem.

Obrázek uživatele ozana

VINko najdu i na Googlu

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud toto není palcená inzerce, doporučil bych ověřovat fakta. Dříve to tak novináři dělali.

---

Od r. 2013 najeto 370.000 el. km.
www.nabijecikabely.cz http://ts.la/pavel4572
Nekrmím Trolla42 a vulgární pablby.

Cenzura nemocných jede i zde, tak znovu :)

"nízkouhlíkové technologie" tohle zastávají jen totálně vymyté mozky propagandou západních korporací, a to jsem fanoušek EV

"Zelený úděl" je určen k likvidaci lidstva, díky zvýšenému CO2 máme totiž rekordní úrody za posledních X let, 97 % produkuje příroda a 3 % lidského přínosu nemůže způsobit nerovnováhu, to bychom zahynuli 100x při každé sopce

Věda, fakta, historie, logika, selský rozum a jiné znalosti jsou totiž nepřítelem téměř každého "aktivisty" :)

Troubové, proto se k vám nikdy nepřidám, vaše "hodnoty" jsou založeny na lžích 4 mentálně nemocných a podřadných miliardářů, co vlastní většinu médií u nás jako na západě: Bakala, Lukačovič, Křetínský a Babiš :)

Ps: chci ještě víc CO2, příroda uživí 10x více lidí, stačí žrát přirozeně jako nejsilnější gorila mezi vopicemi ;) nebo máme mozek jako krokodýl? :)

Ani šimpanz nemusí žrát brouky či malé veverky, stejně je to kolem 10 %, což je nic, přesně jako lidé posledních 10000 let krom posledních 100 let, kdy nás špatná strava likviduje ... Jen díky dostatku potravy a hygieně se prodlužoval život, nyní zase už začíná klesat (jen na západě)

Obrázek uživatele ozana

Mohu Ti to potvrdit, jsi nemocný.

---

Putin prokazatelně nechává zavraždit všechny své oponenty
https://youtu.be/pOhmDeih19g

Sprosté debily ignoruji.

To si nemocní myslí často o jiných, když nemají ani jednoduchou logiku a odmítají fakta a vědu :)

Asi ti nedošlo, že mě tu vymazali, že, troubo :)

Nevím, jestli to nebyl článek plánovaný na apríl, ale ČESKÁ ASOCIACE PRO ELEKTROMOBILITU – není nikde registrovaná.

Jestli se jedná o Asociaci pro elektromobilitu České republiky, z.s. - tak ta zase rozhodně nemá 463 členů.
Dle mých zkušeností se u této asociace již dlouhé roky pohybuje počet příznivců mezi 50 a 87 členy – ale nelze to nikde zjistit.
Za poslední rok zaplatilo na členských poplatcích pouze 20 (dvacet) členů. A dle transparentního účtu u FIO – 2200809452 to byla většinou pouze symbolická jedna koruna za symbolickou činnost Asociace. No a žádný ředitel tam příspěvek rozhodně neposlal.

Jestli za touto „firmou“ nestojí nějaký sedmilhář. Například ten, který si osvojil přijímat nové členy do APELu a 6 MĚSÍCŮ NEBYL SCHOPEN ODPOVĚDĚT NA EMAILOVÉ ŽÁDOSTI O ČLENSTVÍ NOVÝM ZÁJEMCŮM.

Základ klidného a spokojeného života je do takových spolků plných žabomyších válek a honění vlastního ega nelézt. Beztak je to o tom, aby se papaláši spolků mohli poslouchat, předvádět a prezentovat a někdo jim za to tleskal...

---

Více ega snadného zpracování mozku ne mála fanoušků Tesly na FB jsem dlouho neviděl ... Ti se dají urazit tak snadno, jak nejsou moc chytří, hovořím jako tm3p majitel ... Naštěstí většina jsou ok, ale slyšet jsou jen ti hloupí s egem do vesmíru :)

Asi to tak bude. Místo posunu elektromobility v ČR je to tak jak píšete.
Někdy přemýšlím o tom, jestli za tu situaci ohledně elektromobility v ČR nemohou právě takové spolky.

To na FB nechoď, tam majitelů Tesly s egem až do vesmíru je až moc .... Fanatičtější trouby jsem dlouho neviděl ... Něco jako emerický demo "patrioti" vymydlený propagandou korporací :)

Mohou a co víc řadě těch lidí ta situace vyhovuje pro sebeprezentaci - je to taková píárlitika a pokus o politiku akorát analogicky ve fotbale je to nižší soutěž...a řada těch panáků tam by ráda hrála první ligu s Babišem - sice tráví spoustu času, že se proti němu vymezují, ale ta moc, být vidět, příjmy možnosti atd...je neskutečně láká a chtěli by ji taky a většině z nich je úplně jedno jestli by se k ní dostali přes elektromobilitu, jadernou bezpečnosti, housky....jsou to lidé spíš všehoschopní než skutečně schopní a často manipulátoři, co umí nasadit "vlídné" mimikry a získat si část davu, co je pak uznává a podporuje.

---

Tak mi nyní volali, že prý už je vše v pořádku.

Dnes jsem se registroval a funguje to.

No a taky prý nebudeme rozebírat, že ASEP ode mne dostal na rok 2021 pětistovku a APEL pouze korunu. Někdy je ta elektromobilita fakt komedie.

Obrázek uživatele Cipísek D

je to před světem uzavřená komunita, mají býčí názor jako jedinou cestu na ropáka a jelikož nehodlají už uhnout a odpůrců spousta nezbývá jim než vybudovat kolem sebe spiklenecké hradby mlčení ;) Sranda je když přijedeš na sraz, některý sou normální vpohodě, ale ti co do toho narvali spousty prachů a chtějí je "vydělat" z5t jsou imrvére nasrrrr :)) Takovou blbou náladu šíří kolem sebe pak. Pak je tam pár sluníčkářů kerý přechází úsměv když nesypou patreoni ... a naopak vysmátý culíčky když di jutůba sypou patreoni... :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Ještě, že neudělali Asociaci, to už by tam nejmenovaný tvor klepal na dveře a angažoval, protože ho co? Protože ho musí být vidět :D aneb na čím více židlích jednou zadelí sedíš, tím méně toho skutečně můžeš dělat.

---

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil