Loučeň ukázala cestu pro českou elektromobilitu a další alternativy

redakce - 17 Duben 2018

Množství novinek a zajímavých postřehů tuzemských odborníků z oblasti elektromobility přinesla tradiční konference Loučni o budoucnosti a možnostech alternativních pohonů v dopravě. Elektromobil Volkswagen e-Golf se nabíjí u nabíjecí stanice.

Volkswagen e-Golf se nabíjí u nabíjecí stanice.
foto: ČEZ

Hlavním partnerem 5. ročníku tradiční konference o čisté mobilitě byla i letos Skupina ČEZ. Platforma každoročně dává prostor pro různé úhly pohledu a společnou diskusi producentů, zástupců státní správy, samosprávy, provozovatelů infrastruktury a uživatelů.

Bude i v letošním roce pokračovat rychlá expanze elektromobility a ostatních alternativních pohonů v českém prostředí? Na jaké nové modely ekologických aut a nové pobídky k jejich pořizování se mohou zájemci těšit? Čím překvapí hromadná doprava? Jaké podpůrné nástroje chystá státní správa? Množství odpovědí na podobné otázky přinesl letošní již 5. ročník tradiční konference o čisté mobilitě v České republice v Loučni.

Kompletní sada prezentací je ke stažení na webu. Účastníkům konference byla po celou dobu konání k dispozici mj. i dvojice dobíjecích stanic pro elektromobily.

„Cílem společného setkání je představení aktivit jednotlivých resortů v oblasti podpory čisté mobility a shrnutí plnění úkolů, které vyplývají z Národního akčního plánu čisté mobility. Silniční doprava zejména ve městech i nadále zůstává hlavním zdrojem emisí zdraví škodlivých látek do ovzduší. Rychlý nástup alternativních forem pohonů je v současnosti nezpochybnitelný a naším úkolem je vytvářet podmínky pro jeho další rozvoj,“ uvedl za pořadatele Vladislav Smrž, náměstek pro řízení sekce politiky životního prostředí a mezinárodních vztahů Ministerstva životního prostředí ČR.

Elektromobilita v ČR: na prahu třetí tisícovky

Po loňských 400 nových registracích elektromobilů se aktuální počet elektromobilů v tuzemsku přiblížil metě dvou tisíc vozů. Jen od začátku roku 2012 na českých silnicích začalo jezdit více než 1600 elektromobilů, nejvíce jich bylo zaregistrováno právě loni a v roce 2015.

Při uvažovaném průměrném nájezdu jednoho vozu cca 15 tisíc kilometrů ročně se celková spotřeba elektřiny pro tento objem elektrických aut pohybuje kolem 3 milionů kWh, tj. ekvivalent roční spotřeby více než 1 200 domácností.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

Odhady vývoje trhu předpokládají v průběhu několika let v ČR roční prodeje několika tisíc vozidel s elektrickým pohonem. To představuje asi 3 % trhu a jen malé zaostávání za zeměmi západní Evropy, kde se tento podíl očekává mezi 5 a 10 %.

Hlavním partnerem konference byla Skupina ČEZ – provozovatel nejrozsáhlejší sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v ČR. Ta by se letos měla rozšířit o zhruba pět desítek nových lokalit, mj. i díky rychlodobíjecím stanicím umožňujícím dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut stanicím a vybudovaným z grantu evropského programu Connecting Europe Facility (CEF).

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lze někde zjistit, kolik kusů je v ČR zaregistrováno od každé značky a typu elektromobilu. A lze to samé zjistit pro elektrické skůtry a motorky?

na slovensku je napr. do 12/2017 pridelené EČV 93x tesla

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, na webu portal.sda-cia.cz. Pro elektroskútry se obávám tak podrobná statistika dostupná není.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky moc za odkaz.
Škoda že tam u motocyklů nemají filtr podle typu paliva, ale jen podle obsahu motoru. Docela by mě zajímalo, kolik je v ČR alespoň celkový počet jednostopých elektrických vozidel. Jestli je to víc nebo méně než elektromobilů. Typuji že víc.

Obrázek uživatele ozana

Kecy v kleci a jednorázová platba za odebrané množství energie pořád nikde!

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani nebude.
Hlavním parametrem blízké budoucnosti se zcela zřejmě stane čas a doba blokace nabíječky.

Obrázek uživatele Josef

To si nemyslím. V USA vyřešili blokaci nabíječek 30minutovými relacemi. Kdy maximálně jde na jedné nabíječce myslím spustit dvě za sebou a druhá je dražší.

Obrázek uživatele Radovan

Zákon hovoří poměrně jasně - provozovatel musí umožnit přístup k nabíječkám bez předchozích závazků komukoliv. Což evmpapa.cz splňuje, registrovat, platit a nabíjet lze na místě přes telefon, ale ČEZ a PRE s předplacenými službami kartami a čipy nikoliv.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-Salon

Newsletter