Luxusní Bentley jako hybrid v roce 2016

Britský výrobce luxusních automobilů Bentley vstupuje na trh s hybridními vozy. Tradičně konzervativní britská automobilka tak následuje trend všech předních výrobců automobilů v čele s japonskou Toyotou.

První hybridní Bentley bude SUV
foto: Bentley

Výhodou značky Bentley vždy byla a je extrémně bonitní klientela. Automobilka se nemusí příliš starat o kolik naroste cena hybridního Bentley. Pro zákazníky Bentley nejsou statisícové částky (Kč) příliš rozhodující.

Zákazníci si díky tomu budou moci vybrat, zda chtějí automobil s klasickým nebo hybridním pohonem. Podobnou strategii chce pak Bentley postupně uplatnit u všech svých modelů.

„Prvním hybridem Bentley bude SUV, protože je založen na nové platformě a nové technologii. Musíte mít prostor pro baterie a techniku, takže pravděpodobně nebudeme upravovat stávající modely. Přesto uvidíte hybridní verze všech našich modelů,“ řekl Wolfgang Schreiber, předseda představenstva Bentley.

Chystané SUV se začne prodávat během roku 2016, hybridní varianty se zákazníci dočkají o rok později. Automobilka při vývoji nového SUV využije zkušenosti s modelem EXP 9 F. Koncept nebyl veřejnosti ani odborníky příliš vřele přijat, ale pro Bentley vývoj EXP 9 F znamenal skvělou zkušenost.

„Tento vůz nás hodně naučil. Exteriér se každému nelíbil, takže jsme reagovali a zcela jsme přepracovali konstrukci. Nyní je to pravé Bentley,“ uklidňuje zákazníky Schreiber.

Lze také poměrně dobře odhadnout techniku, kterou Bentley použije pro svůj hybridní SUV. Bentley stejně jako Porsche patří pod skupinu Volkswagen. Otevřeně se mluví o tom, že Bentley nejen využije techniku skupiny, ale může převzít i celý koncept hybridního plug-inu Porsche Panamera Hybrid.

„Bentley je v dobré pozici v rámci skupiny VW,“ řekl Schreiber. „Pro hybridní technologie potřebujete spoustu investic. Menší firmy budou mít potíže, takže je to dobrá příležitost pro Bentley využít synergii v rámci skupiny VW. Například baterie mohou být použity v řadě modelů.“

Cílem nového modelu je samozřejmě zvýšit prodeje a sílu značky Bentley. Počítá se s prodejem až 3000 kusů Bentley SUV – jak klasického, tak hybridního.

Roční prodeje značky díky tomu mají do roku 2018 vzrůst z loňských 10 120 vozů na 18 000 vozů. Betley dokonce již nyní, dva roky před začátkem prodeje, registruje 2000 předběžných objednávek na nové Bentley SUV.

„Nové auto bude určeno pro 90 % stávajících zákazníků Bentley,“ říká Kevin Rose, prodejní a marketingový ředitel Bentley. „Přibudou však i noví lidé z nejzazšího konce trhu vrcholových modelů sedanů a SUV.“

Bentley

Napsat komentář