Lotus Evija: elektromobil s výkonem 1491 kW, nejvýkonnější sériově vyráběné auto

Britská značka Lotus po dlouhém otálení konečně představila svůj nový vůz. Je jím elektromobil Lotus Evija s cílovým výkonem 1491 kW (2000 koní).

Cena elektromobilu Lotus Evija by se měla pohybovat kolem £2,04 mil., v přepočtu asi 60 milionů korun. Jedním z konkurentů by mohla být mnohonásobně levnější nová generace Tesla Roadster (odhadovaná cena zatím max. kolem 4,5 mil. korun).
foto: Lotus

Elektromobil Lotus Evija byl představen na speciální akci v Londýně za přítomnosti 350 hostů z celého světa. Phil Popham, šéf Lotusu, který dnes patří čínské automobilce Geely, řekl, že „Evija znovu postaví Lotus do role lídra v oblasti designu a inženýringu“. Pohánět ho budou čtyři elektromotory a baterie vyvíjené a dodávané společností Williams Advanced Engineering (WAE).

Odhalení vozu se zúčastnil také britský ministr obchodu Greg Clark. Ten kromě jiného řekl, že „náš automobilový průmysl je dlouhodobě zdrojem národní pýchy“. Asi ale v posledních 50 letech nedával dost dobrý pozor co se v něm děje…

Lotus Evija

Lotus Evija
foto: Lotus

Dodal, že Lotus Evija je první vlaštovkou v ambiciózní státní strategii přechodu ze spalovacích motorů k elektromobilům. Samozřejmě promluvili také An Conghui, šéf Geely, a také zástupce čínské ambasády Ma Hui.

Lotus k vozu kupodiuvu zveřejnil i podrobné technické specifikace. Víme to, že cílový výkon je 2000 koní, tedy asi 1491 kW, a hmotnost 1680 kg. Výkon stejnosměrného rychlonabíjení má být 350 kW, teoreticky auto ale zvládne až 800 kW. Při 350kW se auto z 0 na 80 % nabije během 12 minut.

Lotus Evija

Lotus Evija
foto: Lotus

Maximální rychlost by měla dosahovat 321 km/h, baterie bude mít max. výkon 2000 kW a zrychlení 0-100 km/h zvládne elektromobil Lotus Evija pochopitelně pod 3 sekundy. Auto se má vyrábět v britském Hethelu. Vyrobeno bude max. 130 kusů.

tisková zpráva

20 Comments on “Lotus Evija: elektromobil s výkonem 1491 kW, nejvýkonnější sériově vyráběné auto”

  1. Tak jsem také počítal.
    Za 12 minut výkonem 350kW tam dodaj

    Tak jsem také počítal.
    Za 12 minut výkonem 350kW tam dodaj 80% kapacity baterie.
    To znamená, že když na to šlápne a pojede na plnej knedlík 1,49 MW tak si to užije přesně 2 minuty a 48 sekund!
    :-)))

    Ta baterie bude hodně malinká.
    Ideální na závody na půl míle.

    1. No jo… takových aut se vyrábí a prodává mraky. Auta, co
      No jo… takových aut se vyrábí a prodává mraky. Auta, co nejsou čistě jenom k užitku, ale především pro potěchu a radost. A jsem tomu rád, že i taková auta existují. Někdo si chce občas i koupit věc nejenom proto, že ji potřebuje a využije, ale jenom tak, že se mu líbí chce ji… a samozžejmě, má na ni 🙂

      1. No a neni nahodou nakupovani veci, ktere nepotrebujeme a
        No a neni nahodou nakupovani veci, ktere nepotrebujeme a zaroven takove veci maji za sebou (vyroba, doprava, udrzba, likvidace) nezadouci nemallou ekologickou stopu prave to, co bychom meli v prvni rade v zajmu nasich deti, omezit?
        Loni ci predloni jsem videl na jednom nasem serveru fotogtafickou reportaz, ktera porovnavala pozemky velmi bohatych a normalnich lidi v kalifornii. I pro me „barvoslepeho“ tam byl znacny rozdil, protoze velmi bohati mohou zalevat pri jakekoliv cene. Takze kdyz to pritahnu za vlasy, budeme mit k dispozici urcity objem vody, ktery ale spotrebuji velmi bohati na jakoukoliv hloupost a stredni trida ci chudi nebudou mit ani na piti? A takhle to dopadne s ovzdusim. Nekdo si da pred pusu hepa filtr, jiny se otravi. 🙂

  2. No když se nepochlubili, tak si trochu započítejme. 0-80 %
    No když se nepochlubili, tak si trochu započítejme. 0-80 % za 12 minut při konstantních 350 W dává 70 kWh, celková kapacita tedy 84 kWh. A z toho chtějí dostat 1491 kW? To se bude měnit celá baterie stejně jako u Veyronu pneumatiky po pár minutách jízdy 400 km/h? 😀

        1. Ak to bude mať kvalitný thermomanagement (tomu velmi
          Ak to bude mať kvalitný thermomanagement (tomu velmi neverím) alebo použijú LTO ( https://www.alibaba.com/product-detail/High-quality-2-4V-1300mah-18650_60746793546.html?spm=a2700.7724857.normalList.51.28512f24Nj1sbt ), tak to vydržia aj opakovane, ale pri výkone 1500kW zmizne z baterky každú sekundu 0,5kWh pri najlepšom. A je jasné, že pri takom brutálnom vybíjaní sa v baterke stratí možno aj 40% energie do tepla. Takže doslova pár zrýchlení a môže nabíjať 🙂
          Ale zas ked im to zdvihne sebavedomie a posilní „národnú pýchu“ tak nech si to vyrobia, vždy lepšie ako sračkomet 🙂

  3. „náš automobilový průmysl je dlouhodobě zdroje národní
    „náš automobilový průmysl je dlouhodobě zdroje národní pýchy“
    Angličanům dosud evidentně nedošlo, že jejich automobilový průmysl už dávno neexistuje a byl kompletně rozprodán protože byl úplně v prd3li. Nejvíc si na něm smlsli poražené národy jako Německo a Japonsko a taky jejich bývalé kolonie jako Indie nebo Čína. A ty montovny co jim zbyli teď poslali do háje díky Brexitu. Celá ta jejich imperální pýcha je v řiti.

    1. Ten britský minister mi je celkom sympatický. Je vidieť,
      Ten britský minister mi je celkom sympatický. Je vidieť, že má zmysel pre humor 😀
      Lotus ešte žiadny elektromobil nevyrobil a už si trúfajú na bazmála 1,5MW výkon. Možno čerpajú zo skúseností z výroby Lotus Elise.
      To nemdopadne dobre 🙂

Napsat komentář